Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneen isän suru lapsen yo-juhlista

Vierailija
07.05.2025 |

Ainoa lapseni saa lakin nyt keväällä. Lapsen äiti järjestää lapselle juhlat entisessä yhteisessä kodissamme. Minä ja minun puoleni harvat sukulaiset emme ole sinne tervetulleita. Juhlat ovat aika isot ja ihan koko päivä kuulemma menee, joten ei kuulemma sovi että samana päivänä minä järjestäisin toiset juhlat. Kuulemma voidaan kuitenkin pitää joku tilaisuus joskus myöhemmin kesällä jos halutaan.

Olen tosi surullinen mutta en halua tehdä asiasta mitään draamaa lapselle kun hänen juhlansahan se on. Ja toisaalta äitinsä luona on enimmäkseen asunut. Onko tämä normaalia ja pitääkö vain kestää?

M53

Kommentit (277)

Vierailija
21/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisten ihmisten pitäisi sen verran toisiaan sietään, että voivat jujlia yhteisen lapsensa juttuja yhtä aikaa. Vaikka vanhempieni ero oli riitainen niin aina isä kävi minun juhlissani kuten lakkiaisissa, häissä tai lasten ristiäisissä. Osasivat aikuiset ihmiset ihan asiallisesti olla vaikka yhtä aikaa juhlissa olivatkin.

Eikä minulla ole ollut exän kanssa ongelmia lasten rippijuhlissa tms. Jollain tavalla olen aina osallistunut järjestelyihinkin ja tietysti itse juhliin.

Vierailija
22/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs minä-minä-lapsi kirjoittaa ylioppilaaksi vaikka isällä paha mieli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hyvissä ajoin ottanut yhteyttä, kertonut, että olet valmis varaamaan paikan, koristelemaan ja tilaamaan pitopalvelun, tervetulleita ovat ihan kaikki, jotka haluavat. Sinä maksat kaikki kulut.

Kun ne juhlat ei ole ihan halpoja järjestää, niin sinne ei haluta perheen ulkopuolista isää esittämään osallistumista. Irvokasta edes ajatella, että oltuasi vuosia vastahankaan kaikessa haluat nyt muka juhlia mukana, kun et arjessa koskaan ollut tukena.

Vierailija
24/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on aivan sairasta, että vanhempi ei pysty tuon vertaa ajattelemaan lastaan itsensä ohi, edes hänen hienona juhlapäivänään. Mun äiti oli valitettavsti yhtä itsekäs, ja isäni ei päässyt rippijuhliini eikä yo-juhliin. Voit arvata, millaisen mielen se jätti äidistä. Ikinä en voi täysin antaa anteeksi sitä, miten itsekäs hän oli. Ongelman hän teki myös omissa häissäni, kun isän vaimo ei olisi kuulemma saanut kunniaa istua eturivissä. Sanoin, että isän vaimo jos joku, on siihen eturiviin kuuluva ihminen. Hän yritti haukkua heitä, mutta kohdistui häneen itseensä äitinä lopulta - pilkka osui omaan nilkkaan olen pahoillani etenkin lapsesi puolesta, toivottavasti pääsette pitämään vaikka jonkin yhteisen kivan hetken jossa juhlitte, vaikka ei se tuota korvaa mitenkään. 

Lopettakaa itsekkäät ahnaat mammat tuo käytös, lapsi edelle edes hänen päivänään!

Vierailija
25/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt uhriudu vaan järjestä omat juhlat lapsellesi omien sukulaistesi ja ystäviesi kesken. Kysy lapseltasi millaiset juhlat hän toivoisi.

Jos jostain syystä et kykene itse juhlia järjestämään, pyydä exältäsi lupaa tulla juhlimaan lastasi äitinsä järjestämiin juhliin.

Vierailija
26/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on.itsekin saman kokenut.

Mitä lapsi on asiasta mieltä?

Ei halua ottaa oikein kantaa kun on vähän pahassa välikädessä.

ap

Älä sitten pahenna hänen tilannettaan. Hän saa hienot juhlat, älä pilaa niitä. Ehkä järjestätte kesällä jonkin yhteisen jutun. 

Vierailija
27/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on.itsekin saman kokenut.

Mitä lapsi on asiasta mieltä?

Ei halua ottaa oikein kantaa kun on vähän pahassa välikädessä.

ap

Miksi lapsi on päätynyt teidän eron välituomariksi? Hemmottele lapsi pilalle sit jotenkin muuten,viet sen vaikka etelään tai jotain. Vai onko tässäkin jotenkin paha välissä ja ei onnistu? 

Vierailija
28/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen juhlat. Isä on viisaasti sivussa.

Vierailija
29/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on aivan sairasta, että vanhempi ei pysty tuon vertaa ajattelemaan lastaan itsensä ohi, edes hänen hienona juhlapäivänään. Mun äiti oli valitettavsti yhtä itsekäs, ja isäni ei päässyt rippijuhliini eikä yo-juhliin. Voit arvata, millaisen mielen se jätti äidistä. Ikinä en voi täysin antaa anteeksi sitä, miten itsekäs hän oli. Ongelman hän teki myös omissa häissäni, kun isän vaimo ei olisi kuulemma saanut kunniaa istua eturivissä. Sanoin, että isän vaimo jos joku, on siihen eturiviin kuuluva ihminen. Hän yritti haukkua heitä, mutta kohdistui häneen itseensä äitinä lopulta - pilkka osui omaan nilkkaan olen pahoillani etenkin lapsesi puolesta, toivottavasti pääsette pitämään vaikka jonkin yhteisen kivan hetken jossa juhlitte, vaikka ei se tuota korvaa mitenkään. 

Lopettakaa itsekkäät ahnaat mammat tuo käytös, lapsi edelle edes hänen päivänään!

Ehei lopeteta. Koska lapsi elää vielä niin sillä voi kostaa!!

Vierailija
30/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETkö ihan oikeasti muista omia juhliasi? Lakitus on suunnilleen klo 11, kotona ollaan joskus klo 13 jälkeen ja nuoriso lähtee omiin juhliinsa suunnilleen klo 17.30. Ei siinä oikein ole aikaa isän omantunnon rauhoittamiseksi järjestämiin juhliin osallistua.

Vierailija
31/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kutsuin pojan isän vamon eri kutsulla ja 3 lasta, tulivat paitsi ei lapsen isä. Isä tuli lakitettuun tilaisuuteen, kätteli jne ja jäivät pojan kanssa kahden ja poika tuli myöhemmin kotiin. So what...

Vierailija
32/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia. Jää synttärit, rippijuhlat ja yo-juhlat väliin.

Joskus ihan hyvästä syystä näin. 

Vierailija
33/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kovin teitä tähän ketjuun vastaajia.

Annatte kehotuksia noin vain mennä juhliin, olkoonkin oma lapsi kyseessä.Ajatelkaa, ennenkuin kirjoitatte neuvoja, kaikki ei ole aina mahdollista.

Vierailija
34/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole lapsen oma päätös, koska isällä on mahdollisuus mennä koululle ja onnitella siellä. Jostain syystä ei tälle isälle sovi, hän haluaa sukunsa kanssa toisten maksamiin ja järjestämiin juhliin kuokkimaan. Todella itsekästä isältä ajatella, että kaikki vaiva kuuluu äidille, hän voi patsastella paikalle koska on isä.

Vierailija
35/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi mennä sinne exäsi järjestämiin juhliin? Järjestät seuraavana iltana omille sukulaisille ja kavereille itse juhlat ja saat arvokasta aikaa lapsen ja läheistesi kanssa. 

Ja lapselle varmasti passaa, kun saa molemmat vanhemmat tyytyväiseksi ja saa juhlia kaikkien läheistensä kanssa ilman vaivaannuttavia kohtaamisia.

Sopikaa välinne eksäsi kanssa! Onhan se nyt tosi surkeaa nuorelle jos vanhemmat eivät pysty edes järjestämään juhlia yhdessä.

Vierailija
36/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uliuliuliuli! Sitä saat mitä tilaat. Olisit aikoinaan miettiny  kannattiko tunkea mulkkua vieraaseen reikään. Lasten äidit ja vaimot tuppaavat semmosesta suutahtamaan. Sitten voi käydä niin ettei ole tervetullut lapsensa yo-juhlaan.

Vierailija
37/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliahan tuo ei ole. 

Vierailija
38/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et järjestä juhlia sunnuntaina? Vuokraa tila, hanki pitopalvelu tarjoilemaan ja juhlitte yhdessä sinun sukusi kanssa. Helppoa ja yksinkertaista, edellyttää vain konkreettista vaivannäköä, johon et nähtävästi kykene.

Vierailija
39/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olette asiallisissa puheväleissä niin olisihan tuon asian voinut sopia jo puoli vuotta sitten. Olisit ehdottanut taloudellista osallistumista kuluihin mikäli sinunkin sukusi saa tulla ja järjestätte jossain vuokratuissa tiloissa pitopalvelun kera.

Jos olet ollut tuppisuuna ja olettanut että exäsi hoitaa asian jotenkin sinunkin kannalta parhain päin, niin turha odottaa että olisit kovin tervetullut valmiiseen pöytään ilman aitoa osallistumista.

Mitä lapsi haluaa? Tässä vaiheessa suunnitelmia on myöhäistä muuttaa

Vierailija
40/277 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen juhlat. Isä on viisaasti sivussa.

Samaa mieltä. Lapsi etusijalle ja rauha juhlassa kun isä pysyy sivussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi