Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mustasukkainen muille naisille teeveessä (oikeasti!)

Vierailija
08.05.2025 |

Mitä näin naurettavalle syylle tuntea mustasukkaisuutta voi edes tehdä? Silloin tällöin saan miehen "kiinni" siitä, että katsoo (tai oikeammin tuijottaa) jotain naista teeveessä. Olen esim. katsomassa jotain elokuvaa tai sarjaa ja mies joka ei muuten kiinnittäisi huomiota kyseiseen ohjelmaan alkaa yhtäkkiä tuijottaa kyseistä ohjelmaa. 

Tiedän, että kyseessä on teevee, mutta mulle vain tulee asiasta huono olo enkä koe olevani yhtään mitään johonkin telkkarin kaunottareen verrattuna. Tuntuu, että ohjelmakin on heti jotenkin "pilalla".

Eihän tässä järjellä ajateltuna ole mitään järkeä mutten tiedä mitä tälle järjettömälle tunteelle voi tehdä. Tympii aina etukäteen kaikki elokuvat joissa on kauniita naisia, yleisurheilukilpailujen näkyminen teeveestä yms.

En pysty edes puhumaan tästä asiasta missään kun tämä tuntuu niin tyhmältä, en edes miehelle kunnolla.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi katsoa teeveetä, ilman että katsoo siellä olevia ihmisiä?

Jos rajataan pois ohjelmat joissa ei esiinny kauniita naisia, mitä jää jäljelle?

Huutokauppakeisari, Latelan Laurin remontit

Vierailija
62/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana sama vaiva. Lopulta piti etukäteen tarkastaa elokuvatkin, ettei vain ole yhtään naisnäyttelijää koko elokuvassa, pois lukien lapset ja mummot. Muistan, miten piinaava ja suorastaan psykoottinen se olo oli.

Huono itsetunto yhdistettynä vielä kumppaniin, joka ei osaa kehua ja ihastella.

Miten olet päässyt tästä eroon?

Seurustelin tuon suhteen jälkeen monta vuotta miehen kanssa, joka alusta saakka avoimesti haukkui ja arvosteli ulkonäköäni, ja osoitteli kaupungilla kuka on paremman näköinen. Siinä oppi olemaan kiinnostumatta pelkästä katseen suunnasta telkkaria katsottaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi syytä selvittää miksi koet itsesi näin pahasti altavastaajaksi, kun vertaat itseäsi television naisiin.

Varmaan siksi kun minua ei katsota tuijottaen kun olen enemmän ns. tavallinen jonka pitää aina tehdä töitä jokaisen huomionosoituksen eteen. Toinen syy on, että ihan naispuoliset kaverit ovat verranneet minua itseensä ja muihin, ylentäneet itseään, haukkuneet ulkonäköäni tai meikkiäni, olen kokenut vuosia kiusaamista ulkonäön takia ja exät ovat ääneen ihailleet muiden naisten kauneutta tms.

Siis olen niin paljon kokenut sitä, että ulkonäköäni arvostellaan muiden taholta niin en jaksa enää mitään siihen liittyvää. En jaksa enää yhtään katsetta, en kommenttia, en mitään. Mikseivät ihmiset voi vain olla hiljaa siitä?

Tämä nyt eksyi sivupoluille. Olen niin väsynyt ja välillä mietin pitäisikö vain antaa periksi ja syödä itseni

Mielestäni sinun ongelmasi on tässä: olet antanut muille vallan määritellä arvosi/ulkonäkösi ja kuuntelet muiden länkytystä siitä, ja uskot lisäksi muiden mielipiteitä enemmän kuin omiasi.

Ala toimia tästä lähin näin kun mies töllää telkkarin tai muita naisia

1. Kuvittele ankkuri, joka on heitetty sinusta mieheen. Kelaa tämä kuvitteellinen ankkuri/hyväksyntä takaisin itseesi sen sijaan, että se on miehen katseessa. 

2. Keskity siihen, mitä sinä haluaisit ja ihastele itseäsi peilistä. Jos mies esim kommentoi sinulle jotain naista, kysy kuka? Missä? Keskeytit ajatukseni siitä tykkäänkö enemmän kirsikka- vai luumutomaateista/mietin just että onko punainen vai pinkki kynsilakka kivemman väristä Sen jälkeen puhua pulputa miehelle ajatuksiasi kirsikka- ja luumutomaateista loputtomasti. Jatka oman itsesi ajattelua siihen tasolle asti, että se tuntuu kauhean itsekkäältä niin että et edes kiinnitä huomiota katsooko mies muita telkkarissa.

3. Onko parisuhteessanne mielestäsi kunnioitusta miehen puolelta ja miten se näkyy? Lisäksi tyydyttääkö mies sinut seksuaalisesti sängyssä vai masturboiditko mieluummin yksin?

Vierailija
64/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi syytä selvittää miksi koet itsesi näin pahasti altavastaajaksi, kun vertaat itseäsi television naisiin.

Varmaan siksi kun minua ei katsota tuijottaen kun olen enemmän ns. tavallinen jonka pitää aina tehdä töitä jokaisen huomionosoituksen eteen. Toinen syy on, että ihan naispuoliset kaverit ovat verranneet minua itseensä ja muihin, ylentäneet itseään, haukkuneet ulkonäköäni tai meikkiäni, olen kokenut vuosia kiusaamista ulkonäön takia ja exät ovat ääneen ihailleet muiden naisten kauneutta tms.

Siis olen niin paljon kokenut sitä, että ulkonäköäni arvostellaan muiden taholta niin en jaksa enää mitään siihen liittyvää. En jaksa enää yhtään katsetta, en kommenttia, en mitään. Mikseivät ihmiset voi vain olla hiljaa siitä?

Tämä nyt eks

Miten olet sitten tavannut miehesi (ja ne aiemmat miehet), jos itsetuntosi on noin huono? Säälistäkö ne sun kanssa on olleet vai mitä?

Vierailija
65/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rajataan pois ohjelmat joissa ei esiinny kauniita naisia, mitä jää jäljelle?

Latelan Laurin emäntä on tosi näpsäkkä. Hyvässä iskussa eikä ole turvonnut. 

Vierailija
66/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut on tällä linkattu, mutta ymmärrän sinua. 

Minä pidän itsestäni ja ulkonäöstäni. Eräs ex mieheni aiheutti minussa kuitenkin samanlaisista tunteita. Inhosin elokuvien naisia... pohdin asiaa kuitenkin paljon. Tajusin, että tämä mies oli tehnyt kaikkensa, että koen oloni ulkoisesti huonoksi. Eli miehen vaihdolla asia parani heti. Exäni myönsi lopuksi tehneen tämän tarkoituksella. Hän myös teki kaikkensa, että olisin lihonnut. 

Eli neuvona sinulle, mieti suhteenne dynamiikkaa tarkkaan. Hän voi tarkoituksella murentaa itsetuntoasi ja omaa tyytyväisyyttä itseensä. 

Lihonnut lihonnut lihonnut lihonnut lihonnut 🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Niin? Hän siis oli itse se mustasukkainen ja koitti saada minut lihomaan, jotta hänen ei tarvitsisi tietää sitä, että kelpaan tasan muillekin. Sama syy oli siinä, että hän halusi minun itsetunnon murentaa. 

Vierailija
67/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä miehen vika on. En vielä tiedä miten tai kuinka monen miehen, mutta miehen vika on. 

Vierailija
68/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latelan Laurin emäntä on tosi näpsäkkä. Hyvässä iskussa eikä ole turvonnut. 

Mietin samaa. 

Vierailija
69/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorempana sama vaiva. Lopulta piti etukäteen tarkastaa elokuvatkin, ettei vain ole yhtään naisnäyttelijää koko elokuvassa, pois lukien lapset ja mummot. Muistan, miten piinaava ja suorastaan psykoottinen se olo oli.

Huono itsetunto yhdistettynä vielä kumppaniin, joka ei osaa kehua ja ihastella.

Miten olet päässyt tästä eroon?

Seurustelin tuon suhteen jälkeen monta vuotta miehen kanssa, joka alusta saakka avoimesti haukkui ja arvosteli ulkonäköäni, ja osoitteli kaupungilla kuka on paremman näköinen. Siinä oppi olemaan kiinnostumatta pelkästä katseen suunnasta telkkaria katsottaessa. 

Jotenkin arvasin ettei tästä ole helppoa ulospääsyä :'D

Vierailija
70/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on aikalailla lytätty tässä ketjussa mutta pidän kyllä mahdollisena, että kyseessä on todellinen ilmiö. Minulla nimittäin ollut oman miehen kanssa vastaava keissi. Minun mies ei tuijota naisia julkisilla paikoilla mutta hänellä oli alussa tapana kertoa minulle "aina" kun näki poikkeuksellisen kauniin naisen telkkarissa. Pidin ahdistavana näitä tiedotuksia siitä, että ketä naisia hän pitää fyysisesti viehättävänä. 

Meille tuli melkein ero tästä syystä. En ole varma ymmärtääkö mies vielä tänäkään päivänä kuinka lähellä ero oli. Useamman kriisin kautta mies on kuitenkin ymmärtänyt vihdoinkin lopettaa tiedotustilaisuutensa. Hänellä oli myös tapana silloin tällöin pyytämättä alkaa kertomaan, että tähän tai tuohon naiseen hän on aikoinaan ollut ihastunut. 

AP: Mieti nyt ensin tarkkaan tuijottaako mies oikeasti vai kuvitteletko vain. Jos sinulla ei ole taipumusta mustasukkaisuuteen, on hyvin mahdollista että tuijottaa. Jos tämä tuntuu loukkaavalta, sinun täytyy sanoa siitä. Ystävällisesti otat joku kerta esille että olet huomannut hänen pysähtyvän katsomaan kauniita naisia telkkarissa ja pyydät voisiko olla tekemättä tätä sinun seurassasi, koska se tuntuu pahalta. Mies varmasti vähän vänkää vastaan tässä vaiheessa, älä välitä siitä. Voi olla että vaatii useamman keskustelun ennen kuin menee perille. 

Vierailija
71/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minä olen aina, kirjaimellisesti aina ollut tummempipiirteisiin miehiin päin. Tumma ja musta, lyhyt tukka on aivan ihana miehellä. Unelma on sellainen kevyesti päivettynyt ihonväri (luonnostaan siis), tosi tumma tukka ja... no, italialaisen näköinen mies. Sellainen on unelma. Välttämättä italialaista en haluaisi, koska he tuppaavat olemaan aika keskenkasvuisia, mutta ulkonäkö olisi tismalleen minun makuni mukainen. Mitäpä luulet, jos jostain hyvin, hyvin mystisestä syystä seurustelisin blondin miehen kanssa (ei tule tapahtumaan, koska en jostain syystä tunne heihin ikinä mitään vetoa), ja elämääni astelisi ihanan komea tummatukkainen mies, jonka kanssa kaikki vain tuntuisi niin luontevalta... Tapaisimme esimerkiksi töissä tai jossain siis. Mitäpä luulet, vaihtaisinko mieluummin häneen? Kyllä vaihtaisin, sorry vaan. (Ja tämän takia en seurustele sellaisten kanssa jotka eivät osu mieltymyksiini. Se olisi kaikkien huijaamista.)

Ok, mikäpä siinä, jos joku ulkonäkötyyppi viehättää. Näin varmatsi useimmilla. Mutta kirjoitus on  kyllä uskomattoman naurettava ja pinnallinen. Olet tainnu jäädä johonkin prinsessastuihin kiinni... Ja vielä stereotyypppinen ajatus "italialaiset ovat keskenkasvuisia".... 

Vierailija
72/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä miehen vika on. En vielä tiedä miten tai kuinka monen miehen, mutta miehen vika on. 

Sulla ei taida olla kuin mustaa ja valkoista. Tajuat varmasti itsekin, että suurimmaksi osaksi vika on varmasti itsessä. Jotkut vain ovat laittaneet vinkkejä siitä, että maailmassa on myös ihmisiä, jotka haluavat tarkoituksella murentaa toisen itsetuntoa. 

Vierailija
73/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin normaaleja ajatuksia ap. Harva vaan uskaltaa näistä puhua.

Tässähän on muutama aspekti:

- On mieheltä epäkohteliasta käytöstä alkaa tuijottaa naista televisiossa. Siitä huolimatta, että on täysin luonnollista, että nainen kiinnittää huomion. Miehen tulisi itse tiedostaa tämä. On hyväksyttävää, että hän huomaa viehättävän naisen, se taas ei ole hyväksyttävää, jos lause jää kesken ja haarukka pysähtyy ilmaan kun mies jää suu auki kuolaamaan naisen perään. Käytöstään voi ja pitää kontrolloida.

- On täysin ymmärrettävää toivoa, että saisi omassa puolisossaan aikaan samanlaisen reaktion. Miehen kanssa voisi keskustella siitä, miten hän voisi osoittaa ihailuaan sinulle.

- On täysin ymmärrettävää, että tällainen tuntuu kilpailuasetelmalta ja siltä, että itse jää jotenkin vaille. Ulkopuoliseksi jääminen aiheuttaa aivoissa aitoa kipua. Aivomme eivät ole niin kehittyneet, että ne

Mies kyllä kehuu minua ja sanoo ettei olisi edes lähestynyt minua ellei olisi pitänyt minua kauniina. Hän oli piirittänyt kauemminkin. Silti vain koen olevani maan matonen kun olen ns. maanläheinen tyyppi eli en välitä materiasta, olen vaatimaton, maku ei ole kallis oikein minkään suhteen eikä kiinnosta matkat eikä ravintolat, näin kärjistetysti.

En siis osaa myöskään oikein vaatia mitään tai olla sellainen todella laittautunut "hieno" nainenkaan. En ole kovin naisellinenkaan luonteeltani vaan enemmän sellainen rento. Ajan mittaan tuntuu sitten, että lakkaan olemasta kokonaan nainen ja vain olen jokin "olio". 

ap

Vierailija
74/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5.

Vierailija
75/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää... Mistä h€lv€tistä teitä skitsoja sikiää???? Osta muotinukke (kuten Rose miehenpuolikkaissa) kuvittele oikeaksi, niin ei tarvitse sekoilla "mustasukkaisuuden" kanssa.

Onneksi itse kuulostat täysjärkisyyden perikuvalta.

Vierailija
76/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia pitää kehua, jatkuvasti. Eikä siinä mitään. Itse tykkään kehua vaimoani ja teen sitä ihan päivittäin. 

Näin vauva palstalla anonyymisti voin kuitenkin kehottaa naisia katsomaan peiliin. Milloin te ikinä kehutte miehelle hänen ulkonäköään? Kestäisittekö itse puoliakaan siitä palautteesta jota itse jakelette? 

Vierailija
77/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin normaaleja ajatuksia ap. Harva vaan uskaltaa näistä puhua.

Tässähän on muutama aspekti:

- On mieheltä epäkohteliasta käytöstä alkaa tuijottaa naista televisiossa. Siitä huolimatta, että on täysin luonnollista, että nainen kiinnittää huomion. Miehen tulisi itse tiedostaa tämä. On hyväksyttävää, että hän huomaa viehättävän naisen, se taas ei ole hyväksyttävää, jos lause jää kesken ja haarukka pysähtyy ilmaan kun mies jää suu auki kuolaamaan naisen perään. Käytöstään voi ja pitää kontrolloida.

- On täysin ymmärrettävää toivoa, että saisi omassa puolisossaan aikaan samanlaisen reaktion. Miehen kanssa voisi keskustella siitä, miten hän voisi osoittaa ihailuaan sinulle.

- On täysin ymmärrettävää, että tällainen tuntuu kilpailuasetelmalta ja siltä, että itse jää jotenkin vaille. Ulkopuoliseksi jääminen aiheuttaa aivoissa aitoa

Mitä te sitten teette yhdessä? Muuta kuin katsotte telkkaria. 

Vierailija
78/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia pitää kehua, jatkuvasti. Eikä siinä mitään. Itse tykkään kehua vaimoani ja teen sitä ihan päivittäin. 

Näin vauva palstalla anonyymisti voin kuitenkin kehottaa naisia katsomaan peiliin. Milloin te ikinä kehutte miehelle hänen ulkonäköään? Kestäisittekö itse puoliakaan siitä palautteesta jota itse jakelette? 

Kehun miestä usein komeaksi.

ap

Vierailija
79/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on aikalailla lytätty tässä ketjussa mutta pidän kyllä mahdollisena, että kyseessä on todellinen ilmiö. Minulla nimittäin ollut oman miehen kanssa vastaava keissi. Minun mies ei tuijota naisia julkisilla paikoilla mutta hänellä oli alussa tapana kertoa minulle "aina" kun näki poikkeuksellisen kauniin naisen telkkarissa. Pidin ahdistavana näitä tiedotuksia siitä, että ketä naisia hän pitää fyysisesti viehättävänä. 

Meille tuli melkein ero tästä syystä. En ole varma ymmärtääkö mies vielä tänäkään päivänä kuinka lähellä ero oli. Useamman kriisin kautta mies on kuitenkin ymmärtänyt vihdoinkin lopettaa tiedotustilaisuutensa. Hänellä oli myös tapana silloin tällöin pyytämättä alkaa kertomaan, että tähän tai tuohon naiseen hän on aikoinaan ollut ihastunut. 

AP: Mieti nyt ensin tarkkaan tuijottaako mies oikeasti vai kuvitteletko vain. Jos sinulla ei ole taipumusta mustasukkaisuuteen, on hyvin mahdollista

Miehen suhtautuminen siihen kun Ap kertoo tunnoistaan hänelle, kertoo sitten muuten paljon sekä miehestä että suhteen tulevaisuudesta. Hämmentyykö mies, nauraako, alkaako naljailla, suuttuuko? Vaihtoehtoja on paljon. 

Vierailija
80/108 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehun miestä usein komeaksi.

ap

Ja koet edustavasi enimmistöä tässä asiassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän