Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulainen teki keittiöremontin, ei tullut yläkaappeja

Vierailija
13.05.2025 |

On kuulemma niin hyvä nyt. Kuinkahan kauan kestää että hommaa ne puuttuvat yläkaapit😂

Kommentit (173)

Vierailija
61/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole valtavaa tavaramäärää, jota pitää piilotella kaappeihin.

Ajattelin samaa, ei mulla ole koskaan ollut niissä yläkaapeissa yhtään mitään!

Miten tää on mahdollista? Mulla on niin paljon mausteita, papuja ja kuivattua tavaraa että todellakin täyttyy yläkaapit vaikka tavara kiertääkin. 

Helposti. Mulla on seinällä useampikin maustehylly, jossa on mausteita. Lisäksi ton linkin takana oleva kuva 50-luvunkeittiökalusteesta, jonka tuunasin ja iskin Aallon tuolinjalat alle. Tuossakin mulla on mausteita. Lisäksi mulla on ihan perinteinen ruokakomero, jossa on pavut, tomaattimurskat, pastat jne jne. Keittiön yläkaapeissa mulla on vain alimmalla hyllyllä tavaroita, mitä arjessa  käytän. Ylähyllyillä on vain asti

Minulla on mausteet 80cm laatikossa. Purkit siististi lokerikossaan, itse kuivatut yrtit pienissä rasioissa. Mahtuu montakymmentä purkkia. Useita chililajeja, erilaisia paprikajauheita, aasialaisia ja intialaisia mausteita, pippureita,. Enemmän kuitenkin yrttejä pakkasessa. 

Vierailija
62/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tää on mahdollista? Mulla on niin paljon mausteita, papuja ja kuivattua tavaraa että todellakin täyttyy yläkaapit vaikka tavara kiertääkin. 

Ilmeisesti Wolt, Foodora, kaupan mikroannokset ja pakasteruoat.

Mitään noista ei meillä syödä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avohylly on se mitä en ainakaan ottaisi.

Vierailija
64/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun selkä tai lonkka alkaa kiukutella, kiva ottaa alakaapeista tavaraa, eiku... 😅

Organisointi, oletko kuullut?

Vierailija
65/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilaa  laittaa alakaappeja, miksi laittaisi yläkaappeja. Tiedän monta hulppeaa keittiötä ilman yläkaappeja. Ei meilläkään ole , on kaappeja lattiasta kattoon ja sitten on vetolaatikollisia alakaappeja. Tiskipöydän päältä on edessä maisema.

Saahan toki yläkaapit jättää pois jos mahtuu muutenkin mutta liian usein sinne laitetaan sitten kuitenkin jotain avohyllyä johonkin kohtaan ja siinä sitten katoaa se yläkaapittomuuden idea ja nuo avohyllyt pysyvät harvoin ihan siisteinäkään.

Meillä nimenomaan oli se idea laittaa yksi avohylly niiden yläkaappien paikalle. Siistinä pysyy ihan hyvin. 

Yängh, se rasvapöly avohyllyillä.

Vierailija
66/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on turhaa rojua ja ihan liikaa kaikkea. Itse karsin ja ostan vaan laatua. Nyt on kiva kokata kun ei ole mitään turhaa.

Vierailija
67/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lyhyt 153cm ja mua on aina inhottanut yläkaapit kun ovat turhaa tilaa ku en yllä. Tehtiin keittiöremppa eikä ole yläkaappeja. Iso keittiö, paljon kaappitilaa ja tasotilaa, saareke. Rakastan tätä eikä ole ikävä yläkaappeja. Puoliso on 185cm ja sopii hällekin yläkaapittomuus. Miehen mielestä keittiö on tunnelmallinen, avara ja kaunis kun ei ole yläkaappeja sekä hänenkin mielestävä toimiva.

Vierailija
68/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan yläkaappeja. Ehdottomasti pitää olla kuivauskaappi ja muutama yläkaappi. Haluan lasit, mukit sekä jauhot ym kuivat elintarvikkeet yläkaappeihin. 

Miksi jauhot pitää olla yläkaapissa? En ymmärrä.

En minäkään. Vetolaatikossa paljon kätevämpi. 

Itse asiassa kaikki noi luetellut on kätevämpiä vetolaatikoissa. 

Miten ihmeessä ne niihin mahtuisi? Alhaalle täytyy mahtua myös roskikset, astianpesukone ja uuni. Just ja just mahtuu noi mun pieneen keittiöön. Kapeat alakaapit mahtuu yhteen kohtaan, mutta suurin osa astioista ja ruoista on pakko sijoittaa yläkaappeihin. 

Vierailija
69/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan yläkaappeja. Ehdottomasti pitää olla kuivauskaappi ja muutama yläkaappi. Haluan lasit, mukit sekä jauhot ym kuivat elintarvikkeet yläkaappeihin. 

Miten ihmeessä ne niihin mahtuisi? Alhaalle täytyy mahtua myös roskikset, astianpesukone ja uuni. Just ja just mahtuu noi mun pieneen keittiöön. Kapeat alakaapit mahtuu yhteen kohtaan, mutta suurin osa astioista ja ruoista on pakko sijoittaa yläkaappeihin. 

No tietysti on pakko olla yläkaapit jos keittiö on niin pieni, että alalaatikoita ei mahdu. Mutta jos on isompi keittiö niin mitä järkeä on laittaa niitä pahuksen yläkaappeja vain sen vuoksi, että onhan ne nyt oltava!! Itsellä on saareke ja alalaatikot sekä pari pientä nättiä avohyllyä. Ihmettelen näitä, joiden mielestä avohyllyt kerää rasvaa. Siis miten te siellä keittössänen siivoatte, kerran vuodessa vai?

Pakkohan sitä on pyyhkiä välitilaakin ainakin kerran viikossa, useammin jos jotain roiskuu, samalla siinä menee ne avohyllyt. Mutta tietysti vain siinä tapauksessa, että eivät ole täynnä kaikenmaailman rojua. Meillä on päivittäiset mausteet kivassa laatikossa, pasta- ja riisipurkit. Ei muuta. 

Vierailija
70/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa keittiössä on 18 x 80cm  laatikot astioille ja kuivatavaralle. Hyvin riittää

En ehkä hahmota oikein mutta kuulostaa vähän epäkäytännölliseltä ja levottomalta

Vierailija
71/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Mulla on seinällä useampikin maustehylly, jossa on mausteita. Lisäksi ton linkin takana oleva kuva 50-luvunkeittiökalusteesta, jonka tuunasin ja iskin Aallon tuolinjalat alle. Tuossakin mulla on mausteita. Lisäksi mulla on ihan perinteinen ruokakomero, jossa on pavut, tomaattimurskat, pastat jne jne. Keittiön yläkaapeissa mulla on vain alimmalla hyllyllä tavaroita, mitä arjessa  käytän. Ylähyllyillä on vain asti

Niin ehkä se keittiön koko ja pohjaratkaisu on tässä oleellinen. Meillä on jo nyt niin vähän laskutilaa ja kodinkoneet vievät tilaa alakaapeilta, että yläkaapittomuus olisi epäkäytännöllistä. 

Vierailija
72/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oishan ne ihan käteviä vetolaatikoissakin, mutta silloin pitäisi olla muutama metri lisää tilaa, että saisi tarvittavan määrän niitä vetolaatikoita. Ja itse asiassa mielestäni tyhjät seinät tekevät keittiöstä aika ankean, mielummin kaappeja. Avohyllyt taas ovat varsinaisia pölynkerääjiä.

Vierailija
73/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tilaa  laittaa alakaappeja, miksi laittaisi yläkaappeja. Tiedän monta hulppeaa keittiötä ilman yläkaappeja. Ei meilläkään ole , on kaappeja lattiasta kattoon ja sitten on vetolaatikollisia alakaappeja. Tiskipöydän päältä on edessä maisema.

Saahan toki yläkaapit jättää pois jos mahtuu muutenkin mutta liian usein sinne laitetaan sitten kuitenkin jotain avohyllyä johonkin kohtaan ja siinä sitten katoaa se yläkaapittomuuden idea ja nuo avohyllyt pysyvät harvoin ihan siisteinäkään.

Meillä nimenomaan oli se idea laittaa yksi avohylly niiden yläkaappien paikalle. Siistinä pysyy ihan hyvin. 

En ymmärrä tätä rasvapölykitinää. 

Vierailija
74/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun selkä tai lonkka alkaa kiukutella, kiva ottaa alakaapeista tavaraa, eiku... 😅

Ei kai kukaan enää alakaappeja laita. Laatikot vaan joka paikkaan. Yläkaapit meillä kuitenkin on. Yksi hieman hankalasti saavutettava varustettu alasvedettävällä sisustuksella, niin ei tarvitse kurkotella.

Vierailija
75/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästä aloituksesta tulee mieleen että happamia sano kettu... ? 🤭

Vierailija
76/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän on iän myötä toimiva? Jos joutuu vuosikymmeniä alakaapeista kyykäämään ja kurottelemaan asioita vrt. yläkaapit. Ergonomia siis.

Aika harvoin joudun kyykkäämään tai kumartelemaan meidän yläkaapittomassa keittiössä. Kaikki päivittäin tarvittava on ylimmissä laatikoissa joihin ei tarvitse kumarrella. Ihan samalla lailla yläkaappiinkiin joutuu kurottamaan? 

Lyhyenä ihmisenä kumartelu ei harmita, mutta yläkaappeihin päästäkseen pitää kiivetä tuolille. Voi vanhana olla vähemmän näppärää, kun nykyäänkin ärsyttää aina kiivetä, alas tullessa pitää varoa ettei kissa ole jalan alla.

Vierailija
77/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa keittiössä on 18 x 80cm  laatikot astioille ja kuivatavaralle. Hyvin riittää

En ehkä hahmota oikein mutta kuulostaa vähän epäkäytännölliseltä ja levottomalta

Miten niin? Hyvin selkeä ja toimiva keittiö missä kaikelle on paikkansa

Iso U keittiö. Ensin jääkaappi ja pakastin, apk jonka alla 1 laatikko, allas ja allaskaappi, laatikosto kokkaustarvikkeille.

Kulmassa hella jonka alla laatikoissa kattilat ja paistinpannut

Ikkunaseinällä 3x80cm laatikostot - jokaisessa 3 laatikkoa. Laatikoissa kuivatavaraa, kulhoja, kippoja, astioita, mausteita yms. Tuon seinän viimeisenä korkea kaappi jossa mikro ja uuni ja alla 2 ltk.

Kolmannella seinällä 3x80cm laaikostot joissa jokaisessa 3 ltk. Paremmille astioille ja aterimille, viinilaseille, lasikulhoille ja tarjoiluvadeille, serveteille yms tarvikkeille.

Kaiken keskellä vielä saareke 

Vierailija
78/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä minäkään. Avotulellako nämä siellä kokkaa ilman liesituulettimia. Ei meidän avohyllyillä ole sen enempää pölyä kuin rasvaakaan, keittiön kaikki pinnat pyyhitään vähintään kerran viikossa.

Luulisi näillä olevan rasvapölyssä ne kaapin ovetkin, samalla lailla lika niihin tarttuu.

79/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän on iän myötä toimiva? Jos joutuu vuosikymmeniä alakaapeista kyykäämään ja kurottelemaan asioita vrt. yläkaapit. Ergonomia siis.

Oliskohan aloittajan tuttava lyhytkasvuinen tai käyttää tuolia?

Vierailija
80/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harvoin joudun kyykkäämään tai kumartelemaan meidän yläkaapittomassa keittiössä. Kaikki päivittäin tarvittava on ylimmissä laatikoissa joihin ei tarvitse kumarrella. Ihan samalla lailla yläkaappiinkiin joutuu kurottamaan? 

No, kaikki ei ole persjalkaisia, ei tarvise   itseni kurkoitella yläkaappiin