Virtsatietulehduskierre
Olin puolen vuoden virtsatietulehduskierteessä ja todella väsynyt syömään jatkuvasti antibiootteja. Näin netissä videon jossa joku ravintotieteilijä kehotti hakemaan granaattiomenamehua kaupasta. Nauroin ensin koko idealle, olin popsinut strong karpalo-kapseleita viikkokaupalla huomaamatta mitään eroa. No. Olin sitten kaupassa ja ajattelin että no eihän se nyt haittaa kokeilla. Huomasin että rakko tykytti taas tyyliin että kohta alkaa joten kumosin koko litran ennen nukkumaanmenoa. Oli varsin pahaa mutta join kaiken. Aamulla kun heräsin kaikki oireet olivat lakanneet. Ei mitään! Olin hämmentynyt ja hain toisen purnukan. Join sen hiljalleen viikon kuluessa ja oireet pysyivät poissa. Nyt olen kohta toista kuukautta ilman oireita, juon tölkin viikossa. Luomua ja makeuttamatonta huom.
Kannattaa kokeilla!!
Kommentit (8)
Okei itse kokeillut karpaloo eikä auta joten kokeillaan nyt tätä
Puolukka auttanut mulla. Teen rooibosteetä kupillisen ja sinne lisään yhden desin tai vähän päälle pakastepuolukoita.
Voi makeuttaa makeutusaineella.
Mistä pissatulehdus johtuu? Ei mulla oo koskaan ollut enkä tunne ketään kellä olisi ollut.
N45
Esivaihdevuosissa, kun estrogeenitaso laskee, lisääntyy riski virtsatulehduksille. Mullaki oli jatkuvasti eikä työterveyslääkärit tätä tiedä eikä yleislääkärit. Niiden ois pitänyt tehdä lähete gynelle.
Kiitos vinkistä, pitää myös käyttöön jos joskus vielä kamalaan kierteeseen joutuu. Itsellä auttanut myös urincur tabletit apteekista, jos ollut selkeitä oireita jo havaittavissa. Tällä mennyt alkava vti useamman kerran ohi. Ja toinen mikä auttanut vähentämään kierteitä on kosteuttavan emätinvoiteen/liukuvoiteen käyttö ennen seksiä, vaikken edes tajunnut sellaista tarvitsevani.
Mielestäni tärkeää, että näitä vinkkejä jaetaan, ettei jatkuvasti joudu syömään antibioottikuureja ikävään vaivaan.
Vierailija kirjoitti:
Mistä pissatulehdus johtuu? Ei mulla oo koskaan ollut enkä tunne ketään kellä olisi ollut.
N45
Naisilla on lyhyt virtsaputki ja sinne menee helposti bakteereja. Minulle tuli yhdessä vaiheessa aina seksin jälkeen virtsatietulehdus. Pissalla käynti seksin jälkeen voi auttaa huuhtelemaan pöpöt pois. Vanhemmiten ohenevat limakalvot altistavat tulehduksille. Liian vähäinen veden juonti myös.
Älä pese vaginaa saippualla.