Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eroa on 100e ja 1000e matkapuhelimella?

Vierailija
06.05.2025 |

Mitä hyötyä tuolla 900e saa?

Puhelin 5 vuoden päästä kuitenkin vanhentunut teknisesti.

Kommentit (167)

Vierailija
41/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessoriteho vaikuttaa esimerkiksi siihen, jaksaako puhelin pyörittää esimerkiksi useaa sovellusta yhtä aikaa: vaikkapa musiikkia, bluetooth-yhteyttä kuulokkeisiin, avata kameran ja tallentaa kuvan tiedostona välimuistista pysyvään muistiin (oli se sitten pilvipalvelin tai laitteen tallennuspiiri), GPS-navigointi...

Jos ei tosiaan puhelimella tee muuta kuin soittaa puheluita, ei ole väliä minkä ostaa. Itse koin että halpa puhelin oli epäluotettava, sovellukset jäivät jumiin ja kaatuilivat, kuvat olivat heikkolaatuisia ja näppäimistö jumitti tämän tästä. 

kovaa selittelyä etkö osaa sammuttaa ohjelmia

Vierailija
42/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prosessoriteho vaikuttaa esimerkiksi siihen, jaksaako puhelin pyörittää esimerkiksi useaa sovellusta yhtä aikaa: vaikkapa musiikkia, bluetooth-yhteyttä kuulokkeisiin, avata kameran ja tallentaa kuvan tiedostona välimuistista pysyvään muistiin (oli se sitten pilvipalvelin tai laitteen tallennuspiiri), GPS-navigointi...

Jos ei tosiaan puhelimella tee muuta kuin soittaa puheluita, ei ole väliä minkä ostaa. Itse koin että halpa puhelin oli epäluotettava, sovellukset jäivät jumiin ja kaatuilivat, kuvat olivat heikkolaatuisia ja näppäimistö jumitti tämän tästä. 

Tuo multitaskaus on ADHD -tapauksia varten. Itse kuuntelen joskus musiikkia langallisilla kuulokkeilla, enkä samaan aikaan tee muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisti tila nostaa huomattavasti puhelimen hintaa, monelle riittäisi pienempikin muisti puhelimessa jolloin hintakin on maltillisempi.

se on kun ei osata siivota puhelinta turhista ohjelmista ja prosesseista

Mistäpä sen tietää, minkä ohjelman voi poistaa? Itse hankkimansa tietysti voi, mutta entäpä muut? Ei ole ketään, jolta voisi kysyä.

Vierailija
44/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootit ostaa 1000e applen, parin vuoden päästä akku loppu ja ostavat uuden 1000e applen

Vierailija
46/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On iso ero. Mulla on 400-500 euron puhelin.

Vierailija
47/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 € puhelin lakkaa toimimasta 2 v päästä, 1000 € ehkä 4 v päästä, se ero. 

Mun satasen puhelin toiminut hyvin jo 5 v ja miehen lähes tonnin puhelin sekoilee koko ajan. Enää ei saa edes ääntä pois vaan pitää yöksi viedä kellariin häpeämään. Kohta ostetaan uudet, molemmille satasen puhelimet😏

Vierailija
48/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On iso ero. Mulla on 400-500 euron puhelin.

mikä se ero on

Vierailija
49/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 € puhelin lakkaa toimimasta 2 v päästä, 1000 € ehkä 4 v päästä, se ero. 

Riippuu käyttäjästä. Itsellä kestää jopa 5 vuotta halpakin puhelin. Ja käytän sitä todella paljon. 

Kun 1000 euron luuri pöllitään tai hajoaa, vituttaa enemmän.

Vierailija
50/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisti tila nostaa huomattavasti puhelimen hintaa, monelle riittäisi pienempikin muisti puhelimessa jolloin hintakin on maltillisempi.

Mistäpä sen tietää, minkä ohjelman voi poistaa? Itse hankkimansa tietysti voi, mutta entäpä muut? Ei ole ketään, jolta voisi kysyä.

Mun satasen Samsung poistaa itse pitkään käyttämättömiä sovelluksia. Mitä tarkoitat noilla ohjelmilla?

