Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä teen tuon miehen kanssa?

Vierailija
13.05.2025 |

Meillä on pitkä parisuhde ja mies on aina mennyt tosi "rajoilla", mitä tulee toisiin naisiin. Ja rajojen yli on mennyt sitten valehtelu toisista naisista. Jo suhteen alkupuolella esimerkiksi saattoi viettää iltaa naispuolisen kaverin kanssa, vaikka mulle oli sanonut menevänsä baariin miespuolisen kaverimme kanssa. 

Vuosien varrella on tosi monesti käynyt niin että mies saattaa vaikka kertoa jostain työpaikan uudesta naistyökaverista, mutta sanoo ettei ole koskaan jutellut hänen kanssaan tai ollut muutenkaan missään tekemisissä. Kunnes sitten yhtäkkiä käy ilmi että ovat hyviäkin kavereita, nainen tietää meidän lasten nimet ja harrastukset jne jne jne. Välillä on tullut treffikutsujakin ym, ja mies on sanonut ettei ymmärrä miten nämä naiset ovat "ymmärtäneet hänet aivan väärin".

Tai, mies sanoo jotain naistyökaveria todella ärsyttäväksi tyypiksi jota ei siedä yhtään, mutta kun menen hänen työpaikkansa ohi, he nojailevat pihalla toisiinsa ja on oikein läheinen hetki menossa.

En OLLUT mustasukkainen, mutta näiden kymmenien ja kymmenien kertojen takia olen sellaiseksi tullut. Ennen kaikkea en ymmärrä miehen valehtelua. Hänellä ei ole mitään syytä valehdella mulle, koska totuus on aina parempi. Joskus on voinut kertoa jostain asiasta ja itsekin huomannut etten suutu. Ja niin se onkin, en mä mikään seko ole, vaan tajuan että työkaverin kanssa voi tulla hyväksikin kaveriksi, tottakai. Mutta valehtelu on aivan pskaa, se pilaa aivan kaiken. Ja kaiken tämän keskelläkin en usko että hän olisi touhunnut petipuuhia kenenkään kanssa. Sekoilu on ollut kevyempää.

Nyt joitain vuosia meillä on mennyt hyvin. Mies ei ole "jäänyt kiinni" mistään ja minulla on ollut avoin pääsy hänen puhelimelleen, jossa en kuitenkaan ole aikoihin käynyt. 

Kunnes nyt. Kävin hänen facessaan ja näkyi että hän on käynyt jonkun naisen sivuilla useita kertoja. Tykännyt profiilikuvasta, ja sitten poistanut tykkäyksen. Nimestä päätellen arvelen kyseessä olevan jonkun saman alan ihmisen, mutta en tiedä. Kysyin mieheltä tästä, ja taas rehellinen vastaus olisi ollut niin hyvä, on nainen sitten kuka vaan. Mutta mies kiisti kaiken. Ei ole käynyt naisen profiilissa. Ei tiedä kuka on kyseessä. Ei ole tykännyt mistään kuvasta. Ja jos/kun sieltä näkee että hän ON naisen profiilissa ollut, niin se on ollut täysin vahinko.

Samalla selvisi että hän käy useinkin katselemassa vähäpukeisten/nakujen naisten kuvia, eri maalaisten, mitä nyt vastaan tulee. Tästä kertoi itse. Klikkaa kuvia auki kuulemma "vaan nähdäkseni onko ne naiset niin nättejä kuin pikkukuvissa näyttää". Ilmankos hänelle on tyrkyllä tällaisia kuvia koko ajan.

Mies raivostui tästä keskustelusta täysin. Ei ole kuulemma tehnyt mitään väärää, ei tiedä ketä ne naiset on ja kaikki on ollut about vahinkoa. Huusi kuinka minun pitäisi nyt löysätä vähän ruuvejani, koska olen sairas. Huusi, raivosi ja haukkui minua. Kuinka pska olenkaan. Ja käskin hänen lähteä.

Ja tänään hän laittoi viestiä josko tulisi kotiin ja voitaisiin nyt saada jokin keskitie sovittua.

Minä nyt vaan en jumanauta tajua. Jos hän ei salaisi minulta asioita, valehtelisi ja kiistäisi asioita, en todellakaan olisi mustasukkainen. Mutta tämä kaikki saa minut tuntemaan oloni niin arvottomaksi. Ja sitten muka kaikki syy on vain minussa.

Onko??

Kommentit (158)

Vierailija
41/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet suhteessa henkilön kanssa johon ei voi luottaa. Tämä on kertomasi mukaan todistettu lukemattomia kertoja. Miksi ihmeessä ihmeessä olet vielä hänen kanssaan yhdessä?

Vierailija
42/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt moro ja näkemiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ihan samanlainen. Valehtelee, valehtelee ja valehtelee. Vaikka jäisi kiinni ja sanoisin suoraan, etten usko, niin edelleen valehtelee. 

Joskus 10 vuotta sitten piti salaista naiskaveria, jonka kanssa viestitteli ja kävi kahvilla (muulla ei ole väliä, petos mikä petos). 

Myöhemmin näitä naispuoleisia kollegoja on myös piilotellut "en tunne, en ole koskaan nähnyt, sanaakaan vaihtanut".

Kerran vein mieheni töihin, kun tämän auto oli rikki ja juuri kun olin poistumassa parkkikselta yksi kolleganaisista saapui töihin. Suurin piirtein juoksi mieheni luokse ponnari iloisesti heiluen ja höpötti koko matkan miehelleni, kun kävelivät toimiston oville päin. 

Myöhemmin nauroin miehelle, että vai et ole sanaakaan koskaan vaihtanut ja nyt kävelitte suurinpiirtein käsi kädessä. 

Aiemmin jaksoin metsästää näitä miehen valheita ja tehdä hänelle selväksi, että tiedän hänen valehtelevan. Enää en jaksa. Yritän keskittyä omaan elämääni. Tehkööt mitä tekee, menetän mielenterveyteni epäillessäni jokaista sanaa ja arvaillessani, mikä tällä kertaa on totta.

Nykyään oletan hänen jo lähtökohtaisesti valehtelevan. Hän on varmaan tyytyväinen, kun ei kinastella enää. Tyyntä myrskyn edellä, tuskin jaksan tällaista lopun elämääni.

Vierailija
44/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ihan samanlainen. Valehtelee, valehtelee ja valehtelee. Vaikka jäisi kiinni ja sanoisin suoraan, etten usko, niin edelleen valehtelee. 

Joskus 10 vuotta sitten piti salaista naiskaveria, jonka kanssa viestitteli ja kävi kahvilla (muulla ei ole väliä, petos mikä petos). 

Myöhemmin näitä naispuoleisia kollegoja on myös piilotellut "en tunne, en ole koskaan nähnyt, sanaakaan vaihtanut".

Kerran vein mieheni töihin, kun tämän auto oli rikki ja juuri kun olin poistumassa parkkikselta yksi kolleganaisista saapui töihin. Suurin piirtein juoksi mieheni luokse ponnari iloisesti heiluen ja höpötti koko matkan miehelleni, kun kävelivät toimiston oville päin. 

Myöhemmin nauroin miehelle, että vai et ole sanaakaan koskaan vaihtanut ja nyt kävelitte suurinpiirtein käsi kädessä. 

Aiemmin jaksoin metsästää näitä miehen valheita ja tehdä hänelle selväksi, että tiedän hänen valehtelevan.

Jatkan vielä: ap, etenkään, jos teillä ei ole yhteisiä lapsia.. Lähde.

Vierailija
45/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä yrittää rakentaa parisuhdetta henkilön kanssa, joka ei kunnioita sinua eikä ole valmis olemaan rehellinen. Luottamus ja rehellisyys ovat parisuhteen kulmakiviä, ja jos niitä ei ole, ei ole mitään järkeä yrittää. Näyttää siltä, että mies on lytännyt itsetuntosi niin pahasti, että et edes tunnista, millainen terve parisuhde voisi olla. Maailma on täynnä miehiä, jotka kohtelisivat sinua paremmin kuin nykyinen kumppanisi ja sinkkunakin olisit onnellisempi. Tee itsellesi palvelus ja jätä tuo mies, ei tämä tilanne tule paranemaan. 

Vierailija
46/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin jaksoin metsästää näitä miehen valheita ja tehdä hä

Ja vieläkin lisään. Kun mies jäi kiinni tästä salaisesta naisystävästä, jonka kanssa chattaili ja kävi hänen luonaan kahvilla, mies suuttui minulle ja huusi, että "se on ihan normaali! Sä olet sairas, sulle ei voi mitään puhua!'.

Tuumasin sitten että aijaaa meidän suhteessa onkin nykyään tällaiset säännöt, että saa käydä vastakkaisen sukupuolen kanssa kahvittelemassa yms niin sovin sitten erään miehen kanssa, että menen tämän mökille juhannukseksi. Mies raivostui, ei kuulemma käy. Ihmettelin, että miksi ei käy?

Vierailija
47/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Itselle myös kävi ilmi hetki sitten valehtelu suhteessa. En haluaisi heittää suhdetta roskakoppaan. Täytyy antaa aikaa ja päivä kerrallaan mennä 😞 itsellä ensimmäinen kerta kun valhe tulee eteen mutta jos niitä on jo useita alla niin vakavan keskustelun paikka. Tsemppiä kovasti!

Tsemppiä myös sinulle! Tiedostan nyt hyvin, että olisi pitänyt lähteä jo kauan sitten. AP

Vierailija
48/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologinen valehtelija pysyy valehtelijana jatkossakin. Se on siellä syvällä selkärangassa se käytöstapa. Se ei korjaannu koskaan. Vedä tästä johtopäätös.

Vierailija
49/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko luiskaan. Tilalle sellainen, joka puhuu totta. 

Tervetuloa, täällä meitä sikoja on iso kasa. Toivottavasti joku tulee lopettamaan meidät.

Vierailija
50/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voisit ap alkaa laskemaan uusia verkkoja vesille. Katsele jo uutta kumppania. Toihan on rasittava suhde mikä teillä on.

Löytyis varmaan helpompi kumppani, joka ei jaksa valehdella alvariinsa.

Vierailija
51/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin jaksoin metsästää näitä miehen valheita ja tehdä hänelle selväksi, että tiedän hänen valehtelevan.

Muutaman vuoden sisään ero tulee miehelle yllätyksenä? :D

Vierailija
52/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiduta enää itseäsi. Älä ota häntä takaisin.

Vierailija
53/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis huhhuh. Nyt on kyllä niin todella tuttua asiaa, etten meinaa uskoa että jollain on TÄYSIN samanlaisia kokemuksia, ja samanlainen tilanne! Käsittämätöntä. Mutta juuri noin. 

Ja sitten mies vielä ihmettelee, miksi en usko kun hän sanoo. AP

Vierailija
54/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi olla tuollaisen ihmisen kanssa...? Sanokaa, että nämä ovat provoja.

Vierailija
55/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään järkeä yrittää rakentaa parisuhdetta henkilön kanssa, joka ei kunnioita sinua eikä ole valmis olemaan rehellinen. Luottamus ja rehellisyys ovat parisuhteen kulmakiviä, ja jos niitä ei ole, ei ole mitään järkeä yrittää. Näyttää siltä, että mies on lytännyt itsetuntosi niin pahasti, että et edes tunnista, millainen terve parisuhde voisi olla. Maailma on täynnä miehiä, jotka kohtelisivat sinua paremmin kuin nykyinen kumppanisi ja sinkkunakin olisit onnellisempi. Tee itsellesi palvelus ja jätä tuo mies, ei tämä tilanne tule paranemaan. 

Kyllä mä uskon hyvinkin tietäväni millainen terve, normaali parisuhde on. Ja tiedän että tämä on ihan sekopäinen suhde. Ja tiedän senkin, että syy EI ole minussa, vaikka mies niin väittää. Siksi käskinkin hänen häipyä, kun alkoi huutaa että minun pitäisi päästäni nyt ruuvia löysätä, kun siinä on nyt pahasti vikaa. Olen joskus hänelle sanonut ettei kukaan muu nainen varmasti olisi tätä katsellut edes muutamaa vuotta.

Ollaan nyt muutama päivä erillään ja katsotaan, saisiko sitä sitten puhuttua. En tiedä mitä teen.

Sen tiedän etten koskaan enää parisuhdetta tämän jälkeen halua, olen jo 50+ ja jos tämä suhde loppuu niin ne suhteilut oli sitten siinä. 

Kiitos teille kaikille kauniista sanoista AP

Vierailija
56/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä uskon hyvinkin tietäväni millainen terve, normaali parisuhde on. Ja tiedän että tämä on ihan sekopäinen suhde. Ja tiedän senkin, että syy EI ole minussa, vaikka mies niin väittää. Siksi käskinkin hänen häipyä, kun alkoi huutaa että minun pitäisi päästäni nyt ruuvia löysätä, kun siinä on nyt paha

Itseään kunnioittava nainen ei olisi katsellut tuota ensimmäistä kertaa pidempään. 

Vierailija
57/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itseään kunnioittava nainen ei olisi katsellut tuota ensimmäistä kertaa pidempään. 

Nämä miehet (ja varmasti samanlaiset naisetkin) käyttävät usein aseena sitä, että naljailevat kumppanilla vain olevan huono itsetunto, ja että kukaan normaali nainen ei muka vastaavasta käytöksestä olisi mustasukkainen, kehottavat menemään terapiaan jne. 

Vierailija
58/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ole provo. Ihan oikeasti ollaan yhdessä. Ja oltu kauan, ja siinä kai se yhdessäolon syykin. Kun hän ei ole läpeensä pska ihminen, vaan monessa asiassa kuitenkin tosi hyvä. Kun vuosikausien ongelmia kirjoittaa aloitukseen niin ne tottakai "tiivistyy". Mutta eihän näitä koko aikaa ole ilmi tullut, vaan välissä on ollut pitkiä hyviä ja ongelmattomia aikoja.

Olen kyllä miehelle sanonut että tiedän, että jossain vaiheessa en enää jaksa tätä, että aina jotain käy ilmi. Ja nyt se hetki on tosi lähellä. AP

Vierailija
59/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei ole provo. Ihan oikeasti ollaan yhdessä. Ja oltu kauan, ja siinä kai se yhdessäolon syykin. Kun hän ei ole läpeensä pska ihminen, vaan monessa asiassa kuitenkin tosi hyvä. Kun vuosikausien ongelmia kirjoittaa aloitukseen niin ne tottakai "tiivistyy". Mutta eihän näitä koko aikaa ole ilmi tullut, vaan välissä on ollut pitkiä hyviä ja ongelmattomia aikoja.

Olen kyllä miehelle sanonut että tiedän, että jossain vaiheessa en enää jaksa tätä, että aina jotain käy ilmi. Ja nyt se hetki on tosi lähellä. AP

Mua ihmetyttää eniten se, että sä kuitenkin jo aikuisena ihmisenä olet niin kiinni ajatuksessa, että tuota ihmistä pitäisi voida uskoa ja luottaa häneen. Ei pidä, ei tarvitse. Hän ei ole tehnyt mitään ansaitaakseen sen. Jotenkin sinut on hassutettu, yrität ilmeisesti todistaa hänelle olevasi sen arvoinen, että sinulle puhuttaisiin totta?

Ei hänestä ole sellaiseen. Jos haluat pitää lemmikkiä, joka ajoittain kusee parhaan mattosi, niin joko matto lähtee tai sitten kärsit. Tai lakkaat piittaamasta ja siivoat kiltisti kerta toisensa jälkeen. Hyväksy todellisuus. Vaikka hän joutuisi huomenna vuoteenomaksi eikä enää pääsisi pahoille teilleen, toljottaisi hän edelleen netissä naaraita ja halveksisi sinua siitä, että joutuu siitä valehtelemaan. Kuviossa on aggressiota mukana, hän haluaa naisen jota syyttää. Lirkutella vieraille, halveksia omaa. Valehtelee molemmille. Miksi yrität parantaa jotain, mitä terapeuttikaan tuskin saisi muutettua?

Vierailija
60/158 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli todellinen dilemma. En osaa päättää kumpi on suurempi idiootti, miehesi vai sinä joka edelleen olet hänen kanssaan. Onko sillä koolla nyt sitten niin väliäkään toisaalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme