Minulla jää 600 euroa elämiseen kuussa vuokran jälkeen
Onko tämä teistä hyvin? Ystäväni sanoo sen olevan.
Muilla?
Kommentit (51)
Se on niin suhteellista. Onko lapsia, lemmikkejä, huippupalkkaista puolisoa, muuta varallisuutta?
Tostahan saa pari sataa säästöönkin.
Minulle jää 700 euroa kaikkien laskujen ja asuntolainan lyhennyksen jälkeen. Kuukausipalkka 2800-3200 euroa kuukaudessa ennen veroja. Verojen jälkeen noin. 2000 euroa tasan on siis netto.
koen, ettei palkka ole riittävä yksin elävälle mutta tulee toimeen ja pystyn syömään terveellisesti ja matkustamaan ulkomaille kerran vuodessa. Auto on oltava koska asun julkisten ulottumattomissa joten tästäkin bensaan menee 100-200. Onneksi teen pääsääntöisesti etätöitä.
Suhteellisen hyvin, riippuu menoista. Minulle oli aikanaan 400 euroa paljon, kunnes lähes puolet tuosta valui apteekkiin ja terveydenhuoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon verran jää toimeentulotuen saajalla kuussa vuokran, sähkön, veden ja lääkkeiden jälkeen.
Paitsi, että ei jää. Esimerkiksi itse maksan osan vuokrastani toimeentulotuesta ja toimeentulotuesta maksan myös kaikki sähkö, vesi, nettiyhteydet ja muut asumiseen liityvät menot eli esimerkiksi asuntoon kohdistuvan vakuutuksen. - Lisäksi maksan toistaieksi kaikki lääkkeeni, koska ns. lääkkeiden maksukatto ei ole ylittynyt
Nyt sekoilin itse. - Vastasin toimeentulotuen riittävyytä kun tarkoitin työmarkkinatukea, jost siis maksan edellä luetellut menot - lisäksi saan asumistukea. Yhteensä noin 1000€ /kuukaudessa. - Onneksi ei ole lapsia tai lemmikkejä eikä ketään muutakaan elätettävänä
Eikö sulla ole muita laskuja, puhelin, sähköt,netti ym ?
"Tuon verran jää toimeentulotuen saajalla kuussa vuokran, sähkön, veden ja lääkkeiden jälkeen."
"Paitsi, että ei jää. Esimerkiksi itse maksan osan vuokrastani toimeentulotuesta ja toimeentulotuesta maksan myös kaikki sähkö, vesi, nettiyhteydet ja muut asumiseen liityvät menot eli esimerkiksi asuntoon kohdistuvan vakuutuksen. - Lisäksi maksan toistaieksi kaikki lääkkeeni, koska ns. lääkkeiden maksukatto ei ole ylittynyt ""
Nyt sekoilin itse. - Vastasin toimeentulotuen riittävyytä kun tarkoitin työmarkkinatukea, jost siis maksan edellä luetellut menot - lisäksi saan asumistukea. Yhteensä noin 1000€ /kuukaudessa. - Onneksi ei ole lapsia tai lemmikkejä eikä ketään muutakaan elätettävänä
Muuta maahan, maassa halvempi elää.
Melko vähän tuo 600, sillä jo ruokaan ja perustarvikkeisiin saa yksineläjä varata 350-400 euroa/kk, puhelinkulut varmaan vähintään 30 eur/kk ja sähkö 20eur/kk jos sähkö ei sisälly vuokraan ja kai ihminen joskus tarvitsee vaikka uudet kengät tai jonkun vaatteen, hammaslääkäriä ja silmälaseja et noilla rahoillasi ainakaan pysty maksamaan jos sellainen tarve tulee eteen. Saatko tai oletko edes hakenut vuokra-asuntoosi asumistukea ja yllättäviin menoeriin voisit ehkä saada harkinnan varaista toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Melko vähän tuo 600, sillä jo ruokaan ja perustarvikkeisiin saa yksineläjä varata 350-400 euroa/kk, puhelinkulut varmaan vähintään 30 eur/kk ja sähkö 20eur/kk jos sähkö ei sisälly vuokraan ja kai ihminen joskus tarvitsee vaikka uudet kengät tai jonkun vaatteen, hammaslääkäriä ja silmälaseja et noilla rahoillasi ainakaan pysty maksamaan jos sellainen tarve tulee eteen. Saatko tai oletko edes hakenut vuokra-asuntoosi asumistukea ja yllättäviin menoeriin voisit ehkä saada harkinnan varaista toimeentulotukea.
Aika vähän se tosiaan on mutta mm. Orpon hallitus laski esimerkiksi mieluummin yhteisäverroa kuin olisi nostanut työmarkkkinatuen määrää. Useampi ekonomisti varoitti, että yhteisäveron laskemisella tuskin saadaan pidempiaikaista hyötyä kuin korkeintaan hyvin pienelle joukolle jolla ennestäänkin menee jo verraten hyvin.
Itse sitä kiittän onneani, että olen pysynyt perusterveenä (koputtaa puuta). Ja ehkä on vain hyvä, että haaveni ja unelmani laps(i)en saamisesta on jäänyt toteuttamatta. Ja sinkkuna kai pitäsi osata riemuita siitäkin, että sinkkuna olen "taas" vapaampi muuttamaan kunhan vain löydän taas uuden työpaikan; vaikka en olisi pahoillani, jos ei tarvitsisi muuttaa vaan voisin jatkaa asumistani nykyisellä asuinseudullani. - Vaikka melko yskinäsitä viime kuukaudet eloni on ollut ja siksi olen varmaan ihan liian usein eksynyt tälle palstalle. - Kaikille vertaistuen antaneille iso kiitos!
Pätkätöihin tuomittu maisteri.
Ei muuten jää .toimeentulotukea vähentävät monet seikat .mm työttömyys etuus ,asumistuki ,osa-aikatyöstä saatu palkka ,liian suurta vuokraa ei huomioida.keskimäärin 100 e/kk on yksi asuvalla toimeentulotuki jos kriteerit täyttyvät.sähkössä on 25 e/ kk joka hyväksytään .kaikki ei saa toimeentulotukea eikä sitä makseta könttänä tukien päälle.kelan sivulta saa oikeaa tietoa .en ole työtön joten on turha ruveta huutelemaan minulle.