Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eroa on 100e ja 1000e matkapuhelimella?

Vierailija
06.05.2025 |

Mitä hyötyä tuolla 900e saa?

Puhelin 5 vuoden päästä kuitenkin vanhentunut teknisesti.

Kommentit (167)

Vierailija
61/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo mainittujen seikkojen lisäksi kalliimmat mallit ovat fyysisesti kestävämpiä. Näin ainakin useamman Samsungin kokemuksella.

suojakuori kiinasta 2e

Vierailija
62/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjän älykkyys? Kuka helvetti ostaa tonnin puhelimen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

viiden vuoden päästä tuon 1000e arvo on 100e

Näyttäisi olevan IPhone 13 käytettynä edelleen 400 euron luokkaa.

Vierailija
64/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prosessoriteho vaikuttaa esimerkiksi siihen, jaksaako puhelin pyörittää esimerkiksi useaa sovellusta yhtä aikaa: vaikkapa musiikkia, bluetooth-yhteyttä kuulokkeisiin, avata kameran ja tallentaa kuvan tiedostona välimuistista pysyvään muistiin (oli se sitten pilvipalvelin tai laitteen tallennuspiiri), GPS-navigointi...

Jos ei tosiaan puhelimella tee muuta kuin soittaa puheluita, ei ole väliä minkä ostaa. Itse koin että halpa puhelin oli epäluotettava, sovellukset jäivät jumiin ja kaatuilivat, kuvat olivat heikkolaatuisia ja näppäimistö jumitti tämän tästä. 

Tuo multitaskaus on ADHD -tapauksia varten. Itse kuuntelen joskus musiikkia langallisilla kuulokkeilla, enkä samaan aikaan tee muuta.

Äläpä leimaa, tyhjäaivo.

Mä teen luurilla töitä ja siinä on käytettävä useaa ohjelmaa. Musiikkia en kuuntele ollenkaan. Se on passiivista ajanhaaskausta.

Vierailija
65/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on Dacialla ja Lexuksella? Mitä eroa on lautamökillä ja kivitalolla? Mitä eroa on Forssalla ja Pariisilla? 

Persaukiset taapertavat läpi elämänsä hämmästellen asioita.

No ei rehellisesti sanottuna mitään

Vierailija
66/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Yliopistotutkinto, hyväpalkkainen työpaikka, maksettu omakotitalo ja muutama sijoitusasunto. Voin kai minä nyt tonnin puhelimenkin ostaa kun rahaa tulee ihan hyvin?

Vierailija
67/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 100 euron luuri häviää tai hajoa, vituttaa vähän. Kun 1000 euron luuri häviää tai hajoaa vituttaa ihan s@@tanasti.

Tämän takia mä en puhelimeen laita rahaa kuin 300 euroa.

Se on ok summa "hävittää".

Nimim. Tahmatassu

Vierailija
68/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne, jotka muutenkin  tarvitsevat munanjatketta.

Vierailija
69/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niissä ole oikein eroa kuin hinta. Tai on 100€ luuri hidas, mutta 200€ ja 1000€ ei ole mitään eroa. I phone on vielä surkeampi kuin muut... 

Vierailija
70/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prosessoriteho vaikuttaa esimerkiksi siihen, jaksaako puhelin pyörittää esimerkiksi useaa sovellusta yhtä aikaa: vaikkapa musiikkia, bluetooth-yhteyttä kuulokkeisiin, avata kameran ja tallentaa kuvan tiedostona välimuistista pysyvään muistiin (oli se sitten pilvipalvelin tai laitteen tallennuspiiri), GPS-navigointi...

Jos ei tosiaan puhelimella tee muuta kuin soittaa puheluita, ei ole väliä minkä ostaa. Itse koin että halpa puhelin oli epäluotettava, sovellukset jäivät jumiin ja kaatuilivat, kuvat olivat heikkolaatuisia ja näppäimistö jumitti tämän tästä. 

