Paljonko sinun asumistukeasi voisi vielä laskea? Tiedätkö että asumistukea ei ole useimmissa maissa, raha putää itse tienata!
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että Suomen on tarkoitus olla parempi maa kuin muut maat?
Mites tää on mielstäsi onnistunut? Uudistukset on jätetty tekemättä ja tukiviidakkoa laajennettu - tuloksena 17 vuotta ilman talouskasvua - kohta menee Balttian maat ja Puola ohi niin, että viuhahtaa.
Ei siinä muuten siis mitään - toki sosiaaliturva voisi olla antelias, mutta ensin vain pitäisi olla jotain muuta jaettavaa kuin lainarahaa. Valtiotkaan kun eivät saa loputtomiin asti lainaa vaikka vasemmiston suuret "talousviisaat" (mm. "Borat" Mäkynen ja "Rolex" Arhinmäki) näin kovasti väittäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman asumistukea en vois asua missään. Liikuntarajoitteisena tartten esteettömän asunnon, eikä niitä saa mistään Helsingistä halvalla.
Miksi sinun pitäisi saada asua Helsingissä?
A. Se on kotikaupunkini, täällä suku ja ystävät
B. Saan vain täältä hoitoa jota tarvitsen, sekä apuvälineet
C. Pitkäaikainen harrastus on täällä, vaikeampi löytää samaa muualta
D. Maakunnista ei löydä helposti esteettömiä asuntoja edullisesti vuokralle.
E. En omista autoa enkä ajokorttia, joten en voi asua jossain periferiassa
F. Se on perustuslaillinen oikeuteni
G. Ihan vaan sun kiusaksesi
Se että yhteiskunta kustantaa
Höpönlöppöö. Jokaisen perustuslaillinen oikeus on asua siinä kunnassa missä haluaa ja myös saada tukea yhteiskunnalta kun tilanne on vaikea.
Oletko edes suomalainen kun et näitä oikeuksia tunne??? Hmm....
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työikäisiltä aikuisilta (poislukien opiskelijat). Eiköhän jokaisen pitäisi ihan itse maksaa oma asuminen ja omat menot. Sellaista se aikuisuus ja elämä on. Suomi on kyllä ihme hyysäysvaltio.
Ja kun ihmisillä ei olisi rahaa elää eikä asua missään, mitäs luulet että tapahtuu? Laita osoitteesi tänne, niin me tullaan sitten sinne sun pihaan telttailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilman asumistukea en vois asua missään. Liikuntarajoitteisena tartten esteettömän asunnon, eikä niitä saa mistään Helsingistä halvalla.
Helsingissä ei ole pakko asua, varsinkaan jos ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä autioiden talojen maassa asumistuki valtakunnan kalleimmille postinumeroalueille voitaisiin lopettaa kokonaan ja tarjota asunto hyvinkin halvalla jostakin muualta.
Joo, jos asumistuki lakkautetaan niin halvat maaseudun asunnot alkaa kiinnostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon itse asumisensa ja elämisensä itse. Miksi muiden pitäisi osallistua niihin ?
Siinä tapauksessa ei ole mitään järkeä olla yhteiskunnan jäsen, jos se ei tue vaikeina aikoina.
Sitten lopputulos on pelkkä anarkia, eikö totta? oletko jo valmis siihen?
Vierailija kirjoitti:
Suomi on omituisuuksien maa, isommissa asuinnoissa asuvat ovat niitä, jotka eivät kuluja itse maksa.
Näinhän se on Englannissakin aina ollut. Ei Elisabet, eikä nykyinen pojankloppi mitään itse maksa. Komeat on linnat ja kartanot ja kaikki ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuet pois työikäisiltä aikuisilta (poislukien opiskelijat). Eiköhän jokaisen pitäisi ihan itse maksaa oma asuminen ja omat menot. Sellaista se aikuisuus ja elämä on. Suomi on kyllä ihme hyysäysvaltio.
Ja kun ihmisillä ei olisi rahaa elää eikä asua missään, mitäs luulet että tapahtuu? Laita osoitteesi tänne, niin me tullaan sitten sinne sun pihaan telttailemaan.
Miksi haluat kiusata kunnon ihmisiä, jotka maksavat itse elämisensä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä ei ole pakko asua, varsinkaan jos ei ole varaa.
On pakko asua Helsingissä. Selitin jo.
Asumistuki on aikansa elänyt ja markkinoita vääristävä eriarvoistava järjestelmä joka tulee lakkauttaa kokonaan pikimmiten. Se on pelkkä tulonsiirto veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja kansainvälisten sijoitusyhtiöiden taskuihin.
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Asumisen hintaan tulee iso korjausliike kun asumistukijärjestelmä vihdoin ajetaan alas lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Asumistuet voisi lopettaa kokonaan. Ihmiset vain oppivat että kyllä yhteiskunta huolehtii.
Asumistuen takia maaseudun asunnot ovat lähes arvottomia, miksi asua landella kun voi asua Stadissa asumistuen turvin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat kiusata kunnon ihmisiä, jotka maksavat itse elämisensä ?
Jonnekinhan köyhienkin on päästävä asumaan. Kun kerran olet puolustanut riemulla köyhien päähänpotkimista, niin miksi luulet että köyhät eivät kiusaisi sinua? Naiivi.
Surkea on kaltaisesi ihminen jonka koko identiteetti on sun lompakko. Opettele kriittistä ajattelua ja empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon itse asumisensa ja elämisensä itse. Miksi muiden pitäisi osallistua niihin ?
Siinä tapauksessa ei ole mitään järkeä olla yhteiskunnan jäsen, jos se ei tue vaikeina aikoina.
Sitten lopputulos on pelkkä anarkia, eikö totta? oletko jo valmis siihen?
Vaikeat ajat ja hätätilanteet ovat täysin eri asia kuin se että aikuisten työikäisten ihmisten annetaan jokaisen maata omassa yhteiskunnan kustantamassa yksityisasunnossa vuodesta toiseen. Tuilla elämisestä on tullut elämäntapa ja moni mieltää ihmisoikeudeksi asua maan kalleimmilla asuinalueilla yhteiskunnan tukemana samaan aikaan kun iso osa maasta tyhjenee.
Järjestelmä on täysin sairas ja laho.
"F. Se on perustuslaillinen oikeuteni"
Se, että perustuslaki antaa oikeuden valita asuinpaikkansa vapaasti, ei tarkoita sitä, että veronmaksajilla olisi velvollisuus kustantaa tämä jokaiselle halukkaalle.
Minäkin toki haluaisin valita asuinpaikakseni Espan varella sijaitsevan avaran kattohuoneiston, josta on oma hissi parkkihalliin, jossa puolen tusinaa omaa parkkipaikkaa käyttö- ja harrasteautoille. Mihin voin jättää tukihakemuksen?
Vierailija kirjoitti:
Tässä autioiden talojen maassa asumistuki valtakunnan kalleimmille postinumeroalueille voitaisiin lopettaa kokonaan ja tarjota asunto hyvinkin halvalla jostakin muualta.
Oletko vähän yksinkertainen? Missä luulet että pääkaupunkiseudun myyjät, lähihoitajat, siivoojat, postinjakajat, hampurilaisten paistajat ym. ym. asuu? Vai meinaatko että äveriköt tekis nuo hommat kakkosduuninaan ja pienituloiset muuttais loikoilemaan maalle?
Vierailija kirjoitti:
Asumistuki on aikansa elänyt ja markkinoita vääristävä eriarvoistava järjestelmä joka tulee lakkauttaa kokonaan pikimmiten. Se on pelkkä tulonsiirto veronmaksajien taskuista asuntosijoittajien ja kansainvälisten sijoitusyhtiöiden taskuihin.
Aikuinen ihminen maksaa asumisensa itse. Asumisen hintaan tulee iso korjausliike kun asumistukijärjestelmä vihdoin ajetaan alas lopullisesti.
Vaihtoehto on että valtio asettaa jonkinlaisen vuokrakaton. Vaikkapa että yksiön vuokra saisi olla 150-200 euroa korkeintaan.
Tai sitten valtio takaa kaikille kansalaisille perustulon joka kattaa perustoimeentulon ja asumiskulut.
Eipä tässä oikein muita toimivia ratkaisuja ole. Ellei Suomeen haluta asunnottomien telttakyliä narkkareineen ja varkaineen joka kaupungin keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö että Suomen on tarkoitus olla parempi maa kuin muut maat?
Ei kun olen perskokkare ja tämän maan on tarkoitus olla hyvä vain MULLE! Muahhahhaa.
En tiiä asumistuista mutta noin puolet netto palkasta menee vuokraan 1000 verran ja sillä mennään, lapsille olen jo sanonut että opiskelkaa ja lähtekää sitten täältä ambomaasta hittoon ei tänne kannata jäädä tämä paska maa uppoaa vielä.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat työssäkäyvät maksavatkin asumisensa itse. Mistä työttömien ja opiskelijoiden ja sairaseläkeläisten yms. on tarkoitus se maksaa, jos palkkaa ei ole?
Miksi vertaisin juuri itseäni mitä joku Bulgariassa tai Tsadissa saa?Asun Suomessa, joten vertaan Suomessa asuviin.