Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet työpaikasta, jossa on tällaiset säännöt?

Vierailija
05.05.2025 |

Jos myöhästyt aamulla töistä minuutinkin, niin pomo huomauttaa siitä. Työpäivä on aikataulutettu melkein minuutin tarkkuudella jonkun muun aikatauluttamana, sinun tehtäväsi on pysyä kiinni sinulle laaditussa aikataulussa. Välillä on pari minuuttia väliä käydä vessassa. Ruokatauko on tasan 30 min ja tiettyyn kellonaikaan. Työt pitää lounaan jälkeen aloittaa minuutilleen sen 30 min tauon jälkeen. Lomien ajankohdat päättää esimies, saat toivoa ajankohtaa mutta toivettasi ei huomioda. Palkattomia vapaita et saa. Sairauspoissaoloihisi suhtaudutaan nihkeästi, voi kyllä olla sairaana pois mutta joudut tekemään ne kasautuneet työt muiden töiden päälle sitten kun palaat. Jos sinulla on joku oma meno keskellä päivää vaikka kiireetön aika hammaslääkärille niin et saa mennä sinne koska vapaata ei myönnetä, sanovat että mene illalla. 

Mitä mieltä olet tällaisesta työpaikasta?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala! 

Vierailija
2/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni asia kuulostaa ihan normaalilta. Ei monessakaan paikassa saa palkatonta välttämättä ikinä millään perusteella. Tai että töistä saisi myöhästyä. Oletko valmistumisen jälkeisessä 1. työpaikassasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perseestä jos palkkakaan ei suuren suuri ole.

Vierailija
4/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankin puhelinpalvelussa on just tommonen meininki. Jaksoin muutaman kuukauden. Hullu paikka.

Vierailija
5/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei siis ole mikään tehdas vaan koulutettujen ihmisten työ, osa maistereita jopa. Ap

Vierailija
6/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä ei siis ole mikään tehdas vaan koulutettujen ihmisten työ, osa maistereita jopa. Ap

Tämä kirpsisi. Terveisin koneinsinööri.

Vierailija
7/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no eka lähtökohta on: töihin TULLAAN AJOISSA, ei minuutti-viis minuuttia työajan alkamisen jälkeen!

Lounasaika on lounasaika ja pomo saa määritellä...

Palkatonkin vähän riippuu, lue työehtosopimus!

Nuorilla on kuulema tapana pyytää "lomaa koska poikaystävälläkin on" ja "voinko tulla vasta ysiin ja lähteä kolmelta?"

Vierailija
8/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keksimällä keksii, aina löytyy valitettavaa. Aikuisenihmisen holhoajalta tuo pikemminkin kuullostaa.

Vierailija
9/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsimeininki. Kuulutko liittoon? Kyllähän heidän pitää lääkärille päästää.

Vierailija
10/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi monessa työpaikassa kumminkin ymmärretään, että ihmisiä tässä vain ollaan, eikä ole noin pilkuntarkkaa.

Vierailija
11/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono työpaikka, etsi parempaa kunhan olet tuolla aikasi ollut. Parin vuoden välein on usein ihan hyvä vaihtaa muutenkin, mutta ei yksittäinen lyhyt työsuhde maata kaada sekään. 

Vierailija
12/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sillä on perustelu, niin ok. Mutta minusta lähtökohtaisesti työhön tullaan ajoissa. Itse olen aina 10 min etuajassa ja moikkaan työkavereita ym. Ei minusta mihinkään työhön tulla myöhässä, minuuttiakaan. 

Vierailija
13/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no eka lähtökohta on: töihin TULLAAN AJOISSA, ei minuutti-viis minuuttia työajan alkamisen jälkeen!

Nuorilla on kuulema tapana pyytää "lomaa koska poikaystävälläkin on" ja "voinko tulla vasta ysiin ja lähteä kolmelta?"

Jos kyseessä toimistotyö jossa ei esim. puhelinvastuuta niin liukuma on ihan tyypillinen. Joillakin toimistoilla saa myös itse päättää tekeekö lähinä vai etänä, eikä sitä säännellä mitenkään. 

Anna suoraan se liukuma niin ei tarvitse mikromanageerata toisia. Ja palkkaa vain sellaisia ihmisiä, joiden työmoraaliin luotat.

Vierailija
14/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natsimeininki. Kuulutko liittoon? Kyllähän heidän pitää lääkärille päästää.

No eihän opettajatkaan pääse kiireettömille lääkärinajoille. Ei kaikki työt jousta. 

Vierailija
15/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli sillä on perustelu, niin ok. Mutta minusta lähtökohtaisesti työhön tullaan ajoissa. Itse olen aina 10 min etuajassa ja moikkaan työkavereita ym. Ei minusta mihinkään työhön tulla myöhässä, minuuttiakaan. 

Jos työ on sellaista, ettei ole asiakkaita, palavereita, eikä oikeastaan mitään muuta kuin vastailla sähköpostiin kerran päivässä ja tehdä muuten sitä hommaansa, sillä ei ole mitään väliä mihin aikaan sen tekee.

Tuollainen mikromanageearus on aivan ylivammaista.

Vierailija
16/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joskus bussi voi juuttua ruuhkaan kolarisuman takia tms. Ei joku yksittäinen myöhästyminen ole aina oma syy. Ap

Vierailija
17/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulosta ollenkaan hyvältä! Onneksi omassa työssä saa hätätilanteessa palkatonta, tai voi tehdä sen hammaslääkärin tms. jossain toisessa yhteydessä sisään etukäteen/ takaisin jälkikäteen. Jos olet sairas, niin olet ja tulet takaisin niin, ettei mikään "odota". Itse olen saanut pitää lomani juuri silloin, kun olen pyytänyt (toki haluankin heti alkesästä) jne. Tää on tosin pienipalkkainen tuotantotyö, mutta pidän tästä kovasti!

Vierailija
18/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi töihin tuollaiseen työpaikkaan.

Vierailija
19/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtälailla ei sitten myöskään tulla liian ajoissa. Klo 11.00 on 11.00, eikä 9.35. Tällainen ei tunnu monille menevän jakeluun, vaikka kuinka monta kertaa niille sanoisi.

Vierailija
20/92 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni juttu kuulostaa ihan tyypilliseltä vankilatyössä. Aikataulutettu ruokatunti (tunti päivässä), vaatteet ja varusteet päällä vuoron alkaessa, aloitetaan ja lähdetään minuutilleen, ei oman puhelimen käyttöä vankien nähden, lomat menee sen mukaan mitä kierrosta sovittu. Toki vuorosuunnittelu ottaa vastaan vapaatoiveet. Noin muuten tietty määrä tehtäviä kuuluu jokaiseen päivään ja moni niist tietyssä ajassa. Oikeastaan aika moni työ sisältää tiettyjen tavoitteiden saavuttamista tietyssä ajassa. Toki suorittava työ ja asiantuntijatyö ovat monessa erilaisia mutta ei se niin tavatonta ole että odotetaan että saavutat työlle asetetut tavoitteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan