Minulla jää 600 euroa elämiseen kuussa vuokran jälkeen
Onko tämä teistä hyvin? Ystäväni sanoo sen olevan.
Muilla?
Kommentit (51)
Niin minullekin. Palkkapäivänä aion ostaa uuden kannettavan.
Ei sillä kuuhun mennä. Mutta riippuu menoista.
Entä muut laskut? Hankinnat ja apteekki? Muilla ei ole sitä samaa kuin sulla.
800 on tällä hetkellä oma maksimi (ruoka, bensa, laskut, kulutus).
Mulle jää 400 ja sillä pitää maksaa vielä kaikki muut laskut ja ostaa ruoat jne. Ei varmaan tarvitse erikseen sanoa, että en juuri poistu kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Entä muut laskut? Hankinnat ja apteekki? Muilla ei ole sitä samaa kuin sulla.
Nämä vielä siis vielä maksettava
Onnittelen. Vaikka minusta asuminen ja vuokrakin ovat sitä elämistä.
On ihan hyvä! Mulla jää about 3000 laskujen jälkeen mutta teen töitä.
Mulla jää ruoan ja vuokran jälkeen jotain 4000 euroa kuukaudessa. Ostan kaikenlaista tarpeellista ja tarpeetonta.
Mää saan 595 e ja siitä pois 420 euron yhtiövastike ja siitä sitte kaikki laskut, ruuvat lääkkeet. Rikas olet.
Tuon verran jää toimeentulotuen saajalla kuussa vuokran, sähkön, veden ja lääkkeiden jälkeen.
Laskujen jälkeen jää noin 500, jos pitää apteekissa käydä ei jää tuotakaan. Käyn töissä
Meillä jää lapsen 12 v kanssa 650 e josta maksan vielä laskut. Se 650 sisältää lapsilisän jne jo. Saamme toimeentulotukea joten pärjättävä on. Nyt kieltämättä olo on aika masentunut kun 3 kk sisään ok hajonnut kahvinkeitin, vedenkeitin, tv ja pesukone. Ei tässä elämässä ole järkeä.
Minulle jää noin 800 euroa mutta teenkin pikku hommia. Säästöjä on 20 tonnia suunnilleen.
Mulla on vieläpä lapsi luonani kaksi viikonloppua kuussa. Pitää olla taikuri että selviää ja voi pitää hauskaa lapsen kanssa.
Ihan hyvin. Aikanaan olin ihan ok tuloinen, keskiansio oli 8000-10000€ kuukaudessa. Sairasttuin, ja jäin lopulta työttämäksi. En ole enää koulutustani( hyvin kapea erikoisosaaminen) vastaavaa työtä pystynyt tekemään sairauteni takia, ja nyt olenkin ollut muutaman vuoden työttömänä. Eipä tässä rahalla juhlita, varsinkin vertaa aiempaan elintasoon, mutta olen ihan onnellinen näinkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin minullekin. Palkkapäivänä aion ostaa uuden kannettavan.
Arvatenkin et ole kotitaloutesi ainoa palkansaaja?
Vierailija kirjoitti:
On ihan hyvä! Mulla jää about 3000 laskujen jälkeen mutta teen töitä.
Töitä tehdään täälläkin. Nettoansioistani jää käteen sellaiset 3600-3700 euroa.
Säästöön menee 2000 kuukaudessa. Meillä sinun kanssa on se hyvä tilanne, ettei tarvitse miettiä mitähän tukia tarvitsee milloinkin anoa ettei lapset kuolisi nälkään.
Ei tarvitse olla riippuvainen kenestäkää tai mistään, mitä kulloinenkin hallitus päättää.
Elämämme on omissa käsissä.
Ihan surkeasti. Mulla jää pari tonnia.