Kumpi: ainainen tropiikki vai 4 vuodenaikaa?
Minulle tropiikki, kiitos. Silti asun Suomessa. Olen nössö. En uskalla lähteä.
Kommentit (145)
Ne neljä vuodenaikaa ja niin, että on selkeästi toisistaan erottuvat ns vanhanaikaiset talvi, kevät, kesä ja syksy eikä tätä nykymallia että on 10 kuukautta syksyä ja kaksi kuukautta julmettua helotusta jonka jälkeen luonto muistutaa lähinnä saharan autiomaata ja sisälämpötila on vielä joulunakin +25 astetta vaikka patteritkaan ei ole päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi tropiikissa ja jo tekee mieli takaisin Suomeen. Ei se jatkuva hikoilu ollutkaan kivaa. Merivesikään ei viilennä kun sekin on melki 30 asteista.
Hikoilu loppuu muutaman viikon jälkeen, kun keho sopeutuu paikalliseen ilmastoon. Asuin 3 vuotta tropiikissa.
Tropiikissa on kaksi vuodenaikaa, kesä ja talvi. Ainakin paikalliset Nicaraguassa sanoivat minulle näin. Kesällä oli tasaiset 35-36 astetta lämpöä ja talvella 30-33 😂
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen syksy olis kiva
Toi olisi minulle painajainen, inhoan syksyä yli kaiken
Neljä selvästi eri vuodenaikaa.
Mukavinta on asua subtrooppisella alueella. On neljä vuodenaikaa, mutta muutos vuodenajasta toiseen ei ole niin raju, kuin pohjoisessa, ja talvi on lyhyt. Parhaat vuodenajat subtrooppisella alueella ovat kevät ja syksy. Joku voi tykätä kesästäkin.
Mulle riittäisi kaksi vuodenaikaa, syksy ja talvi.
Vierailija kirjoitti:
Tropiikki. Ärsyttää pakkaset, loskaiset pyörätiet, ruokakaupassa talvivaatteissa hikoilu, lämmityskulut...
Nii tropiikissahan ei hikoilua yhtään esiinny ja mukava olla perse hiessä kotona sekä töissä haalarit päällä.
Kevät ja syksy olis hyvä paahde ja pakkane sais jäädä pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukausi tropiikissa ja jo tekee mieli takaisin Suomeen. Ei se jatkuva hikoilu ollutkaan kivaa. Merivesikään ei viilennä kun sekin on melki 30 asteista.
Hikoilu loppuu muutaman viikon jälkeen, kun keho sopeutuu paikalliseen ilmastoon. Asuin 3 vuotta tropiikissa.
No ei helvetissä sopeudu tollasee perse hiki ilmaan kukaan.kaikki ei kato ole työttömiä ja oleskele alushoususillaan jotkut joutuu tekemää ulkona töitä työvaatteet päällä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavinta on asua subtrooppisella alueella. On neljä vuodenaikaa, mutta muutos vuodenajasta toiseen ei ole niin raju, kuin pohjoisessa, ja talvi on lyhyt. Parhaat vuodenajat subtrooppisella alueella ovat kevät ja syksy. Joku voi tykätä kesästäkin.
Subtrooppisella alueella on myös se hyvä puoli, että aurinko paistaa lähes aina. Huonona puolena on tuhoja aiheuttavat rajut myrskyt, mutta subtrooppisella alueella voi asua kokematta koskaan mitään vakavampaa tältä osin.
Vierailija kirjoitti:
3 vuodenaikaa, en jäisi kaipaamaan kesää.
Itse jättäisin talven pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen troopikko kuten 40% suomalaisista.
En ymmärrä miksi tällaiset tosiaan asuu suomessa? Itse olen 4 vuodenajan ja viihdyn mutta en asuisi sellaisessa ilmastossa jossa en viihdy.
Minäpä ymmärrän miksi ihmiset asuvat ilmastossa jossa eivät halua.
Ei yksinkertaisesti ole mahkuja muuttaa sinne minne haluaisi. Asuinmaassa pitää olla koti, työ, rahaa, kielitaitoa. Mutta harvemmalla on. Moni on kokeillut ja tullut takaisin.
Kannattaisi ensin asua muutama vuosi siellä tropiikissa ja vasta sitten tehdä johtopäätöksiä.
Ainainen talvi olisi paras, mutta kyllä neljä vuodenaikaakin kelpaa.
Viisi vuodenaikaa vois sopia minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei helvetissä sopeudu tollasee perse hiki ilmaan kukaan.kaikki ei kato ole työttömiä ja oleskele alushoususillaan jotkut joutuu tekemää ulkona töitä työvaatteet päällä.
Siinä olet oikeassa, että ulkotöissä tulee tropiikissa aina hiki. Mutta kuka täältä lähtee trooppisiin maihin ulkotöihin? Vastaus: ei kukaan -ellei jotain sukelluksenopettajaa lasketa ulkotöihin tässä yhteydessä. Hanttihommista ei noissa maissa makseta riittävästi itsenäiseen elämiseen, eipä niihin töihin myönnettäisi länsimaisille edes työviisumia.
Tropiikkiin lähdetään täältä joko asiantuntijatöihin (=toimistohommiin) tai sinne perustetaan oma yritys. Tropiikin lämmössä ulkona oleskeluun tai kevyeen fyysiseen toimintaan, kuten kävelyyn, kroppa tottuu nopeasti. Ainakin oma kroppani tottui. Tosin olen tyyppiä, joka on aina rakastanut helteitä ja inhonnut pakkasia.
Inhoan pakkasia ja liukkaita kelejä. Paras talvi olisi runsasluminen ja leuto, kova lumisade ja tuisku on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille ikuisesta tropiikista haaveileville ilmainen vinkki: raja on auki, voitte poistua ihan koska haluatte. Kukaan ei ole estämässä.
No jos se olisikin niin yksinkertaista, niin veikkaisimpa että suurin osa lähtisi. Siihen vaaditaan kielitaitoa, työpaikka, asunto, ymmärrys joistakin paikallisista lakiasioista ym. Niin ei se ole pelkästään kiinni siitä että joku muka estäisi lähtemästä.
''No jos se olisikin niin yksinkertaista, niin veikkaisimpa että suurin osa lähtisi. Siihen vaaditaan kielitaitoa, työpaikka, asunto, ymmärrys joistakin paikallisista lakiasioista ym. Niin ei se ole pelkästään kiinni siitä että joku muka estäisi lähtemästä.''
Toisaalta kielitaito, työpaikka, asunto ja tietämys paikallisista lakiasioista ovat asioita, joihin voi itsekin halutessaan vaikuttaa, jos on pakottava tarve päästä lämpimään.
Ei kielitaitokaan itsestään tupsahda päähän ilman mitään vaivannäköä, ja aikuisiälläkin voi vielä opetella uusia kieliä tai kehittää jo olemassa olevaa tai ruostunutta kielitaitoa, jos on tarpeeksi motivaatiota ja kärsivällisyyttä, ei tarvitse olla synnynnäinen kielinero.
Joskus ihminen voi olla itselleen se suurin este muutokselle.
Eipä sillä viisumilla kovin pitkään missään kerrallaan asustella. Toki aina voi tehdä visa-runeja, hakea uusia viisumeita ja niihin jatkoaikoja. Pysyvään asumiseen viisumi ei silti ole toimiva ratkaisu. Eihän sellaisella saa tehdä maassa töitäkään.