Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni punastuu todella nopeasti ja voimakkaasti. Mitä tuolle voi tehdä? Kertoo että kaverit jo naureskelee hänelle.

Vierailija
05.05.2025 |

Lapsella on ollut monena päivänä on paha mieli ja viimein uskalsi kertoa miksi. Mulla on itselläni sama punastumis "ongelma", mutta meikillä saan hieman lievennettyä. Ymmärrän siis täysin. Ei tarvi kuin vähän nolostua tai innostua niin naama muistuttaa sitä kuuluisaa paloautoa. Lapsi sanoi että koulussa liikkuu ihastusjuttuja ja tuota naureskelua on tämän takia. Tosi ikävää. Onko tähän mitään voiteita tms mitä olette kokeneet hyväksi? 

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoide? 

Vierailija
2/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän peittävää meikkivoidetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaisuutta neutralisoivat meikkivoiteet.

Minkä ikäinen lapsi? Tyttö vai poika?

Vierailija
4/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ei suostu. Pitäisi olla jotakin maskuliinista.

Ap

Vierailija
5/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä meikkivoiteella olette saaneet punastelun piiloon?

Vierailija
6/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siedättäminen härnäämiseen, ettei enää mene vaikeaksi siitä. Tai sitten meikkivoide.

Vierailija
7/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punaisuutta neutralisoivat meikkivoiteet.

Minkä ikäinen lapsi? Tyttö vai poika?

14v poika. 

Ap

Vierailija
8/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ap

Monet miehet meikkaa. Telkkariinkin meikataan. Kattokaa vaikka salkkareita. Ei se tee homoa, jos sitä pelkää ja hyvin kun tekee ei kukaan edes huomaa. 

Vierailija
9/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon mikään auta. Lapsellasi on pinnalla verisuonet. Parasta olisi oppia tajuamaan, ettei punastelussa ole mitään vikaa ja moni pitää sitä söpönä. Toki on harmillista, että häntä asiasta kiusataan. Veisin sanomaan kouluun. 

T; nainen, joka on erittäin herkkä punastumaan. Meikkivoiteilla ei tee mitään. Asia on vain opittava hyväksymään. Silloin taipumus vähenee edes vähän. Toki, en enää edes koe, että tarvitsisi vähentyä. Minusta se on minussa söpöä. Olkoot joku muuta mieltä, moni on samaa. 

Vierailija
10/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että kertoo kavereille reilusti tuosta asiasta- eikä sen jälkeen tee itse asiasta mitään numeroa vaan ohittaa koko asian.

Tiedän että on vaikeaa mutta ajan kanssa tuohon tottuu. Kaveritkin lopettaa naureskelun kun huomaavat että poika itse on täysin sinut asian kanssa.

Vierailija
11/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos beetasalpaajaa ehkäisee aika tehokkaasti punastelua, samoin sydämen tykyttelyä, jännityshikoilua ym. sympaattisen hermoston yliviritys oireita. Itse käytän töissä vaikeissa tilanteissa. Harmipuolena laskee verenpainetta, joten huimauksesta kärsiville ei hyvä. Eikä kannata ennen urheilua ottaa.

Peittävä meikkivoide ja hermostoa rauhoittavat harjoitteet jeesaa myös. Itsellä pidennetyt uloshengitykset auttaa jonkin verran, jos pääsee rauhoittumaan heti kun tuntee että puna alkaa nousta. Viileät tilat myös ehkäisee ja se että välttää asiasta huomauttelevien seuraa (näitä on oikeasti paljon aikuisissakin).

Vierailija
12/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta miten hän puolustautuu naureskelevia kommentteja vastaan. Kun osaa sanoa vastaan heti alkuun niin antaa viestin että minua ei niin vain kiusata.

Vierailija
13/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä meikkivoiteella olette saaneet punastelun piiloon?

Minulla Lumenen 6/6 peittävä matta meikkivoide, omaa ihoa yhden tason vaaleammalla sävyllä. Toimii hyvin, kun ei joka päivä viitsi lääkkeitä syödä urpojen kanssaihmisten takia. Punastelun kierteen saa monella aikaan nimen omaan tuo oireen alleviivaaminen ja kiusaaminen siitä.

Vierailija
14/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että kertoo kavereille reilusti tuosta asiasta- eikä sen jälkeen tee itse asiasta mitään numeroa vaan ohittaa koko asian.

Tiedän että on vaikeaa mutta ajan kanssa tuohon tottuu. Kaveritkin lopettaa naureskelun kun huomaavat että poika itse on täysin sinut asian kanssa.

No huomaan että nyt tuo asia on mennyt jo ihan yli. Ei hän pystynyt mulle tuota huutamatta ja itkemättä kertomaan. Sanoo että ei ymmärrä mitä hauskaa siinä on ja ne vaan jatkaa vaikka sanoo, että ei tykkää siitä. On ikävä tilanne ja olen itsekin koulussa töissä, joten ymmärrän, että ei tuo kavereiden toimesta ole muuta kuin vitsiä, mutta kun se kohdalle osuu eikä lopu niin voi käydä raskaaksi. Samaan aikaan kieltää mua laittamasta luokanvalvojalle viestiä ja karjuu että ei tuo edes haittaa, vaikka todellakin haittaa.

Ap

Vierailija
15/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa hypnoosia. Auttoi minulle. Ja ei, siellä ei mene "taju" niin että ei jälkeenpäin tietäisi (tai koko ajan) mitä tapahtui.

Vierailija
16/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon mikään auta. Lapsellasi on pinnalla verisuonet. Parasta olisi oppia tajuamaan, ettei punastelussa ole mitään vikaa ja moni pitää sitä söpönä. Toki on harmillista, että häntä asiasta kiusataan. Veisin sanomaan kouluun. 

T; nainen, joka on erittäin herkkä punastumaan. Meikkivoiteilla ei tee mitään. Asia on vain opittava hyväksymään. Silloin taipumus vähenee edes vähän. Toki, en enää edes koe, että tarvitsisi vähentyä. Minusta se on minussa söpöä. Olkoot joku muuta mieltä, moni on samaa. 

Olen täysin samaa mieltä. Itsekin punastun helposti ja hyväksyn sen yhtenä ominaisuutenani. Kun punastun, ajattelen kaikkia vanhoja lauluja, joissa punaposkisuus on hieno asia, kuten "sinisiä silmiäs, punasia poskias, teki minun mieleni näkemään."

Vierailija
17/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkivoide? 

Ap

Monet miehet meikkaa. Telkkariinkin meikataan. Kattokaa vaikka salkkareita. Ei se tee homoa, jos sitä pelkää ja hyvin kun tekee ei kukaan edes huomaa. 

Pitää vielä kokeilla puhua. 

Ja en mä mitään lääkkeitä mielellään tämän takia alkaisi syöttämään. Jos joku voide olisi niin sen voisin ostaa kokeiluun. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole? 

Ap

Vierailija
18/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huomaan että nyt tuo asia on mennyt jo ihan yli. Ei hän pystynyt mulle tuota huutamatta ja itkemättä kertomaan. Sanoo että ei ymmärrä mitä hauskaa siinä on ja ne vaan jatkaa vaikka sanoo, että ei tykkää siitä. On ikävä tilanne ja olen itsekin koulussa töissä, joten ymmärrän, että ei tuo kavereiden toimesta ole muuta kuin vitsiä, mutta kun se kohdalle osuu eikä lopu niin voi käydä raskaaksi. Samaan aikaan kieltää mua laittamasta luokanvalvojalle viestiä ja karjuu että ei tuo edes haittaa, vaikka todellakin haittaa.

Ap

Auttaisiko jos kertoisi ensin parhaalle kaverille tuon asian rauhallisesti uudestaan? Sen jälkeen näille muille yksitellen? Ei tulisi sitä laumareaktiota ja jokainen kaveri pureskelisi asiaa itsekseen?

Vierailija
19/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio kuntoon. Aurinkovoide viimeistään huhtikuusta alkaen kasvoille aina kun on aikomus astua ovesta ulos edes minuutiksi. 

Vierailija
20/153 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia että osa punastuu ja nuorena enemmän. Naureskelevasta kaverista voisi ehkä erota? Kiusaamista? Vai millä tavalla naureskelua, onko se viatonta ettei ole pahaa. Eivätkö muut tajua mikä on normaalia.