Mikä asia sinua painaa ja masentaa tällä hetkellä?
Kommentit (79)
Mulla mt-oireilee sekä lapsi että mies. Kumpikaan ei osaa mulle pulmistaan puhua. Uuvuttaa, oon yksin vastuussa kaikesta enkä voi hyvin kun nuo läheiseni eivät voi hyvin. Meidän perheessä tuntuvat kaikki olevan etäällä toisistaan. Mietin vain mitä ikävää seuraavaksi sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi löytää taloyhtiön putkiremonttiin 100 000 euroa.
Pankki vie nekin rahat. Sen jälkeen et omista enään mitään ja olet onnellinen köyhänä.
Köyhä mutta onnellinen.
Se, että mieheni ja lasten isä on jäänyt pettämisestä kiinni.
Kukaan ei edes uskoisi ja liian pitkä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei masenna, mutta pelottaa. Elämä ylipäätään. Olen myös innoissani kun saan viimein irroittaa vanhasta ja toivottavasti löydän jotain uutta ja parempaa!
Minkälainen tarina sinulla?
Kokonaan kerrottuna tekstistä tulisi valtavan pitkä ja kirjoittaisin sitä vielä huomenna.
Lyhykäisyydessään: pitkä suhde takana josta jäänyt haikeita, hyviä ja huonoja muistoja. Tavallaan pakonomainen tarve kadota kyseisen ihmisen tiedosta, vaikka tiedän ettei se juurisyytä kokonaan poista. Elämäntilanne tällä hetkellä monin tavoin epävarma, mutta yksi positiivinen asia sen suhteen tuli tänään!
Kliseiset ja lattealta kuulostavat sanonnat usein ovat totta, kuten - aurinko paistaa vielä risukasaankin.
Ilveksen kaksi viimeisintä peliä ja rahattomuus.
Tajuan vasta nyt 60 vuotiaana miten olisi pitänyt elää tätä elämää, nyt liian myöhäistä korjatavirheitään.
Yksinäisyys, tyhjyyden ja merkityksettömyyden tunne omassa elämässä, maailmantilanne, ilmastonmuutos, mietin hajoaakohan mun jääkaappi kohta
Työttömyys, joka iski yt:n myötä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla mt-oireilee sekä lapsi että mies. Kumpikaan ei osaa mulle pulmistaan puhua. Uuvuttaa, oon yksin vastuussa kaikesta enkä voi hyvin kun nuo läheiseni eivät voi hyvin. Meidän perheessä tuntuvat kaikki olevan etäällä toisistaan. Mietin vain mitä ikävää seuraavaksi sattuu.
Samanlainen tilanne.Olen vastuunkantaja ja huolissani,miten perheelleni käy.
Taloudellinen tilanne ja yksinhuoltajuus. Yksinäisyys.
Oma tilanteeni: Olen työssäni aina ruudussa yksi vaikka olenkin tehnyt paljon töitä että pääsisin tästä pois. Koska työpaikkani ei näe todellista ongelmaa vaan keksii ns. parannuksia jotka ovat todellisuudessa huononnuksia. Yksi ongelma onkin tämä: vaikka en halua ottaa työssäni johtoroolia se lykätään minulle väkisin. Uudelleen ja uudelleen. Itken koko ajan kun olen kotona - onneksi minulla on huomenna aika työterveyteen. Kiitos teille jotka kirjoititte tänne kauniisti ja lähtetti halauksia.
Masentaa kun ei oo töitä, että sais rahaa. Ei oo rahaa, että vois matkustaa. Ei voi matkustaa, että vois muuttaa kauas pois. Ei voi muuttaa kauas pois, kun ei oo töitä. Että sais rahaa. Huoh.....
Vierailija kirjoitti:
Siskon kuolema.
Minulla sama. On vaikuttanut tosi raskaasti, mutta nyt yli kahden vuoden jälkeen helpottamassa.
Menetin miehen, jossa oli potentiaalia yhteiseen hyvään tulevaisuuteen. Toki voi kysyä oliko siinä potentiaalia, jos toinen ei sit kokenutkaan asiaa samoin. Surettaa ja harmittaa niin paljon.
Sinä olet tärkein. Sinun oma elämäsi on kaikkea muuta tärkeämpi. Aurinko tulee vielä esiin pilvien takaa.