Voisitko olla jatkuvasti max. 500 kaloria päivä?
Itse ollut puoli toista kuukautta. Painoa lähtenyt 10kg. Olen jo niin tottunut, että aion jatkaa vielä määrittelemättömän ajan. Ehkä jossain vaiheessa vähän nostan kaloreita, mutta en kuitenkaan paljon. En syö mitään impulsiivisesti vaan jokainen suupala on harkittua. En syö mitään, minkä kaloreita en tiedä täsmälleen. Ruoat, joiden kaloreita ei ole ilmoitettu valmiiksi punnitsen vaakalla. Suunnittelen syömiset tarkkaan. Jos aion esim. kerran viikossa syödä jonkin pienen herkun tai ihan vaikka tyyliin ruisleivän, jossa päällä Oivariinia eli jonkin normaalisti kielletyn ruoan niin paastoan pari päivää ennen sitä. Joinain päivinä tunnen nälkää, mutta olen jo tottunut siihen ja jos nälkä käy ylivoimaiseksi niin hämään elimistöä syömällä esim. pienen palan ruisleipää, kolme lusikallista jugurttia ym. yleensä auttaa. Muutaman kerran olen saanut nälän vuoksi ns. syömiskohtauksen, jolloin ahminut peräjälkeen jääkaapista esim. 5 jugurttia peräkkäin. Mutta olleet niin satunnaisia, ettei ole nostanut painoa ollenkaan. Onko muilla samanlaista syömistyyliä?
- N47-
Kommentit (79)
Kaloreita on minussa taatusti enemmän kuin 500. Kannibaali tykkää.
Tyypillinen ikääntyvän ihmisen anoreksia. Todella vaikea hoitaa. Viidentoista vuoden jälkeen "tyhjästä tulevat" rytmihäiriöt, suolistokivut, hengästymistä, luustokivut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voisi olla, tuo kuulostaa minustakin syömishäiriölle :(
Hengenvaarallisesti lihavassa syödään 1200kcal/pv ja laihduttajat ovat lääkärin valvonnassa
En usko että kukaan lääkäri on suositellu tuota 500kcal/pv sinulle, minkä takia teet noin?
Itse asiassa ENE-dieetti (erittäin niukkaenerginen dieetti) on Käypä Hoito -suosituksessa vaikeasti lihaville ihmisille, ja kyllä sitä lääkärit suosittelee. Itse kävin jopa painonhallintaryhmässä, jossa oltiin 16 viikkoa noin 500 kcal per viikko kuurilla. Siellä tosin juotiin nutrilettejä, ei syöty tavallista ruokaa.
Tosi surullista, että jopa lääkärit suosittelevat tuollaista. Tosin lääkärithän tekevät, mitä määrätään. Lääkärit eivät voi ohittaa "käypähoitosuosituksia"
Luepa Patrik Borgin tms kirjoituksia. Pikakuurilla menettää arvokasta LIHASmassaa, jota on vaikea kerätä kuntoilemalla ja proteiinipitoisella ravinnolla.
Oikeaoppinen kalorivajaus on max 500 kcal, mikä tarkoittaa normaalikulutuksesta vähennystä. Jos liikut, syöt silti 1200 - 1500 kcal päivässä ja rasva palaa. Osta vaikka kehonkoostumusvaaka.
Anoreksia on psyykkinen sairaus, johon kuolee vuosittain aikuisiakin. Mene lääkäriin.
Doctor Now'n asiakkaat ovat eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Luepa Patrik Borgin tms kirjoituksia. Pikakuurilla menettää arvokasta LIHASmassaa, jota on vaikea kerätä kuntoilemalla ja proteiinipitoisella ravinnolla.
Oikeaoppinen kalorivajaus on max 500 kcal, mikä tarkoittaa normaalikulutuksesta vähennystä. Jos liikut, syöt silti 1200 - 1500 kcal päivässä ja rasva palaa. Osta vaikka kehonkoostumusvaaka.
Pakko kommentoida ohiksena kehonkoostumusvaakoja. Ostin sellaisen ja oon tullut siihen tulokseen että se mittaa korkeintaan painoa. Kaikki muu tuntuu olevan arvailua joka perustuu ikään, sukupuoleen ja itse ilmoitettuun aktiivisuustasoon.
Olen itse N47 ja inbodyssä rasvaprosentti 16. Älyvaaka on sitä mieltä että se on 24-28. Jos paino putoaa, se putoaa aina lihaksista tai luumassasta (!) tai nesteistä. Muutenkin painoa lukuun ottamatta kaikki luvut heittelee tosi paljon. En kyllä voi suositella. Paremman arvion saa ottamalla vaatteet pois puolison edessä.
Ei ole tarvinnut olla koko aikaa, pari päivää viikossa riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida ohiksena kehonkoostumusvaakoja. Ostin sellaisen ja oon tullut siihen tulokseen että se mittaa korkeintaan painoa. Kaikki muu tuntuu olevan arvailua joka perustuu ikään, sukupuoleen ja itse ilmoitettuun aktiivisuustasoon.
Olen itse N47 ja inbodyssä rasvaprosentti 16. Älyvaaka on sitä mieltä että se on 24-28. Jos paino putoaa, se putoaa aina lihaksista tai luumassasta (!) tai nesteistä. Muutenkin painoa lukuun ottamatta kaikki luvut heittelee tosi paljon. En kyllä voi suositella. Paremman arvion saa ot
Peilissä jos näkyy sixpack ja hauissuonet, se on 10-13%. Muuta mittausta ei tarvitse.
Ok eli olet n 100kg lihaksikas mies.
Tällaisella perus 70kg naisella vain n300kcal
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen laihtunut 17kg mutta nyt paino on jumahtanut tähän. Vielä pitäisi ainakin 8kg pudottaa mutta en tiedä mistä vähentää kun syön nyt todella kevyesti.
Mitä syöt?
Noin 800g kasviksia paistettuna, siihen lisukkeeksi juustoja. Kahvia kermalla. Olen ketooosissa. Kaloreita tulee noin 1200 päivässä.
Lisää nyt ihmeessä kaloreita. Ei tyhmä tarvii olla syömisissäkään.
Tyhmä?? Minun peruskulutukseni on korkeintaan 1500kcal/päivä niin miten olen mielestäsi tyhmä 1200kcal syömisillä? Haluan laihtua, en lihoa.
En voisi, arvostan enemmän vahvaa ja tervettä kehoa, joka tarvitsee myös riittävästi ruokaa toimiakseen.
Vierailija kirjoitti:
Sairastin anoreksiaa, ja söin silloinkin väh. 1000 kaloria päivässä. Silti lähti hiukset ja menkat, ja aloin kärsimään rintakivuista. Osteoropoosi sitten herätti parantumaan.
Ehdottaisin AP:ta harkitsemaan "dieettiä" hartaasti. Nuo "syömiskohtaukset" kertovatkin jo tarpeeksi, etkä todella saa tarpeeksi ravinteita 500 kalorilla päivässä.
Yksikään anorektikko ei syö tuhatta kaloria päivässä. Kokemusta on.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Lähtenyt painosi on suurimmaksi osaksi lihaksia. Nyt olet laiha-läski. Luusi ovat tuon seurauksena heikot ohuet linnun luut.
Pöh. Paastoaminen on ihan terveellistä ja hyvä tapa laihduttaa. Ja ei todellakaan lähde suurimmaksi osaksi lihaksista :D Rasva on kehossa sitä varten että se käytetään kun ravintoa ei ole saatavilla. Jos vähän lähtee lihaksia niin määrä on kuitenkin aika merkityksetön jos puhutaan normi ihmisestä eikä mistään bodarista.
Aloittaja on siis ollut tuolla paastolla puolikuukautta. Eihän tuossa ajassa synny ravinnepuutosta niin että iskee heti osteoporoosit tulille :D
Ihan pöhköjä te jotka kuvittelette että ihmiskeho menee heti rikki jos ei syö jotain 2000 kaloria per päivä. Tuollahan kalorimäärällä moni nainen lihoo, ei normaali nainen noin paljoa tartte varsinkaan jos ei ees mitään liikuntaa juurikaan harrasta.
Vierailija kirjoitti:
En voisi, arvostan enemmän vahvaa ja tervettä kehoa, joka tarvitsee myös riittävästi ruokaa toimiakseen.
Kyllä mun kroppa on toiminut oikein hyvin nyt nämä viikot kun olen syönyt n 1000kcal ja tehnyt ruumiillista työtä. Ruoka täytyy vain koostaa oikein, ei mitään höttöä eikö nutriletteja vaan oikea vahvaa ruokaa.
Normaalisti syön 1300-1500kcal joten pudotus on pieni, käytännössä vain välipalan verran
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun kroppa on toiminut oikein hyvin nyt nämä viikot kun olen syönyt n 1000kcal ja tehnyt ruumiillista työtä. Ruoka täytyy vain koostaa oikein, ei mitään höttöä eikö nutriletteja vaan oikea vahvaa ruokaa.
Normaalisti syön 1300-1500kcal joten pudotus on pieni, käytännössä vain välipalan verran
Tätä on turha alapeukuttaa kun toimii hyvin.
Tässä esimerkki eiliseltä:
- aamiainen ohut paahtoleipäviipale, vähäsokerinen itsetehty hillo, 2x maitokahvi 130kcal
- lounas bresaolaa 60g, rucolaa, sitruunamehua, parmesania, oliiviöljyä 280kcal
- päivällinen 120g salsicciaa, 200g hapankaalia, 30g ruokakermaa 540kcal
- 3 marmeladikarkkia 50kcal
yhteensä 1000kcal
Tänään muuten sama mutta lounaaksi tomaatti-linssi-spelttikeitto 300kcal.
1,5h trimmeröity pihaa ja toinen mokoma edessä lounaan jälkeen.
Ainakin tällainen 65v reipas mummo jaksaa hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastin anoreksiaa, ja söin silloinkin väh. 1000 kaloria päivässä. Silti lähti hiukset ja menkat, ja aloin kärsimään rintakivuista. Osteoropoosi sitten herätti parantumaan.
Ehdottaisin AP:ta harkitsemaan "dieettiä" hartaasti. Nuo "syömiskohtaukset" kertovatkin jo tarpeeksi, etkä todella saa tarpeeksi ravinteita 500 kalorilla päivässä.
Yksikään anorektikko ei syö tuhatta kaloria päivässä. Kokemusta on.
Ohis
Myös eri, mutta syöhän :D High restriction ja low restriction erikseen. + Älytön määrä liikuntaa.
Ei kannata korjata toista, jos ei itse osaa puhua kuin vain omasta kokemuksestaan.
varmaan elän vähemmällä määrällä kun ei ole varaa edessyödä joka päivä. pitkä aikais työttömän osa ei ole ruusuilla tanssimista.
Ap kysyi määrästä 500 cal. 500 kcal on tuhatkertainen määrä.