Vierailija
51/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin ero tulee tietoturvapäivityksistä ja niiden laadusta. Tuolla on merkitystä jos käyttää luuria pankkiyhteyksiin jne.

Toinen iso ero on toimintojen sujuvuus: se kallis on hiottu viimeisen päälle ja toimii sulavasti ja muistia jne. riittää ettei homma ala pätkiä heti kun on jotain raskaampaa ajossa. Kyse on juuri siitä Dacian ja Lexuksen erosta. Laatu ja viimeistely maksaa.

Hintahan on sellainen että tuo tonnin luurin ostaja maksaa isolta osin kehittelykustannuksia ja halpisluurilla mennään sieltä missä polku on jo tallattu valmiiksi.

Kuten täällä moni kommentoi, paras vastine rahalle on ehkä jossain tuossa välillä siinä 200 - 400 hintaluokassa.

Vierailija
52/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laite ei anna poistaa järjestelmätiedostoja. Kaiken muun voi poistaa tai asettaa syvään lepotilaan. Mun 140 € luuri ehdottelee itse, mitä pannaan uneen.

Vierailija
53/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et osaa suomea. 

Mä käytän useaa ohjelmaa yhtäaikaa, kopioin dataa niiden välillä. Teen jopa tekstinkäsittelyä  luurilla. Sehän on nettiyhteydellä varustettu tietokone.

Mutta kukin tavallaan. Ei kaikki käytä päätäänkään kovin paljoa.

Vierailija
54/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 eur ja 1000 eur puhelimessa on eroa, mutta monelle normikäyttäjälle 500 eur ja 1000 eur puhelimessa ei ole suuria merkittäviä eroja. Muistia riittää, kamera on hyvä, akun latausnopeus riittävän nopea. Itse viimeksi vaihdoin astetta halvempaan, sekin kyllä reilusti alennettuun hintaan. Tosin keski-hintaisia puhelimia tuntuu olevan vähemmän tarjolla (ehkä juuri siksi, että niitä ostaisi moni sen kalliimman sijaan). Puhelimen joutuu nykyään vaihtamaan niin usein, että en viitsi maksaa premium-hintaa. Ennen pystyi vaihtamaan akunkin itse, niin puhelin sai edullisesti lisävuosia.

Vierailija
55/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et osaa suomea. 

Mä käytän useaa ohjelmaa yhtäaikaa, kopioin dataa niiden välillä. Teen jopa tekstinkäsittelyä  luurilla. Sehän on nettiyhteydellä varustettu t

tekstinkäsittely puhelimessa, kuulostaapa ankealta

Vierailija
56/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple myönsi hidastaneensa vanhoja iPhone-puhelimia, sai miljoonasakot, käytäntö jatkuu edelleen

Kuluttajille ei aluksi kerrottu hidastamisesta mitään.

hehee

Vierailija
57/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo mainittujen seikkojen lisäksi kalliimmat mallit ovat fyysisesti kestävämpiä. Näin ainakin useamman Samsungin kokemuksella.

Vierailija
58/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apple alkoi hidastaa vanhoja iPhoneja vuonna 2016 kertomatta siitä käyttäjilleen, ja asia paljastui vuonna 2017. Ero oli parhaimmillaan todella tuntuja, ja eräissä nopeustesteissä mitattiin eroksi jopa 56 prosenttia.

Vierailija
59/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone-puhelimien tarkoituksellinen hidastaminen on maksanut Applelle jo yli puoli miljardia euroa Joutuu maksamaan taas korvauksia

Teknologia|Yhtiö on sopinut tänä vuonna maksavansa noin 540 miljoonan euron arvosta korvauksia.

ja idiootit ostaa

Vierailija
60/167 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persaukisten hämmentyneisyys laadukkaampien tuotteiden hinnoista on jotenkin suloista. Nämä kulkevat läpi aikuisuutensa hakien oikeutusta omalle persaukisuudelle ja kehnoille valinnoille.

Minulla on peeaukisena I phone, niitä saa osamaksulla (ilman lisäkuluja)