Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
441/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen salainen kaveri (?) nainen toitotti mulle sitä, että mies ja nainenkin voi olla vaan kavereita. 

Kiukuspäissään sitten kuitenkin möläytti, että kyllä mä olisin sun miehes jo ottanut, jos olisin halunnut.

Kummallista.. Mistä platonisessa kaverisuhteessa oleva nainen voi varmaksi sanoa, että vois vaan ottaa miehen?

Yh varmasti kuin tällä troglodyyttipalstalla naiset tietävät 100% tarkkuudella mitä kaikki miehet haluavat, ajattelevat tai ajavat takaa.

Eiköhän  tuossa ollut tarkoitus vain tölväistä sinua ja hyvin näytti onnistuvan.

Vierailija
442/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.

Tässä ei todellakaan ole kyse mistään sairaanloisesta mustasukkaisuudesta, vaan arkirealismista!

Mustasukkaisuus on sairautta vaikka miten vääntelisi. Se on omistushalua ja menettämisen pelkoa, hyvin itsekäs tunne.

Mustasukkaisuus on ihan normaali tunne, jonka päätehtävänä on herätä silloin, kun sinua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Sen tarkoituksena on, että yrität suojella sinulle tärkeitä asioita ja rajojasi. Tunne on ihan normaali, eikä sitä tarvitse hävetä.

Ihminen on mestari vääntämään vikansa itselleen suotuisiksi ominaisuuksiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun mieheni on pianonsoitonopettaja. Jos olisin kaltaisenne, minun pitäisi ilmeisesti kuvitella jatkuvasti että hän on joko a) pedofiili, kun opettaa lapsia ja teinejä, joista suurin osa tyttöjä tai b) moniavioinen, koska suuri osa aikuisopiskelijoista on naisia.

Heh. Ontuva vertaus. Mutta jos hänellä olisi naispuolinen kaveri, jota hän alkaisi kahdestaan jossakin neljän seinän sisällä treenauttamaan illat pitkät, ilman muita opetettavia, niin se olisi erikoista.

Kahdestaan tuossakin ollaan jokaisen kanssa ja viikottain.

Jos hänellä on vaikkapa 10-30 ERI oppilasta viikottain, koko kuviota on tuskin rakennettu vain salarakkaan vuoksi/pettämisen pimittämiseksi.

Ai jaa että on eri asia olla kahdestaan ja kahdestaan? Kas kun en tiennyt.

Ihmeellistä ajattelua, että on ok nähdä sitä samaa työkaveria päivittäin kahdestaan töissä, mutta sitten jos se jatkuu vapaa-ajalla, se ei olekaan ok. Jos sitä romanttista kiinnostusta on, eikö se ilmene siellä töissäkin? Jos vaimo kieltää tapaamiset vapaa-ajalla, niin töissähän se jatkuu? Kielletäänkö sitten töissäkäynti?

Vierailija
444/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauluharrastajana ymmärrän kyllä tuon että duon perustaminen voi tuntua ihanalta ajatukselta, eikä ehdokkaita duon osapuoliksi ole välttämättä liikaa. 

Toisaaalta kaveripiirissä oli kyllä just vastikään täsmälleen otsikon kuvaama tapaus (eri harrastus), joka sitten päättyi just niinkuin ap pelkäsikin. 

Vierailija
445/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen määrittää parisuhteen rajat omalla kohdallaan. 

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Niinhän se menee. 

Vastavuoroisesti sillä toisellakin on rajansa joita ei saa loukata. Esimerkiksi harrastusten tai ystävyyssuhteiden kieltäminen vain epäluuloisuuden vuoksi on jo aika moista rajattomuutta ja kontrollia, mitä moni ei kumppaniltaan sietäisi eli sellaista vaativa ei sitten enää ehkä ole pitkään kumppani.

Niin, kuten sulle jo sataan kertaan sanottiin, jokainen vetää omat rajansa itse. Voitko nyt lopettaa vänkäämisen, tuo jatkuva semanttinen floodaus ei kiinnosta kuin itseäsi.

Vierailija
446/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän usemman tuollaisia duon, jossa onnellisesti tahoillaan varatut musisoivat yhdessä. Yleensä kyllä työkseen, onko tilanne eri? 

En ymmärrä mustasukkaisuutta naisesta, mutta ajankäytöstä toki. Tehkää yhteiset pelisäännöt ajan suhteen, mutta huolestuttavaa jos et ihan luota mieheesi.

Vierailija
447/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähtökohtaisesti suhde on sairas jos kokee tarvetta tai oikeutta sanella puolisolleen mitä tämä saa tehdä. En ikinä voisi elää suhteessa jossa toinen epäilee, kyttää ja sitoo, siitä on rakkaus kaukana. Itse luotan vaimoni harkintakykyyn ja hän minun. Mikäli luottamus joskus petetään jommankumman puolelta, sitten erotaan tai mitä päätetäänkin tehdä, mutta sitomaan ei alennuta, ei ikinä.

Tuntuu olevan kovin harvinaista löytää hyväitsetuntoinen kumppani joka ei ole omistushaluinen. Onneksi sellaisen löysin. Parikymmentä vuotta nyt yhdessä, lapset isoja ja rakkaus kukkii edelleen. Ei ole ikinä ollut tarvetta epäillä toista."

Mihin vedätte rajan? Onko teillä mitään sääntöjä? Onko niistä puhuttu edes? Miksi vedätte rajaa edes seksiin, antakaa vapaus siinäkin toiselle. Eikö olisi kamalaa, e

Kysymyshän on täysin validi! Mihin vedät itse rajasi, sitähän tuossa kysytään.

Vierailija
448/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on jo kiinnostunut tuosta naisesta. Ollut jo jonkin aikaa. Ei ukko muuten saisi tuollaista ideaa päähänsä. Itse valmistautuisin tilanteessasi henkisesti ja taloudellisesti ikäviin asioihin, joita on tulossa.

Amen. Normaalit miehet harrastaa miesporukassa, tai sekaporukassa, mutta kahden kesken työkaverinaisen kanssa harrastaminen ei ole mitenkään tavanomaista. Tunnen paljon miehiä, eikä KUKAAN tee tuollaista. 

Ai. MINÄ teen eikä siihen ole ikinä sisältynyt mitään seksuaalisia viritelmiä. En minä näe ystäviä miehinä ja naisina vaan ihmisinä. Toki valtaosa ihmisistä nyt on tässäkin asiassa lapsen tasolla ja viettiensä vietävissä, kuten nyt esimerkiksi SINÄ.

Niin, naiset eivät näe muista miehinä tai naisina vaan i

Voi kultamussukka, katsos kun minä OLEN mies.

Vierailija
449/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin varmaan olen pettäjä, koska kaveriporukassani on miehiä, joiden kanssa halataan aina kun nähdään. Halaan muuten myös kaveriporukkani naisia. Työuran olen tehnyt miehisellä alalla, jossa useimmat työkaverit ovat miehiä. Nytkin työparinani on mies ja meillä on jatkuvasti kahdenkeskisiä palavereja. Tanssiharrastuksessa tulee tanssittua toisten miesten kanssa. Kyllä olen ihan hirveä ihminen ja onnellisesti aviossa saman miehen kanssa jo kohta 20v. Mies soittaa bändissä, jonka laulaja on nainen.

Etkö itse ymmärrä, mikä ero sinun ja ap:n tilanteessa on, vai esitätkö vain?

Minullakin oli ihana hyvä ystävämies töissä aikoinaan. Ajattelin että ollaan vaan niin hyviä vanhoja kavereita monen, monen vuoden takaa, olemme tunteneet yli 15 vuotta. Sittemmin se mies on ou

.

Niin, se on minulle ihan se ja sama miksi seuraan hakeutuvat koska viihdymme yhdessä. 

Jostain syystä koit tarpeelliseksi alkaa vähätellä minua omasta mielestäsi nasevalla papparais-heitolla. Miksi? Mikä tekstissä aiheutti tunnereaktion? 

Vierailija
450/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä mieheltä vastaava aika tehdä mitä sinä haluat (ilman lapsia) ja kato mitä hän sanoo. Jos kieltäytyy, niin samalla periaatteella hän ei voi jättää sinua vahtimaan lapsia kun 'harrastaa'.

Vierailija
451/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kävi vaeltamassa naisporukan kanssa ja minä koulun lopetus -reissulla miesporukan kanssa. Viikon kai kestivät kummatkin matkat.

