Millainen olisi unelmatyösi / -ammattisi jos saisit vapaasti valita?
Se voi olla joko olemassa oleva ammatti tai työ tai sitten sellainen minkä itse koet tarpeelliseksi maailmassa mutta jota tällä hetkellä ei ole. Pitää olla tässä maailmassa tarvittava työ eikä mikään fantasiamaailman työ. Esim. varpaidenvälien rapsuttaja kelpaa mutta yksisarvisrapsuttaja ei.
Voit vapaasti valita eli se ei tässä nyt haittaa vaikka et olisi tarpeeksi älykäs tai lahjakas käymään koulutusta siihen.
Kommentit (16)
Koenukkuja. Nukkuisin uudet sängyt ja antaisin niistä arvostelut.
Minulla olisi sellainen kesäpaikka, johon ihmiset voisivat majoittua joko työskentelemään vanhanajan tyyliin tai sitten voisi tulla myös täysihoitoon vain rentoutumaan luonnon helmaan.
Poliisi.
Olen koko ikäni halunnut poliisiksi, ihan muutamaa vuotta lukuunottamatta.
100% etätyö, kääntämistä, oikolukua, mitä tahansa tekstien pyörittelyä, sisällöntuotantoa... Ehkä nettisivujen väsäämistä.
En haaveile työn teosta. Taitelija on hyvä.
Haluaisin olla oikeuden tuomarin filosofinen neuvonantaja.
Tuomarilla olisi useampi neuvonantaja, esim. kolme kappaletta, ja minä olisin yksi niistä. Meidän neuvonantajien työhön kuuluisi pohtia ja tarkastella rikostapauksia ja syytetyn motiivia yms. ja sitten kirjoittaa niistä tuomarille essee, jossa kävisimme läpi perustelut ja ehdottaisimme sopivaa tuomiota. Tuomari lukisi neuvonantajiensa esseet ja voisi käyttää niissä esitettyjä näkemyksiä lopullista päätöstä tehdessään.
Meitä filosofisia neuvonantajia olisi erilaisia, minä olisin kristinuskoa edustava neuvonantaja.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Haaveilen siitä että voisin kahta päivää viikossa tehdä nykyistä koulutusta vastaavaa työtä ja kahtena päivänä kirjoittaa kirjoja jotka tuottaakin. Ohella voisin ohjata joogatunteja :)
Lemmikkien omistaminen olisi luvanvaraista ja minä olisin sellainen joka järjestää testejä (ehkä teoria- ja käsittelykoe), kartoittaa tulevan pitopaikan olosuhteita ja päättää lupien myöntämisestä.
Pientilallinen. Permakulttuuritila jossa luomuviljelyä, hunajamehiläisiä ja katoavaa alkuperäiskarjaa.
Harmi että tuolla ei oikeasti Suomessa elä, pitää olla tehotila ja kaikki moraali vaiennettu. Joten valitsin tosielämässä toisen ammatin.
Runoilija.