Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko oikeasti olla näin että jotkut äidit elävät vielä kolmekymppisinä täysin lapsen kautta eikä niillä ole mitään omaa elämää?

Vierailija
13.05.2025 |

Käytiin eilen puistossa ja juttelin erään äidin kanssa. Ihan mukava, mutta siis ei mitään muuta puheenaihetta kuin vaipat, unikoulu, taaperon ruokailu ja päiväkotiarviot. Yritin kysyä mitä hän tekee muuten, eli työ, harrastukset, opiskelu, niin vastaus oli: No mä oon ennen ollut markkinoinnissa, mutta nyt mä oon ihan vaan äiti.

Ihan vaan äiti?

Siis vuonna 2025 ja edelleen nainen voi sanoa ettei sillä ole elämää, ajatuksia tai identiteettiä lapsen ulkopuolella ja pitää sitä saavutuksena? Sitten ihmetellään miksi puoliso kyllästyy, miksi elämä tuntuu tyhjältä kun lapsi menee kouluun, miksi ei pärjää työelämässä.

Mun oma äiti teki täyttä uraa, kasvatti kolme lasta, ja luki vielä iltaisin saksalaisia dekkareita ettei aivot pehmenisi.

Mitä helvettiä on tapahtunut tämän päivän äitiydelle kun se voi olla koko naisen persoonan ydin?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

työssä mahdollisuus työskennellä online on aivan avainjuttu

Näin se vain on

Vierailija
2/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joainen eläköön miten haluaa. Kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osallistun kaikkiin some haasteisiin ja olen COOL

Ap

Vierailija
4/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteles. Minä en ollut vielä edes äiti tuolloin kolmikymppisenä joka otsikossasi lukee. Tulin äidiksi vasta nelikymppisenä. Siinä sinulle lisää ihmeteltävää muiden ihmisten elämästä.

Vierailija
5/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on tärkeä tehtävä.  Eikä kai satunnaiselle tutulle tarvitse selvittää työ/opiskelukuvioitaan. Eikä ees koulutustaan.  

Vierailija
6/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihminen sanoo noin ja nyt jotenkin yleistät ja sitten kerrot kun sun äiti oli rautainen nainen? Mä itse tulkitsen tuon sanomisen, ettei hänen tartte nyt ajatella ollenkaan työasioita vaan keskittyy äitiyteen.

Vierailija
7/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteles. Minä en ollut vielä edes äiti tuolloin kolmikymppisenä joka otsikossasi lukee. Tulin äidiksi vasta nelikymppisenä. Siinä sinulle lisää ihmeteltävää muiden ihmisten elämästä.

Onko lapsesi jälkeen jäänyt autisti? Koska noinhan se menee tämän palstan mukaan.

Vierailija
8/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsesi jälkeen jäänyt autisti? Koska noinhan se menee tämän palstan mukaan.

Ai kuin sinä? Yritä löytää omia ystäviä

Vierailija
9/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella etyä iltaisin lukeminennonn"omaa elämää".  Kyllä mullakin sitten oli.

Alussa ajattelin että aloittaja kaipasi kaikkien tekevän väikkäriä,  pitävän kannattavaa of-tiliä,  äitiyslomallaan kiirehtivän työpaikkansa ongelmiin tms.  Esiintyvän kaupunginorkesterissa sijaisena ym

Vierailija
10/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään äiti saattaa olla kolmekymppisenä juuri synnyttänyt! Tai osa lapsista vielä tulossa vasta.

Vierailija
11/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Muutaman vuoden elämässään voi olla vain äiti tai isä. Muutama voi olla vaikka 15 vuotta, jos on useampi lapsi. Silti elämään mahtuu - jos ei nuorena kuole - opiskelut, kymmenien vuosien työura  ehkä väitöskirjakin.

Varsinkin kun ilmiselvästi oli pienen lapsen äidistä kyse, niin kyllä, joku voi uppoutua siihen. Samoin kuin aikaisemmin uppoutui opiskeluihin, harrastuksiin tai työhön. 

Vierailija
12/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on teiniäiti? Vai miten niin "vielä kolmekymppisinä"? Pääosin lapset saadaan suomessa 30+ eli mitä järkeä kysymyksessäsi on ap?

Vierailija
13/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen äiti antaa lapsilleen runsaasti aikaa, ja se on tärkeintä.

Vierailija
14/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vielä kolmekymppisenä?

Vierailija
15/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan tuntemattomalle ihmiselle ala kertoa missä olen töissä. Lapsista on helppo puhua jos ne yhdistää. 

Vierailija
16/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkikentillä äitejä yhdistävä tekijä on lapset. Miniäni oli väitellyt tohtori muttei hän sitä tuonut esiin kun yhdessä kävimme leikkikentillä lasten kanssA.  Lapsista, alueen päiväkodeista, vaipoista,  tuommoista äiti-rupattelua.  

Vierailija
17/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko olemassa jotain tärkeämpää kuin olla pienen lapsensa vanhempi koko ajan? Siis samaan aikaan kun on toisen vanhemman kanssa parisuhteessa. "sen kun hyvin teet, se kaiken aikasi vie" Leskinen, Ei elämästä selviä hengissä. 

Vierailija
18/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys on ihanaa ja arvokasta. Muutaman vuoden tauko kaikesta muusta suorittamisesta, jos siihen osaa rennosti suhtautua. Itseään ehtii kehittää ehkä jopa 50+ vuotta pikkulapsivuosien jälkeen. 

Vierailija
19/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiys on ihanaa ja arvokasta. Muutaman vuoden tauko kaikesta muusta suorittamisesta, jos siihen osaa rennosti suhtautua. Itseään ehtii kehittää ehkä jopa 50+ vuotta pikkulapsivuosien jälkeen. 

Yli 50 vuotta pikkulapsivuosien jälkeen?

Vierailija
20/51 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset vaativat aikaa. Äitiys on tärkeä tehtävä ja lapset pieniä vain hetken. Kolmekymppinen ehtii tekemään vielä vaikka mitä. 

Olis varmaan ap:n tapauksessakin tarvittu hieman enemmän äidin läsnäoloa. 

Mitäs ap tekee kun aamu alkaa vauvapalstalla...? Muitten elämää ihmettelemässä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän