Sukulainen teki keittiöremontin, ei tullut yläkaappeja
On kuulemma niin hyvä nyt. Kuinkahan kauan kestää että hommaa ne puuttuvat yläkaapit😂
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole valtavaa tavaramäärää, jota pitää piilotella kaappeihin.
Ajattelin samaa, ei mulla ole koskaan ollut niissä yläkaapeissa yhtään mitään!
Miten tää on mahdollista? Mulla on niin paljon mausteita, papuja ja kuivattua tavaraa että todellakin täyttyy yläkaapit vaikka tavara kiertääkin.
Omassa keittiössä on 18 x 80cm laatikot astioille ja kuivatavaralle. Hyvin riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilaa laittaa alakaappeja, miksi laittaisi yläkaappeja. Tiedän monta hulppeaa keittiötä ilman yläkaappeja. Ei meilläkään ole , on kaappeja lattiasta kattoon ja sitten on vetolaatikollisia alakaappeja. Tiskipöydän päältä on edessä maisema.
Saahan toki yläkaapit jättää pois jos mahtuu muutenkin mutta liian usein sinne laitetaan sitten kuitenkin jotain avohyllyä johonkin kohtaan ja siinä sitten katoaa se yläkaapittomuuden idea ja nuo avohyllyt pysyvät harvoin ihan siisteinäkään.
Eivät pysy siisteinä ikinä, jos keittiössä tehdään oikeasti ruokaa. Se rasvapöly on siellä hyllyillä alta aikayksikön. Tietysti jos ei ole muuta harrastusta kuin kotityöt, meneehän se aika noinkin eli päivittäin kiipeillä keittiötikkailla rätti kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä ihmeen keittiön? Ei kai sellaista kukaan tarvitse, kun valmiin lämpimän ruoan saa kotiin kuljetettuna.
Aika kalliiksi tulee pitemmän päälle. Ravintolaruokaa ja vielä kotiin tuotuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän on iän myötä toimiva? Jos joutuu vuosikymmeniä alakaapeista kyykäämään ja kurottelemaan asioita vrt. yläkaapit. Ergonomia siis.
Moniko sitten asuu vuosikymmeniä samassa asunnossa tekemättä uutta keittiöremppaa jossain kohtaa on toinen juttu.
Järkevä ja luontoa ajatteleva ihminen ei remontoi pois ehjää ja toimivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyllystä näkee suoraan, mitä jauhoja ottaa. Mä kirjoitan viimeisen käyttöpäivänkin, ettei vahingossaa jää tuotteita vanhenenaan. Meillä laitetaan paljon ruokaa ja leivotaan. Vetolaatikoissa on astioita ja muita keittiövälineitä. Joitakin pitäisi karsia kyllä pois.
Ja yhdessä vetolaatikossa on kattilat, kulhot ja vuokat ym.
Joo, noin meilläkin. Hyllyllä jauhot ym ruokatarpeet. Myös astiat kuten mukit,lautaset. Vetolaatikoissa kattilat. Hyvin toimii, ovat helposti näkyvillä ja otettavissa .
Hyllyt on hankalat kun pitää purkaa tavaraa edestä pois että pääsee takimmiseen käsiksi. Jatkuvaa purkamista ja pakkaamista.
Laatikossa ei tätä ongelmaa ole
Vierailija kirjoitti:
Jos on riittävän iso keittiö, niin hyvin mahtuu kaikki tavarat laatikoihin. Itsellä on oikeastaan ikkunaa koko keittiö, niin siksi ei ole yläkaappeja, mutta se tosiaan on iso.
Teet ruokasi tai eineksesi akvaariossa. Yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän on iän myötä toimiva? Jos joutuu vuosikymmeniä alakaapeista kyykäämään ja kurottelemaan asioita vrt. yläkaapit. Ergonomia siis.
Moniko sitten asuu vuosikymmeniä samassa asunnossa tekemättä uutta keittiöremppaa jossain kohtaa on toinen juttu.
-93 rakennettu talo. Hyvin tehty keittiö , ei ole ollut tarvetta rempata
-74 rakennetttu talo, tänä vuonna teetin keittiöremontin. Vanhat oli ilmeisesti alkuperäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin voi varmaan olla, jos asuu yksin tai jos keittiö ei juuri muuhun käytetä, kuin kahvinkeittoon ja eineksien lämmittämiseen.
Jos keittiössä oikesti leivotaan, kokataan, friterataan ym ym niin kyllä niihin kaappeihin täytettä riittää. Tai, jos perheessä on vaikka 6 henkeä ja ruokaa tehdään kotona.
Vähän sam, kuin, että meillä yksi perheenjäsen harrastaa maalaamista ja hän tarvitsee tuohon hommaan muutamankin kaapin ja vaikka mitä, mutta ihminen , joka ei maalaa , ei tarvii yhtään kaappia eikä muutakaan jne. Tarkoitan siis sitä, että jos ihminen ei sitä keittiötä juuri mihinkään käytä ei siinä kaappejaan tarvita. Tai yksi ihminen tarvii vaan muutaman kaapin, iso perhe paljon kaappeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää on mahdollista? Mulla on niin paljon mausteita, papuja ja kuivattua tavaraa että todellakin täyttyy yläkaapit vaikka tavara kiertääkin.
Helposti. Mulla on seinällä useampikin maustehylly, jossa on mausteita. Lisäksi ton linkin takana oleva kuva 50-luvunkeittiökalusteesta, jonka tuunasin ja iskin Aallon tuolinjalat alle. Tuossakin mulla on mausteita. Lisäksi mulla on ihan perinteinen ruokakomero, jossa on pavut, tomaattimurskat, pastat jne jne. Keittiön yläkaapeissa mulla on vain alimmalla hyllyllä tavaroita, mitä arjessa käytän. Ylähyllyillä on vain astioita, joita tarvitsen sitten, kun tulee isompi porukka syömään.
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgYvgqKbPZZg2…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin voi varmaan olla, jos asuu yksin tai jos keittiö ei juuri muuhun käytetä, kuin kahvinkeittoon ja eineksien lämmittämiseen.
Jos keittiössä oikesti leivotaan, kokataan, friterataan ym ym niin kyllä niihin kaappeihin täytettä riittää. Tai, jos perheessä on vaikka 6 henkeä ja ruokaa tehdään kotona.
Vähän sam, kuin, että meillä yksi perheenjäsen harrastaa maalaamista ja hän tarvitsee tuohon hommaan muutamankin kaapin ja vaikka mitä, mutta ihminen , joka ei maalaa , ei tarvii yhtään kaappia eikä muutakaan jne. Tarkoitan siis sitä, että jos ihminen ei sitä keittiötä juuri mih
Tai sitten keittiö on riittävän iso että kaikki tarvittava mahtuu tasojen alle laatikoihin eikä yläkaapit ole siksi tarpeellisia, kuten meillä.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä , käyttääkö hän keittiötä muutenkin kuin kahvinkeittoon.
Minä teen ainakin ruokaa joka päivä, ylempänä kaapissa on vain puuro paketti ei muuta. Onnistuu silti, ainoa yläkaappi mille on käyttöä koskaan ollutkaan on kuivauskaappi. Sinne pistän lautaset ja lasit suoraan koneesta, muita yläkaappeja ei tarvitse edes ruoanlaittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti Wolt, Foodora, kaupan mikroannokset ja pakasteruoat.
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi iso laatikko ylimpänä ja sinne mahtuu kaikki kuiva-aineet, seuraavaan laatikkoon sitten mahtuu sitten vuoat, kattilat jne kaappiin. Kyllä minua enemmän pelottaa kuvitella yläkaapista yhtään mitään ja vielä enemmän pelottaa jos joudun kiipeämään tikkaille. On moninivelrikko turvallisempaa on pitää yläkaapit tyhjänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilaa laittaa alakaappeja, miksi laittaisi yläkaappeja. Tiedän monta hulppeaa keittiötä ilman yläkaappeja. Ei meilläkään ole , on kaappeja lattiasta kattoon ja sitten on vetolaatikollisia alakaappeja. Tiskipöydän päältä on edessä maisema.
Saahan toki yläkaapit jättää pois jos mahtuu muutenkin mutta liian usein sinne laitetaan sitten kuitenkin jotain avohyllyä johonkin kohtaan ja siinä sitten katoaa se yläkaapittomuuden idea ja nuo avohyllyt pysyvät harvoin ihan siisteinäkään.
Eivät pysy siisteinä ikinä, jos keittiössä tehdään oikeasti ruokaa. Se rasvapöly on siellä hyllyillä alta aikayksikön. Tietysti jos ei ole muuta harrastusta kuin kotityöt, meneehän se aika noinkin eli päivittäin kiipeillä keittiötikkailla rätti kädessä.
No ei ne kaapin ovet tuossa auta kuin aika vähän ja jos jauhot ja muut kuivatavarat on yläkaapissa, kyllä niitä sinne varisee ja saa olla tikkailla rätti kädessä pyyhkimässä. Tietysti jos on huoleton ihminen eikä välitä, antaa kaappien pölyttyä ja rasvaantua.
Itsellä on vain kaksi yläkaappia, molemmissa poikittain aukeavat ovet. Väsyin kun vanhassa keittiössä sai koko ajan huolehtia, että ei moukuuta päätään kaapin oviin. Sen sijaan laitettiin alakaappien sijaan laatikostot piilolaatikoilla. Ne vetävät aivan mielettömästi kamaa ja kumarrella ja kurkotella ei tarvitse.
Avohyllyjä on myös kaksi, mutta kuka hullu laittaa avohyllyt niin korkealle, että niitä ei ylety pyyhkimään ilman kiipeilyä? Eihän sieltä saisi silloin tavaraakaan. Meillä on avohyllyissä kaikki päivittäismausteet, kahvi, tee, jne. Kyllä niitä tulee pyyhittyä siinä kuin pöytätasojakin.
Vierailija kirjoitti:
Tällaiselle alamittaiselle yläkaapit ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiselle alamittaiselle yläkaapit ei käy.
Eipä kukaan enää alakaappeja laitakaan, vaan laatikostoja. Niihin saa tavarat kätevästi eikä tärvitse kyykkäillä. Koko laatikko aukeaa ja näkee vilkaisulla, mitä siellä on. On erilasiia lokerikkoja, joita voi laatikoille ostaa, niin pysyy pienetkin tavarat siististi.
Pahinta on yrittää yläkaapeista keittiötikkailla horjuen yrittää alas jotain lasivatioa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sam, kuin, että meillä yksi perheenjäsen harrastaa maalaamista ja hän tarvitsee tuohon hommaan muutamankin kaapin ja vaikka mitä, mutta ihminen , joka ei maalaa , ei tarvii yhtään kaappia eikä muutakaan jne. Tarkoitan siis sitä, että jos ihminen ei sitä keittiötä juuri mih
Meidän perheessä on ollut 6 henkeä ja usein nykyäänkin meitä on 17 syömässä. Vieläkään ei ole pakottavaa tarvetta yläkaapeille.
2. asunnon keittiö on 12 hengen käytössä ilman yläkaappeja.
2x päivässä kokataan, viikoittain leivotaan
Toki romua voi kerätä vaikka 3 kerrokseen kaappeja jos haluaa:)
Eikö aamiaiskaappia tullutkaan? Nykyisinhän se on suosittu ja keittiöfirmoissakin sitä tyrkytetään.
Katkaise välit heti!