Mihin aikaan perjantaina lopetat etätyöt? Lounaan jälkeen viimeistään?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä pyykin ripustelu ja etätyöpäivä juttu on?! Jos teet töitä toimistolla tai kotona, niin siihen liittyy tauot. Ihan laki sanoo. Ja työteho paranee, sekä laatu! Pyykin ripustelussa kuivumaan menee aikaa korkeintaan viisi minuuttia. Siitä tauosta jää aikaa muuhunkin lepäilyyn!
Kun ei niitä tehdä tauolla vaan palaverien ohessa. Ei keskitytä itse asiaan vaan puuhaillaan muuta siinä sivussa. Ei olla tilanteen tasalla, vaan kysellään että en kuullut, sanotko uudestaan yms. selitystä. Tai sitten huhuillaan minne se meni kun ei vastaa. KESKITTYKÄÄ TYÖHÖNNE!!!!
En ole kertaakaan kaikkien etätyövuosieni aikana törmännyt tuollaiseen tilanteeseen.
Työttömät av-mammat larppaa etätyöntekijöitä
Vierailija kirjoitti:
Työttömät av-mammat larppaa etätyöntekijöitä
Voi kun nyt sattui kun pikkumies sanoi työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole selvästi tehnyt etätöitä kun ei yhtään ymmärtä miten etätöissä työskennellään. Vinkki: se on ihan samanlainen päivä kuin konttorilla sillä erotuksella ettei työkavereiden kanssa pysty juttelemaan lounas- tai kahvitauolla.
Eri. Olen tehnyt etätöitä ja kuunnellut muiden juttuja etätöistä. En minä pysty viemään lapsia hoitoon tai autoa huoltoon, saati tekemään kotitöitä palaverien aikana kun olen konttorilla. Pystytkö sinä?
Sekä käymään lenkillä luurit korvilla joissa on teams palaveri kun olen niin tehokas.
Sehän on pelkästään fiksua, jos on mahdol
Ai livekokouksissa kaikki keskittyi vain asiaan? Meillä osa teki töitä läppärillä, osa luki sähköpostia kännykästä (tai Ilta-Sanomia). Ehkä kaksi ihmistä oikeasti seurasi kokousta koko ajan tekemättä muuta.
Todella huonoa johtamista. Itse en katsoisi hetkeäkään tuollaista. Teillä ei ole johtajat tehtäviensä tasalla.
Eri. Totta. Tuossa tilanteessa on menty jo pitkään väärillä urilla. Joko johto ei tiedä mitä firmassa tapaahtuu tai sitten he eivät halua puuttua tähän. Molempi pahempi.
Tänään aloitin 9 aikaan ja vasin oluen työjuomaksi. 9.30 avasin toisen oluen. 10.30 lopettelin hommat ja aloitin ryyppäämään.
Etätöissä nimenomaan ne työt tehdään ja toimistolla juoruillaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä pyykin ripustelu ja etätyöpäivä juttu on?! Jos teet töitä toimistolla tai kotona, niin siihen liittyy tauot. Ihan laki sanoo. Ja työteho paranee, sekä laatu! Pyykin ripustelussa kuivumaan menee aikaa korkeintaan viisi minuuttia. Siitä tauosta jää aikaa muuhunkin lepäilyyn!
Kun ei niitä tehdä tauolla vaan palaverien ohessa. Ei keskitytä itse asiaan vaan puuhaillaan muuta siinä sivussa. Ei olla tilanteen tasalla, vaan kysellään että en kuullut, sanotko uudestaan yms. selitystä. Tai sitten huhuillaan minne se meni kun ei vastaa. KESKITTYKÄÄ TYÖHÖNNE!!!!
En ole kertaakaan kaikkien etätyövuosieni aikana törmännyt tuollaiseen tilanteeseen.
Minä olen. Liian monta kertaa ja liian monessa firmassa.
Tänään aloitin työt 6:30 ja lopetin 14:30. Yleensä teen töitä 7 - 15. Aloitan työt aina viimeistään seitsemältä, tarvittaessa jatkan päivää toisesta päästä. Työskentelen pääosin etänä, toimistolla käyn noin kerran kuussa. Kotona ei tule kahvitaukoja pidettyä, mutta puolen tunnin lounastauon pidän.
En tee kotitöitä työajalla, mutta joskus oikein kiireisinä aikoina saatan poistua työpisteeltä pariksi minuutiksi vaikka laskostamaan pyykkejä, jos tulee joku ogelmatilanne. Aivot työstävät sitä sen aikaa, ja usein ratkaisu ongelmaan löytyykin vähän vahingossa.
Kotona työskentely on ehdottomasti tehokkaampaa, kuin toimistolla. Työrauha on taattu, eikä työaikaa kulu pitkiksi venähtäneisiin taukoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään aloitin 9 aikaan ja vasin oluen työjuomaksi. 9.30 avasin toisen oluen. 10.30 lopettelin hommat ja aloitin ryyppäämään.
Sankarini! / Sankarittareni!
Tosi harvoin lopetan ennen klo 16, yleensä niin päin että yritän hyödyntää pe iltapäivän työrauhan ja paiskia hommia niin kauan kuin perheeltä pystyy. Useimmiten lopetan viimeistään klo 18 (perjantaina). Arkisin tulee vietettyä ilta perheen kanssa ja sitten vielä hoidettua muutama keskittymistä vaativa työjuttu. Mielellään kävisin toimistolla jos se olisi alle 10km päässä.
Olen tehnyt etätöitä reilut 10 vuotta usealle työnantajalle ja käytännöt sekä johtaminen vaihdelleet suuresti. Eräässä paikassa teams-palluran keltaiseksi muuttuminen aloitti välittömän teams-puhelun esihenkilöltä, toisessa koko päivä oli täynnä palavereita, jolloin omat työt piti tehdä työpäivän ulkopuolella ja kolmannessa kehotettiin useisiin taukoihin päivän aikana ja pidettiin kävelypalavereita. Jokaisessa paikassa tiimit olivat hajallaan ympäri maata ja toisten kanssa näimme joskus kerran kuukaudessa ja osaa porukasta en tavannut milloinkaan.
Nyt olen itsenäinen konsultti ja teen töitä vaan sen verran, että saan riittävän laskutuksen yritykselleni. Perjantaisin teen töitä n. 4 h, mutta toisinaan teen myös viikonloppuisin. Minulla ei ole mitään työaikaa, vaan teen työt itselleni sopiviin aikoihin, mutta olen aamuvirkku joten käytännössä työskentelen 7-17 välillä, pitäen päivällä pidemmän tauon. Asiakaspalaverit ajoitan aina aamupäivään ja iltaisin en vastaa puheluihin. Suosittelen kaikille tätä mallia, on työnteko niin paljon leppoisampaa kun päivästä poistuvat niin mikromanagerointi, turhat palaverit ja pakolliset lähipäivät ja töitä voi oikeasti tehdä mistä päin maailmaa tahansa.
Etätyöläisiä ei enää kahden jälkeen perjantaisin saa kiinni.
Aloitan 6.30-7.00 ja lopetan klo 14.30-16.30 työtilanteesta riippuen kuten aina muulloinkin.
Jollakin tavalla työntekijälle pitäisi saada asenne joka katsoo tuloksentekoa laajemmin. On perjantai-iltapäivä, viikon hommat kutakuinkin pulkassa, tekisi mieli jo startata mökille. Jos päätät lähteä töistä aiemmin, voi olla että sillä ei ole vaikutusta yrityksen tulokseen sillä olit jo aiemmin tehnyt omat hommasi.
No, voi olla että samassa ryhmässä jollakin toisella alkaa deadline paukkua muttä hän vetää hyvällä fiiliksellä ja intensiteetillä hommia maaliin. Sitten tulee vastan este jossa tarvitaan mökillelähteneen kovalevyltä tiettyä komponenttia. Se on siis siellä valmiiksi tehtynä. Maili lähtee mutta ei tule vastausta. Tuotantoketju pysähtyi. Tämä on haitallista yrityksen näkökulmasta.
Jos työntekijät sitoutetaan estämään tällaisia etenemisen haittoja, yritykselle ei pitäisi olla mikään ongelma maksaa tätä takaisin vapaina iltapäivinä. Eräs tällainen tapa on että työntekijä kurkkaa mailinsa vielä illalla ja reagoi kiireellisiin juttuihin.
Työpäivä päättyy sen mukaan miten olen aamulla aloittanut ja olenko nukkunut päiväunet vai en. 6 h tehokasta työaikaa kuitenkin tällä nykyisellä sopimuksella.
Palavereissa on yleensä kamera päällä, mutta jos ei ole, niin yksinkertainen pyykkien ripustaminen ei osallistumista häiritse.
Itse teen noin 8-16. Teen väillä muutakin, esim just tota pyykkikoneen tai tiskikoneen täyttämistä ja tyhjentämistä (5-10 min). Lounaan pidän 30 min omalla ajallani. Joskus voin viikata myös pyykit tai tehdä jonku pikaisen homman, mutta en nyt mitään imurointia tms ala tekemään. En kyllä ymmärrä, että miten tavalliselta perheeltä tulisi niin paljon pyykkiä tai tiskiä, että se uhkaisi etätöitä. Koneethan ne pesee. Kyllä toimistolla käytetään huomattavasti enemmän aikaa kaiken maailman jargoneihin ja kuunnellaan Pirjo-Kaarinan loputonta selostusta viikonlopusta.
Aamusta korjailen krapulaa ja vähän puuhailen. Sit ku on pieni nousu niin raivolla pari tuntia hommia. Puoliltapäivin kun alkaa humaltua läpsin läppärin kiinni ja lähen terdelle. Ma korjaan ensin darran ja teen joku 13-16 töitä ja käyn ottamassa baarissa vielä pari. Ti, ke ja to 9-17 täysillä hommia.
Jos sinä et tee niin se ei kerro muiden työmoraalista. Meillä palavereissa pidetään kamera päällä. Yleensä aloitan 7.30-8, riippuu. Tänään aloitin poikkeuksellisesti 8.45. Lopetin 17.00. Joskus lopetan aiemmin, joskus myöhemmin. Maanantaina sitten toimistolle lepäämään. Siellä saa ihan luvan kanssa pitää vaikka puolen tunnin kahvitauot ja olla pois koneelta.