Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimoni harrastaa vaellusta ja käy myös toisinaan vaeltamassa miespuolisen työkaverinsa kanssa. Pitääkö olla huolissaan?
Siellä kyllä kettu käy takuulla kolossa. Senverran paljon siinä ollaan viikon aikana tekemisissä ja saunotaan, uidaan ja naidaan.
Näiden kontrolloijanaisten miehet eivät varmaan myöskään saa käydä hierojalla, lääkärillä tai personal trainerilla jos hän sattuu olemaan nainen. Kyllä siellä vastaanotolla voi tapahtua mitä tahansa kun ollaan kaksistaan!
Vierailija kirjoitti:
Näiden kontrolloijanaisten miehet eivät varmaan myöskään saa käydä hierojalla, lääkärillä tai personal trainerilla jos hän sattuu olemaan nainen. Kyllä siellä vastaanotolla voi tapahtua mitä tahansa kun ollaan kaksistaan!
Niin ja kerran viikossa hierojalla käynti on muutenkin poissuljettua, kun on epäilyttävää, että sitä tapahtuu niim usein.
Täällä sellainen kokemus että mies aloitti uuden harrastuksen, eikä edes kahdestaan kenenkään kanssa, mutta tapasi siellä ilmeisesti mukavia uusia ihmisiä ja yhteen tutustui hiukan paremmin. Harrastusmenot lisääntyivät, mies etääntyi hiukan, yhtäkkiä huomasin et ajelee kaikki karvoitukset alapäästä aivan hassuihin aikoihin (ei liittynyt meidän s*ksielämään mitenkään) ja seuraavaksi huomasin et aina haluaa s*ksissä eturauhastaan hyväiltävän. Koskaan aiemmin ei ole ollut sellaisesta kiinnostunut minun kanssani, ja kysyttäessä onko uusia toiveita tai fantasioita, kuulemma ei. Joku uusi muikkeli opettanut uusia temppuja muutenkin. Piti minulle kulissia pystyssä eikä meinannut myöntää mitään. Ajattelin erota, kunhan saan asiat järjestykseen.
^ Sen vielä sanon et mä en missään nimessä liputa kontrolloinnin puolesta, ihmisen pitää antaa elää ja harrastaa. Jos pettämään pitää lähteä, sehän tarkoittaa vain et roskat vie itse itsensä ulos. Jos haluaa mennä, niin todellakin annan mennä. Ei vain tarvi sit enää mun elämässä olla jos pettämään menee.
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe tässä vielä varmaa pettämiskuviota. Ymmärrän kyllä miestäkin. Jos on kovin musiikkimiehiä ja se on hänelle tärkeä asia, niin uskon että tuo harrastuskaveri olisi kuka tahansa töistä, joka osaa laulaa tai soittaa tms.
Mutta onhan tuossa riskinsä. Kun ollaan töissä päivä tekemisissä ja sitten vielä vapaa-ajalla.
Tästäkin nyt olisi järkevää keskustella siellä kotona miehen kanssa. Tuot huolesi esiin arvostavasti ja normaalin keskustelun kautta, ilman syyllistämistä tms. Kyllä miehenkin pitäisi se ymmärtää. Jos hermostuu ja puolustautuu heti, niin sitten on todennäköisesti aihetta olla huolissaan.
Samankaltaisuudet yhdistävät ihmisiä. Kyllä itse tuossa kohtaa miettisin, että kauanko menee ennenkuin harrastus-duo huomaakin syvemmät tunteet toisiaan kohtaan ja "olen pahoillani, sille ei vaan voi mitään kun rakastuu".
Kerran on omalle kohdalle näin jo käynyt, kun puoliso ja tämän naispuolinen hyvä ystävä yhtäkkiä löysivät toisensa ihan uudella tasolla. Jos lähtisin suhteeseen, jossa toisella olisi naiskaveria hyvänä ystävänä ja aloituksen mukaista harrastusdua, niin karauttaisin suhteesta karkuun hippulat vinkuen. En aio enää olla se turvallinen kotihiiri-vaihtoehto, joka odottelee kotona ruoka valmiina toista reissuiltaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe tässä vielä varmaa pettämiskuviota. Ymmärrän kyllä miestäkin. Jos on kovin musiikkimiehiä ja se on hänelle tärkeä asia, niin uskon että tuo harrastuskaveri olisi kuka tahansa töistä, joka osaa laulaa tai soittaa tms.
Mutta onhan tuossa riskinsä. Kun ollaan töissä päivä tekemisissä ja sitten vielä vapaa-ajalla.
Tästäkin nyt olisi järkevää keskustella siellä kotona miehen kanssa. Tuot huolesi esiin arvostavasti ja normaalin keskustelun kautta, ilman syyllistämistä tms. Kyllä miehenkin pitäisi se ymmärtää. Jos hermostuu ja puolustautuu heti, niin sitten on todennäköisesti aihetta olla huolissaan.
Samankaltaisuudet yhdistävät ihmisiä. Kyllä itse tuossa kohtaa miettisin, että kauanko menee ennenkuin harrastus-duo huomaakin syvemmät tunteet toisiaan kohtaan ja "olen pahoillani, sille ei vaan voi mitään kun rakastuu".
Kerran on omalle kohdalle näin jo käynyt, kun puoliso ja tämän naispuolinen hyvä ystävä yhtäkkiä löysivät toisensa ihan uudella tasolla. Jos lähtisin suhteeseen, jossa toisella olisi naiskaveria hyvänä ystävänä ja aloituksen mukaista harrastusdua, niin karauttaisin suhteesta karkuun hippulat vinkuen. En aio enää olla se turvallinen kotihiiri-vaihtoehto, joka odottelee kotona ruoka valmiina toista reissuiltaan kotiin.
Sano muuta. 🥴
Mun mies oli aivan järkyttävän mustasukkainen suhteen alussa. Jos hymyilin hänen siskonsa miehelle, se oli maailmanloppu. Sain hänet menemään terapiaan käsittelemään epävarmuuksiaan. Asiasta päästiin eteenpäin, minun ei tarvinnut lukittautua hänen kanssaan neljän seinän sisälle ja yhdessä ollaan oltu jo 20v.
Suosittelen ap:lle myös terapiaa, jos epävarmuudet vaivaavat.
Siis jumankauta! Mitä fossiileita täällä vastailee?? Musiikki on musiikkia. Tutustu miehesi soittokaveriin, näytä että olet olemassa, mielummin symppiksenä. Mies jos rakastuu ja lähtee, niin sitten saikin moisen viedä. Emme omista ketään ja luot vain rypyn rakkauteenme kieltämällä toisiltanne kaiken mukavan. T: harraste taiteilija
Vierailija kirjoitti:
Puolisoiden tarpeet ja toiveet eivät aina kohtaa ja silloin tarvitaan aviinta keskustelua siitä, miten tilanne hoidetaan. Siinä mielessä ap:n tilanne ei ole millään lailla epätavallinen, itse asiassa se on melko yleinen.
Tilanne on kieltämättä vakava, mutta ei toivoton. Joskus voi käydä hyvinkin. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä h
Minusta ketjun alkupäästä löytyvät mummon neuvot ratkaisevat tilanteen helposti. Ota mummosta oppia ap ja toimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki toimii parhaiten. Ala sinä harrastaa tanssia jonkun hunksin kanssa. Sanot vaan että harkoissa menee sitten myöhään. Tulet kotiin hiukset sekaisin, kun harjoittelitte vähän kiihkeämpää rytmiä. Jos miestä vielä laulattaa, niin anna sitten laulaa. Sulla on todennäköisesti kuitenkin kivempaa.
Eli ap:n mies tykkäisi perustaa bändin niin sinun mielestäsi on tasavertaista aloittaa ihokontaktiharrastus gigolon kanssa ja antaa ymmärtää että nussitte? Ei ihme että suhteet Suomessa voivat huonosti.
Eli miehen tekemisen pehmensit viattomaksi bändiharrastukseksi ja naisen harrastuksen väänsit heti huor**miseksi. Ei ihme, että naiset viihtyy sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.
Yllättäen miehen mielestä on sairaalloista mustasukkaisuutta kun mies vähän menee vikittelemään muita naisia
Exactly. Ja jos pettämistä ei tapahdu niin sitten ei tapahdu. Ei haittaa mitään, että ap:lla on silti plan B valmiina.
Ap:n tapauksessa lienee tärkeämpää että ap:n miehellä on se plan B valmiina. Tuo liitto ei tule monivuotinen olemaan.
Ehkä mies on juuri toteuttamassa plan B:tä tämän harrastusnaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Avoliitossa oleva mies ja nainen eivät siis voi tavata kaksistaan, vaan tarvitaan vähintään esiliina. Ollaanko nyt 1800-luvulla?
Voivat tavata, mutta se riippuu olosuhteista, miltä se vaikuttaa. Ap:n tapauksessa mies on ilmeisesti ystävystynyt jonkun toisen naisen kanssa ja haluaa alkaa viettää vapaa-aikaa tämän kanssa ainakin virallisesti yhteisen musiikkiharrastuksen tiimoilta. Ei vaikuta fiksulta toiminnalta, sanon tämän itse miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies oli aivan järkyttävän mustasukkainen suhteen alussa. Jos hymyilin hänen siskonsa miehelle, se oli maailmanloppu. Sain hänet menemään terapiaan käsittelemään epävarmuuksiaan. Asiasta päästiin eteenpäin, minun ei tarvinnut lukittautua hänen kanssaan neljän seinän sisälle ja yhdessä ollaan oltu jo 20v.
Suosittelen ap:lle myös terapiaa, jos epävarmuudet vaivaavat.
Minusta tässä ei ole kyse mustasukkaisuudesta tai epävarmuudesta lainkaan. Kyse on kumppanin kunnioituksesta. En itsekään ole epävarma enkä kuluttaisi aikaani mustasukkaiseen kyttäämiseen, mutta en myöskään hyväksy epäkunnioittavaa käytöstä kumppanilta. Minun rajat on minun rajat ja jos niitä ei kunnioiteta, niin sitten suhde on siinä. Ja sama toisinpäin Molemmilla on täysi valinnanvapaus, joten eihän siinä silloin ketään kontrolloida. Turhaa näistä on mitään vääntöä tehdä, jokainen etsii sellaisen kumppanin, jonka ajatusmaailma sopii itsen kanssa yksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa käy ilmi, että ihmiset ajattelevat koko ajan vaan seksiä. Seksiäseksiäseksiä. Meitä on sellaisiakin, joilla asia ei ole koko ajan mielessä. Osaamme suhtautua toiseen sukupuoleen muutenkin kuin mahdollisena petikaverina.
Arvaan että olet nainen. Tervetuloa oikeaan maailmaan.
Miehet todellakin arvioivat kaikkia naisia sen perusteella, että voisivatko panna heitä vai ei. Ehkä 90 v miehet eivät enää jatkuvasti mieti sellaista, vaikka osa yhä silloinkin.
Tämä on kyllä loukkaus omia miespuolisia ystäviäni kohtaan.
Onko heillä paljonkin epäviehättäviä naiskavereita?
Miespuolisilla ystävilläni ei ole madon älykkyysosamäärää, v
Toki heidän ajatuksiaan et voi lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.
Yllättäen miehen mielestä on sairaalloista mustasukkaisuutta kun mies vähän menee vikittelemään muita naisia
Exactly. Ja jos pettämistä ei tapahdu niin sitten ei tapahdu. Ei haittaa mitään, että ap:lla on silti plan B valmiina.
Ap:n tapauksessa lienee tärkeämpää että ap:n miehellä on se plan B valmiina. Tuo liitto ei tule monivuotinen olemaan.
Juuri näin. Nainen on jo päättänyt lopputulok
Ainakin vaimon pahalle mielelle ja epäilyksille mies on jo antanut perusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoliitossa oleva mies ja nainen eivät siis voi tavata kaksistaan, vaan tarvitaan vähintään esiliina. Ollaanko nyt 1800-luvulla?
Voivat tavata, mutta se riippuu olosuhteista, miltä se vaikuttaa. Ap:n tapauksessa mies on ilmeisesti ystävystynyt jonkun toisen naisen kanssa ja haluaa alkaa viettää vapaa-aikaa tämän kanssa ainakin virallisesti yhteisen musiikkiharrastuksen tiimoilta. Ei vaikuta fiksulta toiminnalta, sanon tämän itse miehenä.
Miten ikinä perustatte bändiä kenenkään kanssa, jos vapaa-ajan tapaamiset ovat näin vaikeita? Pitääkö kaikki soittoharrastukset aloittaa jo teininä tai vähintään ennen naimisiinmenoa?
Voi hyvän tähden tätä keskustelua. Suomessa on lukuisia bändejä joissa on naissolisti ja äijät taustamuusikkoina. Onko nyt sitten niin että naisolistin pitää jäädä kotiin ettei vaan tulisi epäilyä vehtaamisesta muiden kanssa. Nyt se nuttura löysemmälle siellä.
Pahempi olisi harrastaminen kahdestaan toisen miehen kanssa. Noin heikko mies voisi ryhtyä sen vuoksi homoksi.