Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joskus joku ystävä, kaveri tai ystäväpariskunta hävinnyt selittelemättä elämästänne?

Vierailija
06.05.2025 |

Onko joskus joku ystävä, kaveri tai ystäväpariskunta ottanut teihin selittelemättä etäisyyttä ja lopulta hävinnyt kokonaan elämästänne?

Tuli eräästä toisesta ketjusta mieleen tämä aihe.

Jos kyllä, niin onko teille koskaan selvinnyt syytä miksi? Tai olisitteko olleet valmiit kuulemaan syyn, vaikka se olisi ollut ikävääkin kuultavaa?

Itse olen joutunut vuosia sitten etäännyttämään itseni eräästä henkilöstä, ja muutamasta hänen kaveripiiriinsä kuuluvasta ihmisestä. Syynä oli tämän kaverini mies, joka alkoi lähestyä minua uudelleen ja uudelleen romanttisissa merkeissä. Sitä kesti aika pitkään, eikä ollut mitenkään epäselvää mikään siinä. Tämä pariskunnan nainen oli sitä sorttia, että tuskin olisi uskonut jos olisin kertonut hänelle todellisen syyn. Kehui miestään ja heidän parisuhdettaan kaikille, samoin kaikki heidän ystävänsä pitivät heitä varsin ihanana parina. Otin etäisyyttää koko sakkiin ensin vähemmän, keksin tekosyitä, miksi ei ollut aikaa tavata, ja lopulta, kun aikaa oli mennyt, poistin kaikki myös sosiaalisesta mediasta. Sain toki tästä "tempusta" haukut ja kysymykset miksi tein kuten tein. Mutta en viitsinyt alkaa selitellä, tuskin olisivat uskoneet.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesta mediasta poistelu on minusta jo vähän draamahakuisuutta, varsinkaan kun ystävät ei ole vastuussa eikä syytäpäitä tämän miehen tekemisiin. 

Niin, ilman tätä temppua kaverit tuskin olisi edes huomannut aloittajaa. 

Miten itse toivoisit sinulle tehtävän jos miehesi säätäisi suuntaan jos toiseenkin? Kääntävän sinulle selkänsä?

Mä toivoisin, että mulle kerrottaisi. Mutta kuten taisin jo aloituksessa mainita, nainen ei ollut sen sorttinen, että olisi ollut kuuntelemassa mitään. Muutamaan kertaan yritin varovasti vihjata siihen suuntaan. Se ystäväporukka oli keskenään sellainen dynamiikaltaan, että mä olisin saanut syyt siitä joka tapauksessa, vaikka olisin esittänyt

En, halusin väistää sen draaman joka siitä olisi puhjennut kun hänen rakkaansa MikkoPekkaAntero olisi paljastunut petturiksi. Ehei todellakaan kiinnostellut alkaa roskasankoksi. Ei ole pakko uskoa, kyllä mun ihmistuntemus tähän ikään sen verran jo varoitti, ettei kannata ottaa syytä toisten huonosta käytöksestä.

Niin, olit mukavuudenhaluinen. 

Vierailija
42/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ystävä häipyi ja laittoi myöhemmin perään vielä epämääräisen "eroviestin".

Taustalla oli pari tilannetta, joissa hän kohteli minua todella epäreilusti ja kun lopulta otin asian puheeksi sekä kerroin että hän toimi tianteessa mielestäni meidän ystävyyttä vastaan eikä ollut reilua. Hän yritti oikeuttaa nämä tekonsa huonoiilla verukkeilla ja olin järkyttynyt hänen härskiydestään.

Välit viilenivät ja kävi selväksi että koska hän ei enää voi hyötyä minusta, välimme viileni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisesta mediasta poistelu on minusta jo vähän draamahakuisuutta, varsinkaan kun ystävät ei ole vastuussa eikä syytäpäitä tämän miehen tekemisiin. 

Miten itse toivoisit sinulle tehtävän jos miehesi säätäisi suuntaan jos toiseenkin? Kääntävän sinulle selkänsä?

Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan. Aloittaja ei ole tuota miestä yhtään parempi ihminen. 

Ääh, miten omaperäistä, Mariniltako opit?🤪

Vierailija
44/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse joutunut viilentämään välejä yhteen semi tuntemattomaan työkaveriin koska hän selvästi halusi olla yhteydessä 24/7 ja alkoi tenttaamaan missä menen ja kenen kanssa. Se alkoi ahdistaa ihan liikaa.

Minulta on myös kadottu. Yritin laittaa viestin kahteen otteeseen mutta näihin vastattiin tyyliin "kyllä" tai "joo" ja sen jälkeen ei ole ihmisestä kuulunut. Pidin häntä itseasiassa hyvänä ystävänä ja tunnettiin yli 10v. Toisaalta en ihmettele koska hän oli toiminut aiemminkin samoin toisten ystävien kanssa ja kertoi tästä vielä minulle.

Vierailija
45/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan. Aloittaja ei ole tuota miestä yhtään parempi ihminen. 

Nyt tein tän valinnan siivota koko sotkun elämästäni. Jännä että yleensä tällaisiin ketjuihin tulee sata ihmistä huutamaan, ettei tarvitse kenenkään sekaantua. Miten tää nytkin kääntyi..

Totta hitossa olet "syyllinen". Olet aikuinen ihminen jota kohtaan käyttäydyytiin epäasiallisesti ja sinä hiljaisesti hyväksyit epäasiallisen käytöksen. 

Mitä aktuaalista sontaa?! 😁 Mä en ole vastuussa siitä, jos parisuhteessa oleva henkilö päättää pettää tai käyttäytyä asiattomasti. En todellakaan. Nyt pää pois p*rseestä.

Vierailija
46/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä toivoisin, että mulle kerrottaisi. Mutta kuten taisin jo aloituksessa mainita, nainen ei ollut sen sorttinen, että olisi ollut kuuntelemassa mitään. Muutamaan kertaan yritin varovasti vihjata siihen suuntaan. Se ystäväporukka oli keskenään sellainen dynamiikaltaan, että mä olisin saanut syy

Niin, olit mukavuudenhaluinen. 

Ei, tuossa suojellaan itseä. Täysin eri asia.

Vierailija
47/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiset täälä jotain ihme someaddikteja? Jos ei ole jonkun henkilön kanssa missään tekemisissä enää oikeassa elämässä, niin miksi sellaisia pitäisi roikottaa kaverilistallaan? Tak vedetään herneet nenään kun siivotaan kavereista pois. Ihan kuin jotain teinien meininkiä  :D

T. Ohis N31

Vierailija
48/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen ystävä häipyi ja laittoi myöhemmin perään vielä epämääräisen "eroviestin".

Taustalla oli pari tilannetta, joissa hän kohteli minua todella epäreilusti ja kun lopulta otin asian puheeksi sekä kerroin että hän toimi tianteessa mielestäni meidän ystävyyttä vastaan eikä ollut reilua. Hän yritti oikeuttaa nämä tekonsa huonoiilla verukkeilla ja olin järkyttynyt hänen härskiydestään.

Välit viilenivät ja kävi selväksi että koska hän ei enää voi hyötyä minusta, välimme viileni.

Toisaalta kuulostaa hiukan sille, että varmasti hyvä sitten, että pääsit eroon.

Vierailija
49/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sekä itse hävinnyt että minulta on hävitty muutamia kertoja. Mielestäni ihan normaalia, kun elämäntilanteet ja ystävätkin muuttuvat.

Tarve puida asiaa liittyy siihen, ettei olisi itse tahtonut lopettaa suhdetta eli koki suhteen tärkeämpänä kuin toinen osapuoli tai sitten tapahtui jotain vastaavaa kiusallista kuin ap:lle. Itsellekin tapahtui, että tuttavaperheen mies teki rakkaudentunnustuksen, mutta ei sitä tarvinnut mitenkään selitellä, kun lopetimme ystävyyden. Vaimo oli käskenyt tunnustaa.

