Olisi kiva antaa joululahjoja aikuisille lapsille
Mutta he eivät juuri esitä toiveita. Lahjakortteja annan, mutta jotain konkreettistakin olisi mukava antaa. Mitää turhaa sälää en halua antaa. Annatteko te lahjoja aikuisille lapsillenne?
Kommentit (20)
Tietysti annan! Joulubudjettini on reilu, esim. Victorinoxin kunnon veitset, lämmin flanellipyjama, keräilytuote jne
Kyllä annan lahjat aikuisille lapsilleni. Toinen toivoi pari kirjaa ja toinen kuulokkeet. Yleensä kertovat jos jotain tarvitsevat.
20 v sitten perheenä päätettiin ettei enää ostella lahjoja.
Rahalahjan annan. Osaavat ihan itse sitten hankkia mitä tarvitsevat.
Jostain syystä ei voi kysyä mitä toivovat?
Sovimme pari vuotta sitten ettemme osta lahjoja aikuisille lainkaan. Joulu on lasten juhla. Meille on tärkeää mennä syömään yhdessä ja vaihtaa kuulumiset, nostaa malja joulun kunniaksi kauniissa paikassa.
Esikoinen toivoi uutta puhelinta (650€)
Kuopus toivoi autoa (450€)
Molemmat saavat mitä toivoivat.
En tarvitsisi välttämättä mitään lahjoja mutta äiti niitä haluaa ostaa, aina löytyy jotain tarpeellista jota tarvitsen kun olen työtön ja rahasta pulaa.
No kyllä todellakin annan lahjoja ainoalle lapselleni. Tilasin hajuveden mistä tiedän tyttären pitävän. Lisäksi neulon hänelle ja avokilleen villasukat. Annan lahkaksi myös itse tehtyä mansikkahilloa.
Konvehtirasia on ylivoimaisesti neutraalein, jopa ylineutraali. Kuin jonkun firman lähettämä asiakastervehdys.
Vierailija kirjoitti:
Sovimme pari vuotta sitten ettemme osta lahjoja aikuisille lainkaan. Joulu on lasten juhla. Meille on tärkeää mennä syömään yhdessä ja vaihtaa kuulumiset, nostaa malja joulun kunniaksi kauniissa paikassa.
Joulu on kaikkien juhla.
Kyllä toki ostan. Tykkään antaa lahjoja. Yleensä, kun kysyn löytyy kyllä jotain mitä haluavat.
Tämä on ongelma minullekin. Pojalle olen jo keksinyt, normaalisti kyllä on vaikeaa.
Tyttärelle ehdotin yhtä neulemallia, jonka olisin tehnyt, ja hän innostui asiasta (ihme), muttei saa päätetyksi, minkä kokoisen haluaa ja minkä värisen. No, enää ei ehdi joululahjaksi, kun pitäisi tilata langat netistä ja neuloakin. Huoh. Eikä halua mitään turhaa. No, pojalle on sitten pari pakettia ja tytölle ei mitään? Joku lahjakortti sitten kai. Typerää.
Vierailija kirjoitti:
Älä osta mitään! Jos haluat antaa jotain, tarjoa apuasi ja tee mitä pyydetään.
Jos lapsi asuu satojen kilometrien päässä, niin on vähän vaikea autella muuten kuin rahalla. Meillä ainakin rahallista apua annetaan muutenkin, jos tarve on, ei sitä joululahjaksi tartte antaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän sen mennä välillä toisinkin päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kaikkien juhla.
Kyllä, mutta juhla ei edellytä lahjoja. Vai annatko tänään monellekin itsenäisyyspäivälahjoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on kaikkien juhla.
Kyllä, mutta juhla ei edellytä lahjoja. Vai annatko tänään monellekin itsenäisyyspäivälahjoja?
Joulu on perinteisesti juhla jolloin annetaan lahjoja. Ei ole sulta pois jos jotkut antaa lahjoja myös aikuisille. Meille joillekin on tärkeää muistaa läheisiä ihmisiä ja antaa ajatuksella mietittyjä lahjoja.
En minäkään tarvitse oikein mitään enkä keräile joten äidin kyselyihin olen vastannut jo aikoja sitten että jos välttämättä haluaa niin ostaa lukemista. En ymmärrä miksi pitäisi vängällä ostaa lahjoja.