Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pätkäpaasto, kokemuksia painonhallinnassa?

Vierailija
08.05.2025 |

https://seura.fi/terveys/terveystarinat/patkapaasto-toi-virtaa-elamaan-…

Luin juuri tämän artikkelin. Kuulostaa lupaavalta. Kukaan kokeillut ja erityisesti tuo, että onko tuon ketogeenisen ruokavalion yhdistäminen siihen välttämätöntä? 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastona yksi päivä viikossa ilman mitään safkaa toimii ainakin minulle mainiosti. 

Vierailija
42/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun pätkäpaastoilu alkoi tulla suosituksi yli 10 vuotta sitten, siitä varoiteltiin kuinka vaarallista se on. Nyt se on hyväksytty strategia painonhallintaan/pudotukseen. 

:D Vaarallista. Vaarassa on ainoastaan vehnänviljelijän kukkaro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jossain linkkiä hyvää ketodieettiohjeeseen? 

Vierailija
44/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jossain linkkiä hyvää ketodieettiohjeeseen? 

Pudota vaan hiilarit pois ja lisää tilalle lihaa tai esimerkiksi papuja/linssejä. Voit tehdä tätä muutosta myös pikku hiljaa, ettei se ole keholle liian iso kertashokki.

Maitotuotteet ovat myös ok, itse en kyllä niitä söisi jos ei olisi ihan pakko.

Vierailija
45/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun pätkäpaastoilu alkoi tulla suosituksi yli 10 vuotta sitten, siitä varoiteltiin kuinka vaarallista se on. Nyt se on hyväksytty strategia painonhallintaan/pudotukseen. 

:D Vaarallista. Vaarassa on ainoastaan vehnänviljelijän kukkaro.

juu, hiton miljardööri vehnän viljelijät aina meitä aivo pesemässä. onneks sun kaltaiset valveutuneet yksilöt paljastaa nää sala liitot

:D

Vierailija
46/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastona yksi päivä viikossa ilman mitään safkaa toimii ainakin minulle mainiosti. 

niin jossei oo tarkotus tehdä mitään muuta kuin lepäillä tai jotain kevyttä siivoilua tms. seuraava päiväkin menee vielä vähän väsyneenä

Vierailija
47/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi se edelleen olla "vaarallista" ihmisille joilla esim verensokerit heittelee

Vierailija
48/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla pätkäpaasto itsessään ei laihduttanut yhtään. Vasta kun rupesin lisäksi laskemaan ja rajoittamaan kaloreita, niin sitten alkoi laihtua. Mutta sillähän laihtuu vaikkei pätkäpaastoilisi edes, joten luovuin  pätkäpaastosta turhana.

Ketogeenistä olen joskus kokeillut, mulle ei sopinut yhtään. Joo, kyllä sillä laihtuu, mutta mulle tuli aivosumua, pienessäkin fyysisessä rasituksessa väsymistä, ummetusta, hormonit meni niin sekaisin että menkkakierto loppui. Yritin sitä puoli vuotta, kun moni sanoi että elimistö tottuu kyllä rasvakäyttöiseksi ja esim. tuo uupumisongelma loppuu. Mun kroppa ei vaan koskaan tottunut, ja sille oli valtava helpotus saada hiilarit takaisin ruokavalioon.

Menkat loppui sinulla ketogernisessä. Voiskohan mulla olla sitten  pätkäpaasto syynä, menkat ollu viimeksi helmikuussa. Pätkäpaastoillu jo kesökuusta aika tiiviisti pitöen ru

Kyllä tuo kaloreiden runsas rajoittaminen lopettaa menkat. Itsellä kävi niin kun yhteen aikaan rajoitin todella paljon syömistä, en ollut ketodieetillä, söin myös hiilareita mutta kalorivajaus oli jäätävä. Laihduin tietenkin paljon. Menkat alkoi heti kun aloin syömään normaalisti. 

Vierailija
49/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastohan nimenomaan antaa haiman levätä ja normalisoi veren sokeriarvoja. Ei ole terveellistä, että verensokeri on koko ajan korkealla.

Vierailija
50/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastohan nimenomaan antaa haiman levätä ja normalisoi veren sokeriarvoja. Ei ole terveellistä, että verensokeri on koko ajan korkealla.

ootko tyhmä vai ihan vi tun tyhmä?

Vierailija
51/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto on normaali tapa syödä, miksi joku yrittää sotkea siihen jotain ketodieettiä. Kannattaisi ensin kokeilla parin kuukauden ajan rajoittaa syöminen lyhyempään aikaväliin ja syödä harvemmin eikä mussuttaa koko ajan jotain. Ja jättää limsat ja herkut yms epäterveellinen pois, syödä normaalia terveellistä kotiruokaa. Kuvitella että.on etelänlomalla all inclusive resortissa, jossa on aamupäivällä brunssi, iltapäivällä snackiä ja klo 18 runsas päivällinen. Syö siitä paljon vihanneksia ja hedelmiä, ei jälkiruokia eikä mitään ranskalaisia. Se ei ole kituuttamista, vaan luksusta!

Vierailija
52/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaiset "ihmedietit" vetoavat ihmisiin? Vaikka tuolla laihtuisikin, kilot tulevat takaisin ilman pysyvää elämänmuutosta. Miksei siis aloittaisi sitä elämänmuutosta jo tänään, laihtuisi ja pysyisi hoikkana jatkossakin?

Sillä saisi hyvän startin

Näytä minulle yksikin lääkäri, joka tuota suosittelee, niin minä näytän sinulle Jeesuksen.

No en voinut vastustaa, eikö juuri lekuri Mosley tuon isosti lanseerannut: https://www.amazon.com/Fast-800-combine-intermittent-long-term/dp/17807…

"Six years ago, Dr Michael Mosley started a health revolution with the 5.2 Fast Diet, telling the world about the incredible power of intermittent fasting. In this book he brings together all the latest science - including a new approach: Time Restricted Eating - to create an easy-to-follow programme"

Mosleylle kävi heikosti, en tiedä liittyikö ruokavalioonsa, ja itselläni ei ole kokemusta pätkäpaastosta, mutta tosiaan lääkäritkin voivat sitä suositella.

Vierailija
53/54 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hikoilu pätkäpaastoilussa tavallista? Olen ollut jo kuukausia paastolla ja pikku hiljaa hikoilu lisääntynyt.  Aina helposti olen hikoillut, mutta nyt on kyllä kovempaa ajoittain .

Vierailija
54/54 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

niin jossei oo tarkotus tehdä mitään muuta kuin lepäillä tai jotain kevyttä siivoilua tms. seuraava päiväkin menee vielä vähän väsyneenä

Mä ainakin pidän silloin tällöin 24h paaston ihan työpäivänäkin, eikä ole mitään ongelmaa. Voin käydä myös reippaalla kävelylenkillä ja tehdä ihan tavallisia asioita, mitä muutenkin. Ei vuorokauden syömättä olo nyt niin pitkä aika ole. Tärkeää on, että muistaa juoda riittävästi vettä.