Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulainen teki keittiöremontin, ei tullut yläkaappeja

Vierailija
13.05.2025 |

On kuulemma niin hyvä nyt. Kuinkahan kauan kestää että hommaa ne puuttuvat yläkaapit😂

Kommentit (173)

Vierailija
21/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan myös päivittäin ruokaa ja kaikki on helpompi ottaa yläkaapeista. 

Vierailija
22/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa erillisiä yläkaappeja. Yhdellä seinällä on täyskorkeat jääkaappi ja pakastin, se paljon parjattu aamiaiskaappi (jota rakastan), uuni ja kombimikro päällekkäin ja nk. Apteekkarin kaappi, jossa on suurin osa kuivista elintarvikkeista ja säilykkeet, loput ovat vetolaatikoissa samoin kuin lautaset, kulhot, vuoat, kattilat jne.. Sitten on yksi matala yläkaappi, joka leveys on 160 cm ja syvyys 35 cm, ovi aukeaa ylöspäin. Se kätkee sisäänsä liesituulettimen ja sen molemmin puolin mausteet ja öljyt, viinietikat jne. Mittojen mukaan puusepän tekemä ja toimii hienosti meidän keittiössä. Tiskiallas, kierrätys ja apk ovat koko seinän mittaisen ikkunan alla, kuivauskaappia minulla ei ole ollut 30 vuoteen enkä sitä kaipaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riittävän iso keittiö, niin hyvin mahtuu kaikki tavarat laatikoihin. Itsellä on oikeastaan ikkunaa koko keittiö, niin siksi ei ole yläkaappeja, mutta se tosiaan on iso.

Vierailija
24/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuinka tyhmää 🙄

Vierailija
25/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minkä ihmeen keittiön? Ei kai sellaista kukaan tarvitse, kun valmiin lämpimän ruoan saa kotiin kuljetettuna.

Vierailija
26/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän on iän myötä toimiva? Jos joutuu vuosikymmeniä alakaapeista kyykäämään ja kurottelemaan asioita vrt. yläkaapit. Ergonomia siis.

Moniko sitten asuu vuosikymmeniä samassa asunnossa tekemättä uutta keittiöremppaa jossain kohtaa on toinen juttu.

Vierailija
27/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun selkä tai lonkka alkaa kiukutella, kiva ottaa alakaapeista tavaraa, eiku... 😅

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole valtavaa tavaramäärää, jota pitää piilotella kaappeihin.

Ajattelin samaa, ei mulla ole koskaan ollut niissä yläkaapeissa yhtään mitään!

Mulla on, mutta en mä niitä juuri koskaan käytä. Ja kunhan reuma ja nivelrikko  tästä vähän etenee, en käytä enää ikinä, koska en pääse keittiötikkaille enää kiipeämään. Mulla on keittössä 4 kaappia, joiden alin hyllylevy on mun otsan korkeudella. Joo, edelliset asukkaat oli pitkiä, minä en :D

Vierailija
29/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilaa  laittaa alakaappeja, miksi laittaisi yläkaappeja. Tiedän monta hulppeaa keittiötä ilman yläkaappeja. Ei meilläkään ole , on kaappeja lattiasta kattoon ja sitten on vetolaatikollisia alakaappeja. Tiskipöydän päältä on edessä maisema.

Saahan toki yläkaapit jättää pois jos mahtuu muutenkin mutta liian usein sinne laitetaan sitten kuitenkin jotain avohyllyä johonkin kohtaan ja siinä sitten katoaa se yläkaapittomuuden idea ja nuo avohyllyt pysyvät harvoin ihan siisteinäkään.

Mikä sen yläkaapittomuuden IDEA sitten on? Onko tyhjästä seinäpinnasta joitain iloa tai hyötyä?

Vierailija
30/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun selkä tai lonkka alkaa kiukutella, kiva ottaa alakaapeista tavaraa, eiku... 😅

Mulla on olkapää paskana ja käden nosto hartialinjaa ylemmäs on kivuliasta. Ei ollut kiva ottaa lautaspinoa tai paljon muutakaan yläkaapista, siksi suurin osa keittiökamoista on nyt järkätty niin että ovat alhaalla alalaatikoissa. 

Vierailija
31/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on astiat alalaatikoissa ja erillisessä antiikkivitriinissä. Kuivatavarat myös alalaatikoissa. En tarvitse yläkaappeja lainkaan eikä astiat pölyty avohyllyillä.

Alakaapit on mennyttä aikaa, äärettömän epäkäytännölliset 

Saareke on ehdoton muös, rakastan sitä!

Vierailija
32/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän on iän myötä toimiva? Jos joutuu vuosikymmeniä alakaapeista kyykäämään ja kurottelemaan asioita vrt. yläkaapit. Ergonomia siis.

Moniko sitten asuu vuosikymmeniä samassa asunnossa tekemättä uutta keittiöremppaa jossain kohtaa on toinen juttu.

-93 rakennettu talo. Hyvin tehty keittiö , ei ole ollut tarvetta rempata 

Vierailija
33/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilaa  laittaa alakaappeja, miksi laittaisi yläkaappeja. Tiedän monta hulppeaa keittiötä ilman yläkaappeja. Ei meilläkään ole , on kaappeja lattiasta kattoon ja sitten on vetolaatikollisia alakaappeja. Tiskipöydän päältä on edessä maisema.

Saahan toki yläkaapit jättää pois jos mahtuu muutenkin mutta liian usein sinne laitetaan sitten kuitenkin jotain avohyllyä johonkin kohtaan ja siinä sitten katoaa se yläkaapittomuuden idea ja nuo avohyllyt pysyvät harvoin ihan siisteinäkään.

Mikä sen yläkaapittomuuden IDEA sitten on? Onko tyhjästä seinäpinnasta joitain iloa tai hyötyä?

Meillä on keittiössä tosi matala huonekorkeus. Jätettiin yläkaapit pois sen vuoksi että olisi avaramman tuntuista. Minusta ratkaisu on ollut kivan näköinen ja meille keittiö on toimiva. Kaikki tarvittava mahtuu. 

Vierailija
34/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole valtavaa tavaramäärää, jota pitää piilotella kaappeihin.

Ajattelin samaa, ei mulla ole koskaan ollut niissä yläkaapeissa yhtään mitään!

Miten tää on mahdollista? Mulla on niin paljon mausteita, papuja ja kuivattua tavaraa että todellakin täyttyy yläkaapit vaikka tavara kiertääkin. 

Vierailija
35/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikoista, ei kaapista. Helppoa, laatikko avautuu täysin eikä tarvitse konttailla.

Alimpaan laatikkoon voi laittaa tavarat joita tarvitsee kerran vuodessa - vrt yläkaapin ylin hylly/jääkaapin päällä oleva kaappi. 

Vierailija
36/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on olkapää paskana ja käden nosto hartialinjaa ylemmäs on kivuliasta. Ei ollut kiva ottaa lautaspinoa tai paljon muutakaan yläkaapista, siksi suurin osa keittiökamoista on nyt järkätty niin että ovat alhaalla alalaatikoissa. 

Tietty sitten, mutta lonkka ja selkävaivat ovat yleisempiä vanhemmilla

t. 4 tekoniveltä, polvet ja lonkat 

Vierailija
37/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyllystä näkee suoraan, mitä jauhoja ottaa. Mä kirjoitan viimeisen käyttöpäivänkin, ettei vahingossaa jää tuotteita vanhenenaan. Meillä laitetaan paljon ruokaa ja leivotaan. Vetolaatikoissa on astioita ja muita keittiövälineitä. Joitakin pitäisi karsia kyllä pois.

Ja yhdessä vetolaatikossa on kattilat, kulhot ja vuokat ym.

Joo, noin meilläkin. Hyllyllä jauhot ym ruokatarpeet. Myös astiat kuten mukit,lautaset. Vetolaatikoissa kattilat. Hyvin toimii, ovat helposti näkyvillä ja otettavissa .

Vierailija
38/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suututtaa sukulaiset, jotka rakentaa niitä yläkaappeja, kuvittelevat olevansa muita parempia, tahtovat laittaa kaappinsakin korkeuksiin, mokomat mitä oikein luulevat olevansa. Kuinka jotkut kehtaavatkin. Nousukasmaista käytöstä, pitää mennä nostamaan arabiat päätä korkeammalle, jotta varmasti kaikki näkisivät miten arvokkailla astioilla prässäillään.

Jotkut luulee olevansa parempia kuin me muut. Oikein kehtaavat elvistellä yläkaapeillaan.

Vierailija
39/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mahamakkaraikkuna. Yöks sentään. Toivottavasti ikkunasi on edes omalle pihalle päin eikä kadulle. Oletko älynnyt ajatella myös sitä asiaa, että ikkunasta tuleva luonnonvalo vääristää käsitiskin tulosta? Varsinkin kirkkaisiin juomalaseihin voi jäädä ikäviä läikkiä riippuen siitä, miten aurinko paistaa tai ei.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta onko tyhjistä yläkaapeistakaan mitään iloa tai hyötyä? Toki, jos aikoo asuntonsa myydä hyvissä ajoin ennenkuin keittiöön on tarvetta tehdä seuraavaa remonttia, sitten voi olla.