Takki naulakossa yleisillä paikoillla
Ahdistaako muita laittaa oma takki jossain paikassa yleiseen naulakkoon, johon joku muu ihan vieras voi laittaa takin oman takin päälle?
Kommentit (14)
Juu eihän se hirveesti houkuttele laittaa omaa takkia muiden pierupaskaludetakkien viereen...
Ei ahdista tuon asian vuoksi. Sen kyllä, että huolettaa, jos joku pöllii sen. Takin taskuihinhan en jätä mitään, jos takkini on yleisessä naulakossa ja kun mahdollista, pyrin muutenkin välttämään takin jättämistä naulakkoon yleisille paikoille. Tuo takkien pölliminen yleisistä naulakoista valitettavasti on olemassa oleva ilmiö. Useammastakin sellaisesta tapauksesta olen kuullut.
Minä en pelkää vieraita takkeja. Tuhoeläimet ovat harvinaisia joten terveyshaitan riski on minimaalinen. Käsineet lähtivät kävelemään yleisestä naulakosta ja tietysti uudet kalliit käsineet. Voi olla vahinko tai tahallaan pöllitty mutta harmittaa.
Kyllä ahdistaa. Takavuosina portsari katsoi hitaasti, kun tungin takkini eräässä konsertissa (ulkomailla) muovipussiin ja annoin muovipussin pokelle narikkaan ripustettavaksi. Sanoin, että ripusta se nyt vaan sinne, kun meinasi olla nihkeää. Muistaakseni selitin myös miksi haluan näin. Ei ollut varmaan ennen tullut vastaan vaikeaa asiakasta hänelle :D
En laita takkia yleiseen naulakkoon kuin pakosta. Inhottaa muitten likaiset ja haisevat ulkovaatteet. Hihoista sen näkee, kuinka harvoin ihmiset pesevät takkejaan, jotkut ei varmaan koskaan. Yök!
Näinä tautisina aikoina en ymmärrä miten porukat ilkeävät laittaa rotsinsa narikkaan. Hyi. Siellä kaikkien hilseet ja räät ja muut paskat hinkkaantuvat takista takkiin. Lisäksi tietty vielä varkausuhka päällä. Onneksi ei tarvitse enää käydä ravintoloissa eikä baareissa.
Takkielukat odottavat jo nälkäisinä että pääsevät siirttmään seuraavaan takkiin. Pitää pian käydä teatterissa tai ravintolassa!
Vierailija wrote:
Ei ahdista tuon asian vuoksi. Sen kyllä, että huolettaa, jos joku pöllii sen. Takin taskuihinhan en jätä mitään, jos takkini on yleisessä naulakossa ja kun mahdollista, pyrin muutenkin välttämään takin jättämistä naulakkoon yleisille paikoille. Tuo takkien pölliminen yleisistä naulakoista valitettavasti on olemassa oleva ilmiö. Useammastakin sellaisesta tapauksesta olen kuullut.
No kai niitä pöllitään naulakoista, kun niitä pöllitään jo ihmisten päältäkin. Juu, ei ole Suomi entisensä, ei.
Vierailija wrote:
En laita takkia yleiseen naulakkoon kuin pakosta. Inhottaa muitten likaiset ja haisevat ulkovaatteet. Hihoista sen näkee, kuinka harvoin ihmiset pesevät takkejaan, jotkut ei varmaan koskaan. Yök!
Hihat ja toisena kaulus. Hienommillakin henkilöillä lisäksi on usein ne "ylelliset kashmirtakit" täynnä hiuksia, hilsettä ja jotain ihme nöyhtää.
Vierailija wrote:
Kyllä ahdistaa. Takavuosina portsari katsoi hitaasti, kun tungin takkini eräässä konsertissa (ulkomailla) muovipussiin ja annoin muovipussin pokelle narikkaan ripustettavaksi. Sanoin, että ripusta se nyt vaan sinne, kun meinasi olla nihkeää. Muistaakseni selitin myös miksi haluan näin. Ei ollut varmaan ennen tullut vastaan vaikeaa asiakasta hänelle :D
Oon saanut väärän mustan takin, vaikka oli naulakkopalvelu. En koskaan käytä kalleimpia takkeja tästä syystä, kun olen menossa teatteriin.
Vierailija wrote:
Ei harmita muutoin kuin jos on täitä, torakoita tai luteita. Siksi teatterireissujen ym jälkeen jätän ulkovaatteet pakkaseen. Kerran oli hankala lahjaksi saatu rotsi. Jätin sen joutsalaisen huoltoaseman naulakkoon. Kahvittelun jälkeen hipsin autolle ja matka jatkui. Myöhemmin selittelin kuinka harmittaa kun hyvä toppatakki jäi jonnekin eikä löytynyt.
Kuulostaa vähän samalta kuin se juttu miehestä, jonka takki nussittiin Pietarin reissulla. Siis annettiin maksuksi seksistä todellisuudessa.
En koskaan jätä takkiani yleiseen naulakkoon, ellei se ole vartioitu. En luota enää nykyään niin paljoa ihmisten rehellisyyteen. Pidän takeistani enkä halua menettää niitä. Ja esimerkiksi talvitakkini on hintava 250€ maksanut laadukas vaate, jota ei ole varaa menettää. Toki nykyään saattaa joutua kadullakin ryöstetyksi.
Mitkään luteet ym. sontiaiset minua ei pelota. Tuskin niitä tavallisten ihmisten takeissa kuhisee.
Ei harmita muutoin kuin jos on täitä, torakoita tai luteita. Siksi teatterireissujen ym jälkeen jätän ulkovaatteet pakkaseen. Kerran oli hankala lahjaksi saatu rotsi. Jätin sen joutsalaisen huoltoaseman naulakkoon. Kahvittelun jälkeen hipsin autolle ja matka jatkui. Myöhemmin selittelin kuinka harmittaa kun hyvä toppatakki jäi jonnekin eikä löytynyt.