Emme kumpikaan ymmärtäneet olla mitenkään huolissamme tai mustiksia, mutta anoppini mielestä minun reissuni ei ollut oikein sopivaa käytöstä.

Meidän suhteessamme ei ollut kyttäilyä eikä kyräilyä eikä turhaa draamaa.

Vierailija
452/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietipä niin päin että mitä saat estämällä miehen harrastuksen? ja onko ongelma todella aika vai tuo nainen jonka kanssa miehesi harrastaisi? 

Torpedoimalla miehen harrastuksen saat varmasti pahaa aikaan ja ei aikaakaan kun mies lähtee. Onko teidän parisuhde joku vankila? ei kai se mies joka päivä aamusta iltaan ole musisoimassa

Ei sitä harrastusta sillä torpedoida, että ei pidä ko. ajatuksesta.  Mieshän voi edelleen harrastaa sitä soittamistaan.

Onko miehen muka joku ehdoton pakko harrastaa sitä kahdestaan jonkun naisen kanssa?  

Ei parisuhde mikään vankila saa ollakaan.  Monet miehet vaan pitää sitä sellaisena, jos vaimo ei hyväksy kaikkia kotkotuksia.  Ei se tämä aapeenkään mies takuulla hyväksyisi, jos vaimo alkaisi puolestaan harrastaa jotain kahdenkeskistä hommaa toisen miehen kanssa.

Sitä voisi tietysti tässä tapauksessa aapeelle suositella.  Näkisi, toimiiko juttu toisinpäin.  

Vierailija
453/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on jo kiinnostunut tuosta naisesta. Ollut jo jonkin aikaa. Ei ukko muuten saisi tuollaista ideaa päähänsä. Itse valmistautuisin tilanteessasi henkisesti ja taloudellisesti ikäviin asioihin, joita on tulossa.

Amen. Normaalit miehet harrastaa miesporukassa, tai sekaporukassa, mutta kahden kesken työkaverinaisen kanssa harrastaminen ei ole mitenkään tavanomaista. Tunnen paljon miehiä, eikä KUKAAN tee tuollaista. 

Ai. MINÄ teen eikä siihen ole ikinä sisältynyt mitään seksuaalisia viritelmiä. En minä näe ystäviä miehinä ja naisina vaan ihmisinä. Toki valtaosa ihmisistä nyt on tässäkin asiassa lapsen tasolla ja viettiensä vietävissä, kuten nyt esimerkiksi SINÄ.

Minä taas olen monet kerrat elämässäni yrittänyt olla miehille vain kaveri.  Se ei ole IKINÄ onnistunut, vaan joka ikinen tapaus on ennenpitkää alkanut lähennellä ja ehdotella kaikenlaista.  Jopa oman mieheni veli.

Typerää.  Vain yksi mies on ollut pelkästään ystävä, ja hän oli homo.

Uskon kyllä, että on miehiä, jotka voi ja haluaa olla vain kaveri, eihän kaikki voi olla samanlaisia.  Mutta kyllä ne vähemmistöön kuuluu.

Vierailija
454/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai jaa että on eri asia olla kahdestaan ja kahdestaan? Kas kun en tiennyt.

Ihmeellistä ajattelua, että on ok nähdä sitä samaa työkaveria päivittäin kahdestaan töissä, mutta sitten jos se jatkuu vapaa-ajalla, se ei olekaan ok. Jos sitä romanttista kiinnostusta on, eikö se ilmene siellä töissäkin? Jos vaimo kieltää tapaamiset vapaa-ajalla, niin töissähän se jatkuu? Kielletäänkö sitten töissäkäynti?"

Onhan siinä eroa, tapaako monia ihmisiä työnsä puolesta vai viettääkö vapaa-aikaa kahdestaan vain yhden - toisen naisen - kanssa jatkuvasti. Mutta jos logiikkasi on tuota luokkaa, lienee asian vääntäminen enempää rautalangasta hyödytöntä.

Vierailija
455/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauluharrastajana ymmärrän kyllä tuon että duon perustaminen voi tuntua ihanalta ajatukselta, eikä ehdokkaita duon osapuoliksi ole välttämättä liikaa. 

Toisaaalta kaveripiirissä oli kyllä just vastikään täsmälleen otsikon kuvaama tapaus (eri harrastus), joka sitten päättyi just niinkuin ap pelkäsikin. 

Oliko toisella aluksi niska/hartianseutu kipeänä ja luonnollisesti harrastuskaveri tarjoutui hieman hieromaan sitä, tuntui sitten niiiin hyvältä?

Vierailija
456/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä täytyy tietää, ettei mies ole haaveillut mistään duon perustamisesta, vaan opportunistisesti tarttuu tilaisuuteen.

Sitä voi miettiä, että mihin muuhun opportunisti tarttuu, jos saa tilaisuuden.

Vierailija
457/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään epäillä miehellä olevan jotain sutinaa kaverinsa kanssa, jos kertoisi miettivänsä tällaista harrastusta. Koti ja lapset pitäisi edelleen hoitaa tasan, mutta muuten saa vapaasti harrastaa, mitä haluaa. Kertoo jotain suhteen tilasta, jos heti jotkin pettämispelot mielessä. Ethän itsekään jokaista kaveria ja tuttua käy kuksimassa ap?

Ehkä kannattaa ajatella vähän pidemmälle. Vaikka nyt olisi vilpittömät ajatukset niin ei tuollainen vie parisuhdetta oikeaan suuntaan vaan altistaa pitkässä juoksussa suhteen ongelmille. Tietoista erilleen kasvamista. Lapsiperheissä muutenkin liian vähän yhteistä aikaa

En ymmärrä nyt tätä kommenttia. Pitääkö siis kaikki harrastukset harrastaa yhdessä, kun ollaan suhteessa ja perhe? En kyllä pätkääkään kaipaa miestä istumaan viereen sohvalle

Pyörälenkille yksin. Ei oleskelemaan ja aktiivisesti vuorovaikuttamaan toisen naisen kanssa yksityiseen tilaan.

Vierailija
458/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.

Tässä ei todellakaan ole kyse mistään sairaanloisesta mustasukkaisuudesta, vaan arkirealismista!

Mustasukkaisuus on sairautta vaikka miten vääntelisi. Se on omistushalua ja menettämisen pelkoa, hyvin itsekäs tunne.

Mustasukkaisuus on ihan normaali tunne, jonka päätehtävänä on herätä silloin, kun sinua kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Sen tarkoituksena on, että yrität suojella sinulle tärkeitä asioita ja rajojasi. Tunne

Niin petturien ja polygamistienkin mielestä he ovat vaan sosiaalisia ekstroverttejä. Maksimissaan "miellyttämisenhaluisia" uhreja.

Selkäranka on erittäin hyvä asia. Jos sitä ei ole, alkaa ilmenemään tällaisia väärinkäytöksiä ja niiden negatiivisa seuauksia, kuten mustasukkaisuus. Selkärankaisesta puolisosta ei tarvitse olla mustasukkainen.

Vierailija
459/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen miehen mielestä on sairaalloista mustasukkaisuutta kun mies vähän menee vikittelemään muita naisia 

Yllättäen sairaalloisen mustasukkaisuuden puolustaja vetoaa sairaalloisen harhaiseen kuvitelmaan.

Toki eronneena voi tehdä mitä haluaa. Jos koke että puoliso on sairaalloisen mustasukkainen niin kyllähän siinä täytyy alkaa miettimään omaakin terveyttä ja hyvinvointia. Eli kannattaisiko erota?

Vierailija
460/1331 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arkitealismi perustuu havaintoihin ja todisteisiin. Harhainen pelko siitä että mikä tahansa valvomaton kanssakäyminen vieraan naisen kanssa on aina suora pyrkimys vääjäämättömään pettämisskenaarioon on oppikirjaesimerkki sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.

Kyllä ja monella naisella on havaintoja koko elämänsä ajalta siitä, miten kaikki miehet vonkaavat ja "me ollaan vaan kavereita" muuttuu "kavereitakin voi panna" -lausunnoksi. Sellaista se on, petturi toki raivohulluna puolustaa ja sepittelee mustaa valkoiseksi ja rysän päältä kiinni jäädessäänkin saattaa valehdella silmät kirkkaina tekevänsä jotakin muuta, se on heille hyvin tyypillistä.