Salilla käyvät naiset, millä painoilla treenaatte?
Esim kuinka paljon laitatte jalkaprässiin, lähentäjiin, loitontajiin, hauiskääntöihin, ojentajiin jne?
Mietin vain että teenkö itse liian kevyillä. Jalkaprässissä on tällähetkellä 80 kg, lähentäjät ja loitontajat 45 kg, lantionnostossa tanko 25 ja molemmissa päissä kahdenkympin kiekot, eli yhteensä 65 kg.
hauiksia treenaan 6 kilolla ja taljassa 35 kiloa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli hauiskäännöissä 6 kg, penkissä 30 kg, ylätaljassa 40 kg, lantion nostossa tanko ja 10 kg (surkeaa, tiedän), hack-kyykyssä 30 kg (surkeaa sekin). Olen keski-ikäinen ja kastemadon voimat
Ylätalja 40? Nainen? Miten skrode olet?
Nainen...enkä kyllä yhtään skrode. Jostain syystä tuo menee helposti, mutta monet muut haastavia...
Ylätaljassa näkee kyllä aika paljon sitä, että vedetään isompaa painoa käsivarsien lihaksilla, kun oikeasti pitäisi käyttää yläselän lihaksia. Se on yllättävän vaikeaa, jos painoa on omiin voimiin nähden liikaa.
Jep, etenkin miehet tekee sitä, että ylätaljassa heilautetaan koko yläkroppaa taakse, jolloin painot kyllä liikkuu, mutta ei osu oikeisiin lihaksiin.
Vierailija kirjoitti:
Millasilla painoilla teette hack-kyykkyä tai maastavetoa? Itselläni maastavedossa loppuu aina käsivoimat kesken...onko semmosista remmeistä hyötyä?
Hack kyykkylaiteita ei voi verrata, koska eri valmistajan malleissa kelkan paino vaihtelee niin suuresti. Äsken kirjoitinkin, että ykkösvalinta hack on rankka jo ilman painoa, jolloin lisään vain 20kg, mutta kakkossalilla hack on kevyempi, jolloin laitan 40kg.
Teen tällä hetkellä suorin jaloin maastavetoa vähän vaihdellen 60-70kg painoilla. Selkäongelmien vuoksi en ole tavallista mavea vuoteen tehnyt, mutta aiemmilta käytön siinä 90kg.
Suosittelen ehdottomasti vetoremmien hankkimista, esim Versa Grips. Vaikka ovat kalliit, ovat tosi hyvät. Mun Versat ovat ahkeran 8 vuoden käytön jälkeen edelleen kuin uudet. Aiemmat halpismallit hajosivat vuodessa.
Versa Gripsejä voi hyödyntää periaatteessa kaikissa vetävissä liikkeissä. Itse käytän Versoja kaikissa maastavetovariaatioissa, ylätaljassa, alataljassa, kulmasoudussa (jos ei ole vastaote) sekä bulgarialaista kyykkyljä kahvakuulalla tehdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli hauiskäännöissä 6 kg, penkissä 30 kg, ylätaljassa 40 kg, lantion nostossa tanko ja 10 kg (surkeaa, tiedän), hack-kyykyssä 30 kg (surkeaa sekin). Olen keski-ikäinen ja kastemadon voimat
Minulla 35 ja olen pieni mutta lihakset löytyy. Läskejä näkee äheltämässä kymmentä kiloa aika-ajoin.
Olet juuri sellainen tyyppi, joiden takia en halua ylipainoisena salilla käydä. Vaikka tiedän, että se olisi minulle ja yhteiskunnalle hyvä teko. Olet varmasti tosi mukava ihminen ja reilu kaveri kaikille.
Tuo tyyppi on pelkkä onneton provoilija, josta ei kannata välittää. Suurin osa saleilla treenaavista ihmisistä on todella mukavia ja tavallisia, noi muljqut on onneksi harvinaisia poikkeuksia. Älä tuollaisen ääliön takia jätä saliharrastusta kokeilematta. Lisäksi kannattaa muistaa, että salilla treenaa ihka kaiken kokoisia ja kuntousia ihmisiä. Lisäksi moni "hyvässä kunnossa" oleva treenaaja on voinut aikanaan aloittaa ylipainosta ja huonosta kunnosta. Itsekin olin tällainen. Tervetuloa salille!
Jalkaprässi 4x10 x 200 kg
Pystypunnerrus tangolla 3x10x 25 kg
Hauis 10 kg 3x10 kg
Kyykky 4x10 50 kg
Penkki 3 x10 35 kg
Mave trap-tangolla 4x10 90 kg
Prässiin tyytyväinen, muissa paljon nostettavaa.
43-vuotias, sali 2 krt viikossa.
"Tuo tyyppi on pelkkä onneton provoilija, josta ei kannata välittää. Suurin osa saleilla treenaavista ihmisistä on todella mukavia ja tavallisia, noi muljqut on onneksi harvinaisia poikkeuksia. Älä tuollaisen ääliön takia jätä saliharrastusta kokeilematta. Lisäksi kannattaa muistaa, että salilla treenaa ihka kaiken kokoisia ja kuntousia ihmisiä. Lisäksi moni "hyvässä kunnossa" oleva treenaaja on voinut aikanaan aloittaa ylipainosta ja huonosta kunnosta. Itsekin olin tällainen. Tervetuloa salille!"
Kiitos! Oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40 kg ei ole paino eikä mikään. Minulla ei ole kovin paljon treenitaustaa ja ylätaljassa menee sarjaa 60 kilolla. Jos 40 kg ei jaksa niin on aika kaukana leuanvedosta.
Olen narukäsi.
Ylätaljaa ei tehdä käsilihaksilla vaan kylki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painosi ovat aika tavalliset. Useimmat eivät uskalla laittaa kunnolla painoja. Esimerkiksi tuohon jalkaprässiin voit varmasti lisätä samantien 20 kg. Aluksi voi jäädä sarja vajaaksi, mutta pian nousee enemmän.
Lähentäjiä ja loitontajia tuskin tarvitseekaan pumpata enempää. Sen sijaan ohjelmaan kannattaa ottaa penkki ja mave. Unohda hauiskääntö ja korvaa se pystypunnerruksella.
Eihän pystypunnerrus kohdistu hauiksiin. Hauiskäännöt on ihan hyviä, jos niistä tykkää ja tekniikka on hallussa.
Olenko väittänyt niin? Se kohdistuu laajasti yläkropan lihaksiin. Ei ole varsinkaan naiselle juuri mitään hyötyä käyttää aikaa hauikseen. Jos haluaa olla voimakas, penkki ja pystypunnerrus ovat ylivoimaiset. Kukaan nainen tuskin haluaa erityisesti isoa hauista, joten ulkonäkökään tuskin on motiivina haukan vääntämisessä.
Samoin nämä lähentäjät ja loitontajat. Ajanhukkaa. Kyykky, lantionosto ja matematiikka riittävät alakropalle.
Salilla kannattaa suosia monipuolisia moninivelliikkeitä sekä ajankäyttöä että tulosten takia. Normaali ihminen ei ole siellä täsmähoitamassa jotain yksittäisiä pikkulihaksia kisoja varten.
Olen treenannut noin 7 vuotta salilla ja painot sen mukaiset.
Prässissä maksimi 220kg
Lantionnosto 150kg
Yleensä mave noin 100kg ja loitonnus lähennys supersettinä maksimilla.
Lähinnä vapailla painoilla tehtäviä liikkeitä voi vertailla, koska laitteet ovat keskenään niin erilaisia. Mulla tällä hetkellä (ykkösmaksimit) kyykky 120 kg, penkki 65 kg ja mave 135 kg. Olen 26-vuotias 72-kiloinen nainen. Tuolla joku ihmetteli 40 kilon ylätaljaa, niin juuri tein sarjaa 65 kilolla :) Suurin osa naisista treenaa liian kevyesti. Sarjapainot pitäisi olla sellaisia, että max. 2-3 toistoa jää varastoon. Maksimivoimailu on sitten hieman monimutkaisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoisilla painoilla teen että n. 8 toistoa per sarja onnistuu mutta 10 ei.
Mihinkään loitontaja/lähentäjähöpöönen tuhlaa aikaani.
Mitensitten treenaat sisäreisiäsi? Ne kuitenkin veltostuu ensin.
Se varmaan tykkää veltoista sisäpinnoista.
Sisäreidet saa hyvin treenattua kyykkäämällä. Leveä asento, jalkaterät sopivasti ulospäin, kyykätessä polvia samaan suuntaan. Kyllä tuntuu myös sisäreidessä, helposti voi testata vaikka skippaamalla muutaman lämmittelysarjan ja laittamalla 60 kg painot tankoon. Täräyttää lähentäjät kerralla kramppiin. Kokeiltu on.
Minulla on maksimi mavessa 100 kg ja penkissä 60 kg. Tavalliset sarjapainot riippuu sarjan pituudesta ja tekniikasta, esim. viimeiset neljä viikkoa olen treenannut mavea stopilla 5x3, painot 70-75 kg, mavea pitempänä sarjana 3x8-10, painot 60-65, penkkipunnerrus kapealla otteella 4x6-8, painot 40-42 kg. Kyykkyä olen tehnyt stopilla 4x3-4, painot 50-55.
Lisäliikkeinä ollut esim. kulmasoutua 3x10, 15-17,5 kg; ylätaljaa 3x10x35; vipunostoa 3x12, 4-5 kg.
N57, 3 krt. viikossa salitreeni
Kasvatan koko ajan vastusta ja vähennän sarjaa jos en meinaa jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheet painot. Itsellä on kolmen kilon puntit.
Minula 2 kilon. En käy salilla rakentamassa lihaksia vaan treenaamassa kuntoa.
En käy salilla. Voi sitä muutenkin treenata.
Olen yli 60-v nainen ja jalkaprässiennätys on 160 kg.
Vierailija kirjoitti:
Painosi ovat aika tavalliset. Useimmat eivät uskalla laittaa kunnolla painoja. Esimerkiksi tuohon jalkaprässiin voit varmasti lisätä samantien 20 kg. Aluksi voi jäädä sarja vajaaksi, mutta pian nousee enemmän.
Lähentäjiä ja loitontajia tuskin tarvitseekaan pumpata enempää. Sen sijaan ohjelmaan kannattaa ottaa penkki ja mave. Unohda hauiskääntö ja korvaa se pystypunnerruksella.
Penkki on aika huono liike istumatyöläiselle, jos muutoinkin istuu kasassa päivät, jolloin rintalihakset on jumissa. Riippunee siis toki, mitä työtä tekee.
Jaksan nostaa mieheni peniksen pystyyn jos olen sillä tuulella pelkällä pskanjauhamisella.
Hauis 7kg käsipainoilla, ylätalja 30kg, jalkaprässi 90-100, loitontajat 25-30kg, lähentäjät 15-20kg.
Minä olen vasta aloittanut ja tarkoituksella melko kevyesti. Kyykkyä olen tehnyt 20 kg, maastavedossa vähän enemmän (en nyt muista), taljassa ehkä 25kg ja käsipainoissa 5kg
No eikä treenaa. Salilla kun seuraa millä painoilla yleensä naiset kuin osa miehistäkin treenaa niin ei todellakaan millään kevyillä painoilla.