Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään Kirkolliskokous päättää eroanko kirkosta.

Vierailija
06.05.2025 |

Eihän täällä kai kirkon asioita juuri edes saa käsitellä, mutta tällä viikolla kokoontuvalle piispojen ym vaikuttajien kirkolliskokoukselle tulee todella tärkeä ja suuri päätös, jolla on merkitystä monelle suomalaiselle. Eli nyt kirkon ylin päättävä eli, Kirkolliskokous, päättää vihintäänkö samaa sukupuolta olevia suomen kirkoissa.

Piispojen kokous on hyväksynyt että määritelmä "avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto" muutetaan muotoon "avioliitto on kahden henkilön välinen liitto". Papeille ja kanttoreille jätetään kuitenkin oikeus kieltäytyä vihkimästä samaa sukupuolta olevia. Tämä on yhtä perustavanlaatuinen päätös kuin päätös naispapeista.

Minulle Jumalan sana on Raamattu ja siellä puhutaan miehen ja naisen välisestä liitosta. Seksi samaa sukupuolta olevan kanssa on syntiä. Siksi minun käsitys on jyrkkä. Jos kirkolliskokouos hyväksyy piispojen esityksen, minulla ei ole sijaa enää evankelisluterilaisessa kirkossa. Minä en tarvitse vääräuskoisten temppeliä uskooni. Etsin uuden hengellisen kodin.

Tässä uutinen aiheesta: https://yle.fi/a/74-20159853

Mitä mieltä sinä olet. Keskustellaan nätisti.

Kommentit (128)

Vierailija
1/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirkko hyväksyy samaa sukupuolta olevien vihkimisen, se ei enää ole myöskään minun kirkkoni.Jos kirkko hyväksyy samaa sukupuolta olevien vihkimisen, se ei enää ole myöskään minun kirkkoni.

Vierailija
2/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin liittyä takaisin jos aloittajan kaltaiset häviävät sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän vain seurataan katolisen kirkon jalanjäljissä. Seuraavana suvaitaan pedofilia.

Vierailija
4/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kirkon piispoista on pelkkiä " palkkapiispoja". Siksikin kirkko on taakse jäänyttä elämää. 

Vierailija
5/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan vastusta saman sukupuolen edustajien avioliittoja, mutta mun mielestä kirkon pitäisi saada pitää kantansa, koska tässä maassa pääsee naimisiin muuallakin kuin kirkossa. Se olisi asia erikseen, jos kirkko olisi ainoa taho, joka vihkii. 

Vierailija
6/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan vastusta saman sukupuolen edustajien avioliittoja, mutta mun mielestä kirkon pitäisi saada pitää kantansa, koska tässä maassa pääsee naimisiin muuallakin kuin kirkossa. Se olisi asia erikseen, jos kirkko olisi ainoa taho, joka vihkii. 

Kirkkohan saa pitää kantansa. Ihan omassa porukassaan tekevät asiasta päätöksen. 

Vierailija
7/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sinulle aloittaja ole mitään väliä sillä, että se samainen kirkko täysin Raamatun vastaisesti siunaa eronneita miehiä ja naisia uuteen avioliittoon, vaikka vanha puoliso on vielä elossa? Sille kirkolle käy ihan hyvin että mies jättää vaimonsa kuin nalli kalliolle ja vaihtaa nuorempaan. Kyllä siunataan uusi liitto ihan rutiinisti! 

Katolilaiset ja ortodoksit ovat tässä tiukempia. Sinä olet vain tekopyhä, jos homoliittojen siunaaminen kuohuttaa sinua enemmän kuin eronneiden heteroiden liittojen. Sitä paitsi niistä heteroeroista usein jää lapsiakin kärsimään perheen hajoamisesta.

Edellinen raamatunkäännös käytti tuollaisesta kukasta kukkaan hyppimisesta h-alkuista sanaa, joka on niin ruma, etten tähän pistä kun voi mennä ketju poistoon.

Eli kyllä sinun kannattaisi joka tapauksessa erota. Ei puolisostasi, jos sinulla on, vaan eronneiden vihkimisen sallivasta kirkosta.

Vierailija
8/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkkohan saa pitää kantansa. Ihan omassa porukassaan tekevät asiasta päätöksen. 

Paitsi että painostus ulkopuolelta on ihan valtava.

Vierailija
9/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannttaa eota joka tapauksessa. Jo eilisen uutisoinnin takia elisen eroluvut nousi 25%.

Vierailija
10/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on lähinnä kirkon sisältä tulevaa. 

Vierailija
11/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itsekään usko tuota mutta kirjoitit sen silti. Outoa.

Vierailija
12/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea päätös jos eroat kirkosta, ero kylläkin tulee voimaan vasta ensi vuoden alussa jos nyt eroat.

Vierailija
13/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton hallinnasta kansan, kirkon ja valtion välillä on käyty pitkä ja katkera taistelu. Kirkko ja valtio ovat aina lopulta päätyneet tappiolle.

Kannattaa tutustua avioliittoinstituution historiaan.

Avoliitossa elävät noudattavat vanhinta traditiota.

Vierailija
14/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun homoavioliittojen vastustajille: Erotkaa ihmeessä, emme jää kaipaamaan. Ketään ei kiinnosta.

Teille löytyy runsaasti fundamentalistisia hihhulilahkoja, jossa voitte hoitaa jumalsuhdettanne ja löytää sieluntovereita samanhenkisistä.

Vierailija
15/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin työskentely on myös syntiä. Käytkö usein kivittämässä lähikaupan kassatyöntekijät hengiltä?

Vierailija
16/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaillut ketjun verran itselleen.

Vierailija
17/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida kirkkoon kuulumattomia paljon kiinnostaa.

Vierailija
18/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et itsekään usko tuota mutta kirjoitit sen silti. Outoa.

Älä sinä sanele minulle, mihin minä uskon. Enemmistö suomalaisista kuuluu kirkkoon ja kirkon keskuudessa on vuosia tästä tapeltu "kapinapappeineen" ja jatkuvana veivaamisena, että kuka saa käyttää kirkon tiloja. Ihan on kirkon oma sakki tässä vääntämässä.

Vierailija
19/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siellä raamatussa tarkalleen ottaessa sanotaan avioliitosta?

Jos mies väkisin makaa naisen, pitää tämän maksaa naisen isälle korvauksia ja ottaa nainen vaimokseen (naiselta ei kysytä). 

Vierailija
20/128 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, kirkon pitäisi olla avoin kaikille. Jotkut konservatiivikristityt kuitenkin ovat omissa pikku yheisöissään, eli he voivat jupista keskenään edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme