Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkisitko toisen puhelinta?

Vierailija
07.05.2025 |

Oletko koskaan tai tutkisitko toisen henkilön puhelinta jos se olisi mahdollista? En nyt tarkoita omia lapsia tai puolisoa. Jos vaikka ystävä unohtaisi puhelimensa sohvallesi niin voittaisiko uteliaisuus?

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutkisi. Enkä tutki muiden vessan kaappejakaan.

Vierailija
2/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan kaappeja saattaisin tutkia, mutta puhelinta en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voisi vähempää kiinnostaa kavereiden puhelimet, miehen luurin tutkisin kyllä jos olisi joku selvä syy epäillä valehtelemista. Näin olen tehnytkin, ja syy eroon siitä (onneksi) selvisikin.

Vierailija
4/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vertaisin puhelimen sisältöä kirjesalaisuuteen eli se on pyhä ja koskematon.

Vierailija
6/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Milläs sitäpaitsi saat sen auki, jos siinä on koodi?

Vierailija
7/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en tutki puolison enkä lasteni puhelimia miksi sitten muidenkaan? 

Vierailija
8/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hyvä kun viitsin tutkia omaa puhelinta.

Vierailija
9/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin epähuomiossa henkilökohtaisen puhelimen toimiston pöydälle useaksi tunniksi. Kenellä vaan olisi ollut mahdollisuus päästä sitä kaivelemaan. Salasana siinä on mutta sekin on niin helppo numeroyhdistelmä että parilla yrityksellä varmasti joku sen saisi auki halutessaan. Luotan kuitenkin tuttujen ihmisten moraaliin.

Vierailija
10/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tutkin kaiken ja arvaan myös salasanat. Kerään myös sormenjälkiä. Eniten kiinnostaa viestittelyhistoria. Jos saan jotain tietää, niin juoruan siitä ystävilleni

Vierailija
11/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Tutkin kaiken ja arvaan myös salasanat. Kerään myös sormenjälkiä. Eniten kiinnostaa viestittelyhistoria. Jos saan jotain tietää, niin juoruan siitä ystävilleni

toisen henkilökohtaiset viestit kuuluu kirjesalaisuuden piiriin. Onnea vaan tulevalle oikeudenkäynnille. Rangaistus on sakkoa tai pari vuotta vankeutta.

Vierailija
12/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tutkisi ja viimeiseksi tutkisin puolisoni luurin. 

Lapsen puhelumen ehkä, iso ehkä, tutkisin, jos uskoisin, että lapsi on jossain suurissa vaikeuksissa.

Vierailija
13/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tietää mun puhelimen salasanan, koska tallennan puhelimeen terveystietoja, joita hän saattaa tarvita, jos saan sairauskohtauksen. Siis mittaustulospäiväkirja ja ensihoito/lääkäri tarvitsevat nämä tiedot, jos olen itse täysin tajuton. Viestejä hän ei kuitenkaan koskaan ole ilmeisesti lukenut, koska ei tiedä asioista, joista olen esimerkiksi ystävien kanssa viestitellyt. En itse edes tiedä hänen salasanaa, eikä kiinnosta. En koskaan lukisi toisten viestejä/tutkisi puhelinta/tietokonetta muuten ...

Vierailija
14/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toisen henkilökohtaiset viestit kuuluu kirjesalaisuuden piiriin. Onnea vaan tulevalle oikeudenkäynnille. Rangaistus on sakkoa tai pari vuotta vankeutta.

Ei kiinnosta jokin sakko tai ehdollinen vankeus. Olen muutenkin ulosotossa.

Vierailija
15/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuuskivia mulkkuja riittää. 

IMSI-catcher (International Mobile Subscriber Identity catcher) on laite, joka teeskentelee matkapuhelinverkkoa (esimerkiksi tukiasemaa). Kun laite on päällä, lähistöllä olevat puhelimet muodostavat siihen yhteyden luullen sitä oikeaksi verkoksi.

Toimintaperiaate

1. Teeskentelee matkapuhelinverkon tukiasemaa

2. Pakottaa laitteet muodostamaan yhteyden itseensä

3. Kerää tietoa, kuten:

IMSI-koodi (laitekohtainen tunniste)

Puhelinnumero

Laitteen sijainti

Joissain tapauksissa puhe- ja tekstisisältö

Vierailija
16/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aikoinaan epäilin avopuolison pettävän ja tutkin puhelimen salaa, sai sitten aamulla ihmetellä miksi puhelimen taustakuvaksi oli vaihtunut römpsän kuva.

Vierailija
17/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan koskisi toisen puhelimeen, puhelinta käytetään niin paljon kaikkeen muuhunkin nykyään että se on tiedonmäärältään äärimmäisen salainen.

Luin joskus suomalaisesta kyselystä, missä 80 % suomalaisista olisi myöntänyt kyläillessään katsovansa asukkaiden wc- ja kylpyhuoneen kaappeihin käydessään vessassa. Tämäkin mielestäni todella asiatonta eikä tulisi itselle mieleenkään.

Vierailija
18/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En halua edes koskea toisten likaisiin kännyköihin.

Vierailija
19/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi tutkisin? Ei minua kiinnosta muiden kännykät.

Puolisoni puhelinta olen tutkinut. Niin teki hänen exänsäkin, ja sitä kautta sai tietää petoksen. 

En usko että joutuisin tästä vankilaan. Jos hän on minulle koodin antanut, miten hän voisi väittää että en saanut mennä puhelimelle..

Vierailija
20/109 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison ja lasten kyllä. Muita en.

Tai no, joskus äiti tai isä pyytää katsomaan kännyköistään viestit ym, mutta sitä en laske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän