Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vielä nykyaikanakin lapsella pitää olla kummi? Mitä kummi tekee muuta kuin pakolliset lahjan ostamiset aina merkkipäivinä

Vierailija
06.05.2025 |

Ennen kummin "tehtävä" oli ottaa lapsi huostaan jos vanhemmille tapahtui jotain. Tuo ei ole enää nykyaikaa. Nykyään kummius vain rasittaa kummeja pakollisine lahjojen ostamisineen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mua ei sitten tartte ikinä pyytää kummiksi.mul ei ole rahaa ostella kenenkään kakaroille lahjoja.

myös kummius arvioitiin huoleela,onko edellytyksiä hoitaa ko.kunniatehtävää. 

Vierailija
22/26 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin pyydettiin kummiksi. Mitä vanhemmat oikeasti minulta odottaa?

Meille ainakin vanhemmat kertoivat omat odotuksensa ja sen pohjalta saatiin miettiä halutaanko kummeiksi vai ei. Jos tämmöistä keskustelua ei pysty käymään ja pääsemään yhteisymmärrykseen asian merkityksestä puolin ja toisin, niin sitten ehkä parempi kaikkien kannalta olla ottamatta tarjottua roolia vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eronnut kirkosta heti 18 täytettyäni enkä ole kenenkään kummi. Omia lapsiani ei ole kastettu, eikä heillä tietenkään ole virallisia kummeja.

Alun perin kummin tehtävä on ollut lapsen kristillinen kasvatus, mutta se ajatus on päässyt hieman hämärtymään.

Vierailija
24/26 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuten ei kutsuja tule kylään,vain silloin kun synttäreitä vietetään ja valmiiksi lahjatoivekin ilmoitetaan. 

Pitäisi antaa mahdollisuus ristiä lapsi ilman kummia. 

Joillakin kummeja jopa 6. 

Mitä varten se lapsi pitää väen väkisin kastaa, jos siihenkään ei sen kummempaa merkitystä liity?

Vierailija
25/26 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin pyydettiin kummiksi. Mitä vanhemmat oikeasti minulta odottaa?

köyhemmät perheet edellyyttää suorastaan elättämistä. mit' varakkaampivoi olettaa muiden intressien olevan kyseessä, kaunis traditio, läsnäolo, kasvatuksellisuus,tuki ja turva, myös kuin edunvalvoja jos vanhemmille sattuu jotain, tukea turvaa, lapselle sopivien ratkaisujen löytämisessä.

Vierailija
26/26 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et, jos vanhemmille tapahtuu jotakin, esim kuolema, niin sitten lapsi pääsee kummien luo asumaan. Omani hylkäsivät mut jo kauan sitten, täti on kuollut ja setä o viel elos, en tiiö, mit se tekee nykyään, mut se o eläkkeel sen konduktöörin työstä. Omani o 23-v mies. Asuu täs lähel, o opiskelija. Sen setä o opettaja. Emme ole yhdessä, emmekä ole ikinä olleetkaan. Nyt se o eronnut, sil o sen muijan kans  11-v tytär. Eikä ne kummipojan 2 nuorintakaan oo koskaan ostaneet mulle itse mitään synttäri -ja joululahjoja. Rahaa heil tuntuu olevan, ku o varaa muuhun tarpeettoman. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi