Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen muille naisille teeveessä (oikeasti!)

Vierailija
08.05.2025 |

Mitä näin naurettavalle syylle tuntea mustasukkaisuutta voi edes tehdä? Silloin tällöin saan miehen "kiinni" siitä, että katsoo (tai oikeammin tuijottaa) jotain naista teeveessä. Olen esim. katsomassa jotain elokuvaa tai sarjaa ja mies joka ei muuten kiinnittäisi huomiota kyseiseen ohjelmaan alkaa yhtäkkiä tuijottaa kyseistä ohjelmaa. 

Tiedän, että kyseessä on teevee, mutta mulle vain tulee asiasta huono olo enkä koe olevani yhtään mitään johonkin telkkarin kaunottareen verrattuna. Tuntuu, että ohjelmakin on heti jotenkin "pilalla".

Eihän tässä järjellä ajateltuna ole mitään järkeä mutten tiedä mitä tälle järjettömälle tunteelle voi tehdä. Tympii aina etukäteen kaikki elokuvat joissa on kauniita naisia, yleisurheilukilpailujen näkyminen teeveestä yms.

En pysty edes puhumaan tästä asiasta missään kun tämä tuntuu niin tyhmältä, en edes miehelle kunnolla.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia pitää kehua, jatkuvasti. Eikä siinä mitään. Itse tykkään kehua vaimoani ja teen sitä ihan päivittäin. 

Näin vauva palstalla anonyymisti voin kuitenkin kehottaa naisia katsomaan peiliin. Milloin te ikinä kehutte miehelle hänen ulkonäköään? Kestäisittekö itse puoliakaan siitä palautteesta jota itse jakelette? 

Minä kehun mieheni ulkonäköä noin 100 x enemmän kuin hän minun. Enkä jaa ikinä negatiivista palautetta hänen ulkonäöstään. 

En oikein tiedä miksi mieheni ei kehu minun ulkonäköäni takaisin. Hän on sellainen jäyhä tyyppi, jolle on vähän vaikea muutenkin puhua pehmoisia. Luulen että hän kuitenkin pitää ulkonäöstäni sillä hän on sanonut että ihastui alunperin siihen, eikä se ihan hirveästi ole muuttunut. Lisäksi huomaan tiettyjä fyysisiä reaktioita kun hän katsoo minua. Mutta mitään positiivista ei kuitenkaan voi sanoa. Ei edes silloin kun minä sanon ensin ja hänen olisi helppo jakaa omat ajatuksensa siinä kun aihe on avattu. Mutta ei. 

Vierailija
82/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi syytä selvittää miksi koet itsesi näin pahasti altavastaajaksi, kun vertaat itseäsi television naisiin.

Varmaan siksi kun minua ei katsota tuijottaen kun olen enemmän ns. tavallinen jonka pitää aina tehdä töitä jokaisen huomionosoituksen eteen. Toinen syy on, että ihan naispuoliset kaverit ovat verranneet minua itseensä ja muihin, ylentäneet itseään, haukkuneet ulkonäköäni tai meikkiäni, olen kokenut vuosia kiusaamista ulkonäön takia ja exät ovat ääneen ihailleet muiden naisten kauneutta tms.

Siis olen niin paljon kokenut sitä, että ulkonäköäni arvostellaan muiden taholta niin en jaksa enää mitään siihen liittyvää. En jaksa enää yhtään katsetta, en kommenttia, en mitään. Mikseivät ihmiset voi vain olla hiljaa siitä?

Tämä nyt eksyi sivupoluille. Olen niin väsynyt ja välillä mie

En ole antanut kenellekään valtaa määritellä ulkonäköäni vaan se on otettu pois jo silloin kun olin lapsi. Muut ovat mielipiteensä sanoneet siitä lähtien, pyytämättä. Tämän takia en mm. jaksa ihmisiä enää juuri yhtään. En vain jaksa. Myöskään nuo pulinajutut eivät kuulosta yhtään minulta. Olen mieluummin hiljaa jos ei ole sanottavaa. Olen mieluummin yksin kuin huonossa seurassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mustasukkaisuuteen taipuvainen muutenkin?

Luin sairaalloisesta mustasukkaisuudesta ja muut mustasukkaisuuden lajit eivät oikein edes sovi muhun paitsi tämä telkkari tai muiden naisten katselu julkisella paikalla. 

ap

Mun eksä oli tuollainen, jäi kyyläämään naisia, myös teinityttöjen, julkisella paikalla ja telkkarissa. Myös mun tietokoneen näyttöä jäi tuijottamaan kun siellä oli kauniskasvoinen proffan luennoimassa (mulla oli kuulokkeet, eli tuskin oli luennon kiinnostavan aiheen vuoksi). Ei koskaan sanonut minua kauniiksi tai ihanaksi. Olin tuolloin mustasukkainen, nyt kun olen ihan toisenlaisen miehen kanssa suhteessa niin en koe mustasukkaisuutta. En usko että eksäni teki tuota tahallaan, oli vain sellainen kehittymätön liskoaivosavolainen. Itse tykkään enemmän sivistyneistä miehistä, joten onneksi tajuttiin erota.

Vierailija
84/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä on ratkaistu niin, että mies ei saa katsoa telkkaria. Korkeintaan jotain vanhoja sotaelokuvia, missä on pelkkiä miehiä. 

Vierailija
85/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllä kehuu minua ja sanoo ettei olisi edes lähestynyt minua ellei olisi pitänyt minua kauniina. Hän oli piirittänyt kauemminkin. Silti vain koen olevani maan matonen kun olen ns. maanläheinen tyyppi eli en välitä materiasta, olen vaatimaton, maku ei ole kallis oikein minkään suhteen eikä kiinnosta matkat eikä ravintolat, näin kärjistetysti.

En siis osaa myöskään oikein vaatia mitään tai olla sellainen todella laittautunut "hieno" nainenkaan. En ole kovin naisellinenkaan luonteeltani vaan enemmän sellainen rento. Ajan mittaan tuntuu sitten, että lakkaan olemasta kokonaan nainen ja vain olen jokin "olio". 

ap

AP - nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat todennäköisesti yksi syy sille, miksi miehesi pitää sinua "tyttöystävämatskuna". Enemmistö miehistä toivoo naisen olevan rento ja vain vähän laittautunut. Tämä voi olla sinusta hämmentävää koska tiedät aivan oikein miesten olevan visuaalisesti viehättyneitä laittautuneista naisista. Todennäköisesti mies haluaa nähdä sinut laittautuneena silloin tällöin esim häihin mentäessä. Useimmat miehet kuitenkin INHOAA sitä ajan- ja rahankulua mitä liittyy niihin naisiin jotka laittautuvat jatkuvasti. Englanniksi tälle on termi "high maintenance" 

On siis olemassa tyttöjä, mitä miehet tykkää katsella mutta joiden kanssa he ei halua seurustella. Sinäkin ehkä tykkäät katsoa toimintasankareita tai salaisia agentteja elokuvissa mutta aviomiehenä sellainen olisi päänvaiva kun ei se ole koskaan kotona ja aina vaarassa kuolla. 

Olet todennäköisesti just sun miehen tyyppiä. Hän tykkää siitä että et laittaudu liikaa. Toisenlaisten tyttöjen tuijottelu on hänen näkökulmastaan vain harmiton harrastus, verrattavissa elokuvien katseluun tai sosiaalisen median selaamiseen. 

Vierailija
86/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP'lle neuvo:

Ota kissa ja paijaa sitä miehesi vieressä, kun miehesi tuijottaa sitä telkkaria...

Jos ei siinä kohtaa miehesi koe mustista, on hän sairas.....

Vierailija
87/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ymmärrät itse tuon ongelman, on jo hyvä alku. Jos tiedostat tilanteet tai opitut käytösmallit, jotka ovat johtaneet itsetunto-ongelmaasi, alat työstää niitä. Sinun tulee ymmärtää ja sisäistää se asia, että ne tilanteet ovat menneisyyttä. Ne ovat heidän mielipiteitään, tai reaktioidensa tuloksia, eivätkä oikeasti ole faktoja sinusta. Ei muiden sanat tai teot määrittele sinua ja sinun minuuttasi. Sinun tulee työntää sivuun koetut asiat ja elää tämän hetkisissä faktoissa. Sinun on myös uskallettava luottaa mieheesi. Pidemmän päälle jatkuva mustasukkaisuus ja tyytymättömyys omaan itseensä ajaa parisuhteen helposti eroon. 

Vierailija
88/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllä kehuu minua ja sanoo ettei olisi edes lähestynyt minua ellei olisi pitänyt minua kauniina. Hän oli piirittänyt kauemminkin. Silti vain koen olevani maan matonen kun olen ns. maanläheinen tyyppi eli en välitä materiasta, olen vaatimaton, maku ei ole kallis oikein minkään suhteen eikä kiinnosta matkat eikä ravintolat, näin kärjistetysti.

En siis osaa myöskään oikein vaatia mitään tai olla sellainen todella laittautunut "hieno" nainenkaan. En ole kovin naisellinenkaan luonteeltani vaan enemmän sellainen rento. Ajan mittaan tuntuu sitten, että lakkaan olemasta kokonaan nainen ja vain olen jokin "olio". 

ap

AP - nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat todennäköisesti yksi syy sille, miksi miehesi pitää sinua "tyttöystävämatskuna". Enemmistö miehistä toivoo naisen olevan rento ja vain vähän laittautunut. Tämä voi olla sinusta hämmentävää koska tiedät aivan oikein m

Niin no, olen tuollainen. Täytyy sitten tosiaan ymmärtää, että mies viihtyy kanssani ja haaveilee muusta. Enhän voi rajoittaa hänen päänsä sisältöä, vai mitä?

ap

Vierailija
89/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että ymmärrät itse tuon ongelman, on jo hyvä alku. Jos tiedostat tilanteet tai opitut käytösmallit, jotka ovat johtaneet itsetunto-ongelmaasi, alat työstää niitä. Sinun tulee ymmärtää ja sisäistää se asia, että ne tilanteet ovat menneisyyttä. Ne ovat heidän mielipiteitään, tai reaktioidensa tuloksia, eivätkä oikeasti ole faktoja sinusta. Ei muiden sanat tai teot määrittele sinua ja sinun minuuttasi. Sinun tulee työntää sivuun koetut asiat ja elää tämän hetkisissä faktoissa. Sinun on myös uskallettava luottaa mieheesi. Pidemmän päälle jatkuva mustasukkaisuus ja tyytymättömyys omaan itseensä ajaa parisuhteen helposti eroon. 

Niin, olen vanheneva tavallisen näköinen tavallinen maanläheinen nainen ja missit ovat erikseen. Miehellä on helppoa kanssani kun ei tarvitse yrittää liikaa vaan voi rennosti vain röhnöttää sohvalla. Mahtavaahan se on...

ap

Vierailija
90/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olen vanheneva tavallisen näköinen tavallinen maanläheinen nainen ja missit ovat erikseen. Miehellä on helppoa kanssani kun ei tarvitse yrittää liikaa vaan voi rennosti vain röhnöttää sohvalla. Mahtavaahan se on...

Jankutat, että olet maanläheinen, ettekä käy missään ja möllötätte vaan kotona. Mikä siis oikeastaan on vialla? Haluaisitko kuitenkin tehdä jotain muuta? Hanki uusi harrastus tai opiskele tai jotain. Kuulostat jo jopa masentuneelta.

Vierailija
91/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kunnon skitsoilua. 

Tietysti tämä on miehen vika. Jätä se ja huuda, kun ei ymmärrä. 

Miten tämä nyt on skitsoilua kun kirjoitan tästä tänne ja kysyn mitä tälle voi tehdä? Miten voin skitsoilla jos koen pelkkää tunnetta? Siis jos itse koet vaikka vihaa ja tiedostat asian olevan turha niin onko se skitsoilua?

ap

Tällä palstalla ei ymmärretä yhtään mustasukkaisuutta. Olen itsekin aikonaan perustanut aiheesta ketjun hakeakseni tukea ja neuvoja. Sain vain kehotuksia ta"paa itseni, koska mustasukkaisuus on niin kamalaa ja sairasta. Ei auttanut edes kun sanoin ettei mieheni edes tiedä mustasukkaisuudestani enkä näytä sitä millään tavalla. Ei, itseni olisi ta"pettava silti. 

Olen vieläkin hämmästynyt siitä m

Mun mielestä mustasukkaisuus on myös tärkeä tunne parisuhteessa. Jos ei ole toisesta tippaakaan mustasukkainen ei myös oikeasti välitä tippaakaan. Näin se vaan menee.

Vierailija
92/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa tehdä mitään kun on vauva kotona ja vauvavuosi vie kaiken ajan. Ei minua kyllä kiinnostakaan enää mitään. Yritin opiskella, mutta sille ei ole aikaa. Olisi minulla tekemistä jos olisi aikaa tai jaksamista.

ap

Vierailija
93/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tämä on ratkaistu niin, että mies ei saa katsoa telkkaria. Korkeintaan jotain vanhoja sotaelokuvia, missä on pelkkiä miehiä. 

IMDB-tietokannassa voi muistaakseni myös hakea sarjoja ja elokuvia, joissa näyttelee pelkästään tai lähes pelkästään miehiä. 

Vierailija
94/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän myös ettei teeveen nainen tule ruudusta ulos varastamaan miestäni. Mikään määrä asian ajattelua ei vain auta yhtään mitään. 

ap

Kai se pointti on kuitenkin se, että miehesi ottaisi kenet tahansa noista tv-naisista heti jos vain saisi ja sinä unohtuisit lopullisesti noin 4 sekunnissa!

Vierailija
95/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin naurettavaa provoa en ole kuullut aikoihin (oikeasti)!

Vierailija
96/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP - nuo mainitsemasi ominaisuudet ovat todennäköisesti yksi syy sille, miksi miehesi pitää sinua "tyttöystävämatskuna". Enemmistö miehistä toivoo naisen olevan rento ja vain vähän laittautunut. Tämä voi olla sinusta hämmentävää koska tiedät aivan oikein miesten olevan visuaalisesti viehättyneitä laittautuneista naisista. Todennäköisesti mies haluaa nähdä sinut laittautuneena silloin tällöin esim häihin mentäessä. Useimmat miehet kuitenkin INHOAA sitä ajan- ja rahankulua mitä liittyy niihin naisiin jotka laittautuvat jatkuvasti. Englanniksi tälle on termi "high maintenance" 

On siis olemassa tyttöjä, mitä miehet tykkää katsella mutta joiden kanssa he ei halua seurustella. Sinäkin ehkä tykkäät katsoa toimintasankareita tai salaisia agentteja elokuvissa mutta aviomiehenä sellainen olisi päänvaiva kun ei se ole koskaan kotona ja aina vaarassa kuolla. 

Olet todennäköisesti just sun miehen tyyppiä. Hän tykkää siitä että et laittaudu liikaa. Toisenlaisten tyttöjen tuijottelu on hänen näkökulmastaan vain harmiton harrastus, verrattavissa elokuvien katseluun tai sosiaalisen median selaamiseen. 

Mä kyllä mieluummin olen se nainen jota katsotaan ihaillen ja haaveillen, kuin se jonka kanssa ollaan suhteessa, jos näistä kahdesta täytyy valita. T. Ei-Ap

Vierailija
97/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se mies jo haaveilee muusta?

Sä AP sanoit että sulla oli tää mustasukkaisuus hallinnassa?

Vierailija
98/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tode

Miksi muuten on väärin jos haluaa olla se ihailtu samalla kun on se jonka kanssa ollaan suhteessa?

Vierailija
99/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. Tiedän naisia joita harmittaa katsoa elokuvia missä tuleekin alastonkohtaus ja nainen rinnat paljaana tai alasti.

Vierailija
100/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo elämä helppoa. 

Eikö oikea ongelma tässä ole kumppanin kontrolointi. Kuka seuraa ja valvoo mitä hahmoa vieruskaveri ruudulta katsoo?

Menkää hullut hoitoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi