Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulainen teki keittiöremontin, ei tullut yläkaappeja

Vierailija
13.05.2025 |

On kuulemma niin hyvä nyt. Kuinkahan kauan kestää että hommaa ne puuttuvat yläkaapit😂

Kommentit (173)

Vierailija
81/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinunkos keittiöösi se sen remppansa teki, vai miksi se sun napaa kaivelee?

Vierailija
82/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun selkä tai lonkka alkaa kiukutella, kiva ottaa alakaapeista tavaraa, eiku... 😅

Organisointi, oletko kuullut  ?

?.🙄   Miten organisoit, jos on vain alakaappeja?  Minulla on suhteellisen iso keittiö, mutta ei tavarat millään mahtuisi alakaappeihin, on aika paljon astioita ja  tavaroita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi yhtään keittiöstä ilman yläkaappeja, niistä näkee heti ottaa sen mitä tarvitsee. Etenkin kuivat ruoat ja säilykkeet tykkään pitää yläkaapeissa. Ja kahvin. Astiat. Mutta tietty jonkun mielestä ilman on parempi, eikä siinä mitään. Inhoan myös integroituja kodinkoneita, minusta ne on jotenkin mauttomia, tekee keittiöstä liian yhtä pötköä :D

Vierailija
84/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan yläkaappeja. Ehdottomasti pitää olla kuivauskaappi ja muutama yläkaappi. Haluan lasit, mukit sekä jauhot ym kuivat elintarvikkeet yläkaappeihin. 

Miksi jauhot pitää olla yläkaapissa? En ymmärrä.

En minäkään. Vetolaatikossa paljon kätevämpi. 

Itse asiassa kaikki noi luetellut on kätevämpiä vetolaatikoissa. 

Vetolaatikoissa on kattilat, pannut ja kapustat. Ei viitsi niitä laittaa yläkaappeihin, sattuvat ikävästi päähän jos ote lipsahtaa niitä kurotellessa.

Vierailija
85/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä inhoan vetolaatikoita! Tai ainakin noita meidän. Sekavia, ihan perseestä

Vierailija
86/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt hyvännäköistä yläkaapitonta keittiötä. Näyttää puolikaljulta ja valjulta. Joku mainitsi integroidut kodinkoneet, ne vielä yläkaapittomuuden kaveriksi, niin inhokkityyli on siinä.

Vierailija
87/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarekkeita rakastavat avokeittiö tyypit ei tykkää käytännöllisyydestä 😁

Vierailija
88/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan nähnyt hyvännäköistä yläkaapitonta keittiötä. Näyttää puolikaljulta ja valjulta. Joku mainitsi integroidut kodinkoneet, ne vielä yläkaapittomuuden kaveriksi, niin inhokkityyli on siinä.

Ajatteles, jos joskus joudut pyytämään naapurin tmv apua ruokakassien kotia tuomisessa, olet vaikkapa loukannut jalkasi. Naapuri tuo kassit ja palvelualttiina tarjoutuu laittamaan ostokset paikoilleen. Kun se jääkaappi on integroitu, hänellä menee aikansa sen etsimiseen, eli aukoo siinä samalla muitakin kaapinovia ennen kuin löytää etsimänsä. Ainakin meidän naapurustossa on hyvin juoruilualtista porukkaa, niin naiset kuin miehet, jotta kaikkien kaappien sisältö on kohta lähes kaikkien kymmenien huoneistojen porukoiden tiedossa. Sama ongelma lie kotihoidossakin jatkuvasti vaihtuvalla henkilökunnalla.

Vierailija
89/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteles, jos joskus joudut pyytämään naapurin tmv apua ruokakassien kotia tuomisessa, olet vaikkapa loukannut jalkasi. Naapuri tuo kassit ja palvelualttiina tarjoutuu laittamaan ostokset paikoilleen. Kun se jääkaappi on integroitu, hänellä menee aikansa sen etsimiseen, eli aukoo siinä samalla muitakin kaapinovia ennen kuin löytää etsimänsä. Ainakin meidän naapurustossa on hyvin juoruilualtista porukkaa, niin naiset kuin miehet, jotta kaikkien kaappien sisältö on kohta lähes kaikkien kymmenien huoneistojen porukoiden tiedossa. Sama ongelma lie kotihoidossakin jatkuvasti vaihtuvalla henkilökunnalla.