Tuo multitaskaus on ADHD -tapauksia varten. Itse kuuntelen joskus musiikkia langallisilla kuulokkeilla, enkä samaan aikaan tee muuta.

Äläpä leimaa, tyhjäaivo.

Mä teen luurilla töitä ja siinä on käytettävä useaa ohjelmaa.

työn orja

Vierailija
71/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 prosentille käyttäjistä: Ei mitään eroa.

Minun pöksyni kostuvat ihan muista asjoista ;-)

Vierailija
72/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Yliopistotutkinto, hyväpalkkainen työpaikka, maksettu omakotitalo ja muutama sijoitusasunto. Voin kai minä nyt tonnin puhelimenkin ostaa kun rahaa tulee ihan hyvin?

Voit toki. Itse en ikinä hassaisi rahaani tuollaiseen. Siksi sitä kertyykin. Tietokoneet tietokoneina, puhelimet puhelimena ja kamera ihan erikseen. Tekniikka puolella sijoitan pc osiin ja audioon, mutten niihinkään järjettömästi. Tottakai yritykset myy, idiootti ostaa kaiken. 

Vierailija
73/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä leimaa, tyhjäaivo.

Mä teen luurilla töitä ja siinä on käytettävä useaa ohjelmaa.

Ja: mulla on puhelin, joka maksoi 149€.

Halvalla pärjää enkä edes saa niitä rikki. Akku menee neljässä, viidessä vuodessa.

IPhonet on idiooteille, joilla on liikaa rahaa ja heidän tyhmille lapsilleen.

Vierailija
74/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samsung Galaxy Z Fold6 1 Tt, Silver Shadow

tää ois 2469 euroa

https://www.power.fi/puhelimet-ja-kamerat/puhelimet/samsung-galaxy-z-fo…

Vierailija
75/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisti tila nostaa huomattavasti puhelimen hintaa, monelle riittäisi pienempikin muisti puhelimessa jolloin hintakin on maltillisempi.

se on kun ei osata siivota puhelinta turhista ohjelmista ja prosesseista

Mistäpä sen tietää, minkä ohjelman voi poistaa? Itse hankkimansa tietysti voi, mutta entäpä muut? Ei ole ketään, jolta voisi kysyä.

Mun satasen Samsung poistaa itse pitkään käyttämättömiä sovelluksia. Mitä tarkoitat noilla ohjelmilla?

Juuri tänä aamuna lueskelin tällaista artikkelia. Katselin puhelimeni ohjelmistoa ja päädyin siihen, että eipä tuota pahemmin uskalla ryhtyä siivoamaan.

https://kotimikro.fi/oheislaitteet/kayttojarjestelma/android/vapauta-ta…

Vierailija
76/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99 prosentille käyttäjistä: Ei mitään eroa.

Minun pöksyni kostuvat ihan muista asjoista ;-)

Joo vähän alkaa tiputtelemaan näin vanhalla miehellä, mutta ei siihen kallis luuri auta.

Vierailija
77/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samsung Galaxy Z Fold6 1 Tt, Silver Shadow

tää ois 2469 euroa

https://www.power.fi/puhelimet-ja-kamerat/puhelimet/samsung-galaxy-z-fo…

mul on näitä neljä kun en olekaan mikään KÖYHÄ

Vierailija
78/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa maksavassa puhelimessa voi olla vähän keskusmuistia ja tallennustilaa. järjestelmäpiiri voi olla vanhempaa mallia kuin kalliimmissa puhelimissa. tuollainen puhelin voi riittää kun ei tee mitään raskaita juttuja. kun puhelimen hintaan lisää pari sataa, niin voi saada parempaa rautaa.

Vierailija
79/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virhe minkä olen koskaan tehnyt oli ostaa kallis i phone. Se kun ei ollut yhtään sen parempi kuin 300€ Samsung, käyttöjärjestelmä niissä on aivan per...seestä. vähän niinku oli aikoinaan lumiassa, sekin oli parempi kuin i phone.

Vierailija
80/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinitytöt ja pissikset tykkää applesta