Tutkisitko toisen puhelinta?
Oletko koskaan tai tutkisitko toisen henkilön puhelinta jos se olisi mahdollista? En nyt tarkoita omia lapsia tai puolisoa. Jos vaikka ystävä unohtaisi puhelimensa sohvallesi niin voittaisiko uteliaisuus?
Kommentit (109)
Vessan kaappeja saattaisin tutkia, mutta puhelinta en.
Ei voisi vähempää kiinnostaa kavereiden puhelimet, miehen luurin tutkisin kyllä jos olisi joku selvä syy epäillä valehtelemista. Näin olen tehnytkin, ja syy eroon siitä (onneksi) selvisikin.
Itse vertaisin puhelimen sisältöä kirjesalaisuuteen eli se on pyhä ja koskematon.
En. Milläs sitäpaitsi saat sen auki, jos siinä on koodi?
En, en tutki puolison enkä lasteni puhelimia miksi sitten muidenkaan?
En. Hyvä kun viitsin tutkia omaa puhelinta.
Jätin epähuomiossa henkilökohtaisen puhelimen toimiston pöydälle useaksi tunniksi. Kenellä vaan olisi ollut mahdollisuus päästä sitä kaivelemaan. Salasana siinä on mutta sekin on niin helppo numeroyhdistelmä että parilla yrityksellä varmasti joku sen saisi auki halutessaan. Luotan kuitenkin tuttujen ihmisten moraaliin.
Kyllä. Tutkin kaiken ja arvaan myös salasanat. Kerään myös sormenjälkiä. Eniten kiinnostaa viestittelyhistoria. Jos saan jotain tietää, niin juoruan siitä ystävilleni
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tutkin kaiken ja arvaan myös salasanat. Kerään myös sormenjälkiä. Eniten kiinnostaa viestittelyhistoria. Jos saan jotain tietää, niin juoruan siitä ystävilleni
toisen henkilökohtaiset viestit kuuluu kirjesalaisuuden piiriin. Onnea vaan tulevalle oikeudenkäynnille. Rangaistus on sakkoa tai pari vuotta vankeutta.
En tutkisi ja viimeiseksi tutkisin puolisoni luurin.
Lapsen puhelumen ehkä, iso ehkä, tutkisin, jos uskoisin, että lapsi on jossain suurissa vaikeuksissa.
Vaimo tietää mun puhelimen salasanan, koska tallennan puhelimeen terveystietoja, joita hän saattaa tarvita, jos saan sairauskohtauksen. Siis mittaustulospäiväkirja ja ensihoito/lääkäri tarvitsevat nämä tiedot, jos olen itse täysin tajuton. Viestejä hän ei kuitenkaan koskaan ole ilmeisesti lukenut, koska ei tiedä asioista, joista olen esimerkiksi ystävien kanssa viestitellyt. En itse edes tiedä hänen salasanaa, eikä kiinnosta. En koskaan lukisi toisten viestejä/tutkisi puhelinta/tietokonetta muuten ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toisen henkilökohtaiset viestit kuuluu kirjesalaisuuden piiriin. Onnea vaan tulevalle oikeudenkäynnille. Rangaistus on sakkoa tai pari vuotta vankeutta.
Ei kiinnosta jokin sakko tai ehdollinen vankeus. Olen muutenkin ulosotossa.
Kyllähän nuuskivia mulkkuja riittää.
IMSI-catcher (International Mobile Subscriber Identity catcher) on laite, joka teeskentelee matkapuhelinverkkoa (esimerkiksi tukiasemaa). Kun laite on päällä, lähistöllä olevat puhelimet muodostavat siihen yhteyden luullen sitä oikeaksi verkoksi.
Toimintaperiaate
1. Teeskentelee matkapuhelinverkon tukiasemaa
2. Pakottaa laitteet muodostamaan yhteyden itseensä
3. Kerää tietoa, kuten:
IMSI-koodi (laitekohtainen tunniste)
Puhelinnumero
Laitteen sijainti
Joissain tapauksissa puhe- ja tekstisisältö
Joskus aikoinaan epäilin avopuolison pettävän ja tutkin puhelimen salaa, sai sitten aamulla ihmetellä miksi puhelimen taustakuvaksi oli vaihtunut römpsän kuva.
En todellakaan koskisi toisen puhelimeen, puhelinta käytetään niin paljon kaikkeen muuhunkin nykyään että se on tiedonmäärältään äärimmäisen salainen.
Luin joskus suomalaisesta kyselystä, missä 80 % suomalaisista olisi myöntänyt kyläillessään katsovansa asukkaiden wc- ja kylpyhuoneen kaappeihin käydessään vessassa. Tämäkin mielestäni todella asiatonta eikä tulisi itselle mieleenkään.
En. En halua edes koskea toisten likaisiin kännyköihin.
En, miksi tutkisin? Ei minua kiinnosta muiden kännykät.
Puolisoni puhelinta olen tutkinut. Niin teki hänen exänsäkin, ja sitä kautta sai tietää petoksen.
En usko että joutuisin tästä vankilaan. Jos hän on minulle koodin antanut, miten hän voisi väittää että en saanut mennä puhelimelle..
Puolison ja lasten kyllä. Muita en.
Tai no, joskus äiti tai isä pyytää katsomaan kännyköistään viestit ym, mutta sitä en laske.
En tutkisi. Enkä tutki muiden vessan kaappejakaan.