No jo on ongelmat! Dildojako sinä niissä kaapeissa säilytät? 

En ole koskaan kuullut kenenkään sisustavan kotiaan sen mukaan, että jos sattuisi loukkaantumaan ja naapuriapua tarvitsemaan :D

Vierailija
90/173 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No

Ja onneksi on sentään sen verran lpmmmunikaatiokykyistä apua, että ymmärtää, kun sanoo, että jääkaappi on kolmas ovi vasemmalta. En kyllä tiedä sitäkään, että kuinka kauan naapurit jaksaisi juoruta, että näin siellä kaapissa lautasia ja pyrex-vuokia. Tai oisko paistinpannu kova juttu!

Vierailija
91/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole valtavaa tavaramäärää, jota pitää piilotella kaappeihin.

Ajattelin samaa, ei mulla ole koskaan ollut niissä yläkaapeissa yhtään mitään!

Asun yksin, ja minulla on keittiön kaapit, myös yläkaapit täynnä astioita ja kokkausvälineitä. Jos harrastaa kotiin tilattua pikaruokaa tai lämmittelee pakastepizzoja niin silloin selviää vähemmällä. Itse olen kova kokkailemaan.

Vierailija
92/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yläkaapiton keittiö (ei ollut minun valintani), on avohyllyt, ja se on kyllä epäkäytännöllisin systeemi ikinä.

Yksi mikä ei ehkä monille tule mieleen on se, että jos ylipäätään paistat mitään ruokaa, ilmaan tulee aina rasvaa joka kertyy avohyllyillä oleviin tavaroihin. Ei auta, vaikka pölyt pyyhkisi harva se päivä (ja kuka nyt oikeasti pyyhkii jatkuvasti kaikki mahdolliset jauhopurkit läpi?), koska rasva ei lähde pelkällä rätillä. Ihan kaikkea hyllyillä olevaa saisi olla jatkuvasti pesemässä Fairylla.

Kaapeissa se rasva pysähtyisi oviin.

Toki jo pelkästään pölyä kerääntyy ihan eri tavalla kun avohyllyllä on miljoona irtonaista tavaaa vs. ne tavarat ovat kaapissa. Mutta rasva on se todellinen painajainen.

Vierailija
93/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole valtavaa tavaramäärää, jota pitää piilotella kaappeihin.

Ajattelin samaa, ei mulla ole koskaan ollut niissä yläkaapeissa yhtään mitään!

Asun yksin, ja minulla on keittiön kaapit, myös yläkaapit täynnä astioita ja kokkausvälineitä. Jos harrastaa kotiin tilattua pikaruokaa tai lämmittelee pakastepizzoja niin silloin selviää vähemmällä. Itse olen kova kokkailemaan.

Meitä on kaksi ja kokkaamme todella paljon, käy myös vieraita paljon, joille kokataan, mutta yläkaappeja ei ole. On ostettu laadukkaat kokkausvälineet, ei ole mummon kasareita ja papan lastoja kaapit täynnä. Tiskikonekin on hankittu, eli ei seiso pöydillä likaisena sen enempää lautaset kuin astiat tai kokkausvälineet.

En ymmärrä ihmisiä, jotka haalivat kaapit täyteen tavaraa.

Vierailija
94/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yläkaapiton keittiö (ei ollut minun valintani), on avohyllyt, ja se on kyllä epäkäytännöllisin systeemi ikinä.

Yksi mikä ei ehkä monille tule mieleen on se, että jos ylipäätään paistat mitään ruokaa, ilmaan tulee aina rasvaa joka kertyy avohyllyillä oleviin tavaroihin. Ei auta, vaikka pölyt pyyhkisi harva se päivä (ja kuka nyt oikeasti pyyhkii jatkuvasti kaikki mahdolliset jauhopurkit läpi?), koska rasva ei lähde pelkällä rätillä. Ihan kaikkea hyllyillä olevaa saisi olla jatkuvasti pesemässä Fairylla.

Kaapeissa se rasva pysähtyisi oviin.

Toki jo pelkästään pölyä kerääntyy ihan eri tavalla kun avohyllyllä on miljoona irtonaista tavaaa vs. ne tavarat ovat kaapissa. Mutta rasva on se todellinen painajainen.

Mua ihmetyttää tämä. Mitä te oikein kokkaatte ja eikö teillä ole liesituuletinta? Mulla on kaksi avohyllyä ja ei siinä kahvipurkkeihin mitään rasvoja ole kerääntynyt. Meillä kokataan ihan normaalisti kerran, pari päivässä eikä meillä mitään rasvapintaa ole sen enempää avohyllyillä kuin ovissa. Tietysti myös avohyllyillä ei ole kaiken maailman jauhopurkit, vaan ne on hellan molemmin puolin vetolaatikoissa.

Ihan normaalisti pestään n. kerran viikkoon kaikki keittiön pinnat, niin laatikostojen ovet kuin välitila, siinä menee samalla ne avohyllyt. Tosin ei olla kerätty sinne avohyllyyn rojua yhtään.

Vierailija
95/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan vetolaatikoita! Tai ainakin noita meidän. Sekavia, ihan perseestä

Miten laatikot voi olla sekavia?? 

Vierailija
96/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin haluan yläkaappeja. Ehdottomasti pitää olla kuivauskaappi ja muutama yläkaappi. Haluan lasit, mukit sekä jauhot ym kuivat elintarvikkeet yläkaappeihin. 

Miksi jauhot pitää olla yläkaapissa? En ymmärrä.

En minäkään. Vetolaatikossa paljon kätevämpi. 

Itse asiassa kaikki noi luetellut on kätevämpiä vetolaatikoissa. 

Vetolaatikoissa on kattilat, pannut ja kapustat. Ei viitsi niitä laittaa yläkaappeihin, sattuvat ikävästi päähän jos ote lipsahtaa niitä kurotellessa.

Yläkaapeissa on kahvi, tee, puuro, jauhot, mausteet, säilykkeet, ym. Painavat astiat alakaapeissa. Lisäksi mieluummin otan lautaset ja kupit vähän ylempää kuin alan kyykkäilemään alakaapille. Ei taida yläkaapittomat osata edes puuroa keittää joten mitäpä sitä millään astioillakaan tekee.

Vierailija
97/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saarekkeita rakastavat avokeittiö tyypit ei tykkää käytännöllisyydestä 😁

Päinvastoin.

Meillä on 3. saarekkeellinen keittiö ja äärimmäisen käytännöllinen. Kaikki työskentely tapahtuu tilavalla saarekkeella (jossa ei ole alkasta eikä liettä), inhoan työskennellä kapean työtason ääressä naama seinää tai ikkunaa vasten, pahimmillaan otsa yläkaappia vasten! 

Ei tosin yksikään pelkkä 1 seinän keittiö

Vierailija
98/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkaapeissa on kahvi, tee, puuro, jauhot, mausteet, säilykkeet, ym. Painavat astiat alakaapeissa. Lisäksi mieluummin otan lautaset ja kupit vähän ylempää kuin alan kyykkäilemään alakaapille. Ei taida yläkaapittomat osata edes puuroa keittää joten mitäpä sitä millään astioillakaan tekee.

No meillä on 12 ja 18 hengen astiastot ja syöjiä sen mukaan. Vielä en ole yläkaappeja kaivannut

Vierailija
99/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

94, kokkaan ihan normaalia ruokaa ja on liesituuletin.

Jos et kerran käytä avohyllyjä tavaroiden säilyttämiseen ja peset ne hyllyt joka viikko, mikä ihme se on, ettei teillä kerry rasvaa mihinkään?

Kommenttini koski niitä, jotka pitävät tavaroita "kätevästi" avohyllyillä. Meilläkin kun oli perheenjäsenellä sellainen kuningasidea, että jauhot, mausteet jne. varastoidaan kauniissa lasipurkeissa avohyllyillä. Jos tyhjentäisin ne jauhopurkit joka viikko ja laittaisin lasipurkit tiskikoneeseen, totta helvetissä ne pysyisivät puhtaina ja rasvattomina. Mutta ei minulla ainakaan ole aikaa tuollaiseen operaatioon joka viikko.

Vierailija
100/173 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuivauskaappi pitää olla!