Tuliko teille turvallinen olo, kun Orpo sanoi, että datakeskuksista ei ole huolta?
Kommentit (77)
Ainoa järkevä asia jonka Orpo sanoo on se, että ilmoittaa hallituksensa eroavan.
Tuli heti mieleen, että tämä täytyy pitää mielessä sitten, kun homma ns. kosahtaa.
Datakeskuksista saa hyviä vakoilupaikkoja ja koskaan ei tiedä mitä keskukset pitää sisällään je kenen toimesta ja niitä on suunnitteilla koko maan kattavalle linjalle etelästä pohjoiseen ne ovat kuin vakoilijoiden tukikohtia.
Mieleen tuli, että olen pahasti aliarvioinut Orpon typeryyden.
Jos Venäjä laittaisi datakeskuksen Suomeen, niin olisiko kansa samalla tavalla ihan pähkinöinä, kuin nyt merikaapelien katkojien kanssa? Kiinaan on Venäjän suurimpia tukijoita ja tekee parhaansa, jotta Venäjä onnistuisi kiertämään pakotteet.
Autotääristen maiden tarkoitus numero 1 on nujertaa länsimaiden määräysvalta kohdemaana tärkeimpänä on yhdysvallat ja kaikki keinot ovat sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
Koronan aikana kiinalaiset vaihto- opiskelijat ostivat maskit tyhjiksi Suomesta ja lähettivät Kiinaan. Käsky kävi. Näin toimii Kiina. Valtava organisaatio.
Kyllä, olen huolissani. Nyt jo kaksi datakeskusta Suomeen rakenteilla? Haloo päättäjät!
Muistan tuon. Olin ihmeissäni kaupassa kun kiinalaisilla oli kärryt täynnä hengityssuojaimia
Pääsin ihan itse näkemään sen omin silmin, mutta en vielä silloin tiennyt että mistä on kyse. Kukaan ei tiennyt Suomessa tai ei ainakaan tunnustanut
Vierailija kirjoitti:
Jos Venäjä laittaisi datakeskuksen Suomeen, niin olisiko kansa samalla tavalla ihan pähkinöinä, kuin nyt merikaapelien katkojien kanssa? Kiinaan on Venäjän suurimpia tukijoita ja tekee parhaansa, jotta Venäjä onnistuisi kiertämään pakotteet.
No, se yksihän sanoi ettei häntä kiinnosta mitä tarkoitusta varten joku sellaisen keskuksen rakentaa
Vierailija kirjoitti:
Kiina valtaa alaa omalla tavallaan. Ja kukas sen läheinen kumppani onkaan?
Kuka siellä patsasteli parhaan kaverinsa kanssa paraatissa? Vieläkö joku uskoo sinisilmäisesti?
No jos tulee joku kriisi niin onhan se datakeskus äärimmäisen helppo tehdä käyttökelvottomaksi. Katkaistaan vain sähköt siitä ja kaivuri kauhaisee sen datakaapelin poikki. Sen jälkeen se keskus ei tee enää yhtään mitään.
Orpo-pojan sanomisista ei tule muuta kuin hyvin välinpitämätön olo. Sellanen "hohhoijaa". On niin mitäänsanomaton miehentekele.
orpon tietää jo kokemuksesta valehtelijaksi. Mikään ei pidä paikkaansa mitä hän sanoo.
Ääliö haalii tänne sähkösyöppöjä datakeskuksia joista ei ole mitään hyötyä Suomen taloudelle, pikemminkin haittaa älyttömän sähkönkulutuksen takia.
Kai tuo pitäisi olla ihan perusoletus, että huolta ei ole, kun on rakennusluvat saatu? Jos pitää erikseen Orpon kertoa, niin kyllähän siinä jonkinlainen huoli epäilys herää.
Sama asia kuin venäläiset "käyttämättömät" varastohallit ympäri suomea
Minun mielestäni datakeskuksissa ei ole mitään pelottavaa eikä ole ollutkaan. Kuka ja mikä taho on tästäkin asiasta pelkoa kylvänyt?
Ei tänne kannata yrityksiä perustaa. Ihmiset eivät halua työpaikkoja tänne eikä muitakaan investointeja. Eivät halua talouskasvuakaan.
Datakeskukset ovat energiasyöppöjä, joiden alle katoaa myös hehtaarikaupalla metsäluontoa. Datakeskukset ovat kaikkea muuta kuin ympäristöystävällisiä. Lisäksi ne vaativat niin paljon sähköä, että sähkön hinta tulee varmasti nousemaan. Jokin hukkalämmön hyödyntäminen ei paljon lohduta.
Mitä tulee turvallisuusnäkökulmiin, aikoinaan vähäteltiin venäläisten maanomistukseen liittyviä riskejä. Mutta Suomessa päättäjät ovat lyhytnäköisiä ja ahneita. Kaikki käy, kunhan saadaan rahaa, haitoista piittaamatta.
En luota hänen sanoihinsa. Akkumateriaalitehdaskin hiukan ahdistaa.
Koronan aikana kiinalaiset vaihto- opiskelijat ostivat maskit tyhjiksi Suomesta ja lähettivät Kiinaan. Käsky kävi. Näin toimii Kiina. Valtava organisaatio.
Kyllä, olen huolissani. Nyt jo kaksi datakeskusta Suomeen rakenteilla? Haloo päättäjät!