Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö tori.fi:ssä enää kauppa?

Vierailija
12.05.2025 |

Onko muilla samaa kokemusta: tori-uudistuksen jälkeen kauppa ei enää käy, eikä ilmoituksia hädintuskin katsota? Vielä pari vuotta sitten ei tarvinnut kuin ilmoitus kirjata mistä tahansa mööpelistä tai mööpelin osasta, niin 10 minuutissa alkoi viestit paukkua.

Nyt hiljaista on kuin huopatossutehtaalla. 

Kommentit (147)

Vierailija
141/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin kaupan este on älytön hintapyyntö. Olen tehnyt hiljattain omalta kapealta keräilyalueelta pari oikein hyvää ostosta, juurikin siksi että lähtöhinta on ollut asiallinen, tarjoaminen sallittu ja myyjä hyväksyi hyvin maltillisen tinkimisen.

Vierailija
142/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin kaupan este on älytön hintapyyntö. Olen tehnyt hiljattain omalta kapealta keräilyalueelta pari oikein hyvää ostosta, juurikin siksi että lähtöhinta on ollut asiallinen, tarjoaminen sallittu ja myyjä hyväksyi hyvin maltillisen tinkimisen.

Niin tai sitten se on älytön tinkiminen, muistan kun myin pantteri maljakkoa niin tuli just näitä 200-300€ tarjouksia ja kaiken maailman selityksiä että nyt on huonot markkinat, pitää jäädä pelivaraa kun myyn eteenpäin ynnä muuta.Sitten tuli oikea ostaja joka osti sen 1500€, sanoi että on etsinyt juuri tätä pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudistuksen tultua oli hiljaista. Nyt keväällä otin toridiilin käyttöön ja olen saanut hyvin kauppoja tehtyä. Turhaan ihmiset diiliä pelkäävät, todella helppo, ei ole mitään ongelmia esiintynyt.

Turhaan pelkäävät? Myy se iphones tori-diilillä ja ostaja sano, että ei koskaan tullutkaan. Sinne meni iphone ja rahat jäi saamatta. Ei sulla olisi antaa mulle iphone 16 prota? Ei ku siis myydä iphone 16 pro tori-diilillä?

Paketeilla on seuranta mikä näyttä milloin  paketti on noudettu. Turha yrittää ei tullainen väite toimi.

Älä selitä, onhan tuo diili todella epäluotettava, monilla on ollut ongelmia vaikka kuinka sen kanssa ja sitähän käyttää ihan marginaalinen määrä torin käyttäjistä, paska se on, älkää vaan erehtykö ottamaan sitä käyttöön.

Vierailija
144/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Torisovellus muuttui yritin ennen Toridiiliä myydä jotain. Katselukerrat tyssäsivät totaalisesti. 0-2-3 katsojaa, ennen useita kymmeniä.  Yhtään kauppaa ei tullut. Kun tuli Toridiili niin lopetin kokonaan, en halua edes kokeilla. Nykyään käyn toisinaan katsomassa ja vertailemassa hintoja jos myyn jossain muualla. 

Jäin kaipaamaan entistä helppoa ja toimivaa Toria. 

Vierailija
145/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta Toridiilillä mitään sellaista, mitä en ostaisi ilman Toridiiliä. Toisin sanoen, postituksella ei kannata ostaa mitään kallista, isoa ja helposti rikkoutuvaa, eikä sellaista jonka ilmoituksesta tai myyjästä saa epämääräisen kuvan.

Nuo iphonet ovat kaikista huonoin esimerkki, ei niitä kannata myydä netissä kauppa-alustoilla ollenkaan. Ulkomaillakin suurin osa huijauksista esim. Vintedissä tapahtuu elektroniikassa, trendikkäissä merkkilenkkareissa ja niin edelleen. Sellaisissa tuotekategorioissa, joissa myös jobbareita on eniten.

Huijareita ei kiinnosta vaikkapa käytetty kirja tai Marimekon vintage-verhot. Sellaisia minä voin ostaa postituksella kuten ennenkin. Ihan luottavaisin mielin lähetin kirjasta 20 euroa Mobilepayllä myyjälle jonka nimi oli tyyliin Tanja Möttönen, ja kirja tuli perjantaina perille loistavassa kunnossa kuten luvattiinkin.

Torin vahvuushan alunperin oli nimenomaan paikallinen kaupankäynti noudolla. Jotenkin kummallista, että siitä on tullut pelkkä sivuseikka. Postitettaviin kauppoihin on parempiakin vaihtoehtoja kuin Toridiili.

Vierailija
146/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en osta Toridiilillä mitään sellaista, mitä en ostaisi ilman Toridiiliä. Toisin sanoen, postituksella ei kannata ostaa mitään kallista, isoa ja helposti rikkoutuvaa, eikä sellaista jonka ilmoituksesta tai myyjästä saa epämääräisen kuvan.

Nuo iphonet ovat kaikista huonoin esimerkki, ei niitä kannata myydä netissä kauppa-alustoilla ollenkaan. Ulkomaillakin suurin osa huijauksista esim. Vintedissä tapahtuu elektroniikassa, trendikkäissä merkkilenkkareissa ja niin edelleen. Sellaisissa tuotekategorioissa, joissa myös jobbareita on eniten.

Huijareita ei kiinnosta vaikkapa käytetty kirja tai Marimekon vintage-verhot. Sellaisia minä voin ostaa postituksella kuten ennenkin. Ihan luottavaisin mielin lähetin kirjasta 20 euroa Mobilepayllä myyjälle jonka nimi oli tyyliin Tanja Möttönen, ja kirja tuli perjantaina perille loistavassa kunnossa kuten luvattiinkin.

Torin vahvuushan alunperin oli nimenomaan paikallinen kaupankäynti noudolla. Jotenkin kummallista, että siitä on tullut pelkkä sivuseikka. Postitettaviin kauppoihin on parempiakin vaihtoehtoja kuin Toridiili.

Juuri näin, paikallinen myynti, osto noudolla, se toimi hyvin joskus 2015-2019 jonka jälkeen alamäki on ollut valtava ja sama suunta jatkuu, myyn ja ostan kyllä edelleen mutta onhan tori nykyisin todella surkea myyntikanava jos vertaa entiseen.Mitään diiliä en käytä enkä aio ottaa koskaan käyttöön sellaista ylimääräistä roskaa.

Vierailija
147/147 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti käy kauppa torissa, ilmoitusten katselukerrat todella vähäiset ja paljon on näitä lukutaidottomia kyselijöitä kyselemässä kaikkea mikä ilmenee lukemalla ilmoituksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän