Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asiasta elämässäsi olet katkera?

Vierailija
07.05.2025 |

Minä olen katkera siitä, että jäin lapsettomaksi, vaikka kaikenlaiset ihmishirviöt tässä maailmassa ovat saaneet jälkikasvua täysin ongelmitta. 

Kommentit (339)

Vierailija
281/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera mistään. Minulla oli turvaton lapsuus josta maksan hintaa edelleen mutta muuten minulla on ollut helppo ja mukava elämä. Jokaisella on elämässä omat vastoinkäymiset ja niitä on tiedossa vaan lisää jos antaa itsensä katkeroitua.

Vierailija
282/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta kuin ap mutta olen mies. Lapsettomuus sattuu sanoinkuvaamattomasti sisimpään. Koko maailmankuvani on oikeastaan hajonnut. Tulevaisuus on vai tyhjää. Ymmärtävätkö edes kaikki joilla on lapsia miltä tuntuu olla lapseton. Olen katkera ja en todellakaan ryhdä vapaaehtoistyöhön muiden hyväksi. Mitä usein tarjotaan lapsettomille. Pahempaa on vain mitä kuulin erään miehen kertovan. Hänellä oli ollut vaimo ja tytär. Molemmat kuolleet eikä hän puhunut mitään lapsenlapsista. Siinä on murheellinen kohtalo haudata vaimonsa ja lapsensa. Jonka mukana mahdollisesti toivo nähdä elämän jatkuvan lapsenlapsessa. Vaikka uskon Jumalaan ja iänkaikkiseen elämään kuoleman jälkeen. Ei se poista kaipuuta nähdä elämän jatkuvan uudessa polvessa. Tuntea sinulla olevan joku itseä suurempi tarkoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että vihervassarit saavat tehdä mitä vain ilman seurauksia ja viranomaisten puuttumista niiden tekemisiin millään lailla.

Pää kiinni! Ketään ei kiinnosta sun pumpulielämälänkytys.

Minä olen katkera väkivaltaisesta faijasta. Kopitti minua semmoisessa pimeässä kopissa missä säilytettiin haulikkoa, tämä meidän mökillä. Ja aina vain jos hänellä itsellä oli vihanhallinnassa vajetta sillä hetkellä, jossain muussa perheessä tilanteet olisi hoidettu täysin eri tavalla.

Siksikö sinusta kasvoi miehiä vihaava feministilesbo? Koita ymmärtää, että kaikki miehet eivät ole väkivaltaisia.

Vierailija
284/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katkera siitä, että en saa olla rauhassa ja onnellisesti oma itseni. Aina on joku kommentoimassa ikävästi elämääni. Olen aseksuaali ja vapaaehtoisesti lapseton. Ja tämä on juuri minulle sopivaa elämää. Nykyään kyllä olenkin lähes erakko, niin saa nauttia yksin elämästä. Rakastan ulkoilua ja lukemista. Mitään muuta en tekiskään. 

Vierailija
285/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan en saanu tavata oikeaa isääni. Ulkopuolisuuden tunne vaikuttanu läpi elämän.

Vierailija
286/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aknesta ja sen jättämistä jäljistä. Olen maksanut tuhansia euroja laserhoitoja jne. Paksuista reisistä, sama maksanut tuhansia euroja erilaisista hoidoista.

Vierailija
287/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole katkera mistään asiasta. Eihän kaikki asiat elämässä ole ihan putkeen mennyt, mutta ne kaikkein tärkeimmät ovat menneet aina hyvin, joten pidän itseäni aika onnekkaana. 

Vierailija
288/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen syntymisestä.

Niin, ne kaikki muut maailman maat ovat niitä ihania onneloita.

Nykytiedon valossa menisin esimerkiksi vaikka Hollantiin, Kanadaan tai Australiaan paljon mieluummin kuin syntyisin tänne. Ei Suomi ole mikään maailman kehityksen huippukohta, vaan tympeä takapajuinen Impivaara täynnä vähä-älyisiä ihmisiä jotka vielä rehvastelevat ja ylpeilevät sillä vähä-älyisyydellään kuin se olisi jokin suurikin kovan jätkän merkki.

Ulosteinen ilmasto, samanlainen asenneilmasto, silkkaa pahantahtoisuutta tekemällä tehty lähestyvä konkurssi ja aivan liian suuri läheisyys Venäjään tekevät tästä Itä-Eurooppalaisesta puonlävestä lähinnä enää painajaisen asua.

Da da Sjuomi ihan perseestä!! Muuttakaa ihmjiset muualle!!

Vierailija
289/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen syntymisestä.

Niin, ne kaikki muut maailman maat ovat niitä ihania onneloita.

Nykytiedon valossa menisin esimerkiksi vaikka Hollantiin, Kanadaan tai Australiaan paljon mieluummin kuin syntyisin tänne. Ei Suomi ole mikään maailman kehityksen huippukohta, vaan tympeä takapajuinen Impivaara täynnä vähä-älyisiä ihmisiä jotka vielä rehvastelevat ja ylpeilevät sillä vähä-älyisyydellään kuin se olisi jokin suurikin kovan jätkän merkki.

Ulosteinen ilmasto, samanlainen asenneilmasto, silkkaa pahantahtoisuutta tekemällä tehty lähestyvä konkurssi ja aivan liian suuri läheisyys Venäjään tekevät tästä Itä-Eurooppalaisesta puonlävestä lähinnä enää painajaisen asua.

Suomi on 20 vuodessa muuttunut järkyttävällä tavalla. 

Rikastunut kulttuurisesti.

Vierailija
290/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistään. Olen onnellinen, että saan yhä elää. 

Vierailija
291/339 |
01.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen katkera. Pettymystä pettymysten perään. Vastoinkäymistä vastoinkäymisten perään. Kaikki mitä yrittää, niin menee perseelleen. Helpottaa, kun ajattelee, että hyppää junan alle. Loppuu kaikki kärsimys. 

Vierailija
292/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ruma, tyhmä ja köyhä. Niin olen siitä katkera. 

Vierailija
293/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti, en yhtään mistään. Vieno toive universumille olisi vielä kokea isovanhemmuuden ilo ja nähdä uusi sukupolvi. Mutta ei ole omassa kädessä ja jos ei niin ei. Ja kuolen silti onnellisena.

Vierailija
294/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaiswsta ja ahdistavasta olosta, johon ei auta oikein mikään. 

Vierailija
295/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni.

Olen pilannut asiani ihan itse. Olen pärjännyt vain työelämässä, kaikki muu on mennyt päin mäntyä.

Ei rahaa, ei ystäviä, ei puolisoa, ei omaa asuntoa. Vaikka on ollut töitä, olen törsännyt rahatkin.

Olen tehnyt suunnattoman määrän vääriä valintoja, ja teen niitä edelleen.

Vierailija
296/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää mistään. Tein tietoisen valinnan, että menen kaikesta katkeruudesta ja ikävistä tunteista läpi, vaikka ne olisivat viimeiset tekoni. Päätin saavuttaa tyytyväisyyden tilan, vaikka en saavuttaisi elämässäni enää mitään uutta. Onnistuin. 

Vierailija
297/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että elämä menee jotenkin ohitse, kun puoliso on sairas. Välillä kun näen, miten pariskunnat tekevät asioita yhdessä, tulee mieleen, kuinka mukavaa se olisi, jos itsekin voisi lähteä yhdessä. Toisaalta, omat asiat voisivat olla niin paljon huonomminkin.

Vierailija
298/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkotini ei ollut mikään rikas. Minua ei osattu kannustaa opiskeluun mutta huonopalkkaisten töiden jälkeen aloin opiskella aikuisena saavuttaakseni haluamiani asioita. 

Saavutinkin osan mutta se maaliviiva siirtyy koko ajan kauemmas vaikka olen ihan hyväpalkkaisessa työssä.

Keskituloiset ovat kaikessa maksajana ja näyttäå siltä, että meillä ei saisi olla mitään omia haaveita tai edes harrastuksia ilman, että ne samat pitäisi kustantaa jokaikisen koulupudokkaan tehtailemalle uusioperheelle. 

Haluan hyötyä itsekin tästä työstä jonka tein 7 vuotta opiskeltuani ja tehtyäni jopa ilmaiseksi harjotteluita. 

Woke on per*eestä ja minusta on tullut sen myötä vaan itsekkäämpi. 

Vierailija
299/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudenkotini ei ollut mikään rikas. Minua ei osattu kannustaa opiskeluun mutta huonopalkkaisten töiden jälkeen aloin opiskella aikuisena saavuttaakseni haluamiani asioita. 

Saavutinkin osan mutta se maaliviiva siirtyy koko ajan kauemmas vaikka olen ihan hyväpalkkaisessa työssä.

Keskituloiset ovat kaikessa maksajana ja näyttäå siltä, että meillä ei saisi olla mitään omia haaveita tai edes harrastuksia ilman, että ne samat pitäisi kustantaa jokaikisen koulupudokkaan tehtailemalle uusioperheelle. 

Haluan hyötyä itsekin tästä työstä jonka tein 7 vuotta opiskeltuani ja tehtyäni jopa ilmaiseksi harjotteluita. 

Nyt puuttuu vain se tieto, että miten suvaitsevaisuus liittyy ongelmiisi.

Vierailija
300/339 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puuttuu vain se tieto, että miten suvaitsevaisuus liittyy ongelmiisi.

Woke ilmiö pyrkii antamaan kaiken niillekkin ketkä eivät laita tikkua ristiin minkään eteen.

Suvaitsevaisuus on eri asia kuin woke enkä kommentillani maininnut siitä sanaakaan.

Olen katkera siitä, etten ilmeisest saisi nauttia itse mistään ilman että joku ilmestyy vinkumaan kuinka olen "etuoikeutettu sitä ja tätä". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi