Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te muut yksinäiset teette vapaa-ajalla?

Vierailija
14.05.2025 |

Yksinäisyys masentaa, sitten kun masentaa, ei jaksa lähteä minnekään. Makaa vaan ja masennus kasvaa.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ees kerran viikossa kannattaisi käydä jossain uimassa,lenkillä,salilla,kirjastossa,kahvilla..jäädä hetkeksi puhumaan vaikka vain ihan arkisista jutuista,joku hyvän päivän tuttu saattaa ennen pitkää lähentyä.

Vierailija
42/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa käyn tapaamassa kaupallista naista . Siinä tulee purettua koko viikon sosiaalinen lasti . Loppuviikon voi taas dokailla hyvillä mielin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran viikossa käyn tapaamassa kaupallista naista . Siinä tulee purettua koko viikon sosiaalinen lasti . Loppuviikon voi taas dokailla hyvillä mielin .

😂

Vierailija
44/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ees kerran viikossa kannattaisi käydä jossain uimassa,lenkillä,salilla,kirjastossa,kahvilla..jäädä hetkeksi puhumaan vaikka vain ihan arkisista jutuista,joku hyvän päivän tuttu saattaa ennen pitkää lähentyä.

Puhumaan kenelle? Mä liikun päivittäin mainitsemissasi paikoissa + muualla eikä tuolla kyllä kenellekään tarvitse jutella vaikka tahtoisikin. Suurin osa ihmisistä jotka kulkee yksin on joko luurit korvillaan tai ainakin katse kännykässä (tai juttelevat puhelimessa jonkun kanssa) ja lopuilla onkin sitten juttuseuraa siinä vieressä jo valmiiksi. 

Vierailija
45/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein vapaa-ajalla kavereita. Perhe on, joten en kai täytä yksinäisen kriteereitä.

Luen, korjailen ja rakennan radiolaitteita, pidän radioyhteyksiä(radioamatööritoiminta), seuraan luontoa, tähtitaivasta. Soitan aloittelijatasoisesti useita instrumentteja. Kuuntelen musiikkia. 

Syksyisin harrastan hirven metsästystä, kuulun porukkaan, mutta olen jotenkin ulkopuoliselsi tuntenut itseni siinä. Oli siinä pari parempaa kaveria, mutta kuolivat pois.

Youtube-videot, nettikeskustelut. 

t: nimim. Assburger

Vierailija
46/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja. Opiskelen ranskan kieltä. Käyn luonnossa retkillä tai juoksemassa läheisellä luonnonsuojelualueella. Kiertelen kaupoissa ja yritän löytää jotain hyödyllistä. Katselen YouTubea televisiosta. Joskus lähden matkalle toiseen kaupunkiin, mutta yleensä vain suunnittelen lähteväni.

Vierailija
47/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen, lueskelen. Jos en ole työvuorossa, teen vapaaehtoistöitä. Siivoan ja laitan ruokaa. Pyörin netissä. 

Vapaaehtoistyössä saa kyllä seuraa. Itse lopetin vapaaehtoistyöt tapahtumissa, missä on paljon vapaaehtoisia. Kuormituin heidän seurustelun ja kuuntelijan tarpeesta. Mutta sopii varmaan monelle. Itse keskityn vain parityöskentelyyn.

Vierailija
48/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhassa omakotitalossa ei aika tule koskaan pitkäksi. Aina voi tehdä jotain pihahommia, tai tehdä sitä "pientä pintaremonttia". Koskaan ei ole valmista.

Vierailija
49/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajalla, jota on 100 % ajastani, treenaan, juoksen, pyöräilen, kalastan tai liikun metsässä. Ennen pelasin verkkopelejä, koska siellä tapasi ihmisiä, mutta se kävi tyhjän ja merkityksettömän tuntuiseksi. Nyt olen ollut pitkään tyytyväinen.

Vierailija
50/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan koirien kanssa ulkoilua ja näyttelyjä. Kotona olen netissä roturyhmissä aktiivinen toimija. Teen käsitöitä koiraharrastukseen.  Tekemistä riittää.

Vierailija
51/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoinen, luen, ratkon ristisanatehtäviä, kokoan palapelejä. Uudelleen aloitin diamond painting harrastuksen. Kuuntelen musiikkia. Televisiosta katselen erilaisia ohjelmia. Koirat myös tuo oman lisänsä elämään. 

Vierailija
52/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoinen, luen, ratkon ristisanatehtäviä, kokoan palapelejä. Uudelleen aloitin diamond painting harrastuksen. Kuuntelen musiikkia. Televisiosta katselen erilaisia ohjelmia. Koirat myös tuo oman lisänsä elämään. 

Vierailija
53/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaan sängyssä. Kesällä otan aurinkoa parvekkeella.

Vierailija
54/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen autolla. Käyn uusissa paikoissa ja toisilla paikkakunnilla. Voivat olla kaukanakin.

Vierailija
55/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään siivota ja järjestellä. Ompelen ompelukoneella vaatteita tai uudistan vanhoja. Kokeilen uusia ruokia. Luen valtavasti kirjoja ja kirjoittelen itsekin juttuja. Opettelen soittamaan kitaraa, se on minulle tosi haastavaa. Duolingon avulla kertaan kieliä ja opettelen uuttakin, nyt olen espanjaa kokeillut. Piirtelen ja maalaan kortteja ja teen ristipistotauluja. Nautin pitkistä aamupaloista ja päiväkahveista, haaveilen ja selaan nettiä. Leivon mielelläni. En pysty liikkumaan ulkona, mutta näin sisälläkin keksin kaikenlaista, aika ei tule pitkäksi. Joskus on haikeaa, silloin luen runoja.

Vierailija
56/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen nettiä lähes kaiken vapaa ajan, kuuntelen musiikkia ja podcastejä. Aika ei käy näin pitkäksi. Pikemminkin toiveissani, että aika riittäisi äänikirjojen kuunteluun ja vieraan kielen opiskeluun. Joskus lataan tinderin ja jutuskelen ihmisten kanssa muuten vaan. Välillä myös joogailen ja jumppailen youtuben opastamana. Kerran viikossa lenkkeilen pikkulenkin ja ostan matkalla takeaway kahvikupposen.

Vierailija
57/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roikun näillä samanmoisilla palstoilla, juon kaljaa ja jos on varaa niin kahvia,  näplään kaluanikin. Joskus käyn ulkona v'ttuilemassa ohikulkijoille.

Vierailija
58/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen paljonkin samaa kuin edellisetkin, mutta harrastan myös postcrossingia. Tosi kivaa kirjoitella kortteja erilaisille ihmisille ympäri maailmaa.

Minäkin olen harrastanut postcrossingia. Nyt taukoa, kun koin haastavaksi löytää kullekin vastaanottajalle sopivia kortteja. Postcrossaajien profiilien lukeminenkin on kiinnostavaa. 

Vierailija
59/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kirjoja. Opiskelen ranskan kieltä. Käyn luonnossa retkillä tai juoksemassa läheisellä luonnonsuojelualueella. Kiertelen kaupoissa ja yritän löytää jotain hyödyllistä. Katselen YouTubea televisiosta. Joskus lähden matkalle toiseen kaupunkiin, mutta yleensä vain suunnittelen lähteväni.

Bonjour! 🖐

Vierailija
60/112 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lenkkeilen (ja muuten vaan ulkoilen) sekä teen kaikenlaista sellaista mihin ei kaveria tarvitse. Aika paljon siis olen kotona ja nysvään neuleiden ym käsitöiden kanssa ja ratkon ristikoita, teen palapelejä, katson telkkaria (harmillisen vähän vain tulee mitään sarjoja tai hyviä leffoja) ja esim näin keväällä seuraan euroviisuja. En siis sinällään ole mikään euroviisufani, mutta jotenkin on kiva tuntea jonkinlaista yhteisöllisyyttä edes tällä tavoin. Sama juttu siis kuin vaikka olympialaisten kanssa. Jonkun verran myös liikun erilaisissa tapahtumissa, mutta usein se saa vain tuntemaan entistä enemmän yksinäisyyttä kun kaikki muut tuntuu olevan jonkinlaisessa porukassa tai ainakin kaverin/puolisonsa/perheensä kanssa.

Kyllä tapahtumiin kannattaa lähteä. Mukavaa ajankulua. Voi ehkä jutella jonkin uuden ihmisen kanssa? Itse olen tehnyt listaa mihin voisi kesällä mennä yksin.