Onko täällä joku, joka on ostanut viinipullon yli sadalla eurolla?
Tuli vain tuosta toisesta keskustelusta mieleen. Kiinnostaa millainen ihminen käyttää yhteen pulloon satoja tai jopa tuhansia euroja. En melkein voi edes uskoa sitä.
Kommentit (23)
Oi niitä aikoja 15-20 vuotta sitten, kun oli vitosen viinejä.
Vierailija kirjoitti:
On niitä vieläkin, muttei Suomessa.
Kyllä ostin. Huutokaupasta Aix en Provecessa 3700 € pullo. Vuosikerta 1872.
7-80e taitaa olla maksimi lahjaviiniksi..
ostelen yleensä semmoisia 13 euron viinejä 8e viinit on kamalia ja 20-30e viineissä en itse ainakaan huomaa eroa 13e euron viiniin.
Työkaveri aina kehuskelee kalliilla viineillään ja muilla luksus tuotteillaan. Miettii se myös miten voi olla ennen palkkapäivää varaa lähtä lounaalle. Ne on niitä valintoja.
Vierailija kirjoitti:
No siis tällaisen voi vielä ymmärtää tai joku muutama kymppi, mutta oikeasti satoja tai tuhansia niin...
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko se jotenkin sitten tosi tosi hyvän makuinen? Ja onko sinulla sitten tosi paljon rahaa, jos laitat viiniin tuollaisen summan? Miten tuollaisen voi edes juoda sitten. 3700 euroa kurkusta alas...
ap
Samppanjaa tulee osettua useampikin yli satasen pullo vuodessa, mutta olen niin juntti että viineissä en maista eroa kolmenkympin ja yli satasen pullon välillä. Kuohuvissa taas maistan eron.
Olen useinkin. Ehkä kymmenkunta kertaa elämäni aikana.
Tällä hetkellä on kaapissa säilössä kaksi yli satasen viiniä odottamassa oikeaa nautintahetkeä.
Eihän satasen viini ole kuin 16€ per lasi, ja se on halpa hinta huippulaadukkaasta viinistä. Moni maksaa saman hinnan muovituopillisesta lonkeroa jossain keskustan terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Onko se jotenkin sitten tosi tosi hyvän makuinen? Ja onko sinulla sitten tosi paljon rahaa, jos laitat viiniin tuollaisen summan? Miten tuollaisen voi edes juoda sitten. 3700 euroa kurkusta alas...
ap
Ei niitä juotavaksi tuohon hintaan osteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Tyyppejä jotka Suomessa tuollaisia pulloja ostavat on yksi tunnettu, ja korkeintaan kourallinen muita. Epäilenpä että heistä yksikään täällä hengaa.
Minä ostan joitakin pulloja tuohon hintaan joka vuosi. Tosin usein ne ovat samppanjaa.
🤚 täällä. En saanut edes korkkia auki
Vierailija kirjoitti:
Enkä voi kuvitella, että se oikeasti edes maistuisi hyvältä. Toisaalta itse en juo ollenkaan alkoholia.
ap
Tuohon en voi vastata, kun en saanut maistaa. Mutta viinipullo tuli maksamaan 240€ ja huh hei sen Tulli vei.
Ostan aina välillä juhlistaakseni jotakin. Kolmensadan molemmin puolin ollut kalleimmat.
Vierailija kirjoitti:
Joitko vissyyn vai kokikseen blandattuna?
En ole, mutta olen ostanut 55 vuotta vanhan whisky pullon, joka maksoi 1450 €. Joimme sen pannuhuoneessa talkkarin kanssa.
Viinipullosta en ole maksanut yli satasta kuin pari kertaa mutta kalliimpia viskejä tulee kyllä ostettua.
Emme kovin paljon juo alkoholia, mutta silloin viinipullo ostetaan niin yleensä se on hintahaarukassa 20-30€. Tällä hinnalla alkaa jo saamaan laatua.
Tätä kalliimpia viinejä tulee ostettua joko:
- jotain erityistä tilaisuutta juhlistamaan (esim satasen sampanja)
- jos tulee erityisen hyvä tarjous vastaan. Muutama vuosi sitten mm löysin laivan viinimyymälästä tarjoushinnalla noin satasella punaviinin jonka markkinahinta oli 200-300€
- jos kyseessä joku tietty klassikkoviini jota haluaa päästä maistamaan. Tälläisen kalliimman pullon voi hyvin ostaa vaikka kavereiden kanssa jaettavaksi jolloin jokainen maksaa pari kymppiä ja sitten maistellaan viini yhdessä
Opiskeluaikana meillä oli gastronomiasta kiinnostunut kaveriporukka ja vaikka kenelläkään ei ollut rahaa niin oli ihan tavallista että saatettiin ostaa pari laatuviiniä kimpassa ja sitten tehtiin yhdessä jotain niihin sopivaa ruokaa ja nautiskeltiin. Ravintolakoulussa opiskeltiin niin ruoka ja viini kiinnostivat kaikkia.
Enkä voi kuvitella, että se oikeasti edes maistuisi hyvältä. Toisaalta itse en juo ollenkaan alkoholia.
ap