Ruoka italiassa on pettymys
Olen ollut monta kertaa italiassa ja sen saarilla, ruoka on valitettavasti ollut pertymys. Joka päivää kaikki ihan samaa: pastaa, pizza ja tomaatti-mozzarella salaataatti. Kuka jaksaa syödä päivä tätä samaa?
Kommentit (463)
Ja pizzat mautonta pullaa. Napolilaistyyliset pitsat ovat elitististä paskaa muutenkin, suomalaisetkin. Kierrettiin koko Italia pohjoisesta Sisiliaan ja kaikkialla samaa skeidaa. Paljon parempaa italialaista ruokaa olen saanut tasokkaissa italialaisravintoloissa Amerikassa.
Et sitten mitään muuta ravintoloista tai kaupoista löytänyt?
Espanjassa ja ranskassa saa onneksi monipuolisempia paikallisia ruokia, sekä sieltä löytyy erilaisia aasialaisia/etnisiä ravintoloita
Etkö ottanut vaikkapa kala-annoksia, kasviksia, lihaa, kalaa, salaatteja?
Luulenpa että et ole ollut Italiassa.
Vähän sama fiilis. Liikaa kermaa pastoissa ja pizzaa ei jaksa syödä kuin kerran pari kuussa. Japani on mun mielestä ruokamaana ehdottomasti paras! Oli aivan älyttömän hyviä erilaisia ruokia ja annoskoot hillittyjä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle eka kertaa Italiaan kesällä matkaavana saa laittaa vinkkejä hyvistä annoksista. Menemme Pohjois-italian alueelle, ymmärtääkseni myös alueella on merkitystä siihen mitä eritoten kannattaa syödä.
Höpö höpö........ Miksi menet turistirysiin? Katso minne paikalliset menee. Pikkukylien trattoriat ihan parhaita. Italiassa löydät kaikkea, kalaa, lihaa, kasviksia jne. jne.
"Kiertelin Suomea, ja joka paikassa tarjottiin vain lohikeittoa ja savusilakoita. On siellä outo ruokakulttuuri."
Surkea provoksikin.
Mautonta on. En ymmärrä mikseivät osaa maustaa. Kaikki on tomaattista mautonta mitäänsanomatonta höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niinkun mitä? Ootko käynyt koskaan Italiassa, ei siellä ole mitään muuta tarjolla
Italiassa ei todellakaan tarvitse syödä pelkästään pizzaa ja pastaa.
Et todellakaan ollut Italiassa. Ja jos olit hyvä ettei enää tarvitse mennä eikös vaan. Kukaan ei jää kaipaamaan narinaasi.
Joo, ruoka pettymys. En välitä.pizzasta ja pastasta muutenkaan.
Ihan paras kohde, jos loistavaa ruokaa haluaa saada. Pitää vain osata valita paikat oikein ja listalta löytyy paljon muutakin kuin pastaa. Pizzerioita löytyy maailmalta miljoonia, ne voi Italiassakin jättää väliin.
Kertokaas sitten, mitä se HYVÄ italialainen ruoka on.
Perinteinen italialainen pizza on kyllä valtava pettymys useille ei-italialaisille, koska olemme tottuneet täällä muissa maissa myytäviin isoihin pizzoihin runsailla täytteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niinkun mitä? Ootko käynyt koskaan Italiassa, ei siellä ole mitään muuta tarjolla
Olen asunut siellä ja mieheni on italialainen. Osta vaikka keittokirja ja katso mitä kaikkea voit syödä italiassa.
Olisit syönyt myös pastaa.