Ruoka italiassa on pettymys
Olen ollut monta kertaa italiassa ja sen saarilla, ruoka on valitettavasti ollut pertymys. Joka päivää kaikki ihan samaa: pastaa, pizza ja tomaatti-mozzarella salaataatti. Kuka jaksaa syödä päivä tätä samaa?
Kommentit (463)
Italiassa kala surkeinta ikinä. Tarjoillaan pelkästään kokonaisina paistettuja kaloja jossa ruodot mukana. Eivät osaa ravintoloissa valmiita fileitäkäön tehdä. Osassa paikkoja tarjoilija sentään perkaa sinulle kalan valmiiksi, mutta tämäkin toteutuu harvemmin
Syön Italiassa tosi paljon kasviksia ja tuoretta kalaa. Fish of of the day.
Ikinä en syö mitään pastaa tai lasagnea.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ottanut vaikkapa kala-annoksia, kasviksia, lihaa, kalaa, salaatteja?
Ei ollut salaattia, pelkkää salaataattia.
Seurustelin aikoinaan italialaisen kanssa ja heidän perheessä syötiin ihan älyttömästi kasviksia ja hedelmiä omasta puutarhasta.
Pastaa ja pizzaa syötiin hyvin harvoin. Heillä oli pizzauuni pihalla, mutta tyyliin kerran kuukaudessa sitä vain käytettiin.
He söivät siis tosi terveellisesti. Oliiviöljykin oli puristettu heidän omista oliivipuista.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ottanut vaikkapa kala-annoksia, kasviksia, lihaa, kalaa, salaatteja?
salaatit ovat ihan paskoja italiassa. Eivät ole koskaan kuulleet esim. cesar salaatista, nizzan salaatista tai cobb salladista. Nämä siis ruokia joita yleensä kansainvälisistä paikoista saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten mitään muuta ravintoloista tai kaupoista löytänyt?
Minulle eka kertaa Italiaan kesällä matkaavana saa laittaa vinkkejä hyvistä annoksista. Menemme Pohjois-italian alueelle, ymmärtääkseni myös alueella on merkitystä siihen mitä eritoten kannattaa syödä.
I norra Italien är det rätt säkert att beställa vad som helst, förutom pizza. Bästa upplevelsen får du genom att ta reda på lokala skördetider och beställa enligt det. Mycket gott växer rikligt i norra Italien.
Italialainen korkeatasoinen ruokakulttuuri ainakin 2500 vuotta vanhaa.
Suomalainen ruokakulttuuri lopetettiin ja tilalle otettiin surkeaa kopiota italiasta ja muista maista. Suomalaista ruokaa on todella vähän
Oman kokemukseni mukaan jopa virossa on parempi ja monipuolisempi ruoka kuin italiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten mitään muuta ravintoloista tai kaupoista löytänyt?
Minulle eka kertaa Italiaan kesällä matkaavana saa laittaa vinkkejä hyvistä annoksista. Menemme Pohjois-italian alueelle, ymmärtääkseni myös alueella on merkitystä siihen mitä eritoten kannattaa syödä.
I norra Italien är det rätt säkert att beställa vad som helst, förutom pizza. Bästa upplevelsen får du genom att ta reda på lokala skördetider och beställa enligt det. Mycket gott växer rikligt i norra Italien.
write in finnish, please!
Vierailija kirjoitti:
"Kiertelin Suomea, ja joka paikassa tarjottiin vain lohikeittoa ja savusilakoita. On siellä outo ruokakulttuuri."
Surkea provoksikin.
Tämä on kyllä valitettavasti totta lohikeiton osalta. On mikä tahansa kesäinen tapahtuma, juhla tai retki, niin aina on tarjolla lohikeitto, ja vielä maitoon keitettynä. Olisikin savusilakoita!
Vierailija kirjoitti:
"Kiertelin Suomea, ja joka paikassa tarjottiin vain lohikeittoa ja savusilakoita. On siellä outo ruokakulttuuri."
Surkea provoksikin.
Ihan surkea kommentti sulta. Mä en keksi yhtään kaupunkia suomesta josta saisi pelkästään lohikeittoa ja savusilakoita. Suumimmasta osasta suomalaisia ravintoloita saa monipuolisesti erilaisia ruokia
Jaa. Elän puoliksi pohjois-Italiassa enkä kyllä allekirjoita ap:n höpinöitä!
Pizzaa syön n 4x vuodessa, pastaa teen joskus kotona. Tomaatti-mozzarellasalaattia en ole syönyt 35 vuoden aikana kuin kerran.
Meillä syödään sensijaan osso bucoa, fiorentinaa, vitello tonnatoa, vasikanmaksaa, carne crudoa, salsicciaa, scampeja, risottoja tai grillataan branzinoa tai orataa. Ja kymmeniä muita herkkuruokia!
Viimeksi ravintolassa söin suklaamacaronsin jäniksenmaksatahnalla, hasselpähkinäkeksin robiolatahnalla ja tryffelillä, pieniä makeita artisokkia juustokastikkeella ja pähkinöillä, vasikanposkea viinissä ja mansikka semifreddoa mansikkasorbetin ja kuohuviinivaahdon kanssa.
Täytyy olla todella juntti jos Italiassa onnistuu syömään huonosti🤣
Te, jotka olette löytäneet loistavia ravintoloita Italiasta tai vaikka muualtakin niin laittakaa tänne vinkkinne, kaupunki, ravintolan nimi ja vielä annos mitä söitte.
Itse saan ravintoloissa niin Suomessa kuin ulkomaillakin yleensä huonoa ja mautonta ruokaa, mautonta pastaa mauttomalla kastikkeella, salaattia joka pääasiassa vain jäävuorisalaattia, tai sitten jonkin annoksen jossa ranskalaisia perunoita, minimaalinen määrä vetisiksi keitettyjä tai mustaksi grillattuja vihanneksia ja ruotoinen kuiva kala, mauton pala kanaa tai sitkeä lihanpala.
Samaa mieltä ap:n kanssa. Maailman yliarvostetuin "ruokamaa". Pizza- ja pastakommenteista olen täysin samaa mieltä. Samoin kalat tarjoillaan ruotojen kanssa. Yksitoikkoisesti maustettua ruokaa.
Kun tilaa jotain muuta kuin perussettiä, niin pettyy kaikkein pahiten. Tilasimme lihaa. Sisältä ei pelkästään punainen vaan myös kylmä. On ilmeisesti hienoa heidän mielestään syödä raakaa lihaa. Minun mielestäni he ovat barbaareja, jotka teeskentelevät olevansa sivistyneitä. Maa on likainen ja huonosti ylläpidetty. En pidä kovinkaan paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa että et ole ollut Italiassa.
Italialainen ruoka on suosittua koska se on kaikille sopivaa mautonta mössöä. Varsinkin turistipaikoissa usein vielä huonolaatuista.
Kävitkö jossain turistipaikoissa vai paikallisten suosimissa paikoissa?
Vierailija kirjoitti:
Italialainen korkeatasoinen ruokakulttuuri ainakin 2500 vuotta vanhaa.
Suomalainen ruokakulttuuri lopetettiin ja tilalle otettiin surkeaa kopiota italiasta ja muista maista. Suomalaista ruokaa on todella vähän
Eikä ole vaan hyvä jos 100-vuotta vanhaa. Mitään tomaatteja ei Italiassa syöty ennen 1800-lukua, nykymuotoinen pizza on 1889 keksitty jne. jne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Elän puoliksi pohjois-Italiassa enkä kyllä allekirjoita ap:n höpinöitä!
Pizzaa syön n 4x vuodessa, pastaa teen joskus kotona. Tomaatti-mozzarellasalaattia en ole syönyt 35 vuoden aikana kuin kerran.
Meillä syödään sensijaan osso bucoa, fiorentinaa, vitello tonnatoa, vasikanmaksaa, carne crudoa, salsicciaa, scampeja, risottoja tai grillataan branzinoa tai orataa. Ja kymmeniä muita herkkuruokia!
Viimeksi ravintolassa söin suklaamacaronsin jäniksenmaksatahnalla, hasselpähkinäkeksin robiolatahnalla ja tryffelillä, pieniä makeita artisokkia juustokastikkeella ja pähkinöillä, vasikanposkea viinissä ja mansikka semifreddoa mansikkasorbetin ja kuohuviinivaahdon kanssa.
Täytyy olla todella juntti jos Italiassa onnistuu syömään huonosti🤣
Mä en jotenkin hetkeäkään usko tuota sun juttua 😂😂😂 Joku Seppo-Matti avannut ruokakirjan ja kopioinut sieltä tekstiä
Japanissa ruokatarjonta, makupaletit ja tuoreus on kyllä huikeaa. Italialainen ruoka mielestäni yliarvostettua ja kliseistä, itse italialaiset mesovat siitä eniten ja ylimielisesti.
italialainen pizza on ihan hanurista, kunnon karvakäsipizza missä sikamaisesti täytettä mm juustonkaltaista raastetta ja kink...eikun siis savusuikaleita yms