1o minulle sopivaa työpaikkaa
1o minulle sopivaa työpaikkailmoitusta, mutta en voi laittaa yhteenkään hakemusta, koska kaikissa vaaditaan ruotsinkielen osaamista. Puolessa noista ruotsinkieltä ei näytä edes tarvitsevan kuin siltä varalta, että asiakkaaksi saattaa mahdollisesti tulla kaksikielinen, joka vaatii palvelua ruotsinkielellä. Kielilaki nääs.
Orpot, sun muut: ei kannata ihmetellä, miksi työttömyys ja työntekijäpuute vaan jatkuu ja jatkuu. Ehkä ne leikkaukset ja se byrokratian sujuvoittaminen kannattais suunnata paremmin.
Kommentit (3)
Olin vuosia työssä jossa olisi pitänyt osata myös ruotsia, valtion työ, en tarvinnut käyttää sitä koskaan. Rohkeasti vaan hakemus sisään ja jos kysyvät niin sano että opettelet ja onhan Google kääntäjä. Luulen että ilmoituksissa on pakko olla tuo vaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia työssä jossa olisi pitänyt osata myös ruotsia, valtion työ, en tarvinnut käyttää sitä koskaan. Rohkeasti vaan hakemus sisään ja jos kysyvät niin sano että opettelet ja onhan Google kääntäjä. Luulen että ilmoituksissa on pakko olla tuo vaatimus.
Mielenkiintoista! Saatan laittaakin muutaman hakemuksen, mutta en kyllä usko saavani paikkaa. Ruotsin opiskeluun en nimittäin aio käyttää enää minuuttiakaan elämästäni :)
Eipä ollut taas ensimminen kerta, kun suomenruotsia kritisoiva kirjoitus päätetään poistaa palstalta. Missä liberalismi?