Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika pyörtyi mutta päivystyksessä ei otettu tosissaan

Vierailija
11.05.2025 |

Leukaan tullut haava tikattiin. Siinä kaikki. Vasta kun olin kymmenettä kertaa todennut, että nyt on pari kertaa tullut huimauskohtaus ja tämä pyörtyminen niin vaadin tutkimuksia niin saatiin huomiselle lastenlääkärille aika. Aluksi kysyttiin kävisikö etäaika. Olen järkyttynyt ja kamalan huolissani. 

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään hoitoa saa vain rahalla tai vaatimalla vaatimalla. 

Vierailija
2/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matala verenpaine

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hoitoa saa vain rahalla tai vaatimalla vaatimalla. 

Näköjään. Ap

Vierailija
4/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti huomenna pääsette jatkotutkimuksiin. Ei ole normaalia pyörtyillä minkään ikäisenä eikä varsinkaan lapsena.

Mutta miten niin ei otettu tosissaan, jos heti saitte ajan lääkäriin ?

Vierailija
5/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matala verenpaine

Niin en tiedä mikä tuota aiheuttaa. Onneksi huomenna on lääkäriaika. Toivottavasti hän ottaa tilanteen tosissaan ja tutkii kunnolla. Ap

Vierailija
6/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vegaani?

Sillon voi olla huonot veriarvot.

Vierailija
7/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti huomenna pääsette jatkotutkimuksiin. Ei ole normaalia pyörtyillä minkään ikäisenä eikä varsinkaan lapsena.

Murrosiässä minä pyörryin päivittäin kun oli ja on edelleen alhainen verenpaine. Nykyään sentään en joka päivä. Vanhinta odottaessa oli verenpaine 65/45 silloin sai juosta vessaan kun ylös nousi että on istualleen kun pyörtyy 

Vierailija
8/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukkua vetänyt ja ei ne kerkiä tuommoisiin aikaansa laittaa. Joillakin on oikea hätä.

Vierailija
9/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti. Niin, eihän tuo ole normaalia. Ei oltais saatu, jos en olisi oikeasti vaatinut. Minulle todettiin, että tällaista sattuu välillä eikä taustalla ole useinkaan mitään vakavaa varsinkaan tämän ikäisillä. Vasta kun monta kertaa olin sanonut, että minä haluan, että tuota tutkitaan lisää, niin alettiin katsomaan lääkäriaikaa ja siinäkin ensin kysyttiin kävisikö etäaika. Minun mielestäni asenne oli vähättelevä varsinkin kun minusta varmasti näki että olen hyvin huolissani. Ap

Vierailija
10/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vegaani?

Sillon voi olla huonot veriarvot.

Ei ole. Ap

Vierailija
11/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukkua vetänyt ja ei ne kerkiä tuommoisiin aikaansa laittaa. Joillakin on oikea hätä.

No ei tosiaan ole. Ap

Vierailija
12/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se aika tavallista on, mutta kyllä vanhempana haluaisin, että asia tutkitaan.

Vierailija
13/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa huimauksista ja pyörtymisistä johtuu "vaarattomista" syistä. Useimmiten syy pyörtymiseen on "makasin koko päivän sohvalla syömättä, ja nousin sitten liian nopeaa pystyyn, vettä en ollut juonut koko päivänä". Isolle osalle vanhemmista tulee täytenä yllätyksenä, että lapsellakin voi olla matala verenpaine huonon ruokavalion takia, että se ei ole vain aikuisten ongelma. Ei vaadi tutkimuksia, vaan perehtymisen normaaliin ruokavalioon. Kontrollikäynneissä huimauskohtaukset ovatkin sitten tipotiessään, kun ollaan älytty laittaa lapsi juomaan ja syömään normaalisti. t. hoitaja

Vierailija
14/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tosiaan ole. Ap

Niinhän ne äipät aina sanoo.

Vierailija
15/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi? Missä tilanteissa pyörtynyt?

Vierailija
16/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän oli tekemässä kun hän pyörtyi? Voisi hyvin liittyä matalaan verenpaineeseen.

Vierailija
17/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinit pyörtyilleet suihkussa aamulla, vessanpöntöltä noustessa, kuukautisten aikana, huonosti syöneinä. Ihan ovat nyt nuoria aikuisia ja kunnossa.

Vierailija
18/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Missä tilanteissa pyörtynyt?

12. Ulkona kavereiden kanssa scootatessa. Lapsi sanoi että vähän aiemmin oli tullut huono olo ja sitten pyörrytti. Ap

Vierailija
19/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei otettu tosissaan" ...ei ole mikään ihme ku koko terveydenhuolto on tuhottu . Kiitos kokoomukselle . 

Vierailija
20/110 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa huimauksista ja pyörtymisistä johtuu "vaarattomista" syistä. Useimmiten syy pyörtymiseen on "makasin koko päivän sohvalla syömättä, ja nousin sitten liian nopeaa pystyyn, vettä en ollut juonut koko päivänä". Isolle osalle vanhemmista tulee täytenä yllätyksenä, että lapsellakin voi olla matala verenpaine huonon ruokavalion takia, että se ei ole vain aikuisten ongelma. Ei vaadi tutkimuksia, vaan perehtymisen normaaliin ruokavalioon. Kontrollikäynneissä huimauskohtaukset ovatkin sitten tipotiessään, kun ollaan älytty laittaa lapsi juomaan ja syömään normaalisti. t. hoitaja

No meidän tapauksessa kyse ei ole ainakaan syömättömyydestä. Poika syö isompia annoksia kuin isänsä tällä hetkellä. Kaikki menee. Vettä juo ruoan kanssa mutta voisi juoda enemmänkin paljon kun liikkuu. Ap