Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin aikaan perjantaina lopetat etätyöt? Lounaan jälkeen viimeistään?

Vierailija
09.05.2025 |

Niin

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastauksissa tulee ilmi klo.15.00 ja eteenpäin. Kysytään toisin. Moneltako aloitatte työt etäpäivänä ja montako taukoa pidätte etäpäivän aikana? Käyttekö laittamassa pyykit kuivumaan tai muuta pientä taukoa?

Aloitan aikaisin, ruokis + iltapäivällä kahvitauko. Taukoja lukuunottamatta teen töitä - siis työnantajan määrittelemiä töitä (ei kotitöitä). Mutta yritä nyt silti vaan haukkua etätöitä. 

En yritä vaan haukun. Suuri osa etätyöntekijöistä hoitaa omia kotitöitään ja muuta palaverien ohella. Oletteko tarpeellisia niissä jos teidän ei tarvitse keskittyä niihin? Palaveria palaverin perään vasemmala kädellä vedettynä. Ei ihme etteivät projektit yms. onnistu, kun porukka ei keskity aiheeseen. Ja sitten onkin kiire seuraavaan "tärkeään" palaveriin, niin jätetään tämäkin kesken. Samalla pyykkejä laitellen. Tärkeää, niin kovin tärkeää.

Vierailija
22/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole selvästi tehnyt etätöitä kun ei yhtään ymmärtä miten etätöissä työskennellään. Vinkki: se on ihan samanlainen päivä kuin konttorilla sillä erotuksella ettei työkavereiden kanssa pysty juttelemaan lounas- tai kahvitauolla. 

Mulla ainakin etäpäivät paljon lyhempiä saatan aloittaa vasta 9.30 ja lopettaa 14 aikaan. Välissä käyn usein kaupassa ja teen ruokaa.

Pomo silti tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole selvästi tehnyt etätöitä kun ei yhtään ymmärtä miten etätöissä työskennellään. Vinkki: se on ihan samanlainen päivä kuin konttorilla sillä erotuksella ettei työkavereiden kanssa pysty juttelemaan lounas- tai kahvitauolla. 

Eri. Olen tehnyt etätöitä ja kuunnellut muiden juttuja etätöistä. En minä pysty viemään lapsia hoitoon tai autoa huoltoon, saati tekemään kotitöitä palaverien aikana kun olen konttorilla. Pystytkö sinä?

Vierailija
24/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksissa tulee ilmi klo.15.00 ja eteenpäin. Kysytään toisin. Moneltako aloitatte työt etäpäivänä ja montako taukoa pidätte etäpäivän aikana? Käyttekö laittamassa pyykit kuivumaan tai muuta pientä taukoa?

Aloitan työt klo 7 ja 8 välillä, riippuen miten uninen aamu on ollut. Pidän kaksi kahvitaukoa ja lounastauon, kuten toimistopäivinäkin. Päivästä riippuen käytän kahvitauon kokonaan kahvinjuontiin ja hesarin lukemiseen tai sitten käyn heittämässä roskat, nostamassa pyykit kuivumaan tai teen pienen taukojumpan. Muuta kysyttävää?

Vierailija
25/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työtilanteesta. Haluan saada kaiken valmiiksi maanantaita varten. Joskus ei tarvitse perjantaina tehdä muuta kuin kuitata tunnit, joskus olen ollut koneella ilta kymmeneen saakka.

Ei työnteko stressaa vaan tekemättömät työt.

Vierailija
26/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Olen tehnyt etätöitä ja kuunnellut muiden juttuja etätöistä. En minä pysty viemään lapsia hoitoon tai autoa huoltoon, saati tekemään kotitöitä palaverien aikana kun olen konttorilla. Pystytkö sinä?

Sekä käymään lenkillä luurit korvilla joissa on teams palaveri kun olen niin tehokas.

Vierailija
27/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä leimaan aamusta sisään ja alan siivoileen. Puolen tunnin välein katselen et kukaan ei oo tiimsiä laittanu. Sit lounaan jälkeen leimaan ulos.

Vierailija
28/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samalla tavalla lopetan toimistolla ja etänä, kyllähän sen huomaa, onko joku paikalla vai ei eli jos ajoissa lähtee, sama lähteä myös toimistolta. Tykkään tehdä usein perjantaina pidemmän päivän, koska kolmen neljän jälkeen saa tehdä kenenkään häiritsemättä. Myös sillä on merkitystä, moneltako aloittaa, liukumat käytössä monella.

Vierailija
29/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on etänä soitella töihin perjantaina, että katsotteko sitä ja tätä ja tarkistatteko tämän asian paikan päällä kun minä olen etänä enkä pääse tulemaan. Juu, olisihan tässä omiakin töitä tehtävänä eikä hoidella yhden lusmun töitä.

Vierailija
30/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä pyykin ripustelu ja etätyöpäivä juttu on?! Jos teet töitä toimistolla tai kotona, niin siihen liittyy tauot. Ihan laki sanoo. Ja työteho paranee, sekä laatu! Pyykin ripustelussa kuivumaan menee aikaa korkeintaan viisi minuuttia. Siitä tauosta jää aikaa muuhunkin lepäilyyn!

Vierailija
31/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työnantaja huomaa kuka tekee ja kuka ei. 

Mistä se sen huomais jos työt tulee tehtyä?

Olisi hauska tietää, millaisessa työssä tämän kysyjä on. Eri

Vierailija
32/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä liukuva työaika joten riippuen milloin aloitan, yleensä 15-16 välillä. Ja etätöissäkin saa pitää taukoa, en tosin pyykkejä ripustele ellei ole kuuntelupalavari. 

Ja tästä maksetaan

Vierailija
33/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä käymään lenkillä luurit korvilla joissa on teams palaveri kun olen niin tehokas.

Sehän on pelkästään fiksua, jos on mahdollista. Istuminen ei ole koskaan hyväksi, meillä on menty myös toimistolta yhdessä kävelemään palaverin ajaksi.

Vierailija
34/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15:45 mutta siksi niin aikaisin että piti ehtiä hakemaan auto huollosta. Aloitin työt 07:25.

Vierailija
35/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14:55. M28

Vierailija
36/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lopetin 16.20, aloitin 7.55

Vierailija
37/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä pyykin ripustelu ja etätyöpäivä juttu on?! Jos teet töitä toimistolla tai kotona, niin siihen liittyy tauot. Ihan laki sanoo. Ja työteho paranee, sekä laatu! Pyykin ripustelussa kuivumaan menee aikaa korkeintaan viisi minuuttia. Siitä tauosta jää aikaa muuhunkin lepäilyyn!

No se on vain esimerkki. Itse hakkasin tänään halkoja 2h ja savustelin lihaa.

Etätyöpäivät tyypillisesti muutama tunti tehokasta duunia ja sitten omiin hommiin. Puhelimeen tietenkin vastaan kun asiakkaat soittaa joskus.

Vierailija
38/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä liukuva työaika joten riippuen milloin aloitan, yleensä 15-16 välillä. Ja etätöissäkin saa pitää taukoa, en tosin pyykkejä ripustele ellei ole kuuntelupalavari. 

Ja tästä maksetaan

Miksi ei maksettaisi? Ei kai kukaan kuuntelisi palaveria omalla ajallaan.

Vierailija
39/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on 8 miljardia ihmistä, niin ei ole sellaista asiaa joka meitä yhdistäisi. Joka ikiseen itsestäänselväänkin asiaan on joku ihminen poikkeus jossain. Ihan joka ikiseen! 

Mutta ajatustyö muodostaa tässä poikkeuksen, 8 miljardin ihmisen joukossa ei ole ihmistä, joka ajatustyötä tekisi tai pystyisi tekemään 8 tuntia päivässä. Joten mitä joku pyykkien ripustaminen kaivelee ap:ta?

Vierailija
40/79 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein enemmän kuin eilen toimistolla. Toimistolla tuli puolen tunnin kahvitauot, höpöteltyä niitä näitä avokonttorissa ja sitten oli vielä parin tunnin läksärit työkaverille työajalla. Kyllä mä sanon, että toimistolla ei paljon töitä pysty tekemään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme