Miksi vegaanit näyttää niin riutuneilta ja nälkiintyneiltä?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät näytä.
Lihan ansiosta me ihmiset olemme kehittyneet apinasta ihmiseksi. Liha antoi mahdollisuuden meidän aivoille kasvaa. Ilman lihaa taannumme takaisin apinoiksi.
On toisaalta mahdollista olla sopeutunut johonkin niin että tietty geneettinen piirre hyödyttää tietyssä elämänvaiheessa tai tietyissä olosuhteissa, mutta kääntyy organismia vastaan toisissa olosuhteissa. Tunnetaan antagonistisena pleiotropiana. Se saattaa vaikuttaa esim. sv-tautien synnyssä. Voi olla, että tietynlainen ruokavalio hyödyttää yksilöä lisääntymisiässä ja sen yli, mutta on haitallinen vanhemmalla iällä.
Tyhmää minusta olla pelkästään lihasyöjä tai kasvissyöjä. Sekasyönti takaa parhaan selviintymis mahdollisuuden. Toki tolkku siinäkin.
Mun mielestä eivät näytä riutuneilta, mutta moni vegaani on jotenkin "väritön" sillei oudosti, en osaa selittää :D.
Kaikenlaisilla ruokavalioilla voi näyttää monenlaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua häiritsee niin kovasti muiden syömiset?
Alitajunta tiedostanut jotain oleellista joka ei ole vielä kerennyt tietoiseen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En laajemmin tiedä vegaaniruokavaliosta, mutta ex oli vegaani ja vaikka hänen kokkailujaan söikin ihan vaihtelun vuoksi välillä mielellään, niin jos pitäisi koko ruokavalio koostaa kuten hän, laihtuisin kyllä itsekin. Ei siihen ruokaan vain olisi samalla lailla himoa. Luulen, että arkiruoassa minua lihottavat eniten kermat ja juustot, ja juuri niistä en vegaanisina versioina oikein koskaan oppinut tykkäämään.
Tunnen ylipainoisia vegaaneja, mutta he sitten ehkä käyttävät runsaasti sokeria ja syövät liikaa esim. pähkinöitä?
Kaikki tuntemani vegaanit ovat kasvoiltaan poikkeavan väriset. En osaa selittää, sellaiset harmahtavat vahamaiset, valahtaneet kasvot. Fyysisesti kroppa aivan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Äitinä kokisin olevani epäonnistunut kasvatuksessa, jos lapseni olisi hurahtanut lihakulttiin.
Oletko tuntenut ihmisen, joka kuuluu tuohon mielikuvituksellisen lihakulttiin? Tarkoittanet kulttia, jossa syödään pelkkää lihaa?
Oletko niin yksinkertainen, ettet ymmärrä, että voi syödä runsaasti tuoreita kasviksia ja itse kasvattaa niitä ja ostaa paikalliselta kalastajalta kalaa ja syödä siis miljoona kertaa ekologisemmin ja terveellisemmin kuin vegaani?
Minun käy sinua sääliksi. Toivottavasti, et oikeasti ole kenenkään äiti.
"Hahaha hahaha.,..sä olet jo hävinnyt tämän jutun..kaikki vegaanit on hävinnyt keskustelun, joka kerta..."
Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan mieluummin asiantuntijoiden keskinäisiä väittelyitä aiheesta. Niillä on taito tulkita tutkimuksia ja ymmärtävät paremmin ihmiselimistön toimintaa kuin me tavalliset pulliaiset. Saatat muuttaa mieltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani vegaanit ovat kasvoiltaan poikkeavan väriset. En osaa selittää, sellaiset harmahtavat vahamaiset, valahtaneet kasvot. Fyysisesti kroppa aivan normaali.
Karnivorit taas jostain syystä punoittavat. Tai todella moni niistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punaiset posket näyttävät terveemmiltä kuin harmahtavat.
Vierailija kirjoitti:
"Hahaha hahaha.,..sä olet jo hävinnyt tämän jutun..kaikki vegaanit on hävinnyt keskustelun, joka kerta..."
Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan mieluummin asiantuntijoiden keskinäisiä väittelyitä aiheesta. Niillä on taito tulkita tutkimuksia ja ymmärtävät paremmin ihmiselimistön toimintaa kuin me tavalliset pulliaiset. Saatat muuttaa mieltäsi.
Eikö faktasi riittäneetkään? Miksi minun pitäisi jotain tutkimuksia etsiä. Minulla on tutkimuksia myös joihin mielipiteeni perustan.
Kerro itse tarkemmin mieltä edes olet ja mitä tutkimuksia tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pelkät posket ole punaiset vaan koko naama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä näytä. Tuttu on hyvinkin pulska vegaani ja ollut sitä jo 15 vuotta. En käsitä, miten hän vegaanina pystyy lihomaan niin hirveästi. Tiedän, ettei hän valehtele ja käynyt kylässä syömässä useammankin kerran hänen vegaaniruokiaan. Syö tosin runsaasti vegaanijäätelöä ja vegaanikarkkeja. Ehkä siinä se syy lihomiseen?
Fazerin sininen vaihtuu vegoon ja nakit soijanakkeihin. Sipsi pussit ja kokikset pysyy samoina. Karkkipusseissa tarvii olla tarkkana ettei oo liivatetta.
Kebabmättö vaihtuu vöneriin. Hesemäkeillä taitaa kaikilla olla kasvishampparit.
Luuleeko joku vielä että nykyaikainen vegaaniruokavalio on terveellistä?
No ei kai tuollainen ruokavalio ole terveellistä lihaversionakaan kenellekään.
Miksi esim. tummasuklaa tai liivatteettomat karkit ovat mielestäsi epäterveellisempiä kuin maito- ja liivateversio?
Vierailija kirjoitti:
Maailman vahvin mies oli joku vuosi sitten vegaani. Mee sen kanssa katsoon kumpi on riutuneempi.
Kummallisia päähänpinttymiä joillakin ihmisillä on. Mikä tekisi vegaanista riutuneen? Energiapitoisen ruuan puute vai? Tuntemani vegaani on paljon pulskempi kuin minä seka- ja lihan riutunut syöjä. Naiset ovat sellaisia, miehet ovat sellaisia, punatukkaiset ovat sellaisia, isonenäiset ovat kertakaikkiaan sellaisia ja pienikorvaiset ne vasta sellaisia ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen lihavuus ja punakkuus olivat terveyden ja vaurauden merkkejä. kunnes verenpainetauti ja kolsterolit löydettiin sepelvaltimotappajatautien aiheuttajina.
Kokonaan punaisetkin kasvot ovat paremmat kuin sairaan harmaat. Vegaanit eivät edes rusketu vaikka luulisi, että porkkanan karoteeni auttaisi. Ai niin, mutta kun he syvät vain soijaa, millä jenkeissä lihotetaan lihakarjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syö monipuolisesti sekä kasviksia että lihaa.
Ääripäät on kaikessa vaarallisia.
Lihansyönti ei ole ääripää vaan kannibalismia. Ihminen ei ole lihansyöjä.
Terveellä ihmisellä on vyötärö 80cm. Gorillan vyötärö on 200cm. Tämä johtuu siitä että gorillalla suolistossa kasvit käyvät jotta gorilla saa niistä kaiken ravinnon. Ihmisellä ei ole tätä ominaisuutta, koska ihminen ei tarvitse. Ihminen saa kaiken ravinnon lihasta ja pärjää siksi pienellä suolistolla.
Pelkän lihan syöminen on erittäin epäterveellistä.
Ihmisen ruonsulatus tarvitsee jo ihan sitä kuitua toimiakseen kunnolla.
Onkohan nykysuositukset riittävästi.. Kun analysoivat sitä fossilisoitunutta ihmisen jätöstä paleoliittiselta kaudelta, sen perusteella söivät kuitua paljon runsaammin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä eivät näytä riutuneilta, mutta moni vegaani on jotenkin "väritön" sillei oudosti, en osaa selittää :D.
Värittömyyden lisäksi he näyttävät väsyneiltä ja apeilta. Eivät ikäänkuin pysty nauttimaan elämästä.
Itse valehtelet.