Hyvää äitienpäivää vaan! Meillä sitä vietetään iloisesti vuorotellen oksentaen.
Kolmen aikaan heräsin kun tyttö itki ja oksensi huoneessaan. Just kun sain tytön pestyä ja olin siivoamassa tytön huonetta kun kuulen että esikoinen on herännyt ja juoksi vessaan oksentamaan. Siitä lähtien vuorotellen toinen oksensi tai yökki ja oli vaikea enää nukahtaa. Kuudelta heräsin kun nuorin tyttö itki ja menin katsomaan niin sänky ja tyttö oli ihan oksennuksessa. Itselläkin on huono olo ja ihan kuin vatsassa kuplisi. Taisi jäädä eilen tehty kakku syömättä, kun ei kenelläkään tee mieli.
Kommentit (50)
Viekää se kakku vaikka naapurille niin ei roskiin tarvitse heittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö isä voi hoitaa?
Isä ei asu meidän kanssa. Ap
Sääliksi käy. Et saa samaa äitienpäiväkokemusta ja hemmottelua kuin muut äidit.
Ai. Missä se hemmottelu on? Mun mies pierasi ja käänsi kylkeä. Minä menen itse tekemään aamupalan, kukaan ei tuo sitä sänkyyn.
Muistakaa että se miten käyttäydytte vuoden ajan maksetaan takaisin äitienpäivänä.
Oikeasti, se on turha elämänsä viimeisinä päivinä pohtia miksi lapset eivät tule jättämään jäähyväisiä, kun olet kohdellut niitä huonosti koko elämäsi ajan.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan mahatautiperheestä viedä yhtään mitään naapurille, haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö isä voi hoitaa?
Sääliksi käy. Et saa samaa äitienpäiväkokemusta ja hemmottelua kuin muut äidit.
Isäkö äitienpäivän järjestää?
Ilman isän myötävaikutusta ei ole esimerkiksi mahdollisuutta käydä kaupassa hankkimassa tarvikkeita josta tehdä äipälle jotain kivaa.
Perjantain pano ei siihen ryhdy
Vierailija kirjoitti:
Hyi helekutti. Toivottavasti kenellekään ei oikeasti tule tällaista mieleen. Se kakku on varmaan täynnä norovirusta.
Ap.lle voimia. Meillä täysin sama tilanne kuin ap.llä sillä erotuksella että tauti on nyt ollut kylässä viikon. Viime yön vietin päivystyksessä pienemmän kanssa. Ei saatu hälle apua ja kun päästiin kotio niin mun oireet alkoi.
Netissä kyllä toitotetaan että kuivunut pieni lapsi on vietävä päivystykseen mutta ei siellä mitään apua saa jos lapsi on tyyliin tajuissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi helekutti. Toivottavasti kenellekään ei oikeasti tule tällaista mieleen. Se kakku on varmaan täynnä norovirusta.
Voikohan ap lapsineen syödä kakkua ilman oireita vai pahenevatkohan oireet?
Voi ei, paranemisia teille! Meilläkin yöllä valvottiin, mutta ei onneksi oksentamisen vuoksi vaan 3-vuotiaalla niin kova yskä että heräsi yskimään ja valvoin sitten hänen seuranaan yli tunnin. Nyt odottelen että yöllinen kukkuja herää ja hän pääsee antamaan päiväkodissa askartelemansa kortin<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikohan ap lapsineen syödä kakkua ilman oireita vai pahenevatkohan oireet?
Voi. Sama tauti siinä on. Ei se mihinkään pahene.
Voimia perheelle ja hyvää äitienpäivää ap:lle! Vatsataudit on onneksi usein nopeita, ehkä voitte syödä hieman kakkua huomenna tai ylihuomenna, kyllä se sinne asti kestää.
Miten aloittajan koululaiset vielä oksentaa sänkyyn? Kyllä meillä jo pienemmätkin ehtii ainakin lattialle oksentaa. Helpottaa siivoamista.
Vierailija kirjoitti:
Miten aloittajan koululaiset vielä oksentaa sänkyyn? Kyllä meillä jo pienemmätkin ehtii ainakin lattialle oksentaa. Helpottaa siivoamista.
Riippuu. Itse olen neuvonut lapsiani että tekee peitosta mytyn ja oksentaa siihen, jos ei vessaan ehdi. Tämä siis sen jälkeen kun 7 vuotias poikani oli oksentanut lattialle ja kaikki pikkulegot ja autot olivat joka puolelta oksennuksessa. Niitä oli kiva siivota. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Äitelänpäiväoksennus :-)
Kävin jo äitelänpäiväaamupaskalla ja join äitelänpäivä aamukahvit.
Seuraavaksi ABC:lle äitelänpäivälounaalle, nauravine äitelänpäivänakkeineen ja äitelänpäiväkälkiruoaksi äitelänpäivämokkapaloja.
Voit muuttaa asenteitasi, jos haluat. Mutta jos haluat kuvaamasi päivän niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Itse olen neuvonut lapsiani että tekee peitosta mytyn ja oksentaa siihen, jos ei vessaan ehdi. Tämä siis sen jälkeen kun 7 vuotias poikani oli oksentanut lattialle ja kaikki pikkulegot ja autot olivat joka puolelta oksennuksessa. Niitä oli kiva siivota. Hyi.
Ja sitten lapsi nukkuu ilman peittoa loppu yön? Vai annatko aina uuden. Kamalasti pyykkiä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten lapsi nukkuu ilman peittoa loppu yön? Vai annatko aina uuden. Kamalasti pyykkiä tulee.
Ekan oksennuksen jälkeen siirrän lapsen olohuoneeseen sohvalle nukkumaan. Pään kohdalle lattialle ämpäri odottamaan. Seuraava oksu tulee sinne jos on tullakseen. Tietty saa uuden peiton. Ikinä ei ole uusi peitto enää sotkeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö isä voi hoitaa?
Lapsi raukat, kun ei isää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö isä voi hoitaa?
Lapsi raukat, kun ei isää ole.
Ja tämähän tässä tärkeintä olikin. Pääsit ilkeilemään toiselle tälläisenä päivänä.
Sattui kyllä ikävästi odotettuun päivää, lepoa ja pikaista paranemista teille Mietin, eihän voi olla ruokamyrkytys esim.mansikoista, kun noin monelle tuli lähes yhtä aikaa?
Isäkö äitienpäivän järjestää?