Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokaisesta pikkuriidasta seuraava jättämisellä uhkailu henkistä väkivaltaa?

Vierailija
10.05.2025 |

Puoliso toimii näin. Mikä lasketaan henkiseksi väkivallaksi?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://naistenlinja.fi/henkinen-vakivalta/

Henkisen väkivallan muotoja

vähättely, nöyryyttäminen, mitätöinti, arvostelu

huutaminen, haukkuminen, nimittely, pilkkaaminen

syyllistäminen, syyttäminen, mustasukkaiset syytökset

kontrollointi, alistaminen, painostaminen, pelottelu, häirintä

kiristäminen, valehtelu

tavaroiden hajottaminen

nukkumisen estäminen

muista ihmissuhteista eristäminen

uhkailu, joka voi liittyä väkivallan kokijan, tämän läheisten, lemmikkieläinten tai tekijän itsensä vahingoittamiseen

Femakkokerho on kokoontunut ja listannut kaikki maailman asiat 🤣. Katsominen toki unohtui. 

Onneksi sinä incelinä olet kaikelta tuollaiselta suojassa, ei parisuhdenaiset pakota sua yhtään mihinkään.

Vierailija
82/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuh, luin muitakin vastauksia. Aika karseaa, ukkoa haukutaan ja mustamaalataan. Juuri kenellekään tullut mieleen, että ko. tyyppi ei oikein muuta edes osaa sanoa tilanteessa (koska trauma työntää sanat suuhun) eikä edes todella tarkoita mitä sanoo, puhuu vain siitä, mikä tulee ensimmäisenä mieleen ja vaivaa eniten (en sano, että ei ehkä haluaisi, koska sitäkin voi olla, mutta tuskin yleisimpänä vaihtoehtona).

Ihmiset, ottakaa nyt käyttöön tekoäly, vaikka halpa tai ilmainenkin, ja tsekatkaa ongelmanne ensin siellä, ei Vauva-palstalla, liian miesvihaista skeidaa täällä heti. ("jätä se sika" on hauska vitsi, mutta kun tämä on nyt syvempää)

-terapoitu

Ap puhui puolisosta. Hän ei puhunut miehestään. Voipi olla naisestakin kyse. Joten voit rauhoittua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se erolla uhkailu on sama kun sanoisi, se loppu nyt tää suhde.

Noin siihen pitää suhtautua.

Vierailija
84/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuh, luin muitakin vastauksia. Aika karseaa, ukkoa haukutaan ja mustamaalataan. Juuri kenellekään tullut mieleen, että ko. tyyppi ei oikein muuta edes osaa sanoa tilanteessa (koska trauma työntää sanat suuhun) eikä edes todella tarkoita mitä sanoo, puhuu vain siitä, mikä tulee ensimmäisenä mieleen ja vaivaa eniten (en sano, että ei ehkä haluaisi, koska sitäkin voi olla, mutta tuskin yleisimpänä vaihtoehtona).

Ihmiset, ottakaa nyt käyttöön tekoäly, vaikka halpa tai ilmainenkin, ja tsekatkaa ongelmanne ensin siellä, ei Vauva-palstalla, liian miesvihaista skeidaa täällä heti. ("jätä se sika" on hauska vitsi, mutta kun tämä on nyt syvempää)

-terapoitu

Traumatisoituneen tulee ottaa itse vastuu itsestään ja alkaa tehdä töitä paremman eteen. Itse olen kahteen kertaan yliymmärtänyt, tukenut ja tsempannut parisuhteessa. Ei tule kolmatta kertaa.

Et voi raitistua tai lopettaa tuoakanpolttoa toisen puolesta. Samoin et voi muuttaa käytöstä. Voit toki esittää asiallisesti ehdon, että muutos on tultava, jotta suhde jatkuu. Miehet usein valitsevat jäädä traumojensa kanssa itsehoitamaan (esim alkoholi) ja käyttäytymään kehittymättömästi.

- myös traumataustainen, joka ei ole aiheuttanut muille ongelmia ihmissuhteissa

Vierailija
85/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap puhui puolisosta. Hän ei puhunut miehestään. Voipi olla naisestakin kyse. Joten voit rauhoittua. 

"Luin muitakin vastauksia" ei nyt vain siis hahmotu sinulle. Sori misogyyyninen vastaukseni.

Vierailija
86/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinä hänet. Se tulee varmaan yllätyksenä mutta saapa mitä tilaa. 

Vierailija
87/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumatisoituneen tulee ottaa itse vastuu itsestään ja alkaa tehdä töitä paremman eteen. Itse olen kahteen kertaan yliymmärtänyt, tukenut ja tsempannut parisuhteessa. Ei tule kolmatta kertaa.

Et voi raitistua tai lopettaa tuoakanpolttoa toisen puolesta. Samoin et voi muuttaa käytöstä. Voit toki esittää asiallisesti ehdon, että muutos on tultava, jotta suhde jatkuu. Miehet usein valitsevat jäädä traumojensa kanssa itsehoitamaan (esim alkoholi) ja käyttäytymään kehittymättömästi.

Et v

Kyllä, tulee ottaa vastuu itsestään. Vaan kun tässä kokemuksiaan joku jakoi, totesi, että vastaava uhkailija ei ollut edes tajunnut uhkailleensa, kun hänelle se osoitettiin. Niin automaattisesti ja sokeasti se tulee.

Että sen verran pitää auttaa, että: "tajuatko tekeväsi näin? kyllä teet, ja se sattuu. hanki apua itsellesi, tuen sinua prosessissa".

Yhdeksän kymmenestä vastauksesta on kuitenkin vain "mikä väkivaltainen mulkku!". Good luck!

-sama

Vierailija
88/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et v

Kyllä, tulee ottaa vastuu itsestään. Vaan kun tässä kokemuksiaan joku jakoi, totesi, että vastaava uhkailija ei ollut edes tajunnut uhkailleensa, kun hänelle se osoitettiin. Niin automaattisesti ja sokeasti se tulee.

Että sen verran pitää auttaa, että: "tajuatko tekeväsi näin? kyllä teet, ja se sattuu. hanki apua itsellesi, tuen

Joo, mutta 990 vastausta tuhannesta on se, että on niin vahvat defenssit, että viesti ei mene perille eikä ole motivaatiota. Jos puoliso käy hankalaksi niin voi lähteä ja tilalle tulee uusi, itselleen ei mitään tee.

Kyllä. Itsekin olen nostanut asian esille. Nyt aikuisena enää kerran per ihmissuhde. Jos sille tielle lähtee, että.yrittää tukea ihmistä, joka ei itse halua tai koe tarvitsevansa tukea tai tekee sen pakotettuna, mikään ei muutu parempaan ja energia valuu hukkaan.

Vierailija
89/90 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks alotat aina riidan ? 

ehkä ei  kannattas 

Vierailija
90/90 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On henkistä väkivaltaa ja kiristämistä. Kannattaa ohjata hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän