Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
421/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun miehelläni on usein musiikkiharjoituksia kaksin yhden naisen kanssa. En ole tuosta ollut huolissani. Hän harrastaa muutenkin musiikkia erittäin laajasti, joten en ole kokenut tarvetta rajoittaa tämän suhteen. Kyseinen nainen on fiksu ja asiallinen ja onnellisessa suhteessa, eikä ulkoisestikaan ole ollenkaan mikään hempukka. 

Sen sijaan yhtä kaverisuhdetta olen aiemmin vähän rajoittanut. Naispuolinen kaveri alkoi viestitellä ja soitella ja laittaa tapaamiskutsuja miehelleni vähän turhan tiuhaan erottuaan. Ikinä ei kutsunut minua mukaan kutsuissaan, vaan vain mieheni. Mies aina kiltisti raportoi minulle yhteydenotoista ja keskusteluista ja kutsuista. Koin tarpeelliseksi vetää rajanvetoja, koska alkoi naisen puolelta vaikuttaa vähän epäilyttävältä. 

Munkin miehelle on tullut useita eronneiden naiskavereiden puheluita heidän erojensa jälkeen. Eivät olleet tekemisissä 15 vuoteennkun nainen alkoi seurustella, meni naimisiinnja teki lapset. Eron jälkeen sitten otti yhteyttä mieheeni, moi mitä kuuluu pitkästä aikaa! Lähdetkö kaljalle? Lohdutatko mua kun on paha mieli? Jne. Eli nämä naiset ITSE lopettivat kaveruuden kun menivät naimisiin, ja nyt kun ovat eronneet haluaisivat olla mieheni kaveria taas. Tämä ei miehelleni kuitenkaan käynyt, vaan hän sanoi kiitos mutta ei kiitos, minulla on elämä niin täyttä ettei siihen mahdu enempää tekemistä, kaiken liikenevän ajan haluan viettää vaimoni kanssa. Tosiasiassa mies ei pitänyt noita kavereinaan, sillä hänen mielestään kavereita ei hylätä parisuhteen takia.

Tiiättehän molemmat mitä ne on olleet vailla?

Vierailija
422/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on jo kiinnostunut tuosta naisesta. Ollut jo jonkin aikaa. Ei ukko muuten saisi tuollaista ideaa päähänsä. Itse valmistautuisin tilanteessasi henkisesti ja taloudellisesti ikäviin asioihin, joita on tulossa.

Amen. Normaalit miehet harrastaa miesporukassa, tai sekaporukassa, mutta kahden kesken työkaverinaisen kanssa harrastaminen ei ole mitenkään tavanomaista. Tunnen paljon miehiä, eikä KUKAAN tee tuollaista. 

Ai. MINÄ teen eikä siihen ole ikinä sisältynyt mitään seksuaalisia viritelmiä. En minä näe ystäviä miehinä ja naisina vaan ihmisinä. Toki valtaosa ihmisistä nyt on tässäkin asiassa lapsen tasolla ja viettiensä vietävissä, kuten nyt esimerkiksi SINÄ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa käy ilmi, että ihmiset ajattelevat koko ajan vaan seksiä. Seksiäseksiäseksiä. Meitä on sellaisiakin, joilla asia ei ole koko ajan mielessä. Osaamme suhtautua toiseen sukupuoleen muutenkin kuin mahdollisena petikaverina.

Arvaan että olet nainen. Tervetuloa oikeaan maailmaan.

Miehet todellakin arvioivat kaikkia naisia sen perusteella, että voisivatko panna heitä vai ei. Ehkä 90 v miehet eivät enää jatkuvasti mieti sellaista, vaikka osa yhä silloinkin.

Vierailija
424/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki toimii parhaiten. Ala sinä harrastaa tanssia jonkun hunksin kanssa. Sanot vaan että harkoissa menee sitten myöhään. Tulet kotiin hiukset sekaisin, kun harjoittelitte vähän kiihkeämpää rytmiä. Jos miestä vielä laulattaa, niin anna sitten laulaa. Sulla on todennäköisesti kuitenkin kivempaa.

Vielä parempi kun alat esim. jonkun latinomiehen kanssa harrastaa lattaritansseja. Sinne vaan tanssiklubille, niin löydät varmaan jonkun parin, jonka kanssa ruveta treenaamaan. Eiköhän mies aika nopeasti tajua lopettaa omat kahdenkeskiset musisointinsa.

Tässä maassa on myös aika paljon kilpailevia tanssipareja eri tasoilla. Eivät todellakaan ole kaikki pariskuntia keskenään, vaan omat puolisot on. 

Aivan hulluja ihmiset nykyään. Ymmärtäisin edes jotenkin, jos ap olisi noin 20-vuotias ilman mitään elämänkokemusta.

Voi, silloin sitä juuri naiivi olikin! :D omallakin silloisella avopuolisolla oli naispuolinen kaveri, jonka kanssa vietti vähän väliä aikaa kaksistaan, ja olin niin cool tyttöystävä, etten ollut tästä moksiskaan :)

Juu, heillä oli suhde. En tosiaan tiedä, mikseivät alkaneet säätää ollessaan kumpikin vapaita, mutta ehkä se pettäminen sitten vaan on kertakaikkiaan niin ihanan jännää. 

Vierailija
425/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on jo kiinnostunut tuosta naisesta. Ollut jo jonkin aikaa. Ei ukko muuten saisi tuollaista ideaa päähänsä. Itse valmistautuisin tilanteessasi henkisesti ja taloudellisesti ikäviin asioihin, joita on tulossa.

Amen. Normaalit miehet harrastaa miesporukassa, tai sekaporukassa, mutta kahden kesken työkaverinaisen kanssa harrastaminen ei ole mitenkään tavanomaista. Tunnen paljon miehiä, eikä KUKAAN tee tuollaista. 

Ai. MINÄ teen eikä siihen ole ikinä sisältynyt mitään seksuaalisia viritelmiä. En minä näe ystäviä miehinä ja naisina vaan ihmisinä. Toki valtaosa ihmisistä nyt on tässäkin asiassa lapsen tasolla ja viettiensä vietävissä, kuten nyt esimerkiksi SINÄ.

Niin, naiset eivät näe muista miehinä tai naisina vaan ihmisinä.

Miehet sen sijaan näkevät miehet miehinä ja naiset naisina, joiden kiinnostavuus perustuu siihen, miten seksikkäitä he ovat.

Vierailija
426/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.

Yllättäen miehen mielestä on sairaalloista mustasukkaisuutta kun mies vähän menee vikittelemään muita naisia 

Yllättäen sairaalloisen mustasukkaisuuden puolustaja vetoaa sairaalloisen harhaiseen kuvitelmaan.

Vierailija
427/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.

Tässä ei todellakaan ole kyse mistään sairaanloisesta mustasukkaisuudesta, vaan arkirealismista!

Arkitealismi perustuu havaintoihin ja todisteisiin. Harhainen pelko siitä että mikä tahansa valvomaton kanssakäyminen vieraan naisen kanssa on aina suora pyrkimys vääjäämättömään pettämisskenaarioon on oppikirjaesimerkki sairaalloisesta mustasukkaisuudesta.

Vierailija
428/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja miten nämä asiat poissulkevat toisensa? On itsestäänselvää, kuka on se ykkönen, vaikka onkin omia harrastuksia. "

Ok, jos tiedät puolisos tuntevan niin. Etkä peittele tai muuntele totuutta.

Tai sitten olet kitkeröitynyt iän myötä. Tai niiden miesten vaimot kieltävät.

Vierailija
429/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen määrittää parisuhteen rajat omalla kohdallaan. 

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Niinhän se menee. 

Vastavuoroisesti sillä toisellakin on rajansa joita ei saa loukata. Esimerkiksi harrastusten tai ystävyyssuhteiden kieltäminen vain epäluuloisuuden vuoksi on jo aika moista rajattomuutta ja kontrollia, mitä moni ei kumppaniltaan sietäisi eli sellaista vaativa ei sitten enää ehkä ole pitkään kumppani.

Vierailija
430/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita nyt aiemmin kuntosaliharkat ja kerro että coutsi Niger Afrikasta tullut jeesaa sua Henk kohta treeneissä.

Katso miten reagoi ja sit sinä iltana ku mies tulee ekoilta harkoilta niin imaisee heti kulli suuhun ja ime kassit tyhjiksi. Kun suu on täynnä spermaa mieti onko sitä yhtä paljon kuin edellisiltana kun otit suihin.mikäli määrä on vähäisempi ja lastin irtoaminen kesti liikaa voi olla että pullistä on imetty jo kuumat.

Sen jälkeen palaa kertomaan asiasta täällä

Vierailija
431/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun mieheni on pianonsoitonopettaja. Jos olisin kaltaisenne, minun pitäisi ilmeisesti kuvitella jatkuvasti että hän on joko a) pedofiili, kun opettaa lapsia ja teinejä, joista suurin osa tyttöjä tai b) moniavioinen, koska suuri osa aikuisopiskelijoista on naisia.

Heh. Ontuva vertaus. Mutta jos hänellä olisi naispuolinen kaveri, jota hän alkaisi kahdestaan jossakin neljän seinän sisällä treenauttamaan illat pitkät, ilman muita opetettavia, niin se olisi erikoista.

Kahdestaan tuossakin ollaan jokaisen kanssa ja viikottain.

Vierailija
432/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin varmaan olen pettäjä, koska kaveriporukassani on miehiä, joiden kanssa halataan aina kun nähdään. Halaan muuten myös kaveriporukkani naisia. Työuran olen tehnyt miehisellä alalla, jossa useimmat työkaverit ovat miehiä. Nytkin työparinani on mies ja meillä on jatkuvasti kahdenkeskisiä palavereja. Tanssiharrastuksessa tulee tanssittua toisten miesten kanssa. Kyllä olen ihan hirveä ihminen ja onnellisesti aviossa saman miehen kanssa jo kohta 20v. Mies soittaa bändissä, jonka laulaja on nainen.

Etkö itse ymmärrä, mikä ero sinun ja ap:n tilanteessa on, vai esitätkö vain?

Minullakin oli ihana hyvä ystävämies töissä aikoinaan. Ajattelin että ollaan vaan niin hyviä vanhoja kavereita monen, monen vuoden takaa, olemme tunteneet yli 15 vuotta. Sittemmin se mies on oudosti irrottautunut ystävyydestäni, minkä lisäksi olen huomannut, että hän on nykyään todella hy

Nuoret naiset ovat mukavaa seuraa. Nauravaisia, elämäniloisia ja myönteisiä. Kivan ihmisen kanssa on mukava viettää aikaa myös töissä.

Valitettavasti monesta tutusta naisesta on iän myötä tullut negatiivisia kitisijöitä jotka näkevät kaikesta vaivaa, varsinkin asioista jotka liittyvät nuorempiin naisiin. Ei sellaista jaksa kuunnella. Ja ihmisistä juoruillaan useimmiten pahantahtoisesti.

Jostain syystä meidän työpaikalla nuoremmat naiset hakeutuvat seuraani vaikka olen jo melko setäikäinen. En ole ikinä ajatellut tätä seksuaalisuuden kautta vaan pikemminkin niin, että tykkäävät seurasta koska olen itsekin säilyttänyt positiivisen otteen elämään. Enkä ole koskaan ns. Heitä yrittänyt enkä yritä. Joku joskus voi heittää flirttiä johon voin vastata tiettyyn pisteeseen asti mutta siinä se. 

Vierailija
433/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa käy ilmi, että ihmiset ajattelevat koko ajan vaan seksiä. Seksiäseksiäseksiä. Meitä on sellaisiakin, joilla asia ei ole koko ajan mielessä. Osaamme suhtautua toiseen sukupuoleen muutenkin kuin mahdollisena petikaverina.

Arvaan että olet nainen. Tervetuloa oikeaan maailmaan.

Miehet todellakin arvioivat kaikkia naisia sen perusteella, että voisivatko panna heitä vai ei. Ehkä 90 v miehet eivät enää jatkuvasti mieti sellaista, vaikka osa yhä silloinkin.

Tämä on kyllä loukkaus omia miespuolisia ystäviäni kohtaan.

Vierailija
434/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ehkä enemmän vaivaisi tuossa se, että aikaa ylipäätään laitettaisin yhtäkkiä paljon tuollaiseen harrastukseen. Ymmärtäisin, jos haluaisivat vaikka duona tehdä jotain lauluvideoita someen ja keikkailla juhlissa, mutta jos treenailuun alkaisi tunteja viikossa mennä, en pitäisi.

Sinänsä yritän aina ajatella, että jos joku ei häiritse miespuolisen kanssa, ei se voi häiritä naispuolisenkaan kanssa. Ehkä tämä johtuu siitä, että olen itse bi. Mieheni pitäisi kieltää minulta kaikki ystävyydet ja harrastuskaverit, jos sille tielle lähtisi. Joskus tosin tuntuu, että heteroille käy helpommin kaikki, kun vain sukupuoli on oikea. Kun taas oma kiinnostukseni herää todella harvoin kehenkään. 

Vierailija
435/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen määrittää parisuhteen rajat omalla kohdallaan. 

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Niinhän se menee. 

Vastavuoroisesti sillä toisellakin on rajansa joita ei saa loukata. Esimerkiksi harrastusten tai ystävyyssuhteiden kieltäminen vain epäluuloisuuden vuoksi on jo aika moista rajattomuutta ja kontrollia, mitä moni ei kumppaniltaan sietäisi eli sellaista vaativa ei sitten enää ehkä ole pitkään kumppani.

Silloin on menty jo turhan pitkälle, jos tullaan edes tuohon pisteeseen, että suostuuko puoliso. ITSE pitäisi tajuta, ettei edes kuvittele aloittavansa jotakin tuollaista harrastusta kahdestaan toisen naisen kanssa. 

Vierailija
436/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minun mieheni on pianonsoitonopettaja. Jos olisin kaltaisenne, minun pitäisi ilmeisesti kuvitella jatkuvasti että hän on joko a) pedofiili, kun opettaa lapsia ja teinejä, joista suurin osa tyttöjä tai b) moniavioinen, koska suuri osa aikuisopiskelijoista on naisia.

Heh. Ontuva vertaus. Mutta jos hänellä olisi naispuolinen kaveri, jota hän alkaisi kahdestaan jossakin neljän seinän sisällä treenauttamaan illat pitkät, ilman muita opetettavia, niin se olisi erikoista.

Kahdestaan tuossakin ollaan jokaisen kanssa ja viikottain.

Jos hänellä on vaikkapa 10-30 ERI oppilasta viikottain, koko kuviota on tuskin rakennettu vain salarakkaan vuoksi/pettämisen pimittämiseksi.

Vierailija
437/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin varmaan olen pettäjä, koska kaveriporukassani on miehiä, joiden kanssa halataan aina kun nähdään. Halaan muuten myös kaveriporukkani naisia. Työuran olen tehnyt miehisellä alalla, jossa useimmat työkaverit ovat miehiä. Nytkin työparinani on mies ja meillä on jatkuvasti kahdenkeskisiä palavereja. Tanssiharrastuksessa tulee tanssittua toisten miesten kanssa. Kyllä olen ihan hirveä ihminen ja onnellisesti aviossa saman miehen kanssa jo kohta 20v. Mies soittaa bändissä, jonka laulaja on nainen.

Etkö itse ymmärrä, mikä ero sinun ja ap:n tilanteessa on, vai esitätkö vain?

Minullakin oli ihana hyvä ystävämies töissä aikoinaan. Ajattelin että ollaan vaan niin hyviä vanhoja kavereita monen, monen vuoden takaa, olemme tunteneet yli 15 vuotta. Sittemmin se mies on oudosti irrottautunut ystävyydestäni, minkä lisäks

😁

Voin kertoa, että ne nuoret naiset töissä hakeutuvat seuraasi, koska olet jo niin vanha ja turvallisessa setä-kategoriassa, mukava harmiton papparainen. Eli et siis varsinaisesti 'mies' niin kuin heidän omaa ikäänsä.lähellä olevat miehet ovat.

Vierailija
438/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähtökohtaisesti suhde on sairas jos kokee tarvetta tai oikeutta sanella puolisolleen mitä tämä saa tehdä. En ikinä voisi elää suhteessa jossa toinen epäilee, kyttää ja sitoo, siitä on rakkaus kaukana. Itse luotan vaimoni harkintakykyyn ja hän minun. Mikäli luottamus joskus petetään jommankumman puolelta, sitten erotaan tai mitä päätetäänkin tehdä, mutta sitomaan ei alennuta, ei ikinä.

Tuntuu olevan kovin harvinaista löytää hyväitsetuntoinen kumppani joka ei ole omistushaluinen. Onneksi sellaisen löysin. Parikymmentä vuotta nyt yhdessä, lapset isoja ja rakkaus kukkii edelleen. Ei ole ikinä ollut tarvetta epäillä toista."

Mihin vedätte rajan? Onko teillä mitään sääntöjä? Onko niistä puhuttu edes? Miksi vedätte rajaa edes seksiin, antakaa vapaus siinäkin toiselle. Eikö olisi kamalaa, että kumppanisi tukahduttaisi halujaan sinun takiasi

Miksi hyökkäät? Mitä pelkäät? Kuka sinua satutti?

Vierailija
439/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lähtökohtaisesti suhde on sairas jos kokee tarvetta tai oikeutta sanella puolisolleen mitä tämä saa tehdä. En ikinä voisi elää suhteessa jossa toinen epäilee, kyttää ja sitoo, siitä on rakkaus kaukana. Itse luotan vaimoni harkintakykyyn ja hän minun. Mikäli luottamus joskus petetään jommankumman puolelta, sitten erotaan tai mitä päätetäänkin tehdä, mutta sitomaan ei alennuta, ei ikinä.

Tuntuu olevan kovin harvinaista löytää hyväitsetuntoinen kumppani joka ei ole omistushaluinen. Onneksi sellaisen löysin. Parikymmentä vuotta nyt yhdessä, lapset isoja ja rakkaus kukkii edelleen. Ei ole ikinä ollut tarvetta epäillä toista."

Mä haluisin lähtee etelänlomalle naapurin Pertin kanssa, mutta mies ei tykkää ajatuksesta. En ymmärrä miks. 😐

Kohta joku jo kertoo miksi tämä on eri asia.

Saa olla melko yksinkertainen jos ei itse tajua mitä eroa näissä on. 

Vierailija
440/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään epäillä miehellä olevan jotain sutinaa kaverinsa kanssa, jos kertoisi miettivänsä tällaista harrastusta. Koti ja lapset pitäisi edelleen hoitaa tasan, mutta muuten saa vapaasti harrastaa, mitä haluaa. Kertoo jotain suhteen tilasta, jos heti jotkin pettämispelot mielessä. Ethän itsekään jokaista kaveria ja tuttua käy kuksimassa ap?

Ehkä kannattaa ajatella vähän pidemmälle. Vaikka nyt olisi vilpittömät ajatukset niin ei tuollainen vie parisuhdetta oikeaan suuntaan vaan altistaa pitkässä juoksussa suhteen ongelmille. Tietoista erilleen kasvamista. Lapsiperheissä muutenkin liian vähän yhteistä aikaa

En ymmärrä nyt tätä kommenttia. Pitääkö siis kaikki harrastukset harrastaa yhdessä, kun ollaan suhteessa ja perhe? En kyllä pätkääkään kaipaa miestä istumaan viereen sohvalle illalla, kun luen kirjaa lasten mentyä nukkumaan. Lähti pyörälenkille ja hyvä niin. Olemme tänäänkin olleet yhdessä perheenä klo 6.30-8.30 ja 14.30-20.30 ja nyt tosiaan omien harrastusten parissa reilun tunnin. Mies saisi sen tunnin käyttää jonkun naisen kanssa pyöräilyyn, jos haluaisi, sillä minä luen mieluummin kirjaa. (Ja jos nyt joku tästä vääntää, että joka ilta olemme erillään niin on meillä kerran viikossa yksi ilta kahdestaankin harrastus ja joskus vaan istumme sohvalla yhdessä höpöttelemässä.)