Mitä väliä tällä hetkellä on, jos jotkut ovat ideologisesti työttömiä?
Aivan järjetön keskustelu, kun ei työpaikkoja löydy sille suuremmalle osalle, joka tekisi mitä vain saadakseen työpaikan. Onko sillä siis mitään merkitystä, jos pieni osa niistä, jotka eivät tekisi töitä muutenkaan, eikä heille edes olisikaan työpaikkoja vaikka haluaisivat? Miksi näistä edes puhutaan, kun työtä ei löydy muillekaan?
Jos paikkoja olisi, niin sitten olisi tietysti tämän keskustelun aika.
Mikä järki? Meillä ei ole tällä hetkellä sitä ongelmaa, ettei ihmiset haluaisi töihin, vaan se, ettei työpaikkoja vain ole. Järkevää kurjistaa niiden oloja, jotka ovat koko elämänsä maksaneet veroja niska limassa ja tehneet kaikkensa uransa eteen - ja jotka ovat työttömiä tahtomattaan?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se järki, että jos ideologisesti työtön ei saisi etuuksia, niin keskituloisen vero% olisi noin 15 eikä 23 kuten nyt.
Miten tämä ratkaistaan, että kuka on ideologisesti työtön ja kuka ei? Vai viedäänkö kaikki työttömät samaan aikaan kodittomaksi, niin sekö ratkaisee? Mitä sitten, jos itse joudut työttömäksi?
Jos ei todistettavasti hae töitä, on ideologisesti työtön. Työttömän ei tarvitse olla koditon, töissäollessa voi vaikka säästää, oletko kuullut sellaisesta vaihtoehdosta. Tai sitten Saksan ja Italian tapaan muuttaa takaisin vanhempien luokse. Jos jään työttömästi, elän sijoituksilla kohtalaisen mukavasti noin 8 vuotta.
Ahaa kermaperseinen ajatusmaailma, että kaikki olisivat pystyneet säästämään itselleen vuosien elämän. Ensinnäkin, että olisivat edes ehtineet olla niin kauan työelämässä ja myös sen verran hyväpalkkaisessa, että suuret säästöt olisi syntyneet. Minulla ei ole sellaisia vanhempia, joiden kotiin meidän nelihenkinen perhe voisi noin vain muuttaa elätiksi. Ihanaa, että sinulla on.
Harvinaisen typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se järki, että jos ideologisesti työtön ei saisi etuuksia, niin keskituloisen vero% olisi noin 15 eikä 23 kuten nyt.
Onko sulla lukutaidossa vikaa vai muussa ymmärryksessä? Työpaikkoja ei ole. Ne ideologisesti työttömät eivät luultavasti työllistyisi kuitenkaan ja veroprosenttiin tämä ei vaikuta sitä taikka tätä. Tällä hetkellä on yksilön kannalta parempi ajatella, että en haluaisi töihin kuitenkaan.
T. Veroprosentti 30
Teen kahta työtä, koska työttömät ei halua töihin. Töitä on tarjolla, työttömät vain eivät suostu niitä tekemään, koska heille kelpaa vain toistaiseksi voimassaoleva kokoaikainen työ ns. virkatyöaikana liukumilla ja 3500 e/kk palkalla (vähintään). Esimerkiksi perhevaiden sijaisia on mahdoton löytää, koska ei pätkätyöt kiinn
Jos ideologisesti työttömät aktivoituisivat nyt työn hakemiseen, niin miten paljon luulet, että veroprosentti laskisi? Tämä on mielestäni hyvä kysymys pohdittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä kotona makoilijan tai pienituloisen mielestä mitään väliä ole. Itse kun on ponnistellut 25 vuotta oman uran ja palkkakehityksen eteen pitkien päivien, unettomien öiden ja työuupumusten läpi ja siitä minut palkitaan nyt ottamalla puolet joka ikisestä tilipussista jaettavaksi kotona makoilijoille ja työn välttelijöille, niin voin sanoa että minulle on todellakin väliä.
Ei työuupumus ole mikään pakollinen osa uraa, vaan itse olet tuon valinnut. Turha siitä on muutamaa työtöntä rangaista.
Pointti meni ohi korkealta ja kovaa. 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole ideologisesta työttömyydestä vaan sillä, että eletään ideologisesti muiden siivellä ja tämä siis tarkoitettu niille joille ei ole pienintäkään aikomusta edes yrittää työllistyä.
Mielummin elää siivellä, kun yrittää kilpailla samoista työpaikoista😅😅
Ideologisesti työttömän pitää sitten elää ilman työttömyyskorvauksia tai muitakaan yhteiskunnan tarjoamia etuja, jos ei ole edes periaatteessa valmis ilman terveys- tai muuta syytä tekemään osaansa. Sehän on ihan mahdollista, jos on vaikka rikas tai äiti maksaa vuokran..
Voisimme toki kaikki ruveta sellaisiksi, mennään sateella ullos ja avataan suu, jos sinne vaikka putoaa jotain mannaa taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lukutaidossa vikaa vai muussa ymmärryksessä? Työpaikkoja ei ole. Ne ideologisesti työttömät eivät luultavasti työllistyisi kuitenkaan ja veroprosenttiin tämä ei vaikuta sitä taikka tätä. Tällä hetkellä on yksilön kannalta parempi ajatella, että en haluaisi töihin kuitenkaan.
T. Veroprosentti 30
Teen kahta työtä, koska työttömät ei halua töihin. Töitä on tarjolla, työttömät vain eivät suostu niitä tekemään, koska heille kelpaa vain toistaiseksi voimassaoleva kokoaikainen työ ns. virkatyöaikana liukumilla ja 3500 e/kk palkalla (vähintään). Esimerkiksi perhevaiden sijaisia on mahdoton löytää, koska ei pätkätyöt kiinn
Mä tuun heti töihin, kerro vaan mihin tulen ja koska voi aloittaa.
Jotenkin säälittävää, jos joku vaahtoaa tästä, kun tietää ettei ihminen voi olla kovin älykäs ja tosissaan kuvittelee, että jokin asia tällaisena aikana ratkeaisi, jos nyt yhtäkkiä nämä ideologisesti työttömät alkaisivat hakea töitä.
Tällä hetkellä ei vähäistäkään merkitystä ja kannattaa kohdistaa viha muualle. Työttömyys on kauheaa. Keskustellaan aiheesta uudelleen, kun sillä oikeasti on jotain merkitystä, loisiiko tämä pieni osuus työttömistä tahallisesti vai ei. Eli sitten, kun niitä töitä löytyy edes niille, jotka tekisivät mitä tahansa uuden työpaikan saamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin säälittävää, jos joku vaahtoaa tästä, kun tietää ettei ihminen voi olla kovin älykäs ja tosissaan kuvittelee, että jokin asia tällaisena aikana ratkeaisi, jos nyt yhtäkkiä nämä ideologisesti työttömät alkaisivat hakea töitä.
Tällä hetkellä ei vähäistäkään merkitystä ja kannattaa kohdistaa viha muualle. Työttömyys on kauheaa. Keskustellaan aiheesta uudelleen, kun sillä oikeasti on jotain merkitystä, loisiiko tämä pieni osuus työttömistä tahallisesti vai ei. Eli sitten, kun niitä töitä löytyy edes niille, jotka tekisivät mitä tahansa uuden työpaikan saamiseksi.
Taitaa olla skitsoPersun kymmenes aloitus tälle päivälle.
Mua eniten ärsyttää tässä keskustelussa, että olisi ok olla ideologisesti työtön. Olen itse kasvanut siten, että töitä piti tehdä jokaisen. Sitä mihin pystyi. Eli ajatusmaailman muuttamisen niin ettei tarvitsisi tehdä mitään. Ei tää maapallo siten pyöri. Eikä ole ihmiselle itselleen hyvä ajatella ettei ole sopiva mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sillä kotona makoilijan tai pienituloisen mielestä mitään väliä ole. Itse kun on ponnistellut 25 vuotta oman uran ja palkkakehityksen eteen pitkien päivien, unettomien öiden ja työuupumusten läpi ja siitä minut palkitaan nyt ottamalla puolet joka ikisestä tilipussista jaettavaksi kotona makoilijoille ja työn välttelijöille, niin voin sanoa että minulle on todellakin väliä.
Ei työuupumus ole mikään pakollinen osa uraa, vaan itse olet tuon valinnut. Turha siitä on muutamaa työtöntä rangaista.
Pointti meni ohi korkealta ja kovaa. 🤦🏼
Sinut pitäisi siis palkita työuupumuksistasi ja pitkistä päivistä rankaisemalla ideologisesti työttömiä. Typerää ja loppujen lopuksi kallista.
Vierailija kirjoitti:
Mua eniten ärsyttää tässä keskustelussa, että olisi ok olla ideologisesti työtön. Olen itse kasvanut siten, että töitä piti tehdä jokaisen. Sitä mihin pystyi. Eli ajatusmaailman muuttamisen niin ettei tarvitsisi tehdä mitään. Ei tää maapallo siten pyöri. Eikä ole ihmiselle itselleen hyvä ajatella ettei ole sopiva mihinkään.
Kyllä minutkin on kasvatettu vaikka mihin. Nykyään olen aikuinen ja ymmärrän, että maailma on monimutkaisempi kuin lapsena ajattelin. Meillä tulee aina olemaan ideologisesti työttömiä vaikka minä kuinka arvostaisin töitä, sillä nuo asiat eivät sinänsä liity toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan niin tässä ketjussa ajattele, vaan sitä, ettei se keskustelu vain ole mitenkään merkittävä ongelma nyt tässä työttömyysongelmassa. Tästä kuitenkin älistään, aivan kuin tämä häviävän pieni osuus loisivista olisi jotenkin suuressakin merkityksessä. Eniten iljettää, että tällä keskustelulla nimenomaan yritetään luoda kansanvihaa niitä kohtaan, jotka ovat haluamattaan työttömiä, jotta heidän oloja voitaisiin ns oikeutetummin kurjistaa. Selvästi ovat tässä onnistuneet. Enemmän olen törmännyt siihen, että syljetään päälle, kuin siihen, että saisi edes jotain empatiaa. Työttömyys on aivan järkyttävää.
Minä haluaisin että minulta verot laskee että palkastani jäisi edes suurin osa itselle käyttöön mutta ei niitä veroja voi laske asuin teitä ideologista laiskimuksia pitää elättää vaikka te ette sitä itsekään halua tehdä. Ideologisessa työttömyydessä ei ole mitään väärää jos sen tekee omilla säästöillä mutta jos elää tuilla se tarkoittaa sitä että ne tuki rahat revitään meidän työläisten selkänahasta eikä itselle jää edes kunnolla ruokaan rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Veroprosentti 30
Otapa lääkkeesi ja rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää tässä keskustelussa, että olisi ok olla saatanan tyhmä ja ilkeä kusipää ja rääkyä pää punaisena määräyksiä muille jostain vtun norsunluutornista käsin vain koska itse on sattunut syntymään kultalusikka perseessä.
Vierailija kirjoitti:
Voisimme toki kaikki ruveta sellaisiksi, mennään sateella ullos ja avataan suu, jos sinne vaikka putoaa jotain mannaa taivaalta.
No mene veikkonen ja lopeta se ulina!
Olen tehnyt töitä ilmaiseksi että näytin mitä osaan mutta silti minua ei palkattu vaikka kehuttiin ja olin ahkerin ja paras työntekijä. Tuurasin muitakin ilmaiseksi mutta ei saakeli sitä kukaan arvostanut edes eikä minua palkattu. Ei kiinnosta enää työ ellen saa 2000 euroa kk palkkaa.
Teen kahta työtä, koska työttömät ei halua töihin. Töitä on tarjolla, työttömät vain eivät suostu niitä tekemään, koska heille kelpaa vain toistaiseksi voimassaoleva kokoaikainen työ ns. virkatyöaikana liukumilla ja 3500 e/kk palkalla (vähintään). Esimerkiksi perhevaiden sijaisia on mahdoton löytää, koska ei pätkätyöt kiinnosta.
Ai niin, jopa 2400 e/kk eläkettä saavalla äidilläni vero% on 28. Koska ideologisesti työttömien valinta moninkertaistaa sosiaalitukien tarpeen.