Minulta on myös kerran hävinnyt yksi tuttava. Tulin raskaaksi ja se oli ilmeisesti hälle liikaa, kun kärsi lapsettomuudesta. En ollut nuorena kaveripiirissä mitenkään erityisesti julistanut haluavani lapsia tai perhettä, koska ei ole tapana kertoa kaikkia asioita ympäriinsä. Kun sitten yhtäkkiä tapasinkin lasteni isän, kaikki kävi aika nopeasti niinkuin joskus käy kun a

Minulla täsmälleen päinvastoin eli kaverit ryhtyivät lisääntymään, minä en. Heillä ei enää koskaan ollut aikaa lounastapaamisiin tai festarireissuihin, joten ystävyydet hiipuivat hiljalleen pois. Moni tuttu otti 5 vuotta myöhemmin yhteyttä, että tuli ero ja nyt olisi aikaa juhlia, kun lapset on joka toinen viikko isällään. Tuossa vaiheessa minulla oli jo uudet kuviot.

Vierailija
50/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani kummisetä katosi, nyt mietin että mitä tehdä. 

Olemme opiskeluaikoina tutustuneet ja ystävystyneet. Sittemmin saimme lapsia tahoillamme, olemme toistemme esikoisten kummeja. Tuli avioeroja, muutto muutaman sadan kilometrin päähän, kaikenlaista. Yhteyttä pidettiin lähinnä satunnaisilla kuulumisviesteillä ja lapset muistettiin jouluna ja synttäreinä.

Viime kesänä tavattiin pitkästä aikaa moneen vuoteen. Oli mielestäni mukava vierailu, kaikki sujui ihan tavallisesti. Hyvällä mielellä oltiin kaikki.

Syksyllä huomasin, että hän ei vastaa viesteihini. Ihmettelin, onko esim. työpuhelin tai numero vaihtunut tai jotakin.

Jouluna laitoin hänelle sähköpostiin ja viestinä lahjakortin kummilapselle. Ei mitään kommenttia. Kyselin jälkeennpäin, onkohan tullut perille. Ei mitään vastausta mistään kanavasta.

Näen, että hän katsoo insta storyjani ja olen muutaman kerran laittanut dm sitä kautta, ei mitään vastausta. Vanhempani kuoli hiljattain aika traagisesti ja kerroin tapahtuneesta somessakin. Etäisemmätkin tuttavat lähettivät osanottoviestejä, hän ei mitään, vaikka näin että oli nähnyt postaukseni.

En ymmärrä, mistä on kyse. Sattuiko kesällä jotakin, mistä loukkaantui? En kyllä keksi, mitä se voisi olla, sillä vielä päivä pari vierailun jälkeen viestittelimme kotimatkakuulumiset yms hyvässä hengessä.

Aika käsittämätön juttu.

Vierailija
51/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikainen ystävä poisti minut Facebook kavereistaan ja lakkasi pitämästä yhteyttä. On edelleen yhteisten kavereiden kaveri. En tiedä mistä suuttui, ehkä olin tylsää seuraa yhtäkkiä. Oltiin kuitenkin noin 15 vuotta kavereita.

Vierailija
52/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt mielestäni hieman sekoitetaan ghostaaminen ja häviäminen/katoaminen totaalisesti.

Työkaveri puolen vuoden palkkatuetusta. Töiden päätyttyä pidimme yhteyttä puhelimitse, lähinnä niin, että hän soitti minulle kerran/pari viikossa (hänellä vielä lapset kotona). Viimeinen puhelu päättyi perinteisiin "kuullaan taas" toivotuksiin. Kun hän sitten ei soittanutkaan pariin viikkoon, yritin soittaa ja sain:"Valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" ilmoituksen, kuukautta myöhemmin:"Valitsemanne numero ei ole käytössä". Ei ollut Facessa. Suru ja epätietoisuus vaivaa edelleen.

m64

Vierailija
53/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakin. Olimme liian erilaisia ja yhteydenpito jäi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän