Onko joskus joku ystävä, kaveri tai ystäväpariskunta hävinnyt selittelemättä elämästänne?
Onko joskus joku ystävä, kaveri tai ystäväpariskunta ottanut teihin selittelemättä etäisyyttä ja lopulta hävinnyt kokonaan elämästänne?
Tuli eräästä toisesta ketjusta mieleen tämä aihe.
Jos kyllä, niin onko teille koskaan selvinnyt syytä miksi? Tai olisitteko olleet valmiit kuulemaan syyn, vaikka se olisi ollut ikävääkin kuultavaa?
Itse olen joutunut vuosia sitten etäännyttämään itseni eräästä henkilöstä, ja muutamasta hänen kaveripiiriinsä kuuluvasta ihmisestä. Syynä oli tämän kaverini mies, joka alkoi lähestyä minua uudelleen ja uudelleen romanttisissa merkeissä. Sitä kesti aika pitkään, eikä ollut mitenkään epäselvää mikään siinä. Tämä pariskunnan nainen oli sitä sorttia, että tuskin olisi uskonut jos olisin kertonut hänelle todellisen syyn. Kehui miestään ja heidän parisuhdettaan kaikille, samoin kaikki heidän ystävänsä pitivät heitä varsin ihanana parina. Otin etäisyyttää koko sakkiin ensin vähemmän, keksin tekosyitä, miksi ei ollut aikaa tavata, ja lopulta, kun aikaa oli mennyt, poistin kaikki myös sosiaalisesta mediasta. Sain toki tästä "tempusta" haukut ja kysymykset miksi tein kuten tein. Mutta en viitsinyt alkaa selitellä, tuskin olisivat uskoneet.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesta mediasta poistelu on minusta jo vähän draamahakuisuutta, varsinkaan kun ystävät ei ole vastuussa eikä syytäpäitä tämän miehen tekemisiin.
Mä siis vain sain tarpeekseni sen kulissin maalaamisen katsomiseta myös somessa, tämän naisen ja näiden muutaman ystävänsä toimesta.
Itsellä puhtaasti ärsytti, että siellä se ukko paistattelee ja esittää hyvää jätkää ja kumppania ja kukaan ei uskoisi mitä kaikkien selän takana touhuaa. Olis mulla ollut ihan viestejäkin näyttää, mutta ajattelin et se kääntyy jotenkin mua vastaan, joten ennemmin jätän välistä.
Ja draamaahan siitä somesta poistoista tulikin, siellä oli porukalla viisaat päät yhdessä ynnäilty ja laskettu jonkun mun kaverin kanssa (koska tilini on yksityinen) että ketä olenkaan poistanut ja ketä vielä jäljellä. Että kaksi henkilöä olin kuulemma poistanut ja muut saaneet jäädä, vaikka totuus oli täysin toinen. Tästä viimeistään tiesin et pienempi piiri on todellakin parempi kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalisesta mediasta poistelu on minusta jo vähän draamahakuisuutta, varsinkaan kun ystävät ei ole vastuussa eikä syytäpäitä tämän miehen tekemisiin.
Niin, ilman tätä temppua kaverit tuskin olisi edes huomannut aloittajaa.
Miten itse toivoisit sinulle tehtävän jos miehesi säätäisi suuntaan jos toiseenkin? Kääntävän sinulle selkänsä?
Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan. Aloittaja ei ole tuota miestä yhtään parempi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten itse toivoisit sinulle tehtävän jos miehesi säätäisi suuntaan jos toiseenkin? Kääntävän sinulle selkänsä?
Mä toivoisin, että mulle kerrottaisi. Mutta kuten taisin jo aloituksessa mainita, nainen ei ollut sen sorttinen, että olisi ollut kuuntelemassa mitään. Muutamaan kertaan yritin varovasti vihjata siihen suuntaan. Se ystäväporukka oli keskenään sellainen dynamiikaltaan, että mä olisin saanut syyt siitä joka tapauksessa, vaikka olisin esittänyt todisteet.
No on hävinnyt useitakin ystäväpariskuntia, mutta ei siinä ole ollut taustalla varmasti muuta kuin muuttuneet elämäntilanteet. Minä ja mieheni ollaan lapsettomia ja vanhojen kaveripariskuntien katoaminen on tapahtunut hiljalleen samoihin aikoihin, kun he ovat alkaneet tekemään lapsia. Eivät vaan ole olleet enää sitten juurikaan yhteydessä ja mekään ei olla sitten jaksettu pitää yksipuolisesti yhteyttä. Ehkä ovat jotenkin uppoutuneet siihen lapsiperhe-elämään, että ei ole enää ollut aikaa meille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä siis vain sain tarpeekseni sen kulissin maalaamisen katsomiseta myös somessa, tämän naisen ja näiden muutaman ystävänsä toimesta.
Itsellä puhtaasti ärsytti, että siellä se ukko paistattelee ja esittää hyvää jätkää ja kumppania ja kukaan ei uskoisi mitä kaikkien selän takana touhuaa. Olis mulla ollut ihan viestejäkin näyttää, mutta ajattelin et se kääntyy jotenkin mua vastaan, joten ennemmin jätän välistä.
Ja draamaahan siitä somesta poistoista tulikin, siellä oli porukalla viisaat päät yhdessä ynnäilty ja laskettu jonkun mun kaverin kanssa (koska tilini on yksityinen) että ketä olenkaan poistanut ja ketä vielä jäljellä. Että kaksi henkilöä olin kuulemma poistanut ja mu
Teknotogia mahdollistaa muitakin keinoja olla seuraamatta ei toivoittuja tyyppejä. Mutta nyt halusit kääntää huomion itseesi ja sitä myös sait.
Vierailija kirjoitti:
Mä taisin olla se, joka hävisi. Liittyy lähinnä mielenterveyteen ja muutenkin aika eristäytynyttä elämää elelen nykyään. Ei kyllä kukaan kysellyt peräänkään, kun hävisin kokonaan kuvioista.
Ollaan samiksia.
En vaan jaksa enää mitään sosiaalista elämää, hyvä kun jaksaa edes yksikseen. Olin liian erilainen verrattuna lähes kaikkiin koskaan tuntemiini ystäviin ja kavereihin, joten on varmaan ollut heillekin helpotus että haihduin ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetissä on erityinen paikka naisille jotka eivät auta toisiaan. Aloittaja ei ole tuota miestä yhtään parempi ihminen.
Nyt tein tän valinnan siivota koko sotkun elämästäni. Jännä että yleensä tällaisiin ketjuihin tulee sata ihmistä huutamaan, ettei tarvitse kenenkään sekaantua. Miten tää nytkin kääntyi mun syyksi, kysyn vain? 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs nettituttu vain lopetti yhteydenpidon yllättäen. Olimme lähettäneet toisille paljon sähköpostiviestejä ja tekstiviestejä ja soitelleet toisillemme. Olimme tapailleetkin jotain kertoja ja tapaamiset olivat onnistuneet hyvin. Sitten eräänä päivänä hän vain lopetti yhteydenpidon. Ei vastaillut enää viesteihin, eikä puheluihin, ei mihinkään yhteydenottoihin. Ei myöskään ottanut enää itse koskaan yhteyttä minuun. Hän vain toivotti eräänä illtana hyvää yötä tekstiviestillä, sen jälkeen en enää kuullut hänestä mitään. Tästä on jo yli 10 vuotta ja yhä ihmettelen, että mitä tapahtui?
Oletko varma, että hän on yhä ihan elossa tai ettei silloin mitään vakavaa sattunut?
Hän vain kirjoitti tekstiviestissä tuntevansa, että hän on tulossa kipeäksi, kertoi menevänsä nukkumaan ja toivotti hyvää yötä. Minä kirjoitin, että toivottavasti se sairastumisen tunne menee ohi ja toivotin hyvää yötä hänelle. Sitten en enää kuullut hänestä enää mitään, eikä hän vastannut enää minun viesteihin tai puheluihin. Minua mietityttikin, että mitä jos hän olisi esim. saanut äkillisen sairaskohtauksen nukkuessaan? Mutta minä toisaalta lähetin hänelle vielä viestejä ja yitin soittaa vielä muutaman päivän jälkeenkin hänelle. Jos hänet olisi löydetty kuolleena, niin miksi kukaan ei reagoinut kun hänen puhelin soi vielä muutaman päivän jälkeen? Ellei hän sitten maannut kotonaan kuollena ilman, että kukaan oli huomannut mitään. Mutta toisaalta ihmettelen, että kun hän kävi töissä ja hänellä oli vielä esim. vanhemmat elossa, niin miksi kuaan ei olisi huomannut jos hän olisi kuollut? Eli häntä ei ilmesty vaikka sinne työpaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja draamaahan siitä somesta poistoista tulikin, siellä oli porukalla viisaat päät yhdessä ynnäilty ja laskettu jonkun mun kaverin kanssa (koska tilini on yksityinen) että ketä olenkaan poistanut ja ketä vielä jäljellä.
Teknotogia mahdollistaa muitakin keinoja olla seuraamatta ei toivoittuja tyyppejä. Mutta nyt halusit kääntää huomion itseesi ja sitä myös sait.
Kuka tosissaan laskee seurattuja ja seuraajia ellei oikeasti vippaa päässä? 😁😵
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin, että mulle kerrottaisi. Mutta kuten taisin jo aloituksessa mainita, nainen ei ollut sen sorttinen, että olisi ollut kuuntelemassa mitään. Muutamaan kertaan yritin varovasti vihjata siihen suuntaan. Se ystäväporukka oli keskenään sellainen dynamiikaltaan, että mä olisin saanut syyt siitä joka tapauksessa, vaikka olisin esittänyt todisteet.
Sinä siis aseituit tämän naisen yläpuolelle.
Oon itse toiminut näin. Kyllästyin työkaverin/kaverin touhuun. Oli niin itsekäs ja kaikki pyöri aina vain hänen ympärillään. Otti yhteyttä kun halusi ulista ongelmistaan.
Kerran sairastuin pahasti, olin saikulla aika pitkään, mitään ei kuulunut tästä ihmisestä. Palasin sitten töihin toipuneena. Ensimmäinen kahvitauko ja tämä alkaa avautua miten hänellä on sama ja kärsii ymym. Muut sentään kyselivät kohteliaasti vointeja.
Ghostasin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs nettituttu vain lopetti yhteydenpidon yllättäen. Olimme lähettäneet toisille paljon sähköpostiviestejä ja tekstiviestejä ja soitelleet toisillemme. Olimme tapailleetkin jotain kertoja ja tapaamiset olivat onnistuneet hyvin. Sitten eräänä päivänä hän vain lopetti yhteydenpidon. Ei vastaillut enää viesteihin, eikä puheluihin, ei mihinkään yhteydenottoihin. Ei myöskään ottanut enää itse koskaan yhteyttä minuun. Hän vain toivotti eräänä illtana hyvää yötä tekstiviestillä, sen jälkeen en enää kuullut hänestä mitään. Tästä on jo yli 10 vuotta ja yhä ihmettelen, että mitä tapahtui?
Oletko varma, että hän on yhä ihan elossa tai ettei silloin mitään vakavaa sattunut?
Hän vain kirjoitti tekstiviestissä tuntevansa, että hän on tulossa kipeäksi, kertoi menevänsä nukkumaan ja toivotti hyvää yötä. Minä kirjoitin, että toivottavasti se sairastumisen tunne menee ohi ja toivotin hyvää yötä hänelle. Sitten en enää kuullut hänestä enää mitään, eikä hän vastannut enää minun viesteihin tai puheluihin. Minua mietityttikin, että mitä jos hän olisi esim. saanut äkillisen sairaskohtauksen nukkuessaan? Mutta minä toisaalta lähetin hänelle vielä viestejä ja yitin soittaa vielä muutaman päivän jälkeenkin hänelle. Jos hänet olisi löydetty kuolleena, niin miksi kukaan ei reagoinut kun hänen puhelin soi vielä muutaman päivän jälkeen? Ellei hän sitten maannut kotonaan kuollena ilman, että kukaan oli huomannut mitään. Mutta toisaalta ihmettelen, että kun hän kävi töissä ja hänellä oli vielä esim. vanhemmat elossa, niin miksi kuaan ei olisi huomannut jos hän olisi kuollut? Eli häntä ei ilmesty vaikka sinne työpaikalle.
Kuulostaa aika hurjalle. Ettei olis jotain sattunut. No sillehän ei enää mitään voinut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taisin olla se, joka hävisi. Liittyy lähinnä mielenterveyteen ja muutenkin aika eristäytynyttä elämää elelen nykyään. Ei kyllä kukaan kysellyt peräänkään, kun hävisin kokonaan kuvioista.
Ollaan samiksia.
En vaan jaksa enää mitään sosiaalista elämää, hyvä kun jaksaa edes yksikseen. Olin liian erilainen verrattuna lähes kaikkiin koskaan tuntemiini ystäviin ja kavereihin, joten on varmaan ollut heillekin helpotus että haihduin ilmaan.
Sama. Ja tuo erilaisuus. Sekin tuli vuosien mittaan selväksi. Ihmiset ovat jonkin aikaa vieraskoreita, mutta kun tulee erilaisia tilanteita, elämänvaiheita ja vastoinkäymisiä ym. heistä alkaa paljastaa uusi puolia... eikä aina niin mukaviakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tein tän valinnan siivota koko sotkun elämästäni. Jännä että yleensä tällaisiin ketjuihin tulee sata ihmistä huutamaan, ettei tarvitse kenenkään sekaantua. Miten tää nytkin kääntyi mun syyksi, kysyn vain? 😉
Jännä, että naiset eivät kuulu johonkin ihme siskojen kerhoon ja ole kaikesta samaa mieltä. Hih hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän nyt ihminen saa valita kenen vaikutuspiirissä haluaa olla. Siihen ei ole kenelläkään nokan koputtamista. Lapsellista alkaa syyllistää ihmisiä noin. Kymmenvuotiailla meno on tuollaista, ei enää aikuisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis aseituit tämän naisen yläpuolelle.
En, halusin väistää sen draaman joka siitä olisi puhjennut kun hänen rakkaansa MikkoPekkaAntero olisi paljastunut petturiksi. Ehei todellakaan kiinnostellut alkaa roskasankoksi. Ei ole pakko uskoa, kyllä mun ihmistuntemus tähän ikään sen verran jo varoitti, ettei kannata ottaa syytä toisten huonosta käytöksestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, ihan mitään selittämättä eräs erittäin hyvänä ystävänä pitämäni henkilö lopetti yhteydenpidon. En rehellisesti tiedä mikä oikein tuli ja olin pitkän aikaa aika rikki asiasta. Välirikosta on yli 10 vuotta ja välillä mietin mitä hänelle mahtaa kuulua.
Sama täällä. Olen jälkeenpäin miettinyt, että menin joissain jutuissani liian pitkälle eikä hän enää jaksanut minua sen takia. Olin nuori, kypsymätön ja yritin kovasti vetää hauskan tyypin roolia mutta luultavasti onnistuin samalla loukkaamaan tätä ystävääni. Ystävyytemme perustui ehkä liiaksi sellaiselle läpänheitolle minkä seurauksena omat ja toisen rajat alkoivat hämärtyä. Toisaalta kuulin hänen laittaneen välit poikki moniin muihinkin pitkäaikaisiin ystäviinsä eikä ole ollut heihinkään enää yhteydessä.
Toivon, että voisin joskus pyytää häneltä anteeksi, jos tilaisuus vain tulisi. En kuitenkaan tiedä hänen nykyisiä yhteystietojaan tai asuinpaikkaansa. Facebookissa tms. en ole eikä ollut hänkään ainakaan silloin, kun vielä olimme ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta hitossa olet "syyllinen". Olet aikuinen ihminen jota kohtaan käyttäydyytiin epäasiallisesti ja sinä hiljaisesti hyväksyit epäasiallisen käytöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin, että mulle kerrottaisi. Mutta kuten taisin jo aloituksessa mainita, nainen ei ollut sen sorttinen, että olisi ollut kuuntelemassa mitään. Muutamaan kertaan yritin varovasti vihjata siihen suuntaan. Se ystäväporukka oli keskenään sellainen dynamiikaltaan, että mä olisin saanut syyt siitä joka tapauksessa, vaikka olisin esittänyt
En, halusin väistää sen draaman joka siitä olisi puhjennut kun hänen rakkaansa MikkoPekkaAntero olisi paljastunut petturiksi. Ehei todellakaan kiinnostellut alkaa roskasankoksi. Ei ole pakko uskoa, kyllä mun ihmistuntemus tähän ikään sen verran jo varoitti, ettei kannata ottaa syytä toisten huonosta käytöksestä.
Seli seli...