Mihin aikaan perjantaina lopetat etätyöt? Lounaan jälkeen viimeistään?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä pyykin ripustelu ja etätyöpäivä juttu on?! Jos teet töitä toimistolla tai kotona, niin siihen liittyy tauot. Ihan laki sanoo. Ja työteho paranee, sekä laatu! Pyykin ripustelussa kuivumaan menee aikaa korkeintaan viisi minuuttia. Siitä tauosta jää aikaa muuhunkin lepäilyyn!
Kun ei niitä tehdä tauolla vaan palaverien ohessa. Ei keskitytä itse asiaan vaan puuhaillaan muuta siinä sivussa. Ei olla tilanteen tasalla, vaan kysellään että en kuullut, sanotko uudestaan yms. selitystä. Tai sitten huhuillaan minne se meni kun ei vastaa. KESKITTYKÄÄ TYÖHÖNNE!!!!
Mulle tulee kyllä etätyöpäivänä asiakaspuheluita koko ajan ja kyllä mahtaisi työnantaja ihmetellä, jos en niitä ottaisi vastaan.
Itsellä ei ole mitään tarvetta seurata työntekijöiden tekemisissä kokoajan. Itsenäistä työtä, joku aloittaa klo 6 ja lopettaa klo 14, joku aloittaa 10 ja lopettaa 18. Itse teen yleensä viikossa 1,5 viikon työt ja seuraavalla viikolla samoin, sitten pidän viikon vapaata tai säästän vapaata pidempiin lomiin....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä pyykin ripustelu ja etätyöpäivä juttu on?! Jos teet töitä toimistolla tai kotona, niin siihen liittyy tauot. Ihan laki sanoo. Ja työteho paranee, sekä laatu! Pyykin ripustelussa kuivumaan menee aikaa korkeintaan viisi minuuttia. Siitä tauosta jää aikaa muuhunkin lepäilyyn!
Kun ei niitä tehdä tauolla vaan palaverien ohessa. Ei keskitytä itse asiaan vaan puuhaillaan muuta siinä sivussa. Ei olla tilanteen tasalla, vaan kysellään että en kuullut, sanotko uudestaan yms. selitystä. Tai sitten huhuillaan minne se meni kun ei vastaa. KESKITTYKÄÄ TYÖHÖNNE!!!!
Alapeukuttaja on sitä mieltä, että ei tarvitse. Kyllä muut voivat käyttää aikaansa siihen, että selitetään asiat taas uudestaan tai odotellaan neidin/herran/rouvan palaamista linjoille.
Yleensä lopettelen siinä klo 14 maissa. Joskus harvoin klo 15-16 asti töissä etäpäivinä. Aloitus klo 6-7 välillä. Tauoilla hoidan tiskit ja pyykit.
Tunti sitten. 3. kvartaalin budjetin tarkistus piti tehdä valmiiksi.
Oikein ei voi lusmuilla kun heti näkyy tekemättöminä töinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole selvästi tehnyt etätöitä kun ei yhtään ymmärtä miten etätöissä työskennellään. Vinkki: se on ihan samanlainen päivä kuin konttorilla sillä erotuksella ettei työkavereiden kanssa pysty juttelemaan lounas- tai kahvitauolla.
Mulla ainakin etäpäivät paljon lyhempiä saatan aloittaa vasta 9.30 ja lopettaa 14 aikaan. Välissä käyn usein kaupassa ja teen ruokaa.
Pomo silti tyytyväinen.
Tossahan tulee aika paljon miinusta päivittäin jos työpäivän kesto on 8h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ole selvästi tehnyt etätöitä kun ei yhtään ymmärtä miten etätöissä työskennellään. Vinkki: se on ihan samanlainen päivä kuin konttorilla sillä erotuksella ettei työkavereiden kanssa pysty juttelemaan lounas- tai kahvitauolla.
Eri. Olen tehnyt etätöitä ja kuunnellut muiden juttuja etätöistä. En minä pysty viemään lapsia hoitoon tai autoa huoltoon, saati tekemään kotitöitä palaverien aikana kun olen konttorilla. Pystytkö sinä?
Sekä käymään lenkillä luurit korvilla joissa on teams palaveri kun olen niin tehokas.
Sehän on pelkästään fiksua, jos on mahdollista. Istuminen ei ole koskaan hyväksi, meillä on menty myös toimistolta yhdessä kävelemään palaverin ajaksi.
En enää ihmettele miksi mikään ei onnistu. Ennen palaverit olivat kasvokkain. Jokainen keskittyi vain ja ainoastaan asiaan. Nykyään jokainen huitelee ties missä ja jälki on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri. Olen tehnyt etätöitä ja kuunnellut muiden juttuja etätöistä. En minä pysty viemään lapsia hoitoon tai autoa huoltoon, saati tekemään kotitöitä palaverien aikana kun olen konttorilla. Pystytkö sinä?
En minä etäpäivinäkään noita mainitsemiasi työajalla tee, vaan leimaan itseni ulos, jos poistun kotoa. Kotityöt - lähinnä siis pesukoneen täyttäminen tai tyhjentäminen - teen lounastauolla, jos tarpeen. Toimistollakin voin käydä vessassa, hakea kahvit tai pitää ihan vaan ajattelutauon silloin kun haluan.
Toimistolla myös aikaa kuluu enemmän työkavereitten kanssa jutteluun. Joskus olen toimistolla istunut palaverin ajan hierontatuolissa, myös kävelypalavereita jotkut pitävät, ihan siis toimistopäivinä.
Perjantaina iltapäivällä loppuu etätyöt, konttoritöissä tietysti jo lopetettaisiin tiistaina ja loppuviikko vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksissa tulee ilmi klo.15.00 ja eteenpäin. Kysytään toisin. Moneltako aloitatte työt etäpäivänä ja montako taukoa pidätte etäpäivän aikana? Käyttekö laittamassa pyykit kuivumaan tai muuta pientä taukoa?
Meillä koodareilla tuollaista pyykinlaittoa sanotaan lateraaliseksi tekemiseksi. Viite "extreme progamming".
Sodan jälkeen Suomessa tuo sama oli suunnillteen "käykäämme nortilla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä käymään lenkillä luurit korvilla joissa on teams palaveri kun olen niin tehokas.
Sehän on pelkästään fiksua, jos on mahdollista. Istuminen ei ole koskaan hyväksi, meillä on menty myös toimistolta yhdessä kävelemään pala
Ai livekokouksissa kaikki keskittyi vain asiaan? Meillä osa teki töitä läppärillä, osa luki sähköpostia kännykästä (tai Ilta-Sanomia). Ehkä kaksi ihmistä oikeasti seurasi kokousta koko ajan tekemättä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin etäpäivät paljon lyhempiä saatan aloittaa vasta 9.30 ja lopettaa 14 aikaan. Välissä käyn usein kaupassa ja teen ruokaa.
Pomo silti tyytyväinen.
Tossahan tulee aika paljon miinusta päivittäin jos työpäivän kesto on 8h.
Ei tule miinusta kun teen omia hommia korvaavaksi.
Meillä on joustava työaika ja hommat pitää vain tehdä ajoissa valmiiksi.
Riippuu töiden määrästä. Joskus en tee paljoa mitään, joskus joudun tekemään vielä lauantainkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on pelkästään fiksua, jos on mahdollista. Istuminen ei ole koskaan hyväksi, meillä on
Ai livekokouksissa kaikki keskittyi vain asiaan? Meillä osa teki töitä läppärillä, osa luki sähköpostia kännykästä (tai Ilta-Sanomia). Ehkä kaksi ihmistä oikeasti seurasi kokousta koko ajan tekemättä muuta.
Todella huonoa johtamista. Itse en katsoisi hetkeäkään tuollaista. Teillä ei ole johtajat tehtäviensä tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset viedään hoitoon ennen töiden alkua ja jos auto pitää viedä huoltoon, kirjaan itseni ulos, kun käytän siihen plussasaldoa. Noin käy muutaman vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksissa tulee ilmi klo.15.00 ja eteenpäin. Kysytään toisin. Moneltako aloitatte työt etäpäivänä ja montako taukoa pidätte etäpäivän aikana? Käyttekö laittamassa pyykit kuivumaan tai muuta pientä taukoa?
Aloitan viimeistään seiskalta. Pidän lyhyen ruokatauon, juon kahvit työn ääressä. Pyykit laitan jos on tarve ja joskus kirmaan ruokiksella kauppaan.
Itsellä tänään tehokkain työaika klo 7-12, klo 15.30 lopetin. Meillä on jopa kehotettu käymään esim. kävelylenkille, jos työt ei edisty. Kaikki työt on virtuaalisella taululla, johon kirjataan edistyminen ja jota seurataan viikko- jopa päivätasolla.