Käykö tori.fi:ssä enää kauppa?
Onko muilla samaa kokemusta: tori-uudistuksen jälkeen kauppa ei enää käy, eikä ilmoituksia hädintuskin katsota? Vielä pari vuotta sitten ei tarvinnut kuin ilmoitus kirjata mistä tahansa mööpelistä tai mööpelin osasta, niin 10 minuutissa alkoi viestit paukkua.
Nyt hiljaista on kuin huopatossutehtaalla.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa tyhmälle, että onko tosissaan se myyjän asettama hinta siis joku alin hintaraja ja sitten tämä onkin huutokauppa ja pitäisi tarjota enemmän kuin se alaraja?
Minulla kaikki myyjät on hylänneet tarjoukseni kun olen yrittänyt tarjota sitä heidän pyytämäänsä hintaa. Luulin, että se on hintapyyntö. Anteeksi tyhmyyteni.
Mitä ihmettä. Minulla se ilmoitettu hinta on kyllä ihan myyntihinta. Ja kun painaa ostonappia, niin minulle tulee ilmoitus, että "xxx on ostanut tuotteesi". Ei siinä edes ole mitään neuvottelumahdollisuutta eikä ostoa erikseen hyväksytä. Vaan minulle tulee postitusohjeet.
Älä tee tarjousta, vaan osta tuote.
Vierailija kirjoitti:
Torista tavaran etsiminen on paljon vaikeampaa kuin se oli ennen sivuston uudistamista. Olin kanta-asiakas. Uudistuksen jälkeen en ole ostanut mitään.
Miten se on hankalaa? Minä kirjoitan hakusanan, niin näytille tulee yleensä enemmän tuotteita mitä jaksan selata.
Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut edes vastata idiootille mitään, kun jonossa useampi ostamassa täyteen hintaan. Todellako ostajat luulee, että on heidän tehtävänsä hinnoitella kallis tuote uusiksi? Jos olisin myymässä 50€, olisin laittanut sen myyntiin 50€. Ennemmin pidän itse kuin myyn täysin pilkkahintaan. Siinä voi nyt tinkijä mennä ostamaan sitä tuotetta uutena 260€, kun tuhlasi mahiksensa saada sen 70€.
Se että jonkun pikku tavaran takia pitää aina alkaa viikon mittaiseen viestittelyyn. Ei kiinnosta lähteä siihen viestirumbaan kun on järkevämpääkin tekemistä kuin vaihdella about 30 viestiä jostain pikkurojusta. Eli pitäkää tunkkinne.
Silloin kun siellä vielä kauppa kävi, niin oli puh numero näkyvissä johon soitettiin, kaupat ja asiat tuli heti kerrasta selväksi.
Aika hiljaista on ellei ole lasten kausivaate tai harrastuväline. Astiat menee kyllä ok postituksella.
Vierailija kirjoitti:
Se että jonkun pikku tavaran takia pitää aina alkaa viikon mittaiseen viestittelyyn. Ei kiinnosta lähteä siihen viestirumbaan kun on järkevämpääkin tekemistä kuin vaihdella about 30 viestiä jostain pikkurojusta. Eli pitäkää tunkkinne.
Silloin kun siellä vielä kauppa kävi, niin oli puh numero näkyvissä johon soitettiin, kaupat ja asiat tuli heti kerrasta selväksi.
Ota toridiili käyttöön, niin ei tarvita yhtäkään viestiä. Painat vain osta-painikkeesta, ja saat ilmoitukset, kun tavara on pakettiautomaatissa.
Vierailija kirjoitti:
Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..
Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
No onpas se nyt vaikeaa. Minulle on moni ostaja sanonut että voi tulla vaikka tänään ostamaan tuotteen. Olen antanut osoitteen ja sovittu kellonaika. Tavaran testaus, rahat käteen, kiitti moi. Yksi jopa sanoi rahat annettuaan että olisit tästä voinut enemmänkin pyytää. Tiesin, mutta halusin tavarasta nopeasti eroon, kun oli muutto edessä.
Sitten siellä on näitä peruskoulunkeskeyttäjiä, jotka ehdottaa toridiiliä, ja viestittää että 50 euroa postikuluineen, vaikka ilmoituksessa lukee 400 euroa, ei tinkivaraa ja vain nouto. Nämä menee suoraan estolistalle. Surullista että ihmiset pilaavat oman nimimerkkinsä siellä idioottimaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyn siellä vain sellaista, mitä ei vintedin kautta viitsi postittaa. Tinkijät ärsyttää, just laitoin ovh. 250€ tuotteen myyntiin 70€ ja silti joku yritti tingata sen 50€, no ei todellakaan onneksi tarvinnut..
Tuossapa tuli tyypillisen torikauppiaan profiili eli syy siihen miksi kukaan ei halua ostaa torista enää mitään.
Kerrotko, miksi mun pitäisi myydä sulle tuote halvemmalla kuin mitä saan joltakulta toiselta? Tinkiminen on suorastaan törkeää. Mene ja osta uutena sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Minulla on oaljon vaatteita 2 - 4 eurolla myynnissä. Ei mene nekään, vaikka hintaa ei taatusti ole liikaa.
Ongelma on se, että uudistusten jälkeen toria ei enää selata huvikseen. Näin jää kaikki heräteostokset tekemättä. Harmi myyjälle.
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista on. Luulisi että kun kaikki kallistuu käytettyjen tavaroiden hankinta halvemmalla nousisi mutta ei.
Hinta taitaa olla silloin liian korkea, jos ilmoituksia ei edes katsota. Jos hintaeroa uuteen on vain pari euroa, niin tietysti ostan silloin uutena.
Ja toiseksi, poistakaa ilmoitukset kun tavara on myyty. Yhtä juttua kun yritin torista etsiä, niin viidennen "myyty jo" -vastauksen kohdalla luovutin ja lähdin kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, miksi mun pitäisi myydä sulle tuote halvemmalla kuin mitä saan joltakulta toiselta? Tinkiminen on suorastaan törkeää. Mene ja osta uutena sitten.
Mitä törkeää on tinkimisessä? Eikös sellainen kuulu nimenomaan käytetyn tavaran kauppaan?
Sinä sitten hylkäät tai hyväksyt tarjouksen, tai teet vastatarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä törkeää on tinkimisessä? Eikös sellainen kuulu nimenomaan käytetyn tavaran kauppaan?
Se oli sitä aikaa se kun Torissa vielä kauppa kävi ja myyjinä oli niin täysipäistä porukkaa että täysipäiset ostajatkin vaivautuivat selaamaan sitä.
Nyt siellä on juuri tätä porukkaa joka on esitellyt luonnehäiriöitään pitkissä vuodatuksissa tässäkin ketjussa joten jäljellä oleva ostajakunta on luonnollisesti samaa sarjaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulu. Olen itse arvioinut tuotteeni ja ostaja joko ostaa tai ei osta sillä hintaa. Tinkijälle en myy koskaan, eikä ole tarvinnutkaan, koska aina on ollut joku jo ostamassa itse määrittelemääni hintaan sitä tavaraa. Mun hinnat alakanttiin jo valmiiksi.
Ei. Mulla oli myynnis joku n aika sitte Jopo ja eräs mekko. Ei menneet kaupaksi ! En pyytänyt mahdottomia hintoja. Joku olisi ollut kiinnostunut mekosta,mut se, et mun olis pitäny se lähettää hänelle......ei onnistu ! Pitäisi voida ostajan hakea tuote itse. Ja tää tori-diili homma.......ihan perseestä !!!!!!! Ite en sitä käytä. Se on typerin, mitä voidaan keksiä !!!! Oon kyl ite löytänyt muutaman tuotteen sieltä...........ja suht halvalla.........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi neuvotella jonkun tinkijän kanssa, jos joku kerran jo tarjosi täyttä hintaa..? Ihmeellistä kaupantekoa sulla! Itse en taas jaksa juuri tuota sun vääntöä ja viestikaupalla neuvottelua, onneksi diili vähän hillitsee tuota.
Itsehän en edes vastaa tinkijöille ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kuulu. Olen itse arvioinut tuotteeni ja ostaja joko ostaa tai ei osta sillä hintaa. Tinkijälle en myy koskaan, eikä ole tarvinnutkaan, koska aina on ollut joku jo ostamassa itse määrittelemääni hintaan sitä tavaraa. Mun hinnat alakanttiin jo valmiiksi.
No sittenkin sinulla ei ole otsikossa kuvailtua ongelmaa, jos kerran kauppa käy ja jonoa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli sitä aikaa se kun Torissa vielä kauppa kävi ja myyjinä oli niin täysipäi
Menikö sultakin jotekin ohi se fakta, että mun tuotteet menee kaupaksi ihan pyydettyyn hintaan täysin ongelmitta? Sillähän mä noita tinkijöitä ihmettelenkin, että mitä ne oikein kuvittelee edes, menkööt ostamaan uutena ja kokeilkoot tinkiä siellä :D tosiaan menee tilaisuus saada se tuote halvemmalla, kun alkaa ahneeksi ja yrittää saada vielä halvemmalla..
Poistivat kansan huvin, eli autojen myynnin, oston autoliikkeiden eduks. Olihan se jännää yrittää myydä autoa joka ei enää liikkeisiin kelvannut. Annetaan torin hiipua, hiillos vielä kytee, mutta sammuu. Voisivat jo muuttaa nimenkin lastenvaatteiden kippis. Kannattaa muistaa, kaikki hyvä ja toimiva on hetkellistä.